Gå til innhold

To rett og en vrang....


Bettie

Anbefalte innlegg

Innom og hilser på :hallo:

Høres ut som du har hatt en del å henge fingra i over påska, koselig det da! :jepp:

Godt å få snakket med halvdelen om økonomien kan jeg tenke meg. Er han litt sånn som bruker opp alle pengene med engang og egentlig ikke helt vet hvor de har tatt veien?

Sånn er mannen min nemlig. Jeg har sagt at dersom det ikke blir forbedringer snart så får vi gjøre sånn at hans lønning går inn på min konto også fordeler jeg.... BASTA!

Litt streng må man være, kan jo ikke gå rundt å være rakafant hele tiden...

Håper du har en fin onsdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koselig å gå tur med både hund og katt. Det hender katten blir med meg når jeg går tur rundt i nabolaget, men som regel går jeg lengre runder nå, og pus foretrekker skogen og hagene rundt omkring.

Håper det ordner seg med leveren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye vettugt å si i kveld jeg. Men må jo innom og hilse på og legge igjen en :klemmer: likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

onsdag 15.april

Jo, du husker nok hvordan det var å ha en liten vofs, mysan, og de er bare så søte.

Ja, mjau-mjau, Halvdelen klarer ikke styre penger. Og jeg har latt det gå for lenge før jeg satt foten ned.

Det er søtt når valp og katt går sammen ute, Sjandark.

Kos med hilsen, mummi. Og jeg er jo et nattdyr som ikke får lagt meg i rimelig tid.

Da er denne dagen snart over.

Holdt på å forsove meg i dag, da. Og det enda jeg var våken flere ganger før klokka ringte.

På jobben hadde jeg det ikke alt for travelt, men det er bare stille før stormen - som kommer neste uke.

Innimellom valpepassen i går holdt jeg på med firmaregnskapene og gjorde dem ferdig. Så i dag har jeg sjekket regler for avskriving, regler for beskatning av fordeler med å ha "firmabil", telefon og andre greier. Jeg har lett i alle slags registre etter skatteregler. Og jeg fant ut at det lille firmaet vi har, som nesten er for en hobby å regne, og som går tilnærmet i null, gjør at jeg må levere fem skjemaer sammen med selvangivelsen denne gangen. Jeg skal gi meg i kast med skjemaene til helgen, for jeg har en mistanke om at de ikke er helt enkle å fylle ut for en amatør. Og så vet jeg jo at skatteetaten er ikke av de mest velvillige hvis man skulle gjøre en feil.

Men bortsett fra det, så har jeg gjort fint lite i dag. Skulle vært ute og klippet greiner i dag, men det utgikk. Hadde over hodet ikke lyst, selv om jeg burde. Får se i morgen.

Pus ligger i kurven sin og sover, for vofsen er på overnattingstur med Frøkna. Tror i grunnen hun synes det er litt ok å få være i fred, selv om hun gikk huset rundt da hun kom hjem for litt siden, og snuste veldig nær maten til vofsen.

Pus har forresten fått opphøyet matplass. Har satt matskålen hennes opp på ei kasse som er for høy til at vofsen klarer å hoppe opp. På den måten får hun spist i fred, og vofsen får ikke i seg for mye mat. I går glemte hun en ting- halen hang ned, og det var helt uimotståelig for voffs som fikk godt tak med små, skarpe tenner. Han fikk en lusing da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ojoj, jeg er veldig sent ute, men gratulerer med ny dagbok! Sikkert ikke dumt med en fresh start nå når det er vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

Innom en liten tur bare. Litt opptatt i dag. Koselig med hund og katt da, om de er venner og vel forlikte iallefall. Virker som det går seg til og da blir de sikkert gode venner, men jeg vil tro at pusen gjerne vil vise hvem som er sjefen.

Ha en fortsatt fin dag Bettie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fredag 17.april

Jo, Sauen - pus har begynt å vri seg litt på matkassa, så halen ikke henger ned slik at vofsen ikke får tak i den når hun spiser.

Det er koselig med en liten vofs, Cata, og stor blir han uansett ikke, men jeg er glad for han ikke er min.

Hund og katt har for så vidt funnet ut av det med hverandre, kamela. Det er pus som er sjefen, mens vofs ypper litt.

Det er kos med dyr, mjau-mjau. Særlig når pus ligger på armen og maler.

Ja, jeg startet litt på nytt, jeg Fakse, men det var fint at du fant meg.

Våren er en fin tid å starte nye ting, caskr

Kos at du tar deg tid til å stikke innom, Ulva, selv om du har det travelt. Takk for helgehilsen

Pus og vofs er kjempesøte, loffen, jeg har jo verdens søteste katt :sjenert:

Hei Kit. God helg til deg og

i går var det litt vår igjen i lufta, såpass at vi satt oss ut til lunsj. Frøkna hentet meg, for hun var i farta likevel. Og vel hjemme satt vi oss ut med selskap av vofs. Pus kom tuslende da hun hørte oss, og så var det full fart på vofs og pus. Pus lot seg "jage", og vofs var i hundre. Det var en liten og sliten vofs som sovent da han kom inn.

I dag var det enda bedre vårvær. Var til sjekk hos lungelegen i dag, og gikk derfra og til jobben. Jeg måtte ta av meg det store sjalet, for det ble for varmt.

Jeg hadde sluttet med medisinene, for legen ville forsøke å provosere fram et astmaanfall. Og det fikk han også til. Men nå var jeg jo ikke akkurat i toppform med lungekapasitet i utgangspunktet, for pollen og meg har ikke vært en kjempekombinasjon i dag. Så uten medisiner var kapasiteten min på rundt 60%. Etter inntak av medisiner var den på 75%, så medisinen hjelper. Men da er det kanskje ikke så rart at jeg hveser når jeg anstrenger meg. Må bli flinkere til å huske å ta medisinen, da, for der er jeg litt sløv.

Jeg var rimelig kjørt da jeg kom på jobben, for selv om jeg fikk medisiner til å ta astmaanfallet, var jeg sliten. Godt jeg ikke har en jobb hvor jeg må løpe rundt i hvert fall.

Siden jeg starter på jobben tidlig vanligvis, har jeg litt tid til gode på slutten av uka, så jeg prøver å slutte ved tretiden fredager, og det gjorde jeg i dag. Var bare oppe og skiftet til shorts og t-skjorte, så fant jeg fram sag, beskjæringssaks og grenkutter, så i løpet av ettermiddagen har jeg nesten skamfert ferdig et epletre.

Jeg er nok litt av et syn når jeg står øverst oppi treet og holder meg fast med den ene handa og sager med den andre og skulle gjerne hatt en hånd til, for å holde pus unna saga. For når jeg er i treet, skal selvfølgelig pus være der også, med snuta farlig nær saga. Elegant er ikke ordet som ville beskrive synet, tror jeg.

Jeg måtte redde pusen et par ganger i dag, for en stor (større enn henne) katt jaget henne nesten i toppen av grana i dag - og i bjørketreet. Så jeg måtte ned fra epletreet for å jage den farlige katten bort. Hva gjør man ikke for sine dyr.

Må få byttet ut beskjæringssaksa. Etter at den ble gnagd på av stor vofs, får jeg vannblemmer når jeg bruker den. Og jeg som var blitt kvitt de jeg fikk sist.

I morgen skal jeg fortsette å skamfere trærne. Jeg skal sage ned en tykk grein og det gruer jeg meg til. Epletrær er seige å sage. Men det gjør jeg ikke før jeg er ferdig med all annen beskjæring. Bare sånn at jeg kan grue meg riktig lenge.

Og så skal jeg være vofsevakt i morgen. Det blir mye utetid på vofsen i morgen hvis været blir så bra som det er lovet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Shorts og t-skjorte ja. Heldig er dere som kan bruke sånt allerede. Her har det vekslet mellom regn, sol og sludd hele dagen... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie - fort innom for å ønske deg god helg, nå er det jo plutselig helg igjen!!

Den lille pusungen som jeg hentet hos Yme, er glad i alle pusene og vovsen her i huset. Hun synes vovsen er litt i meste laget når han kommer byksende for å leke, men hvis han holder seg litt i ro, er hun kjapp til å komme bort og stryke seg mot ham. Jeg tror hun må huske at hun vokste opp her i huset og at han er onkel moofis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...