Gå til innhold

Days of our lives

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Vet du hva, Joyce, jeg tror det er helt normalt å ha det sånn. Jeg har absolutt også dager hvor jeg bare titter på klokka og gleder meg til mannen kommer hjem sånn at jeg kan få litt avlastning og tid for meg selv.

Oi, supersulten jente her, men bare en stor klem din vei fra en annen ikke helt gullmedaljemamma;) (selv om jeg er ganske så sikker på at vi er gode nok)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for gode ord, Molo. :klemmer: Du har helt rett - i dag er alt bedre igjen, så det er jo ikke noe varig problem. Men det er litt godt å høre at andre kan ha det sånn også. :)

---

Æsj, jeg sitter og knoter med CSS/HTML til en ny blogg. Det er altfor lenge siden sist, så jeg har kjørt meg helt fast i div-er og bilder og marger og pixler. Tror ikke jeg gidder mer i kveld, gitt. Jeg har forøvrig tenkt å flytte hobbyvirksomheten over i ny blogg etterhvert, for dere som har link til den jeg har nå. Link til den nye dukker opp i den gamle når det er klart. :)

Lillejenta brukte en evighet på å sovne i kveld. Hun er vanligvis veldig grei å legge, en av oss må som regel sitte med henne i 15-20 minutter, men det gjør jo ikke noe. Så lenge hun ikke skriker er det helt greit. Men i dag hylskrek hun, iblandet sånn sår gråt som gjør vondt langt inni hjerterota, selv om vi tok henne opp og trøstet og bysset og sang. Ikke vet jeg hva som plaget henne, annet enn at sovingen på dagtid i dag ikke var utpreget langvarig, så hun muligens kan ha vært litt overtrøtt. Hun sovnet til slutt ved puppen, i vår seng. Lenge siden hun har blitt puppet i søvn nå, og egentlig var det ganske koselig. ;) Det er jo herlig å ligge og kikke på dette lille mennesket som sutter og slurper i seg mat. :hjerte:

I dag her vi pillet av tapetet på veggen over der vi hadde fuktskade på gulvet. Vi var klar over at det hadde vært noe fukt der også, ettersom stria hadde krøllet seg, men det var et litt større område enn vi hadde trodd. På ingen måte noe alvorlig, heldigvis, men vi må dra av tapetet, slå i nye spikre i huntonittplata og grunne og sparkle over området under vinduet. De må jo ha vannet veggen og gulvet sammen med plantene her i årevis... :roll:

Egentlig hadde vi håpet å få malt stua i løpet av helgen, men så langt har vi ikke kommet. Ting tar tid, ingen tvil om det. Men vi har jo i det minste fått kjøpt maling og tapet. Vi skal ha tapet i spisekroken, også lar vi stria være i rommet forøvrig.

I dag synes jeg det har vært kaldgufs i vinden. Høsten er nok på vei... Hadde vel egentlig krysset fingrene for en knallfin august i år, men dengang ei. Ikke har vi penger til ferie i november i år, heller. :snurt:

Nå skal jeg snart i seng, trøtt i dag. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Så flinke dere er som står på med oppussingen!

Takk for kommentaren i bloggen ;)

Gleder meg til å følge deg i din nye blogg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla: :kose:

---

Puh! I dag har vi vært på helsestasjonen for seksmånederskontroll med lege og på babysvømming. Begge deler gikk bra, men både lillejenta og jeg er slitne - hun sovnet momentant ved puppen da vi kom hjem, og det var jamen ikke langt unna at jeg gjorde det samme. :ler:

Hun er ikke akkurat liten for alderen, babyen vår. ;) 72 cm og 9,4 kg i dag. Legen kommenterte at han rett som det var hilste på ettåringer på samme størrelse som lillejenta er nå - jenter, vel å merke. Nå ligger hun faktisk litt over den 97ende persentilen. :lol: Men legen sa også at selv om hun er stor og helt tydelig får godt med mat fra meg, så er hun ikke for stor - hun har skikkelige babyvalker på armer og bein, men er relativt slank rundt livet. Ellers var også alt bra, hjerte, ører, reflekser og hofter så flott ut. Han gjentok også det vi har hørt noen ganger, at vi har en våken, sterk og blid jente som er ganske tidlig ute for alderen.

Etter HS var vi hjemom og tok en lur, før vi dro videre til babysvømmingen. Lillejenta virkelig storkoste seg i vannet! Smilte og plasket og lo og hadde det helt strålende. Men som alltid var det ikke noe gøy å komme opp... Hun hylskrek i garderoben fra det sekundet vi var ferdige med å dusje og skulle tørke og kle på oss. Intet nytt under solen der, forsåvidt, men det var unektelig ganske slitsomt i en garderobe med 10-15 andre babyer og mammaer. Men jeg tror absolutt det er verdt, da.

Nå er det en som er våken her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysvømming er gøy. Jeg husker jeg var med å så på når lillesøsteren min var på babysvømming. Det er moro å se hvordan de koser seg i vannet. Jeg skal med mine også, når den tid kommer ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysvømming er gøy. Jeg husker jeg var med å så på når lillesøsteren min var på babysvømming. Det er moro å se hvordan de koser seg i vannet. Jeg skal med mine også, når den tid kommer ;)

:klemmer:

Det er kjempemoro! Jeg var med i vannet da broder'n gikk på babysvømming, siden mamma ikke liker å bade. ;) Den gangen var det ikke forbud mot eldre søsken i tillegg til forelder (men i den sammenhengen var jeg vel nesten mer som forelder å regne pga aldersforskjellen).

Du, LaRedoute har salg på Repetto nå! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flinke dere er med oppusingen, det skjer jo stadig noe nytt :)

Vi har ikke kommet i gang vi :sjenert:

Er så mye man må finne ut av før man setter i gang som vi ikke hadde tenkt på. Men det skjer vel snart saker hos oss også, og da tror jeg vi kommer til å bli litt upopulære i blokka :fnise:

Men det er egentlig greit, har fortsatt ikke hilst på en eneste nabo, og her om dagen smatt det inn en jente inn inngangsdøren rett foran snuta mi mens jeg hadde hendene fulle av ting, og hun slapp søren meg døren rett på meg også, så jeg ble stående utenfor og kave etter min egen nøkkel med poser, esker og vesker.. Syntes det var en litt merkelig oppførsel :klø:

Ikke de mest omtenksomme naboene virker det som, men pytt sann ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusle: Det kommer sikkert en enda finere modell til våren. :Nikke:

iingvild: Vi snakkes - og sees forhåpentligvis - snart! :klemmer:

Mischa: Jeg synes nå det går lovlig sakte her også jeg, da... :sjenert: Men det er nok ikke så dumt å bo seg litt til, heller - få en følelse med hvordan man vil ha det og hva som passer til leiligheten. :)

Mildt sagt spesiell oppførsel fra nabojenta! :glare: Nordmenn er ikke akkurat verdens høfligste folkeslag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på Vestlandet i helgen, kom hjem sent i går kveld. Forsåvidt en ganske lang helg med to reisedager og bare én hel dag hos svigers, som var fylt opp med oldeforeldrebesøk, men allikevel godt å komme seg bort en tur. Kjøreturene gikk overraskende greit, men vi tok mange stopp og brukte 2-3 timer mer enn vi har gjort med bare oss voksne i bilen. Lillejenta trives tilsynelatende godt i det nye setet sitt, og hun liker helt tydelig å ha bedre utsikt enn hun hadde i babysetet. :)

I dag har vi vært på bæretur (altså ikke bærtur :nigo:) sammen med nye bekjente som bor i nærheten her, kjempekoselig. :) Ordentlig gufsete vær, da! Jamen bra man har bæreomslag, slagstøvler, regnfrakk og sydvest. :Nikke:

Ellers følger jeg spent med inne hos Tussi, og regner med at vi snart får høre at Lilletuss har kommet til verden. ;)

I morgen har jeg fått legetime, jeg er så utrolig sliten om dagen + at jeg sliter med å sovne om kvelden. Ikke en særlig kul kombinasjon når man har en baby som våkner stadig tidligere på morgenen. :riste: Regner med at legen sjekker jern, D-vitamin etc, ihvertfall, og at hun har noen tips ang det med sovingen. Håper å få litt orden på det...

Det ser ut som om vi skal på en aldri så liten utenlandstur i slutten av oktober, også. Mannen skal på konferanse i Budapest, og vi lurer på om lillejenta og jeg skal bli med nedover. Jeg har en venninne som studerer der nede, og det hadde jo vært moro å besøke henne. Vi får se hva det blir til, men jeg håper vi får det til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Det ser ut som om det blir tur til Budapest. Det blir spennende - både å besøke stedet og å fly/reise med lillejenta. ;) Og det blir godt å komme seg vekk litt, tror jeg.

Jeg er fortsatt sliten og utafor, håper jeg snart får svar fra legen og at det er en opplagt grunn til at jeg er så slapp. Relativt enkelt å knaske jernpiller, f.eks.

Ellers har mannen og jeg straks vært gift i et år! Ganske rart... Har skjedd mye på det året, også, lillejenta har jo kommet til verden! Fine lillejenta vår. :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Er ofte innom og snikleser her, selv om jeg er særdeles skrivepassiv på KG for tiden. Hyggelig å lese om hverdagen deres! Høres digg ut med Budapest-tur. Budapest er en flott by, og det er jo supert å dra på tur med babyer som er 8-9 måneder gamle. De elsker jo gjerne å sitte i vogn og observere verden, samtidig som man ofte har gode spise- og soverutiner i den alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...