Gå til innhold

Days of our lives


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Gjest ~Milla~
:ler:

Jeg er i ferd med å bli litt smågal av oppussing og flytting og baby og ferieturer og gulvsliping og jeg vet ikke hva. ;)

Det forstår jeg godt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har flyttelasset gått, og vi sitter i en stue preget av fullstendig kaos. :ler: Alt står nede siden vi ikke har fått slipt gulvene enda, og vi har nok et par uker til med det glade vanvidd her. Jaja... Det BLIR veldig bra når det er ferdig, det bare føles ikke som om det noen gang kommer til å skje akkurat nå. Men nå har vi i det minste komfyren, oppvaskmaskinen og vaskemaskinen vår her, og det er deilig. Den vaskemaskinen som sto her vasket utrolig dårlig (det skummet i lillejentas kluter når vi tok vann på dem for å vaske henne, og vi tar aldri såpe på dem til det...), og man kan altså ikke bytte til vanlige plater igjen etter at man har fått induksjon. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei i kaoset ;)

Vil bare si tusen takk for tips om elastisk sjal, bestilling er lagt inn på nettbutikk, så nå gleder vi oss til det kommer sånn at vi får testet det ut :)

(Og takk for tilbud om lån, vi kjøper bare, så har vi kanskje hvis det kommer en nr. to også;))

Ha en flott tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molo! :klemmer: Håper dere har fått sjalet nå og at det funker for dere!

(Og dere tenker visst som oss der, ja! Veldig greit å ha ting liggende til nestemann, tror jeg. :jepp:)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mest sannsynlig i ferd med å bli syk, og vi skal egentlig vestover i morgen for å gå i et bryllup... :sukk: Håper formen kommer seg over natta, men jeg tviler litt. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl
Golden Girl: Hei du! :klemmer: Ja, tiden går vanvittig fort... Skjønner ikke hvor den blir av! Og utviklingen er virkelig rivende - i forhold til hvordan lillejenta var da hun var nyfødt er hun jo direkte voksen nå.

Hehe, ja, du har rett i det at man nok er glad for nøyeheten i ettertid. :ler: Men jeg er nok veldig enig med deg i at man må kunne fire litt på kravene på noen områder. Det er ikke mannen med på... :regler: Samtidig er det jo han som tar veldig mye nå, siden jeg stort sett passer lillejenta, så da blir det til at han styrer på som han vil. ;)

Noe av det første de nye naboene sa til oss var at "nå har dere skaffet dere et evighetsprosjekt" :lol: Man blir vel aldri helt ferdige, nei - eller man blir kanskje det, men da flytter man til noe nytt og større og med enda større oppussingsbehov. :fnise: Det er ihvertfall det vi har gjort nå - vi gjorde en del i leiligheten også, men det dukket ikke opp sånne skjulte arbeidsbomber her. Bor dere i leilighet eller hus? Brukte dere lang tid på å bli (nesten) ferdige? :)

Vi bor i enebolig, og er enda ikke ferdige - etter ... 4-5 år! :ler: Så enig med naboene = evighetsprosjekt.. Vi holdt på fulltid i ca 4 mnd før vi flyttet inn, og så holdt vi vel på litt sånn on and off i et års tid ganske mye etter det igjen, så det er myyye vi har gjort her. "Problemet" er at vi ble så dritlei at vi har ikke hatt ork til å fullføre.. :sjenert: For hver ting vi fikser nå blir det myye bedre, men det er fortsatt noe igjen. Skulle så gjerne hatt energien nå som vi hadde da vi overtok huset!!!! Så de siste tre årene har vi gjort mye mindre enn i starten. Litt om gangen!

Så vi har nok hatt ett mye mer omfattende prosjekt enn dere. Dvs, da vi kjøpte trodde vi at det "bare" var å fikse vegger og gulv, men det ble mye mer enn det gitt - de arbeidsbombene du snakker om er velkjente! :fnise:

Men jeg kan trøste deg at du BLIR faktisk ferdige med det du holder på med.. Husker godt sparkle/pusse/sparkle/pusse osv fasen - man tror jo man aaaldri blir ferdig - men det gjør du altså - jeg lover! :ler:

Masse lykke til med fortsettelsen, det blir nok bra!! :) :) :)

Kos deg med lille J og nyhuset! :klemmer:

Endret av Golden Girl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GG: Takk for fint svar! :klemmer: Skjønner at dere har hatt nok å henge fingrene i, ja. :fnise: Men det er jo herlig å få det akkurat som man vil!

Tusle og Milla: Tusen takk! :klemmer: Det ble til at vi ikke dro til slutt, og det var nok riktig valg. Har ikke blitt skikkelig syk, men både lillejenta og jeg er småpjuske, så 8 timers kjøretur over fjellet hadde neppe vært det store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg KLØR i fingrene etter å sy eller strikke! Symaskinen og stoffene mine står her, men vi har ikke noe bord. Og strikketøyet finner jeg ikke i kaoset. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du finner alt mulig i kaos. ;) Vi er hjemme fra ferie! :) Siifra om du trenger pause fra kaos og utpakking!

Ha en flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla: Det blir nok det etterhvert, ja. :)

iingvild: Velkommen tilbake! :kose: Vil gjerne finne på noe, men vi er litt frem og tilbake ut neste uke. Det slipes gulv her, så vi pendler til hytta... :ler:

---

Gulvene i andre etasje blir så fine! :hjerter: Vi rev opp tepper og laminat som lå der for å få frem det originale tregulvet, og nå er det på det nærmeste ferdigslipt. Han skal ta siste finish i morgen og så lakke. Kjempefornøyd, altså. Så på fredag kan vi flytte opp møbler og endelig få soverom igjen. ;) Vi har blitt enige om at han tar stua til uka heller enn å gå rett på nå, det blir enklere for oss. Så planen for helgen er å få opp en del møbler, samt få kjøpt garderobe på Ikea og montere den.

Det begynner sakte men sikkert å ta form her nå. Det er mye som gjenstår, men det er ting vi kan ta litt etterhvert - maling og sånt. Fjerning av tapet, tapetsering, helsparkling og gulvsliping er jo litt mer krevende. Eller - vi har et rom igjen som må sparkles, men det er kontoret og det haster det ikke med på samme måte som soverom og stue. Ellers er det småplukk - vi skal ha elektriker på fredag som skal legge opp en ny stikkontakt og splitte noen kurser så vi får taklamper der vi vil ha dem, og rørlegger som skal fikse litt på kjøkkenvasken, koble på oppvaskmaskin og henge opp igjen radiatorene. Vi er nok ganske pirkete, men særlig mannen er sånn som kan bli gående og irritere seg over at ting ikke er som han vil, så da er det like godt å bli ferdige med det med en gang.

Den nye sofaen vår leveres neste torsdag ("Emma" fra Hjelle), og vi har funnet ut hvilket spisebord vi skal ha. Spisestuestoler kjøpte vi jo på GlasMagasinet tidligere i sommer (disse bare at trukket med sort skinn), teppe til å ha under spiseplassen fant vi i billigkroken på Ikea, og ellers har vi for det meste det vi trenger. Gleder meg til vi får møblert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, også et lite husmorspørsmål... Vi kommer altså til å få et slags lite "walk-in closet" i andre etasje, der vi skal ha mesteparten av klærne våre. Vi skal i tillegg ha en kommode på vårt soverom og en hylle/kommode på lillejentas rom. Mitt store spørsmål om dagen er om jeg skal ha håndkler og sengetøy i garderoben eller om jeg skal oppbevare det nede i vaskerommet, dvs i kjelleren. Blir det for tungvint å gå to etasjer ned etter rene håndklær, mon tro? Sengetøyet skiftes jo ikke ofte, så det blir noe annet. Men bør håndklene ligge i kommoden på vårt soverom? Da vil vi jo egentlig ikke ha plass til alt det vi hadde tenkt å ha der av klær... (Undertøy, sokker, strømpebukser, t-skjorter etc.) Vanskelig. Veldig vanskelig. :ler: Og badet er ikke stort nok til at vi kan oppbevare det der. Men kanskje jeg kan ha håndhåndkler og kluter oppe, og badehåndkler og sånt nede? Det går jo an...

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Ville nok hatt noen små håndkler oppe som du skrev og hatt store badelaken etc nede.... må nesten ha plass til sokker, undertøy osv ;)

Det er ikke plass til en kommode noe sted der sengetøy og håndkler etc kan ligge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

Ville hatt håndklærne nærmest mulig badet. Noen gang gått i dusjen og glemt å ta inn håndkle? Eller når du har tørket deg, funnet ut at du vil ha et til til håret? Hvertfall i samme etasje.. :)

:hoppe: litt for fremskritt og fine golv!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ville nok hatt noen små håndkler oppe som du skrev og hatt store badelaken etc nede.... må nesten ha plass til sokker, undertøy osv ;)

Det er ikke plass til en kommode noe sted der sengetøy og håndkler etc kan ligge?

Vi kan nok presse inn en kommode til, men har veldig lite lyst til å overmøblere... Og å ha undertøyet i kjelleren virker heller ikke noe særlig. :lol:

Ville hatt håndklærne nærmest mulig badet. Noen gang gått i dusjen og glemt å ta inn håndkle? Eller når du har tørket deg, funnet ut at du vil ha et til til håret? Hvertfall i samme etasje.. :)

:hoppe: litt for fremskritt og fine golv!! :hoppe:

Da roper jeg på mannen! :ler: Men det skjer faktisk uhyre sjelden, jeg har ganske god rutine på å finne frem nye håndkler når jeg legger skitne til vask. En av de få tingene jeg har god rutine på, men like fullt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en triumfrunde på Ikea! :strix: Jeg er helt himmelfallen, vi har aldri hatt så mye flaks med denslags før. I dag var det rett og slett bare snakk om at de hadde absolutt alt vi trengte til garderoberommet vårt inne og fremme og der det skulle være - fantastisk! Vi suste gjennom varehuset på tre kvarter etter at vi hadde spist i restauranten. Ikke galt når man skal ha med seg to vanvittig lange og tunge pakker med Pax-stammer på veien. ;) Det eneste som tok litt tid var å få bestilt hjemkjøring - den stakkars fyren i disken der hadde ikke hatt pause hele dagen og så relativt kaputt ut, så vi sendte ham ut på røykepause. :ler: Vi kjøpte hver vår is i mellomtiden, så det var helt greit.

Vi endte forøvrig opp med Pax-stammer i stedet for Stolmen-systemet som egentlig var planen. Jeg detaljmålte i dag mens mannen var ute og bar en tur med lillejenta, og det gikk akkurat ikke opp med Stolmen, dessverre. Men Pax blir nok bra det også! Og på fredag kan vi sette dem opp! :tommelsmil: Synes prisen var veldig overkommelig også, jeg hadde trodd det skulle koste 4-5000 for garderobeopplegget, men vi endte på 2600 i dag, inkludert all innredning (minus de store skuffene som vi fant på tilbud tidligere i sommer) og litt annet småtteri. Så totalt har vel hele garderoben kommet på 2700-2800 kr. Kanskje like greit siden vi kjøpte en "uplanlagt" sofa til 10 000. :fnise:

Ellers gleeeeder jeg meg til fredag! Det blir fantastisk å flytte ting opp! Drømmer om å sove i den ordentlige senga vår igjen. (Pun intended! ;)) Og å stelle lillejenta på et stellebord i passelig ståhøyde, la henne sove på ullmadrassen som hun ikke blir fullt så klam av (hun er utrolig varm av seg), få ryddet på plass litt klær og sko... Og ha et bord der jeg kan sitte og sy litt!

Ellers har de i dag startet arbeidet med å sette opp busker langs baksiden av huset, sånn at den ene lille pirketingen jeg har irritert meg over ikke lenger vil være et problem - vi vil slippe å få lyset fra passerende biler inn i stua på kveldstid. Ikke verst! Borettslag har jo sine fordeler, alt sånt bare skjer uten at man trenger å løfte en finger. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...