Gå til innhold

To rett og en vrang....


Bettie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lørdag 18. april

Det er ikke akkurat lett å skrive nå, for jeg har en sovende valp i armkroken. Og det er en "morragretten" liten vofs som er fryktelig tøff i trynet. Jeg skulle flytte litt på ham, og det likte han så dårlig at han knurret så skremmende han kunne og prøvde å bite meg. Det var dumt av ham, for å si det sånn.

Jeg skal huske at du stiller som vofsevaktvikar, Cata.

For å si det sånn, Sauen, det var nok ikke så mange som kledde seg så sommerlig som meg i går. Helt sommervarmt var det ikke, men nesten.

Ja. kamela, nesten sommer i hvert fall.

Ja, brått og plutselig ble det helg ugjen, mysan, men etterlengtet - bevares.

Optimistisk som jeg ble da jeg tittet ut av vinduet i går, fant jeg ut at sola skinte, så je kledde meg som i går og for ut til gardintrappa. Men jeg kom ikke langt før jeg fant ut at jeg burde ha sjekket temperaturen også. Det var langt unna sommertemperatur i dag. Måtte bare tusle inn og og hente ei jakke.

Pus fant ut at hun skulle hjelpe meg med haagearbeidet. Så når jeg samlet sammen sammen kvist, kastet hun seg over kvistene med dødsforakt, klar til å drepe enhver farlig kvist. Det var ikke alltid like enkelt å ta kvisten fra henne.

Jeg gikk nå løs på den store greina, for jeg fant ut at jeg kunne sage litt og litt, og gjøre noe annet innimellom. Men da Frøkna kom med vofs, fant hun ut at hun skulle ta den greina, hun. Frøkna er ganske sterk, og hun lever opp til mottoet:"den som gir seg er en dritt". SÅ hun klarte det.

Vofsen løp rundt beina mine, så jeg måtte passe på hvor jeg flyttet dem, og jeg måtte holde ham unna i tilfelle han skulle befinne seg i nedslagafeltet. Men den dumme greina kilte seg fast i de greinene jeg skulle beholde, så for å få den helt ned, måtte vi klippe og sage bort en del småtteri. Nå var greina så tung at Frøkna og jeg ikke klarte å flytte den, så jeg får dele den opp etter hvert.

Vi satt litt ute, Frøkna og jeg, mens vofsen lekte. Pusen kom selvfølgelig også, og etter en stund gikk det helt rundt for henne. Hun satt seg nemlit under en stol mens vofsen løp rundt og rundt stolen. Pus måtte jo følge med hvor den lille loppa befant seg, så hun snurret nesten rundt sin egen akse. Ikke rart hun ble surrete.

Poden, Svigerdatter og LillePoden kom en tur innom. De hadde vært i barnebudsdag. LillePoden var både fasinert og litt usikker på vofsen, for vofsen var i et aktivt humør og ville gjerne hilse på alle, for mennesker er kjempemorsomt. Jeg måtte til slutt sette selen på vofsen, og så fikk LillePoden lov til å gå tur med vofsen - på stua. Det var visst like stas for begge to. Å leke med lekefisken til pus, var også en lek de kunne enes om. LillePoden holdt i snora og vofsen i fisken, og så kunne de dra i hver sin ende. Like morsomt for begge to. Og når han fikk lov å si "nei" når vofsen hoppet opp på ham, var alt greit, selv om LillePoden da ble rene despoten og ropte nei i både tide og utide. Tar nok litt tid å oppdra vofsa - og LillePoden.

Vofsen har våknet nå, så ham farer rundt - og jeg mener det bokstavlig - og angriper farlige katteleker, eller i halen til pus. Han ser seg jo ikke for, så han stanger i stolbein og bordbein. Har ikke helt kontroll med andre ord.

Det skal bli spennende å se hvordan natta går. Han får lov til å ligge i senga til Frøkna. Det har jeg lite lyst til at han skal gjøre. Jeg skal ta med "huset" hans opp, så får vi se hvordan det går.|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å lese, synes jeg ser det for meg.

Her var det sol, men kaldt i går. Måtte ha på vanter da jeg skulle ut og gå tur.

Ser ut som det blir en flott solskinnssøndag idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 19. april

Det ble sol i dag, Sjandark, men det blåste nordavind fra alle kanter.

Natten ble en liten prøvelse.

Da jeg la meg, syntes vofsen at det var bare tull å skulle sove, så han hoppet ut av "huset" sitt og opp i senga, hvor han gikk til angrep på skumle dyner og farlige puter. Han var helt propell, så jeg satt ham ned på gulvet slik at han skulle få rast litt fra seg.

Da han endelig roet seg, puttet jeg ham igjen inn i huset, hvor han lå i to minuttet og klagde, før han kom seg opp i senga mi og la seg godt til rette. Jeg puttet ham tilbake i huset og sånn holdt vi på en stund, - for jeg ga meg og lot ham få ligge. Da var jeg så trøtt at jeg fant ut at hvis jeg skulle sove, så fikk jeg gi meg.

Han sov til rundt seks, så da var vi en liten tissetur ute, før han igjen sovnet og sov til halv ti.

Som sagt - sola har skint i dag, men det har neimen ikke vært varmt. Jeg startet med shorts i dag også, men hadde varm jakke på meg da jeg gikk ut. Tok med vofsen ut og satt ham i bånd, for jeg kunne ikke både klatre i treet og holde øye med vofsen samtidig. Men det var fælt det. Han klynket og pep og hadde det forferdelig. Og så blåste det - og matmor var ikke der - og jeg var litt unna, så verden var fæl. Jeg satt meg på gresset foran huset hans og fikk roet ham slik at han sovnet, og da fikk jeg tatt det treet jeg hadde sett meg ut som dagens oppgave.

Det hadde jeg tatt så grundig i fjor, at jeg behøvde ikke snaue treet i år. Tok bare bort innadvendte og oppadstrebende kvister - ingen greiner.

Vofsen våknet noen ganger mens jeg holdt på, og det var like fælt hver gang. Han våget seg nesten ikke ut av huset. Så da jeg avsluttet ute og slapp ham løs, for han som en pil til trappa og ville inn.

Inne møtte han pus, og han gikk nesten ut av sitt gode skinn av gjensynsglede, slikket henne og prøvde å klatre opp henne. Ikke enkelt når vofsen bare er halvparten så stor som pus.

Da jeg knep ham i å skulle gjøre fra seg inne, var jeg rask til å plukke ham opp og gå ut. Men da pus kom ut samtidig, glemte han helt hva han skulle gjøre, for han ville erte pus. Han løp som en spinnvill virvelvind rundt og rundt. Skulle nesten tatt rundetidene på ham. Og uten båndvar det ikke skummelt å være ute, selv om det blåste like mye.

Ja- og så har vi gått tur i dag. Da møtte vi en annen liten hund, som dog var mye større en vofsen. Det "store" hunden bjeffet og bar seg, så vofsen smatt mellom beina på meg , og trygt gjemt bak meg, ble han kjempetøff og bjeffet tilbake. Måtte le av ham der han sto bak buksebeina mine og var tøff.

Det er artig med en sånn liten tass, men jeg må jo passe på ham stort sett hele tiden. Det er alt for mange ting å skulle bite i, og så sier pus ganske klart i fra når hun har fått nok, så jeg må holde et lite øye med dem. Akkurat nå løper de etter hverandre her inne. Hvem som er først og sist - se det varierer, men han fikk seg rn lusing nå, så lekefisken ble mer spennende. Heldigvis holde pus klørne inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandag 20.april

Vofsen er en blanding av dvergpincher og chihuahua, Cata. Den ser ut som en dvergpincher med litt store ører - bare enda litt mindre.

Nei, kjedelig er det ikke for det skjer stadig noe når de to dyrene er rundt meg, Sauen

Hyggelig du kommer innom, Kamela.

Det er skikkelig morsomme dyr. mjau-mjau

Å - en god kopp kaffe, loffen, Tusen takk.

Dagen i dag har vært stressende. Hadde et møte og var sikker på at jeg hadde alle detaljer klart for meg, men så viste det seg at jeg hadde ikke fått alle de informasjonene jeg trengte. Jeg liker ikke å bli "lurt" sånn, men jeg klarte å ro møtet i havn på en måte.

Møtet ble litt kortere enn forventet, så da tuslet jeg meg bort til min frisør. Kjekt med sånn "drop-in" frisør. Jeg ba om å få kort hår, og det har jeg jammen fått. Så nå ser jeg ut som et middels pinnsvin på hodet. Hadde farge i det da jeg kom hjem, så nå er jeg både nyklipt og nyfarget. Har valgt en litt nøytral farge denne gangen.

Og så hadde jeg litt flaks, for Frøkna var i byen da jeg var ferdig med klippen, så da slapp jeg å vente på bussen.

Vi satt oss ut da vi kom hjem, og straks vi kom, var pusen der også, og så var katt og mus - nei - katt og hund leken i gang. De byttet på å jage hverandre rundt i hagen, og pusen lekte farlig, luskende jeger i gresset. Og i dag var det hun som ertet vofsen. Hun lå liksom makelig henslengt, og bare halen viftet litt. Det var nok til at vofsen ble oppglødd og gikk til angrep på halen, hvorpå pusen bare tar litt sats og sitter på bordet og ser ned på den lille hissigproppen som hopper og hopper for å få tak i halen igjen. Nå fikk hun seg en overraskelse, da, for hun hoppet opp på en hagestol - på seteryggen. Stolen er av plasttypen og en katt på kanten forrykket ballansen så stolen tippet og pusen så meet fornærmet ut da hun deiste i bakken. Helt klart tid for en vask, fant hun ut.

En av gangene de løp etter hverandre, rundet vofsen hjørnet før pus, før han tverrvendte og løp tilbake. Det ble en nestenkollisjon, men pus avverget det med å ta et hallingkast over vofsen. Hun gjorde også et forsøk på å tvangsvaske vofsen i dag, men det skulle han ha seg frabedt.

Og da Frøkna og jeg gikk kveldstur i kveld, for at vofsen skal vende seg til å gå i bånd, så fulgte pus med et stykke på veien, og ventet på oss da vi kom tilbake.

De er nå rare disse dyrene, og jeg er avgjort manipulerbar når det gjelder dem.

Nå er kofferten ferdigpakket til i morgen. Skal på et todagers seminar og fredag skal jeg på en konferanse. Får nå luftet meg i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye moro i å se på dyr som leker. Valper er utrolig søte, men ganske slitsomme.

Gratulerer med ny sveis, og ha det fint på seminar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Tirsdag 21.april

Takk for seiersgratulasjonen, mjau-mjau.

Hyggelig å få gode ønsker for seminaret, Enigma, Sauen og Kit.

Jo - det ble i hvert fall en veldig synlig hårendring, caskr. Litt i korteste laget, men det tar ikke lang tid før det er overgrodd igjen. Håret mitt og løvetann gror like fort.

Sitter her i senga på hotellet, men ÅC på fanget og TV på veggen. Litt få kanaler, men jeg er jo ikke her for å stirre så lenge på den boksen.

Halvdelen kjørte meg på jobb i dag, for jeg måtte innom kurslokalet fra i går og hente fat og kanner. Og jeg gjør et eller annet galt der, for jammen fikk jeg løst ut alarmen, og ikke fikk jeg slått den av. Heldigvis kom en som kan systemet ellers hadde jeg måttet stå der lenge og vente på assistanse. Det er andre gang jeg gjør det i samme lokale. Ja-ja. Om ikke annet så sørger jeg for at alarmen blir testet med jevne mellomrom.

Sjefen min kom med en overraskende melding i dag. Hun slutter i jobben fordi hun har fått en annen jobb. Dermed er min jobbsituasjon enda mer usikker enn den allerede er. Det er ikke stort å gjøre med det, men jeg lurer jo på hvordan det blir - om det kommer en ny sjef, eller om hele greia legges ned eller omroganiseres som det heter. Får bare vente og se. Kunne i grunnen ha tenkt meg den sjefsjobben, for den er ikke spesielt anstrengende i forhold til det jeg har hatt tidligere. Tror nesten jeg skal "flagge" det opp i systemet.

Seminaret startet med lunsj. Og dette er et helsehotell, så det var mye råkost. Jeg liker det, jeg, så sammen med litt dampet fisk og ris, var lunsjen helt grei. Kaffen derimot - den var ikke god.

Den første delen av seminaret var utrolig kjedelig. Det virket ikke som at innlederen hadde forberedt seg skikkelig, for det var gjentagelse på gjentagelse. Dessuten var det kjent stoff, ikke noe nytt. Jeg er lite tålmodig med sånt, men jeg kan jo oppføre meg, så jeg satt pent og håpet at det snart ville bli bedre. Det gjorde det ikke. Det var så kjedelig at jeg drakk opp den vonde kaffen for ikke å sovne, og jeg forstår veldig godt unger som får maur i rompa når de må sitte stille, for jeg måtte flytte på beina, snu meg i stolen, lene meg tilbake, lene meg fram osv for ikke å falle helt av lasset.

Siste del av dagen var derimot bra. Jeg har hørt foreleseren før, og han kan sitt stoff og har en levende og morsom måte å formidle det på. Så da våknet jeg igjen, og da vi skulle diskutere etterpå, ble det liv også i meg. Jeg kjente ikke en kart av de jeg satt sammen med, men det gjorde ingenting.

Fikk slappet av litt før middag, og da var det ikke akkurat råkost, og med vin til var det kjempegodt. Fikk en nydelig dessertvin også, og det er ikke vanlig på de seminarene jeg pleier være på. Tenkte litt på leveren min, så jeg drakk bare halve glass av de tre vinene.

Kjente ingen ved bordet jeg satt meg ned ved heller, men det var snakkesalige mennesker med mye humor, så i løpet av tre retter med vin, var vi innom fotball (selvfølgelig) spesielt og idrett generelt, ungdom av curlingforeldre, tenk så meget bedre det var før da familiene satt sammen ved matbordet og hadde tid til å spise sammen, om kvinnekampen har gått for langt, hvorfor er noen yrker regnet som lavstatusyrker, bistand til u-land og bivirkninger, asia som klekkeri for IT- og økonomiutviklere, USA generelt, Frankrike spesielt, Estland hvor meget er rimelig og bra og hvilke dialekter vi egentlig snakker. Alt krydret med små historier og anektoter. Jeg tror jeg satt ved det bordet med mest latter, og en av kara var superentusiastisk over serveringen, særlig etter noen vinglass innabords.

Jeg måtte tusle meg opp etter maten, og det var i grunnen like greit, for jeg fikk et astmaanfall. Det er noe så inni granskauen varmt på hotellet, og ventilasjonen er ikke akkurat å skryte av, så det ble rett og slett litt for lite oksygen. Jeg hadde tatt med meg litt arbeid, så jeg har sittet her og jobbet et par timer.

Så får vi se hva morgendagen bringer. Det kan bli en spennende debatt på slutten av dagen, ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde be om lønnsforhøyelse siden du stadig tester alarmen. Det er jo ekstra-arbeid som ikke står i stillingsinstruksen din. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ikke blir for kjedelig i morgen. Det er fælt å sitte stille så lenge om foreleseren ikke er interresant å høre på!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

Skriver under på det loffen sier her. Ikke mye er mer kjedelig enn å sitte i time etter time å høre på en kjedelig foredragsholder :Gjesp:

Håper det blir med intresant i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...