Gå til innhold

Days of our lives


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Takk, Frk. Grønn! :klemmer: Det blir spennende, kommer til å sitte med sommerfugler i magen hele dagen og helt til forkjøpsretten er avklart hvis budet vårt akspeteres... :ler:

---

Nå har jeg bestilt meg svarte, "basic" Repetto-sko! Fikk 40% avslag på dem, og 1000 kr for et par sko er mer overkommelig enn 1600. ;) Har brukt de Repettoene jeg alt har masse de siste dagene, og de er så gode på foten. Så jeg har kommet frem til at jeg heller vil ha et par dyre ballerinaer enn 5 par fra H&M som er vonde å gå med og som ryker etter en sesong. :Nikke: Bestilte også brillebukser til lillejenta, og en søt liten sommerdress med korte ermer og ben.

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ett stykk effektiv kveld, deilig! Merker jeg får litt ånden over meg bare av tanken på å flytte. :ler: Så i kveld har jeg ryddet i nattbordet mitt, dvs de to skuffene med diverse rot som har irritert meg litt de siste par årene. ;) Har også (endelig) fått byttet til sommerdyner, og da også snudd madrass og overmadrass samt støvsuget hele sulamitten. Kjempegodt å få gjort! :tommelsmil: I tillegg har jeg lagt inn regninger, ikke fullt så moro å se alle pengene som skal forsvinne fra kontoen min, men det må nå allikevel gjøres. :fnise:

Ukemeny for kommende uke:

Mandag: Ovnsbakt kyllingfilet med couscoussalat og tzatziki (utsatt fra inneværende uke)

Tirsdag: Wok med ørret, ris til.

Onsdag: BLT burger

Torsdag: Fiskekaker av pangasius, ris og aspargesbønner til.

Fredag: Stekte nudler med det kjøttet som er på fredagstilbud på kiwi.

Lørdag: Lasagne fra frysen

Søndag: Fransk pølsegryte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla: Fritt etter hukommelsen, ihvertfall. ;) Stek en hakket løk blank i litt olje sammen med litt støtt, tørket timian. Når det er blankt rører du inn 1-2 ss tomatpuré og kanskje en ss mel, før du har i en boks tomatbønner og litt vann til passelig konsistens (når jeg har glemt å kjøpe tomatbønner bruker jeg som regel borlottibønner eller limabønner og en boks med hermetiske tomater i stedet). Smak til med buljong (jeg bruker svinebuljong) og pepper, og slipp oppi et laurbærblad eller to. Til slutt skjæres pølser i biter (vi bruker som regel chorizo-pølsene fra Grøstadgris) og blandes inn. Kok i ca 15 minutter, serveres med poteter. Dette er mannens favoritt fra barndommen, men jeg har modifisert oppskriften litt etterhvert. ;)

Tusle: Jaaaa... Nå er budet inne, og jeg er helt ødelagt allerede. :ler: Og bra at jeg kan være til litt inspirasjon! ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg sitter med skikkelig sug i magen her. :ler: Det hadde ikke kommet noen bud før vi la inn vårt, ihvertfall, jeg tar det som et godt tegn. Og vi la inn et bud litt over takst, som vi håper at skal skremme vekk andre... Har fått høre at mange kan finne på å kjøpe OBOS-objekter på ansiennitet bare fordi de føler de gjør et kupp, og det er den typen kjøpere vi håper å få unna med å legge inn litt over takst. Og selvsagt håper vi jo at eierne godtar budet, vårt, da. ;)

Jeg er som nevnt alt i flyttemodus, og synes jeg er så effektiv. :ler: For å selge her må vi jo tømme en del, og det må gjøres før vi overtar ny bolig. Så jeg prøver å få ryddet litt for kasting før den tiden kommer. Vi kommer nok til å leie en sånn lagerboks for å sette vekk ting vi ikke trenger i flytteperioden, som bøker, vinterutstyr til babyen, mannens motorsykkelstash osv, og det er jo litt unødvendig å fylle opp sånne med ting som allikevel skal kastes/gis vekk. I går kveld bestilte jeg også sengeteppe og pynteputer til å ha i senga når vi skal ta bilder for prospekt. :ler: Limegrønt sengeteppe og lavendelfargede puter, det må vel bli bra sammen med hvitt sengetøy? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Limegrønt, lavendel og hvitt er (antageligvis) bryllupsfargene våre, så selvfølgelig passer det fint sammen :ler:

Jeg har litt sommerfugler i magen på deres vegne jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å lese hos deg igjen, har ikke helt fått med meg ny dagbok.

Lykke til med flytteprosjekt!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klem hos lille katt!

Jeg krysser også fingre for budgivingen. :hoppe: Når får dere vite noe mer? Er det den jeg fikk link til? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn

Var det noen som sa link? :nigo:

Når jeg skulle flytte vestover for 5 år siden var jeg i flyttemodus et halvt år i forveien - og jeg hadde jo ikke all verden å pakke siden jeg bare bodde hjemme :fnise:

Limegrønt, lavendel og hvitt høres veldig fint ut, Joyce! (og Tusle ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller først - yes, multisiteringen funker igjen!

Limegrønt, lavendel og hvitt er (antageligvis) bryllupsfargene våre, så selvfølgelig passer det fint sammen :ler:

Jeg har litt sommerfugler i magen på deres vegne jeg :fnise:

Da stoler jeg på at det er en fin kombinasjon. Jeg tror det blir veldig bra som bryllupsfarger! :Nikke:

Oi, så spennende det var her inne :hoppe: Krysser fingrene for dere Joyce :kose:

Tusen takk!

Koselig å lese hos deg igjen, har ikke helt fått med meg ny dagbok.

Lykke til med flytteprosjekt!

:klem:

Hehe, ikke alt som oppdages like fort av oss relativt nybakte. Jeg brukte et par uker på å oppdage lille katts nye bok, tror jeg. ;) Velkommen skal du ihvertfall være! Og takk!

Så spennende med bud!! :)

*krysser fingrene*

Takk, takk! Vi tar med oss alle kryssede fingre vi kan finne!

Takk for klem hos lille katt!

Jeg krysser også fingre for budgivingen. :hoppe: Når får dere vite noe mer? Er det den jeg fikk link til? :sjenert:

Hvis vi har skjønt disse OBOS-forkjøpsrett-greiene rett, vet vi i morgen eller onsdag dersom selger aksepterer budet. Link kommer!

Var det noen som sa link? :nigo:

Når jeg skulle flytte vestover for 5 år siden var jeg i flyttemodus et halvt år i forveien - og jeg hadde jo ikke all verden å pakke siden jeg bare bodde hjemme :fnise:

Limegrønt, lavendel og hvitt høres veldig fint ut, Joyce! (og Tusle ;) )

Link skal bli! :)

Hehe, godt det ikke bare er meg! :ler: Men det er jo også en litt deilig følelse - ny start og en god mulighet til å få litt orden i sakene. :Nikke: Jeg tror listemanikeren i meg kommer til å titte frem om ganske kort tid... :fnise:

Bah, smileypolitiet.... Vi prøver med en felles :kose: her nede til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper dere får hus! :hoppe:

Vil også flytte... Var på visning i drømmehuset i helgen, men det ble visst solgt i dag. Vi hadde ikke finansene i orden engang. Jaja, nye muligheter kommer vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere får hus! :hoppe:

Vil også flytte... Var på visning i drømmehuset i helgen, men det ble visst solgt i dag. Vi hadde ikke finansene i orden engang. Jaja, nye muligheter kommer vel!

Og jeg som syntes huset deres var midt i blinken. ;) Men husker du nevnte det huset sist, rart hvordan man kan henge seg opp i hus på den måten. Mitt drømmehus ligger i Larvik, men det er jo unektelig litt langt unna. :ler: Og dessuten er det vel i 5-6-millionersklassen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg ryddet meg gjennom en gedigen haug med kvitteringer som har bygget seg opp siden høsten 2007 (:sjokk:). Det var enormt mye som kunne kastes, men jeg føler jeg må gå gjennom for å få tatt vare på de kvitteringene det faktisk er lurt å ha. Og som man kanskje skjønner er det ikke akkurat en aktivitet jeg prioriterer, den sorteringen! Men det er utrolig godt å få gjort det. Har kastet en ganske stor pose med papir. I tillegg har jeg gått gjennom bokhylla og sortert ut bøker som kan gis vekk. Det ble en stor banankasse, det også. Som sagt - flyttemodus! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset vårt er på mange måter midt i blinken, men vi er på en måte på vei til "neste nivå". Huskjøp går jo gjerne over flere oppgraderinger - fra leilighet til rekkehus, rekkehus til enebolig etc. Vi er egentlig klar for å finne den eneboligen vi skal ha de neste 20 år :).

Jeg gikk også gjennom kvitteringsbunken min her forleden :). Jeg samler på alle kvitteringer på klær/ting og sånt, og kaster dem etterhvert som det blir uaktuelt med reklamasjoner :ler:. Men det går gjerne noen år mellom hver gang :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for flyttemodus ;) Spennende med budet, håper dere får (positivt) svar snart :)

Jeg driver stadig å snoker etter hus jeg også. Er også i litt flyttemodus, begynner å bli litt lei av denne ordningen vi har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille katt: Du er jo inne på noe der. Jeg er vel litt "ødelagt" av å ha vokst opp i et rekkehusområde der folk faktisk blir i 20 år. Rart, det der.

Akkurat sånn jeg gjør med kvitteringene også! :jepp:

Tusle: På et eller annet tidspunkt føles det veldig riktig med noe nytt for de fleste, tror jeg. :Nikke: Tenker dere på å finne noe i området der dere bor, eller vente til du er ferdig og flytte på dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...