Cloudberry Skrevet 10. juni 2009 #201 Del Skrevet 10. juni 2009 Kjenner meg veldig igjen i det du skriver ang nattamming. Lillemor her legger seg mellom halv åtte og åtte. Ofte våkner hun når vi legger oss og får mat da og gjerne en 3 - 4 ganger til i løpet av natta I natt var vel første gangen jeg sov i mer enn 2,5 - 3 timer i ett strekk på leeeeeeeenge. Går o forsåvidt greit de dagene jeg er hjemme alene og kan ta en dupp på dagen, men har jeg begge hjemme eller noen avtaler blir jeg noe trøtt ja... Jeg har gså prøvd å gi henne begge puppene på natta, men hun sovner rett og slett fra maten. Mistenker at hun ikke spiser så mye i det hele tatt og kan iallefall drømme om å få i henne noe fra pupp 2. Hjelper ikke å dytte inn smukken heller, for den spytter hun bare ut. Skal ikke være greit nei Fint at siste natt var bede for dere da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #202 Del Skrevet 10. juni 2009 Så godt at denne natta ble bedre. Veit ikkje heilt om eg skjønte den: først amme, så flaske, så pumpe til neste dag? Det blir jo samme melkemengde til babyen? Eller har det noko med at babyen drikk meir effektivt av flaske? :klø: Me prøvde flaske første gang i går, og det var ikkje akkurat velykka. Burde vel ikkje rekne med det første gangen, så me forsøker igjen i dag. (Eg skal ta MR i slutten av juni, og då kan eg ikkje amme på 24 timar. Ergo må ho ta flaske innen då!) Eg gav forresten erstatning, har ikkje kjøpt pumpe og håndmelking går så som så... Så bra med ei meir vellykka natt! Lurer på om eg skal ta tipset til hverdagslykke eg og, og amme på begge brystene til samme måltid. A har alltid virka fornøyd etter ett bryst, men jammen ammar eg ofte! Hvis babyen legger seg tidlig, klarer man gjerne å pumpe litt før man legger seg selv . Denne melken kan man gi på flaske neste kveld. Min A har også alltid virket fornøyd etter én pupp. Men i dag har jeg tilbydt begge puppene til hvert måltid, og jammen har hun ikke spist litt til! Håper det har en effekt i natt . Håper dere får til flaskematingen! Vi har prøvd tre ganger nå, uten å få det til... Har hørt om disse babyene som nekter å ta flaske, men hadde ikke trodd jeg skulle få en slik... Kjenner meg veldig igjen i det du skriver ang nattamming. Lillemor her legger seg mellom halv åtte og åtte. Ofte våkner hun når vi legger oss og får mat da og gjerne en 3 - 4 ganger til i løpet av natta I natt var vel første gangen jeg sov i mer enn 2,5 - 3 timer i ett strekk på leeeeeeeenge. Går o forsåvidt greit de dagene jeg er hjemme alene og kan ta en dupp på dagen, men har jeg begge hjemme eller noen avtaler blir jeg noe trøtt ja... Jeg har gså prøvd å gi henne begge puppene på natta, men hun sovner rett og slett fra maten. Mistenker at hun ikke spiser så mye i det hele tatt og kan iallefall drømme om å få i henne noe fra pupp 2. Hjelper ikke å dytte inn smukken heller, for den spytter hun bare ut. Skal ikke være greit nei Fint at siste natt var bede for dere da Takk! Håper dine netter fortsetter slik det var i natt! Må innrømme at det hjelper litt å lese/høre at andre har tunge netter. Føler "alle" har babyer som sover natten gjennom, eller bare har et kjapt nattmåltid i fire-fem-tiden... Men rart at hun våkner så ofte, og spiser så lite? Kanskje hun ikke er så veldig sulten, men bare vil ha kos? Samsover dere? Ammer du liggende? Jeg synes ihvertfall det er vanskelig å følge med på inntaket når jeg ammer liggende. Det hjalp i natt når jeg konsentrerte meg om å holde meg våken, og ristet litt liv i A når jeg skulle servere pupp nr. 2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 10. juni 2009 #203 Del Skrevet 10. juni 2009 *krysser fingrene for i natt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #204 Del Skrevet 10. juni 2009 *krysser fingrene for i natt* *jeg også* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 10. juni 2009 #205 Del Skrevet 10. juni 2009 Takk! Håper dine netter fortsetter slik det var i natt! Må innrømme at det hjelper litt å lese/høre at andre har tunge netter. Føler "alle" har babyer som sover natten gjennom, eller bare har et kjapt nattmåltid i fire-fem-tiden... Men rart at hun våkner så ofte, og spiser så lite? Kanskje hun ikke er så veldig sulten, men bare vil ha kos? Samsover dere? Ammer du liggende? Jeg synes ihvertfall det er vanskelig å følge med på inntaket når jeg ammer liggende. Det hjalp i natt når jeg konsentrerte meg om å holde meg våken, og ristet litt liv i A når jeg skulle servere pupp nr. 2. Lillemannen var en sånn som fikk et kjapt nattmåltid i femtida også sov han videre. Hadde i grunnen forberedt meg på at det skulle bli sånn nå også, men nei Jeg mistenker vel, som du antyder, at hun er mer kosesyk enn sulten. Vi samsover i utgangspunktet ikke, men det hender det blir sånn når jeg er så trøtt at jeg ikke orker å sette meg opp for å amme. Som regel blir det sånn ved det siste måltidet før vekkeklokka ringer slik at jeg kan få litt ekstra søvn. Legger henne tilbake med en gang hvis jeg våkner. Er spent på hva som skjer i natt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #206 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Håper du er inne i en ny trend, ihvertfall! Jeg mener å huske at D hadde ca. to nattmåltider da hun var på samme alder, men hun spiste kjapt, ble lagt tilbake i egen seng og sov videre uten behov for verken smokk eller trøst. Husker at hun bråkte en del (veivet, smattet og stønnet) og forstyrret meg, men alt i alt var det langt mindre forstyrrende enn A's nattlige eskapader . Det virker som om A sover roligere hvis hun sover i vår seng. Men jeg tror nok det viktigste tiltaket er å være så våken som mulig under ammingen og passe på at hun spiser skikkelig. Håper dagens og forrige natts økeprosjekt har funket. Må legge meg... Endret 10. juni 2009 av lille katt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 10. juni 2009 #207 Del Skrevet 10. juni 2009 Natta. Er på vei i lallten jeg og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #208 Del Skrevet 11. juni 2009 Nå har jeg vel egentlig bare fått ny bekreftelse på at de der forbannede puppene mine ikke virker som de skal. Først skal man lekke og sprute i noen måneder, og ihvertfall ikke våge seg til å sove på magen, og likevel pådra seg tette melkeganger ørtiførti ganger. Og så skal man få en sulten baby som begynner å spise begge puppene til hvert måltid, dag og natt, uten at puppene viser antydning til øking. Snarere motsatt, det virker som om melken er i ferd med å forsvinne! :klø: A spiser og spiser og virker fremdeles misfornøyd. Gi noe ekstra? Don't think so. Tre mislykkede forsøk med morsmelk på flaske, og ett mislykket forsøk med NAN på flaske. Hun gråter med det samme flasken kommer i munnen og spytter ut det som måtte renne inn i munnen. I dag har jeg vært en ekstremt dårlig mor for begge barna. Dagen startet halv syv etter nok en natt med mye amming, inkludert bleieskift . Da jeg leverte D i barnehagen sa jeg "godnatt" i stedet for "ha det bra" . Fikk kommentar på at jeg så sliten ut . Hvordan klarer andre det? Hører jo om mammaer som har det mye verre. Jeg er bare så vanvittig trøtt... I dag har jeg ikke gjort annet enn å sove når A har sovet, men det kjennes ikke sånn ut. Jeg har knapt åpnet munnen for å prate til barna mine, og stakkars A smiler og veiver uten å få respons. Litt deppa i dag. Huset er bombet, og jeg har ikke kledd på meg enda. Og dagen er snart slutt, D må hentes om en times tid. Jeg tenker kjipe deppatanker - er det dette som skal være permisjonen min, liksom? Amming og soving på dagen? Og jeg som skal tilbake i jobb etter ferien?!! Blæ. Måtte bare få det ut. Nå har jeg fått i meg litt lunsj, ihvertfall. A sitter og slafser på hendene sine, og jeg skal lage den første grøtsmaksprøven til henne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 11. juni 2009 #209 Del Skrevet 11. juni 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hverdagslykke Skrevet 11. juni 2009 #210 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Håper nettene bedrer seg snart og at humøret blir bedre seinest i morgen når jeg serverer deg kake og boller! Edit: Mente ikke å virke likeglad altså. Kjipt å ha sånne dager og føle seg så sliten! Endret 11. juni 2009 av hverdagslykke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 11. juni 2009 #211 Del Skrevet 11. juni 2009 Æsj, for no dritt! Skjønner du blir frustrert! Bra du kan kjefte litt her og få det ut!!! (Og godt det ikke bare er jeg som klager litt i dagboken min ) Vanskelig det der med flaske altså. Om jeg skulle trenge å gi Veslefrøken noe ekstra, vil jeg nok slite med det jeg også. Hun har jo gått fra å være kjempeflink til å spise av flaske til å nekte plent. Merkelig... Håper natten i natt blir en drømmenatt for mor og barn, og hvis hverdagslykke skal stelle pent med deg i morgen, tror jeg du får en super start på helgen!!! Mange Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #212 Del Skrevet 11. juni 2009 Håper nettene bedrer seg snart og at humøret blir bedre seinest i morgen når jeg serverer deg kake og boller! Edit: Mente ikke å virke likeglad altså. Kjipt å ha sånne dager og føle seg så sliten! Ingen fare - kake og boller får meg alltid i bedre humør . Gleder meg! Æsj, for no dritt! Skjønner du blir frustrert! Bra du kan kjefte litt her og få det ut!!! (Og godt det ikke bare er jeg som klager litt i dagboken min ) Vanskelig det der med flaske altså. Om jeg skulle trenge å gi Veslefrøken noe ekstra, vil jeg nok slite med det jeg også. Hun har jo gått fra å være kjempeflink til å spise av flaske til å nekte plent. Merkelig... Håper natten i natt blir en drømmenatt for mor og barn, og hvis hverdagslykke skal stelle pent med deg i morgen, tror jeg du får en super start på helgen!!! Mange tilbake! Føler meg som en skikkelig sutreguri, men det er litt godt å klage også. Tror kanskje jeg er litt stresset fordi det virker som om melken forsvinner. Jeg skulle nok overlevd det (er ikke så begeistret for amming, som dere sikkert vet ), men når A blir helt hysterisk i nærheten av flasken, så blir man jo litt oppgitt - hva skal hun spise hvis jeg mister melken? Første grøtsmaksprøve gikk greit, tror jeg. Hun lagde grimaser og spyttet ut de første skjeene, men jeg har et bittelite inntrykk av at hun kanskje ble litt mer interessert på de siste skjeene. Håper det. Prøvde fruktmos også, men det var IKKE suksess. Makan til søtsure ansiktsuttrykk . Håper snuppa di begynner å ta flaske igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 11. juni 2009 #213 Del Skrevet 11. juni 2009 Synes jeg ser henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #214 Del Skrevet 11. juni 2009 Veldig søt, ja :rødme:. Dagens fra storesøster, da: "mamma, du roter fælt"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 11. juni 2009 #215 Del Skrevet 11. juni 2009 Herlige ungen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 11. juni 2009 #216 Del Skrevet 11. juni 2009 Vi hadde ingen god natt i natt nei Tøtta var ekstremt sulten og i tillegg våken (og utrolig selskapssyk) mellom klokka 3 og 4 Ikke moro å stå opp klokka sju da nei Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg altså... Du, det er lov å være møkk lei permisjon og unger innimellom. Hadde en periode i dag hvor jeg egentlig hadde mest lyst til å pakke e i hver sin eske og sette de på boden et lite øyeblikk. Men det kan man jo ikke gjøre :riste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 12. juni 2009 Forfatter #217 Del Skrevet 12. juni 2009 Herlige ungen! Ikke sant! I dag tidlig hadde hun også en herlig en. Jeg sa at hun skulle i barnehagen i dag, men i morgen var det helg, så du skulle vi alle sammen ha fri. "Da skal vi kose oss", sa hun. :rødme: Vi hadde ingen god natt i natt nei Tøtta var ekstremt sulten og i tillegg våken (og utrolig selskapssyk) mellom klokka 3 og 4 Ikke moro å stå opp klokka sju da nei Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg altså... Du, det er lov å være møkk lei permisjon og unger innimellom. Hadde en periode i dag hvor jeg egentlig hadde mest lyst til å pakke e i hver sin eske og sette de på boden et lite øyeblikk. Men det kan man jo ikke gjøre :riste: Blæ og dobbeltblæ. Du har min dypeste medfølelse! Jeg er heldigvis ikke så lei av verken permisjon eller unger enda, men jeg begynner virkelig å lengte etter sammenhengende søvn. Denne natten var heldigvis ikke så ille, på en måte... A sov iallefall (med litt smokkdytting) til 3 før neste måltid, og hun la seg jo før halv åtte. Men selv om jeg serverte begge puppene, var hun våken igjen både fem og halv syv.... Heldigvis funket det å gi mer mat, og siden storesøster sov nesten til 8, ble det ikke så gæli likevel. Glemte forresten å skryte av at jeg jogget i går også . Nå skal jeg snart på barseltreff hos hverdagslykke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Frida* Skrevet 12. juni 2009 #218 Del Skrevet 12. juni 2009 Prøvde fruktmos også, men det var IKKE suksess. Makan til søtsure ansiktsuttrykk . Haha, det minnar meg på å filme når mi A får noko å ete for første gang! Moro! Hadde en periode i dag hvor jeg egentlig hadde mest lyst til å pakke e i hver sin eske og sette de på boden et lite øyeblikk. Men det kan man jo ikke gjøre :riste: Godt å lese at det går an å tenke sånn, uten å vere fæl mamma. Nå har ikkje eg hatt behov for å sette A i boden (ennå), men tenker ofte under nattamming at eg er lei av amming, og vil sove! Nå skal jeg snart på barseltreff hos hverdagslykke! Så det er sånn det henger sammen! Er misunnelig på de som har permisjon i by, der det er andre i permisjon! Det er ingen her eg bur... Ha ein fin dag, og kos deg med A, D og mann i helga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 12. juni 2009 #219 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Hun er nå bare nydelig, D! Endret 12. juni 2009 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 12. juni 2009 Forfatter #220 Del Skrevet 12. juni 2009 Haha, det minnar meg på å filme når mi A får noko å ete for første gang! Moro! Godt å lese at det går an å tenke sånn, uten å vere fæl mamma. Nå har ikkje eg hatt behov for å sette A i boden (ennå), men tenker ofte under nattamming at eg er lei av amming, og vil sove! Så det er sånn det henger sammen! Er misunnelig på de som har permisjon i by, der det er andre i permisjon! Det er ingen her eg bur... Ha ein fin dag, og kos deg med A, D og mann i helga! Du er ikke mye fæl mamma hvis det er det verste du tenker om A . Og man er ikke fæl mamma før man faktisk putter dem i boden . Er det virkelig ingen andre permisjonsmammaer der du bor? Ingen barselgruppe? Hun er nå bare nydelig, D! Sukk, ja! Jeg gleder meg veldig på dine vegne . Apropos filming av førstegangsopplevelser - vi hadde en hysterisk morsom seanse for ca. et halvt år siden da mannen kom hjem med laserpeker. Hadde vi filmet D da prikken krøp bortover gulvet og opp langs beina hennes, hadde vi ligget godt an i en eventuell norsk versjon av America's Funniest Home Videos . Hun prøvde jo først å fange prikken på gulvet, helt til den "angrep" henne. Reaksjonen hennes var en fantastisk blanding av fascinasjon og skrekkblandet fryd (hun ble heldigvis ikke livredd), og jeg og mannen lo oss fillete. De barna, altså! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå