Gå til innhold

Days of our lives


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Bra! :) Takk for i dag!

:riste: Ingen planer om det heller. ;)

Hehe, den er grei, bare lurte! :)

:) Det var veldig koselig i går ja. Dagen fløy fort, men det var veldig koselig!

:)

Jeg føler jeg aldri får tid til å sy jeg, når lille jenta sover er det alltid noe annet som bør gjøres. Hva driver jenta di på med når du syr?

Ha en fin dag!

Tiden går veldig fort med koselig selskap! :) Hva tror du om en parktur neste uke? Mandag eller tirsdag, f.eks? Denne uka er ganske full for min del, viser det seg.

Jeg syr om kvelden, etter at lillejenta har lagt seg. Det hender jeg får klippet litt og sånt på dagtid, da, hun er veldig begeistret for å ha meg på gulvnivå ved siden av seg. :) Har også hatt henne i Bumbo-stolen på bordet der jeg syr noen ganger, men da blir hun fort lei.

Stilig teppe! Er jo merkelig at de setter det ned såpass mye bare p.g.a brutt forpakning. Mye ræl som du sier i billigkroken, men tar nesten alltid en titt innom der på vei til kassen, man vet aldri.... plutselig har de et godt kupp der, slik du fikk deg :)

Skjønn det den som skjønne kan... Men det er helt greit for meg! :nigo: Jeg har veldig sansen for Billigkroken, liker konseptet! Mannen har ikke helt skjønt greia før i går. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vaaarmt! Ikke for å klage, men det er litt av en overgang fra ca 18 grader til over 25. :sol: Lillejenta ser ut til å takle overgangen litt bedre denne gangen enn sist det var varmt. Men så har hun ikke særlig med klær på seg, heller. Jeg så en unge i dag som lå i sort vogn med langermet bukse og genser i collegestoff, oppå et lammeskinn og med helseteppe over seg samt et ullteppe over åpningen... (Moren sjekket ham akkurat i det vi gikk forbi.) Jeg får varmeslag bare av tanken, jeg... Men unger er jo forskjellige de også, kanskje han er ekstremt frossen av seg? :danser:

Uansett - lillejenta og jeg har vært masse ute i dag. Hadde henne i sommermeitaien, og den er virkelig mye mindre varm enn den gamle. Det blir jo selvsagt litt klamt mellom oss etter en stund, men slett ikke ubehagelig. Flotte saker! :tommelsmil: Fikk også en hel masse kommentarer på at hun er søt, og det er jo ganske moro for en relativt fersk mamma. ;) Tror mange synes det er moro å se en liten/ung baby, de ligger jo ofte ganske langt nede i vogner.

Jeg synes det ligger litt dårlig an med brunfargen min! På denne tiden har jeg for det meste en del soltimer i parken bak meg, men det blir ikke så mye sånt med baby, gitt. I morgen skal vi møte en venninne av meg i en park, og planen er å plassere oss sånn at jeg kan sitte i sola mens lillejenta ligger i skyggen av et tre. :jepp::ler: Jeg blir ganske fort brun, heldigvis...

Nå skal jeg gå og sy dagens bleie. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du bare mandag og tirsdag, det passer litt dårlig for meg. Men de andre dagene går. Det er meldt veldig varmt til uka også, så da hadde det vært greit å være i skyggen her. Jeg ligger/sitter ute i sola mens lille jenta sover i skyggen (i vogna).

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusle: Vi må få til å møtes neste gang du er i nærheten, altså! :klemmer:

iingvild: Vi får se litt hvordan det blir, men vi må nok male og ordne en del fra onsdag av... Sier fra litt nærmere, jeg!

---

Vi har hatt en fantastisk helg på hytta. :sol: Så utrolig varmt, men når man har stranda 5 minutters gåtur unna går det fint! ;) I går ettermiddag/kveld var det dog neste for varmt, særlig for lillejenta, for det var fullstendig blikkstille. Ikke en bølge på fjorden... Men ellers var det supert, vi har grillet og spist jordbær og sovet og badet. Tror det var veldig bra for oss med en rolig helg der nede før oppussing og styr med flytting, vi kjente at skuldrene senket seg noen hakk begge to. :) Vi er så utrolig heldige som har tilgang til et sånt fantastisk sommersted!

Ettersom vi ikke har innlagt vann på hytta, har vi prøvd oss på papirbleier i helgen. Jeg vet ikke helt, jeg... Det kommer en sånn underlig lukt fra dem, ikke direkte vond, men jeg klarer ikke å vende meg til den og bytter sikkert bleie altfor, altfor ofte. Blir bra med "vanlige" bleier igjen, dvs tøybleier. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusle: Hyttetur er veldig fint! Og særlig når det ikke blir noen "ordentlig" ferie i år. :)

Mischa: Jepp, bleieproduksjonen går for fullt! Håper å få sydd et par i kveld, de gamle begynner nemlig å bli veeeldig lave i livet. :ler:

Dere har overtakelse i morgen dere også? :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde med oss to utestoler hjem fra hytta, omtrent like den øverst til venstre på bildet. Vi kjøpte dem for et par år siden og satte dem på hytta, med forebehold om at vi kom til å ta dem med hjem når vi en gang flyttet til et sted med uteplass. Mamma og pappa var veldig misfornøyde med det... Noe som irriterer meg noe grenseløst. Det er da virkelig ikke vår feil at de er så "gjerrige" at de ikke gidder å bruke penger på gode stoler der nede! Hvis de ikke vil sitte på de gamle, kjipe plaststolene, har de absolutt råd til å kjøpe noen bedre. Men de er av den gamle ulla som ikke bruker penger "unødvendig". :roll: Joda, de gamle stolene er jo brukbare, men alle likte de vi hadde kjøpt ti ganger bedre. Også blir de altså sure på meg for at jeg gjør det jeg sa fra om at vi kom til å gjøre for tre år siden. Teitinger!

Dagens lille utblåsning. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*

Overtakelse i måro? Når tenker de å flytte inn då?

Bleiene du syr er så fine! Kjempefine mønster og fargar. Papirbleiene våre har Sesam stasjon-tema, ikkje like stilige akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overtakelse i måro? Når tenker de å flytte inn då?

Bleiene du syr er så fine! Kjempefine mønster og fargar. Papirbleiene våre har Sesam stasjon-tema, ikkje like stilige akkurat...

Vi skal bestille flyttfolk til den 20. :)

Takk! :) Hehe, de Sesam stasjon-bleiene brukte vi på hytta i helgen. Jeg syntes de var litt morsomme de også, jeg! Hver gang vi fikk en Cookie Monster-bleie "spiste" jeg litt på magen til lillejenta, og fikk noen herlige latterhikst i belønning. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg funnet frem de gamle MJ-cdene mine og rippet dem. Jeg har tenkt på det i flere år, men aldri kommet så langt... Han har jo utrolig mye bra, selv om han var en smule spesiell etterhvert. Da jeg fikk cd-spiller til 10-årsdagen var det MJ jeg ønsket meg, selv om de platene jeg da ville ha (Bad og Dangerous) var flere år gamle alt.

Og lillejenta ler når jeg tulledanser til musikken. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra i dag er vi offisielt rekkehuseiere! :hakeslepp: Det føles veldig rart... Vi overtok nøklene klokken tolv, og dagen har gått med til litt tenking og planlegging, tur til Maxbo + Ikea, samt at mamma og pappa og broren min har vært innom en tur. De skal hjelpe til med maling og barnepass mens vi pusser opp. :)

Det er rart med det, når boligen står helt tom ser man jo at det kanskje må gjøres litt mer enn man hadde tenkt... Vi hadde i utgangspunktet tenkt å la stua være som den er (utenom å slipe parketten), men stria er ganske stygg med litt dårlig utført klattsparkling, ujevn maling og veldig mange hull etter bilder og møbler. Dermed har vi bestemt oss for å legge "veggfornyer" der også... Vi kommer til å bli racere til å tapetsere, tror jeg. :fnise:

Vi har også fått et prisoverslag på sliping av gulv både oppe og nede, og det var slett ikke så galt som vi hadde fryktet! Det vil komme på i underkant av 20 000 for alt. Han vi har mest tro på på papiret og som var innom og kikket i dag hadde ikke kapasitet før i starten av august, men vi heller mot å bruke ham allikevel, for han virket veldig trygg på faget sitt og var veldig sympatisk. Men det kommer en fyr i morgen også, vi får se hvordan han er og hva slags pris han kan gi oss før vi bestemmer oss helt. Det er jo selvsagt litt upraktisk å slipe gulv etter at vi har flyttet møblene, men sånn blir det når vi ikke somler oss til å bestille!

Jeg så litt mørkt på oppussingen frem til klokka tolv i dag, men nå føles det i grunnen ganske greit. :) Tror vi skal få til dette, jeg, særlig fordi vi kommer til å få en god del hjelp. Mannens foreldre kommer over fra Vestlandet, mamma, pappa og broder'n stiller opp, og det samme gjør besteforeldrene mine (bestefar er en racer til å male, og han gjør det pent, i motsetning til pappa ;)). I tillegg har jeg flere venninner som gjerne vil sitte barnevakt. :) Vi er heldige! Også har vi kjøpt oss veldig fint hus. Jeg er litt småforelsket i det, og det føles plutselig litt greiere å skulle flytte herfra. :)

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med overrekkelse av nøkler, tenk at dere nå er rekkehuseiere! :blomst:

Vi trodde heller ikke vi behøvde å gjøre noe når vi flyttet inn, vi syntes malingen så pen ut i gang, stue osv., men vi hadde akkurat samme opplevelsen som dere. Når huset stod tomt, og dagslyset fikk skinne inn vinduene, så vi at det absolutt var behov for litt refreshing ifht å male på nytt. Nå har vi kun fått malt gang, trappeoppgang og gangen oppe, men stua er absolutt i behov av en oppshining med malekosten. Men det får nok vente til høsten, tenker jeg. Gulvet i stua burde også vært slipt på nytt (originalgulv fra 50-tallet), men det drøyer vi også med. Vi får bo oss litt til først, har vi konkludert med ;)

Dere får ha masse lykke til med maling og oppussing :) Det kommer garantert til å bli knallbra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så spennende med ny bolig! Vi har overtatt og flyttet inn vi nå! :hoppe:

Men det er mye jeg vil gjøre med leiligheten likevel..

Det ene rommet har fiskebensmønstret strie, og det er i tillegg to forskjellige mønstre faktisk som er skjøtet sammen :rolleyes: Gikk de tom for den ene underveis eller? :lol: I tillegg mangler det lister på den ene veggen og gulvet er ganske stygt (lys gulaktig laminat).

Veggene i stuen og på soverommet har glassfiberstrie eller noe lignende, jeg vil helst ha slette vegger. I tillegg er jeg usikker på gulvet som er laminat - to ulike varianter (altså tre ulike varianter laminat i leiligheten + sten gulv/fliser). Også er det en bod/skap som må gjøres finere! Et potensielt walk-in closet :lur:

Kjøkkenet er fint, men det mangler kjøkkenbord eller løsning for det, så der må vi også finne på noe.

Så ja, nok å ta tak i! :Nikke:

Si fra om dere vil låne bort litt familie og venner til oppussing :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:) Ha en fin dag! :hoppe: Gratulerer med overtakelse av rekkehus! Endret av iingvild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

Gratulerer som huseiere!! :nigo: Så moro! Hp den andre slipefyren var både billigere og ledigere før - og like hyggelig! ;)

Vet du (eller noen av dere andre her inne) om en nettbutikk som selger fine uroer med fin "musikk"? Sånn som skal henge over senga når bebisen skal sove... Har surfet ørten babybutikker, men finner ikke noe FINT! Vet ikke om hva som er bra babybutikker heller jeg da, er heelt ny på det markedet.. :ler:

(Og før du detter av stolen Joice, så er det altså ikke til meg, men jeg blir straks tante!! ;) Ha'kke skjedd noe enda her i gården.. )

*benytter sjansen og soper med litt babystøv*

God klem og lykke til med flytting og oppussing og sånt!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...