Gå til innhold

Days of our lives


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Heisann!

Er ofte innom og snikleser her, selv om jeg er særdeles skrivepassiv på KG for tiden. Hyggelig å lese om hverdagen deres! Høres digg ut med Budapest-tur. Budapest er en flott by, og det er jo supert å dra på tur med babyer som er 8-9 måneder gamle. De elsker jo gjerne å sitte i vogn og observere verden, samtidig som man ofte har gode spise- og soverutiner i den alderen.

Hei du! :klemmer: Koselig å høre fra deg! Håper dere har hatt en bra sommer! Har du begynt å jobbe igjen nå?

Ja, tror det blir bra med Budapest. :) Vi tar nok ikke med vogn, da, satser på bæretøy i stedet. Men hun observerer fint derfra også. :Nikke:

Må bare ordne pass... Tok dere bilde selv eller hos fotograf da dere skulle ut på tur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi tok bilde i fotoboksen på politistasjonen, med et aldeles håpløst resultat. Tenkte ikke på at det gikk an å ta selv. Det enkleste, billigste og antakelig også beste, er å legge ungen på gulvet og ta bilde ovenfra, evt. sittende med hvit bakgrunn, croppe det selv og bestille passfotoformat på nettfotobutikk.

Har hatt en bra sommer, ja :). Jobb igjen i morgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok bilde i fotoboksen på politistasjonen, med et aldeles håpløst resultat. Tenkte ikke på at det gikk an å ta selv. Det enkleste, billigste og antakelig også beste, er å legge ungen på gulvet og ta bilde ovenfra, evt. sittende med hvit bakgrunn, croppe det selv og bestille passfotoformat på nettfotobutikk.

Har hatt en bra sommer, ja :). Jobb igjen i morgen....

Jepp, det er det som er vår plan. Har tatt noen bilder i dag og håper at vi har fått et par brukbare.

Tvi tvi i morgen! :klemmer:

---

I dag har jeg lekt Ekte Husmor og laget en stor porsjon chicken tikka masala fra bunnen av, som ga middag i dag pluss to tomanns middagsporsjoner til nedfrysing. Den ble knallgod! En fin ting å bruke Kiwis fredagstilbudkylling til. :Nikke: Har også "whizzet" brødrester til smuler som jeg fryser og bruker når jeg skal lage kjøttboller eller "crusts".

Ellers har vi gått lang tur med vogna, vasket litt klær og bleier, ryddet på plass litt mer i skapene våre (altså flyttelassrydding), og nå driver mannen og sparkler veggene bak radiatorene. De skrur vel på vannet i dem igjen snart, og da er det en fordel at de henger på plass. :lol: Også har jeg fått strikket ferdig en djevellue til lillejenta, den må bare syes sammen, så er den klar til bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker, jeg har forstuet eller brukket lilletåa. :grine::sur: Sparka hardt i en krakk som plutselig sto midt i veien i gangen. Og nå vet jeg ikke om jeg får sove, for det gjør faktisk vanvittig vondt. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig forstuet tå, ja. Og det teite er jo at jeg blir litt sittende fast hjemme, for det er ikke sommer lenger og sandaler blir litt i kjøligste laget. Håper det går over snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, alle sammen, tåa er bedre nå. Ihvertfall bra nok til at jeg kan ha på meg Nike Free-skoene mine, de presser ikke. :)

Nå sitter jeg og ser på lillejenta som ligger på magen på gulvet og prøver alt hun kan å få knærne oppunder seg for å krabbe. Det er ganske komisk å iaktta! Nå har hun en radius på 2-3 meter som hun klarer å skyve og rulle seg rundt på, men jeg tror ikke det er så veldig lenge til hun fyker avgårde bortover gulvet her. Det kan bli spennende for oss store... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent til hun begynner å gå, da må alt i en meters høyde fjernes og sikres ;) Da blir det virkelig futt og fart :fnise:

Tell me about it... Husker godt da broren min var på det stadiet! Men det er mye de kan få tak i selv om de "bare" krabber. ;)

---

En venninne av meg har fått en liten gutt! Det er så utrolig koselig! Gleder meg til å hilse på ham. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers prøver jeg å kutte ut brød/hvete av kostholdet om dagen. Prøvesvarene fra legen var helt greie, litt lavt på jern, men ikke noe som skulle tilsi at jeg er så sliten som jeg er. Siden jeg har blant annet en kusine som sier hun fungerer veldig mye bedre når hun kutter ut hvete, så jeg tenker å gjøre et forsøk. Dagen i dag har ihvertfall vært veldig bra. Det kan selvsagt være tilfeldig, men jeg skal nå prøve en stund til og se hvordan det går.

Også har vi oppdaget en fantastisk god juice - Tropicana Apple, pear & passionfruit, ferskpresset. Namnamnam! Mannen skal raide lageret på Kiwi på vei hjem fra radiostyrtkjøring. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Milla: :ler:

Almaz (uvant!): Det har faktisk funket å kutte ut hveten noen dager - uvisst om det er ren placebo eller om det faktisk gjør noe "på ånkli", men det kjennes i hvertfall bra ut. :)

Oppskrift på chicken tikka masala (10 porsjoner, type "make one freeze one").

4 tbsp vegetable oil

25 g butter

4 onions, roughly chopped

6 tbsp chicken tikka masala curry paste (oppskrift lenger ned)

2 red peppers, deseeded and cut into chunks

8 boneless, skinless chicken breasts, cut into 2.5 cm cubes

2x400g cans chopped tomatoes

4 tbsp tomato purée

2-3 tbsp mango chutney

150 ml double cream

150 ml natural yoghurt

chopped coriander leaves, to serve

Heat the oil and butter in a large, lidded casserole on the hob, then add the onions and a pinch of salt. Cook for 15-20 mins until soft and golden. Add the paste and peppers, then cook for 5 mins more to cook out the rawness of the spices.

Add the chicken and stir well to coat in the paste. Cook for 2 mins, then tip in the tomatoes, purée and 200 ml water (jeg dropper vannet neste gang, synes det hadde vært nok med væsken fra tomatene!). Cover with a lid and gently simmer for 15 mins, stirring occasionally, until the chicken is cooked through. Remove the lid, stir through the mango chutney, cream and yoghurt, then gently warm through. Season, then set aside whatever you want to freeze. Scatter the rest with coriander leaves and serve with basmati rice and naan bread.

Curry paste:

In a small food processor, whizz together 5 garlic cloves, 1 large knob of fresh root ginger, roughly chopped, 1 red chilli, roughly chopped (deseeded if you like), 1 tsp each ground cumin and coriander, 1 tsp each turmeric, paprika and garam masala, and the seeds from 4 cardamom pods. Add a little water or vegetable oil to bring the paste together.

Spør hvis noen trenger oversettelse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :sikle: Orker ikke lese gjennom nå ( :Gjesp: ) men har lagret den, så spør jeg heller om jeg lurer på noe når jeg skal lage den.. ;)

Er ikke vant til navnet mitt selv enda, blar stadig forbi dagboka mi på mine innlegg!! :ler:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cantaloupe
Ellers prøver jeg å kutte ut brød/hvete av kostholdet om dagen. Prøvesvarene fra legen var helt greie, litt lavt på jern, men ikke noe som skulle tilsi at jeg er så sliten som jeg er. Siden jeg har blant annet en kusine som sier hun fungerer veldig mye bedre når hun kutter ut hvete, så jeg tenker å gjøre et forsøk. Dagen i dag har ihvertfall vært veldig bra. Det kan selvsagt være tilfeldig, men jeg skal nå prøve en stund til og se hvordan det går.

Også har vi oppdaget en fantastisk god juice - Tropicana Apple, pear & passionfruit, ferskpresset. Namnamnam! Mannen skal raide lageret på Kiwi på vei hjem fra radiostyrtkjøring. :fnise:

Jeg har også vurdert å kutte ned på brød/hvete, men synes det er ganske vanskelig for jeg innbiller meg at jeg må spise brød for å bli skikklig mett til frokost og lunsj. Er så kjedelig å være sulten bare en time etter at man har spist, og jeg er ikke så sprek at jeg står opp veldig tidlig for å lage havregrøt eller noe annet fancy når jeg skal være på jobb kl. 07. Må vel bare prøve å endre innstillingen :)

Min favorittjuice er Tropicana Ruby Breakfast som inneholder appelsin, blodappelsin og grapefrukt, men desverre er det ikke så mange butikker som har den, så jeg må hamstre litt innimellom jeg også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :sikle: Orker ikke lese gjennom nå ( :Gjesp: ) men har lagret den, så spør jeg heller om jeg lurer på noe når jeg skal lage den.. ;)

Er ikke vant til navnet mitt selv enda, blar stadig forbi dagboka mi på mine innlegg!! :ler:

:klemmer:

Håper du begynner å bli vant til det nå! :fnise:

:klemmer:

Jeg har også vurdert å kutte ned på brød/hvete, men synes det er ganske vanskelig for jeg innbiller meg at jeg må spise brød for å bli skikklig mett til frokost og lunsj. Er så kjedelig å være sulten bare en time etter at man har spist, og jeg er ikke så sprek at jeg står opp veldig tidlig for å lage havregrøt eller noe annet fancy når jeg skal være på jobb kl. 07. Må vel bare prøve å endre innstillingen :)

Min favorittjuice er Tropicana Ruby Breakfast som inneholder appelsin, blodappelsin og grapefrukt, men desverre er det ikke så mange butikker som har den, så jeg må hamstre litt innimellom jeg også ;)

Jeg har tenkt akkurat som deg, men nå synes jeg faktisk at jeg er mett lengre uten hvete enn med... Spiser som regel havregrøt eller omelett til frokost, også smoothie til. Så litt fancy er det jo... Men havregrøt tar jo knapt lengre tid enn å smøre seg noen brødskiver, da. :) Alternativet er Ryvita multigrain-knekkebrød med ost eller kjøttpålegg. Føler med deg som må være på jobb kl 7... :Gjesp:

Nei, Ruby Breakfast er vanskelig å få tak i den også! Men nå har vi hørt med Kiwien vår om de kan fortsette å ta inn den vi likte så godt, og det kunne de. Hurra! Men det er tydeligvis flere enn oss som liker den, for de få de tar inn blir fort borte. :fnise:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...