Gå til innhold

Days of our lives


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for alle fine svar! :klemmer:

Det var falsk alarm. :) Men nå kjenner jeg at jeg har blitt ganske gira på tanken på to tette, altså! :ler:

Vi ble enige om at gulvsliperen kommer igjen i morgen for å se på vannskaden, om det er noe vits i å slipe gulvet etter at det har tørket ordentlig opp eller om det ikke kan bli bra uansett. Gulvet er i utgangspunktet relativt pent, men det har noen særdeles underlige skjøter og sånt, så vi har tenkt tanken på å rive det opp tidligere også. Sannsynligvis ligger det samme fine tregulvet under i stua også (det er ihvertfall på kjøkkenet og i gangen), men vi aner jo ikke hvordan det ser ut... Om de har funnet på å avrette før parketten ble lagt, f.eks. I verste fall må vi jo legge ny parkett/tregulv. Men aller først får vi vel vente til gulvsliperen har vært her. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg forresten båret en 17 kilos bordplate mye lenger enn jeg trodde jeg var i stand til. ;) Det spisebordet vi har bestemt oss for går ut, så vi måtte skynde oss til Ikea Slependen i dag for å få det siste de hadde. Men bordplata gikk ikke i bilen, så jeg tok det med meg på Ikea-bussen og så videre til banen. :ler: Tror armene mine har blitt ti cm lenger i dag. :lol: Men vi fikk det ihvertfall! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj det var falsk alarm altså, spennende likevel :sjokk:

Kanskje det hadde vært like greit å få det overstått og bli ferdig med det :fnise: Neida, er jo ingen hast.. om det er 1, 2 eller 4 år mellom barna så får de likevel mye av glede av hverandre (er fire år mellom meg og min søster - er perioder hvor man er nærmere og perioder hvor man sklir fra hverandre, men vi har vært MYE sammen og stort sett bare gode venner ;) )

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært på hytta noen dager, gulvslipingen tok selvsagt lengre tid enn planlagt. Men det ble veldig bra. :)

Altså, "down under" oppfører seg fortsatt litt merkelig. Jeg har menssmerte-aktige "tak" sånn av og på, og miniblødninger - sånne som synes på papiret men aldri kommer lenger ut. Merkelige greier... Har laget en tråd om det på Graviditet og spedbarn nå, så får vi se om noen har noen fornuftige innlegg. ;)

Hytta har vært deilig, med unntak av hjemturen i dag. Det regnet og blåste i vinkel, skikkelig høstvær! Usjameg. Stakkars mannen ble gjennom-søkkvåt, siden det var han som måtte ta seg av frakting bort til bilen. (Parkeringsplassen er noen hundre meter unna hytta, så det er trillebår på sti som gjelder.) Lillejenta og jeg ble også våte, men ikke på langt nær like ille som mannen. Han hoppet raskt inn i dusjen da vi var hjemme. (Jeg også, forsåvidt, men det var mer fordi jeg ikke helt trives med hår som ikke har vært vasket på fem dager. :fnise: Hytta har ikke innlagt vann.)

Ellers dukket det opp to utrolig skjønne kattunger utenfor der nede på onsdag. Det viser seg at de er villkatter, men menneskevante fordi de har blitt fôret av veldig mange hytteboere i sommer. De er 2-3 måneder gamle. Moren kom etter på torsdag, og deretter holdt de seg i nærheten av oss fordi det ikke var så mange andre der nede nå. Jeg har utrolig lyst til å ta til meg en av dem! Mannen er absolutt på glid, så vi får se hva det blir til. Uansett har jeg vært i kontakt med Dyrebeskyttelsen så det kanskje kan bli en ordning for moren og den andre lille også. Kanskje jeg skal få min egen lille pusekatt igjen... :hjerte: Den ene var helt umiddelbart trygg på meg, hoppet opp på fanget og malte som et uvær. Det er den jeg har lyst på. Den er helt svart, men med striper i pelsen som synes i sola. Den andre var nok søtere sånn objektivt sett, litt mer langhåra og grå- og hvitstripete og med utrolig søtt ansikt, men det er noe med den kjemien. Aller helst skulle jeg selvsagt hatt begge, men det tror jeg ikke mannen er med på, gitt. ;)

Nå er det endelig sånn halvveis innflyttingsklart her hjemme. Vi må fortsatt male veggene i stua og sånt, men vi skal flytte inn litt mer nå - planen er å bære opp sofaer, spisebord og litt annet i morgen. Så dekker vi til med plast når vi skal male. Jeg orker rett og slett ikke å bo på gulvet lenger. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

:hoppe: for fremgang!! :hoppe: Så digg! Ikke lenge igjen da, før det er ferdig jo! :strix:

Og så gøy med pusekatt... :)

Ha en fin uke! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:smilyblomst: til lillejenta som er 6 måneder :)

(wow 6 måneder allerede :sjokk: )

Tenk om det blir en liten pusekatt da.. åh.. så koselig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gratulasjoner til bøllefrøet! :kose: Plutselig skjønner jeg mer av den Mai-Brit Andersen-sangen - "Og tida gikk så altfor fort, og han fikk altfor lite gjort..."

Og lillejenta er virkelig et lite bøllefrø om dagen, altså... Hvis jeg snur meg rundt for å ha vann i glasset mitt/hennes mens hun sitter ved bordet, har hun glatt fått tak i en gaffel/laptopledning/pappbit/whatever som jeg trodde var godt utenfor rekkevidde. :ler: Også kommer hun med en herlig "aaaøøøøeeh"-lyd hver gang hun oppdager noe hun har sansen for - særlig lampene vi har ved sofaen og ikke minst håret og nesa mi. :fnise: Hun har også begynt å dytte seg bakover når hun ligger på magen, så jeg tror ikke vi kan vente så lenge med å få opp trappegrind og denslags...

I kveld har vi ENDELIG fått opp det andre store skapet inne i garderobekottet. Vi skal ha to små på veggen også, men det krever ikke fullt så mye innsats. Det blir veldig bra, da! Vi har valgt hvite Pax-stammer uten dører, og da føles det ikke for dominerende selv om de tar mye av rommet (som er en tarm på ca 1,10-1,20 x 3 meter). Vi skal henge opp tynne, hvite gardiner foran åpningen for å unngå at det kommer inn for mye støv. Det går jo fremover, det går bare så saaaakte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser den. Det går saaaakte, men sikkert med kjøkkenet vårt også ;)

Endret av Tusle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Milla og Tusle: :klemmer:

Tusle: Har dere mye igjen nå?

---

Leilighet, noen? :fnise: (Sjekk bildene!) Det må jo dreie seg om tvangssalg? :klø: Greit å ikke bruke penger på boligstyling, altså, men det der var en smule ekstremt.

Nå er vi alarmert! Fancy-schmancy alarmanlegg på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Woooow for et rot, for er rot..... dypt sjokkert :overrasket:

Er sikker tvangssalg som du sier, men likevel... alle de tingene, de burde uansett ryddet der. Ser jo verken veggene eller gulvet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så klamt! :eeeh: Skulle egentlig ønske vi hadde fått det tordenværet på besøk i natt, for da er det så deilig dagen etterpå. Men det hjelper vel ikke å drive med grovsortering av møbler i garasjen, heller. :ler:

Flink i dag - har båret opp sprinkelsenga (lillejenta har sovet i reisesenga si de siste 5-6 ukene) og alle skuffene til den store kommoden vår, samt noen kasser med klær og sko. Kommodestammen skal mannen hjelpe meg med etterpå. Så i kveld burde vårt soverom være nokså ferdigmøblert. :tommelsmil:

Ellers har jeg bakt brød (endelig - hjemmebakt er stort sett best). Det er en sånn veldig huslig ting for meg, som tyder på at ting begynner å falle litt på plass her. :) Deilig!

I ettermiddag må vi nesten ut en tur, for vi må jo teste alarmen. :lol: Vi må en tur på Maxbo etter litt småplukk, også har vi planer om å prøve barneseter i bilen på Barnas Hus. Lillejenta begynner å bli veldig stor for babysetet, og siden vi er usikre på om vi får plass til bakovervendt sete i den bilen vi har nå, er det nok lurt å sjekke så vi vet om vi må se oss om etter stasjonsvogn. ;)

Når lillejenta våkner fra luren sin skal vi ut og handle inn ost og passata til dagens middag: Enchiladas! :sikle: De har "ånkli" cheddarost på Kiwi her, så da blir det orden på sakene. Cathedral er tingen (ihvertfall her til lands).

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, litt sånn deppedag i dag. Jeg er sliten, har vondt i hodet, er trøtt, og litt motløs mtp alt som gjenstår å gjøre her. :sukk: Føler at mannen ikke helt forstår at det er ganske slitsomt å være hjemme alene med lillejenta hele dagen... Mye mer sliten av en dag med henne enn jeg kan huske å ha vært etter jobb noen gang! Også får jeg dårlig samvittighet for at jeg i det hele tatt tenker sånn, for man skal jo bare nyte og kose seg når man er hjemme med barn... Her går jeg og venter på at mannen skal komme hjem så jeg kan få være litt for meg selv. :roll: Ikke helt gullmedaljemamma, nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...