Gå til innhold

Days of our lives


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Puh... Hektisk uke! Svigermor har vært her og hjulpet oss med oppussing i stua, så her har det gått i rekordfart. Og det har blitt sååå fint! I natt var vi oppe til 3.30 og tapetserte (:hakeslepp:), så det eneste som gjenstår er et siste strøk på en gulvlist. Så er stua feeerdig! (Eller, vi må male en krok med panel, men den er liksom ikke helt del av selve stua, mer på vei inn fra gangen.) Bare å bære opp møbler og ting! :strix: Jeg legger nok ut noen bilder i bloggen litt etterhvert. ;)

Det går stadig bedre å ha svigermor her, men jeg blir fortsatt litt irritabel av at hun MÅ skravle heeeele tiden. :ler: Jeg er vant med litt alenetid, jeg, men det er ikke noe hun driver med. ;) Men hun er jo verdens snilleste - tenk å kjøre 8 timer hver vei for tredje gang siden starten av juli for å hjelpe oss i flere dager! Ikke mange som gjør sånt - ikke mine foreldre, ihvertfall, og de bor bare en drøy halvtime unna. Også er det moro for lillejenta å ha henne her, ingen tvil om det!

Nå skal vi straks møte en vennefamilie på loppis. Spennende å se om vi finner noe moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Milla: :klemmer:

---

Syk og alene med lillejenta i dag... :( Hadde ikke hjerte til å si at mannen ikke kunne dra på et arrangement han har gledet seg til leeenge i dag. For å si det sånn, det er sjelden han spretter opp av senga kl 7 på en lørdag. Jeg er ikke sånn helt sylta, men har vondt i halsen og er sliten og slapp i kroppen. Må dog ut en liten tur etter noen skruer og sånt.

Lillejenta er ikke syk (alt annet enn, egentlig) og sitter her og veiver fornøyd med leverposteibrødskiva si mens hun snakker med brannvarsleren. :fnise: Nå skal hun snart få en banan, og da blir nok begeistringen enda større, tenker jeg. :ler:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Kjedelig å være syk og passe ei lita med masse energi ja. Håper du blir bedre i løpet av dagen.

Hvordan gir du henne maten, kuttet i mikroskopiske biter?

Lille ii har smakt på eple igjennom babysafe feeder og banan skrapet med skje. Hun liker det mye bedre enn frukten kjøpt på boks, eller kanskje hun bare er lei av dem?

Hva annet får lille jenta di? Er det noe hun har reagert på?

Skulle jo sende deg en melding, men skriver det her jeg. Vi har ingen planer torsdag og fredag kommende uke, absolutt ikke noen planer uka etter der igjen.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:)

Kjedelig å være syk og passe ei lita med masse energi ja. Håper du blir bedre i løpet av dagen.

Hvordan gir du henne maten, kuttet i mikroskopiske biter?

Lille ii har smakt på eple igjennom babysafe feeder og banan skrapet med skje. Hun liker det mye bedre enn frukten kjøpt på boks, eller kanskje hun bare er lei av dem?

Hva annet får lille jenta di? Er det noe hun har reagert på?

Skulle jo sende deg en melding, men skriver det her jeg. Vi har ingen planer torsdag og fredag kommende uke, absolutt ikke noen planer uka etter der igjen.

:)

Takktakk! :) Formen er ikke så mye bedre, men det har gått overraskende greit i dag. Har sovet sammen med henne i et par timer, og det var godt. :Nikke:

Vi driver med BLW og gir henne nå halve brødskiver og bananer delt i to eller tre. ;) Hun styrer selv, og får etterhvert i seg imponerende mye, egentlig. Vi har hoppet over hele most mat-stadiet...

Hun får egentlig det meste, selvsagt utenom salt og sånt som de ikke skal ha, men hun får smake på det hun vil. Hun har spist alt fra pasta bolognese til stekt kjøtt og potet. Hun får som regel det vi har, rett og slett. Da som regel knekkebrød/brød/havregrøt til frokost og lunch, og hva vi nå måtte finne på å ha til middag. Hvis vi har mat der det er vanskelig å unngå salt tar jeg av en dert til henne før jeg salter. Hun har ikke reagert på noe som vi har merket. :) Har dere funnet ut av det med sitrus? Eller tror dere det er tannutslett? Høres jo veldig sannsynlig ut med sistnevnte...

Torsdag og fredag kommende uke er jeg litt usikker på, mine foreldre har høstferie og har visst planer om å komme og hjelpe oss med litt av oppussingen som gjenstår mot slutten av uka. Kan jeg gi deg nærmere beskjed? Uka etter der har vi ingen konkrete planer vi heller, utenom time på helsestasjonen torsdag morgen (og babysvømmingen, da, på onsdager). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da tror jeg vi satser på uka etter kommende uke. :)

Vi finner ikke ut om det er sitrus eller tannutslett før det er borte og jeg spiser sitrus igjen. Og der får jeg uansett ikke lov til av sambo som er bekymret for sin lille pike! ;) Klarer meg uten juice en stund da!

Håper du har en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilser på litt her jeg, selv om jeg ikke skriver så mye på KG på tiden, men da kan jeg hilse på både iingvild og deg samtidig :).

Fant dere noe fint på loppis? Jeg er såååå fornøyd med mitt kupp forrige helg :nigo:.

Vi driver ikke med BLW, men ser helt klart at A er beyond mosestadiet. Av bekvemmelighetshensyn serverer vi likevel grøt og glassmat, men A har fått hele brødskiver i hånden i noen måneder allerede. Hun kan godt få bananbiter og godt kokt brokkoli rett på tallerkenen, og i dag har hun spist erter og overkokte gulrotbiter. Hun får smake litt på det vi har, eller så får hun en brødskive til middag slik at vi kan spise sammen alle sammen.

Det er fantastisk med småbarn som kan spise selv, så det er bare å kjøre på og legge ting foran lille ii, iingvild! Ikke vær redd for store biter, så lenge det er mat som løser seg sånn noenlunde opp i munnen (ikke eple, altså :) ). Brekningsrefleksen er til for å brukes :ler:.

Veldig mange barn som reagerer på sitrus, forresten.

Håper dere har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iingvild: Søte pappa'n som passer på jenta si! :fnise: Uka etter neste it is. :)

lille katt: :vinke: Vi var nok litt sent ute, pluss at de vi var sammen med hadde jenta si i vogn, så det ble litt vanskelig å få tittet ordentlig. Men det ble kake og kaffe, ihvertfall! :) Loppis er moro, ja! Liiitt nysgjerrig på hva du fant nå!

Brekningsrefleksen er til for å brukes, ja. :ler: Og jamen funker den ikke som den skal! Det er utrolig praktisk å kunne gi lillejenta det vi spiser, synes jeg. :Nikke:

---

I dag har lillejenta bæsjet på potte for første gang! Så flink! Og utrolig praktisk å slippe å ha bæsj klint ut i bleia. :lol: Beklager detaljene for de av dere som ikke har barn og ikke er helt vant med den tankegangen. ;) Veldig greit å være i gang med pottetreningen, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, pottetrening allerede.. det er jo flott hvis det går :)

Litt detaljer klarer vi da ;)

Ja, vi prøver oss på såkalt "elimination communication", i lightutgaven. Det går ut på at barnet kan lærel å gi signaler om at det må på do ganske tidlig. De mest hardcore ECerne dropper jo bleie helt, men det blir litt for heftig for oss. :fnise: Vi satser på at hun ihvertfall kan lære seg å si fra når hun må bæsje, så slipper både hun og vi ubehagelige bæsjebleier. :)

Godt dere tåler litt detaljer! Rart hvor naturlig det plutselig blir å snakke om avføring når man får baby. :ler:

Yay! Så kult, gratulerer! Håper (og tror) dere blir fornøyde med den! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I kveld har vi fått gjort garderoberommet helt ferdig! :strix: Eller, vi må male dørkarmer og dører, men det er vel faktisk alt som gjenstår. Utenom å rydde inn i skapene, da. ;)

Før- og etter-bilder kommer i bloggen straks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay! Så kult, gratulerer! Håper (og tror) dere blir fornøyde med den! :jepp:

Veldig fornøyd :). Den er overraskende strøken. Og vi betalte bare 150 kroner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så deilig med hjelp av svigermor! Skjønner dog du får nok av litt for mye prat.. Jeg også måå ha litt stilletid innimellom.

Bølgedaler er ikke så morsomme, men de går over - det er det beste med de! :)

Ønsker deg en fin helg!

:klemmer:

PS, er bloggen den samme som før, eller har du fått ny? Får ikke sjekka nå, for linken din er på den andre pcen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...