Gå til innhold

To rett og en vrang....


Bettie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Bettie! Synes jeg har hørt om den sjefstypen før, som informerer (= sladrer) i hytt og pine, og bedriver splitt og hersk i stor stil. Du vil gjøre mange en stor tjeneste om du klarer å gi han en smekk på lanken, alternativt ripe/flenge i lakken... :frustrert:

Så herlig du har det med ungene! Ikke rart Helgefrøken endelig har tødd opp og leker og koser seg! :) Og LillePoden med tigerbleia som skal "hente pysj" - han har du tatt på kornet! :lol:

Fæl historie med henne som knakk trehjulsykkelen, godt det er noe som går over, men vondt var det nok, og så DER! I det stor og hele: En morsom og fargerik familie med masse koselige aktiviteter - slik en herlig motvekt til alt du har fått å baske med på jobbsida! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auuuu. Trehjulssykkelstoryen hørtes IKKE god ut. Jeg sympatiserer. Husker godt det gjorde vondt da jeg var 8 og skulle sykle i tresko. Selvsagt glapp beina av pedalene og jeg deisa rett ned på setet. Setet holdt men det ble veldig auuu på unevnelige steder i noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så leit at det skulle bli en ny jobbkonflikt for deg, Bettie. Forstår veldig godt at du har lyst til å "ta hevn", og håper du får gjort det også - så det svir!

Som Mummi sier er det godt at du koser deg med barna; det gjør underveker å fokusere på noe positivt på fritiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag 19.juni

Jeg har tatt på meg solide tresko, jeg, Sauen

Takk for klem, mjau-mjau

Jeg har det kjempefint sammen med ungene, mummi og caskr. De er gledesspredere, de, og det nytter ikke tenke på noe annet når de er i nærheten

Trehjulsykkelykken var temmelig smertefull, ja, Cata

Ikke vet jeg hvor denne uka har blitt av. Det var jo mandag for ikke så lenge siden.

Nå sitter jeg her og holde på å bli sprø av å klø. Jeg var steinarbeider i går, og en liten vareopptelling viser at jeg fikk mellom 30 og 40 stikk den tiden jeg var ute. Mygg, knott og fluer beit og stakk. Og jeg har stikk over det meste på kroppen, inkludert inni øret, i munnviken og akkurat der bh-strikken går. Jeg trodde jeg skulle klare å la være å klore, men i ettermiddag har det klødd så inni granskauen at jeg har klort hull på det meste. Så nå blir jeg et vakkert syn en stund framover.

Jeg fikk gravd opp og lagt ned 8 nye stein i går, så nå har jeg begynt på bedet som går langs hele husveggen og rundt hjørnet. Jeg begynte i hjørnet, for det er lettere å justere endene enn hjørnene. Fikk ryddet litt opp i jordbæråkeren også (alle 14 plantene). Og det var mens jeg holdt på med det at jeg fikk alle stikkene og bittene.

Det begynner å hjelpe ute med steinene, for nå er jeg klar med det runde bedet, rosebedet, rundt rhododendronen og rundt urtespiralen. Har fått teknikken nå. Jeg har funnet ut at dette er fin trim, så nå har jeg tenkt å sette sammen et program med musikk og selge det som "Betties hage-shape-up"

Her legger jeg det ut gratis til gode venner:

Nødvendige apparater:

Spade - stor og liten

Trillebår

Stein a 10 kg (kan økes)

Oppvarming:

Fram med den store spaden og hopp.

Her er det viktig å bruke hele kroppsvekten.

hopp-2-3-4, hopp-2-3-4, hopp - ups :frustrert: (glei av spaden) hopp hopp.

Gjenta til du er varm

Første øvelse

Forsett med spaden. Sett spaden der du har laget spor da du hoppet og så

Brekk og vrikk, brekk og vipp og løsne gressetust. :sur: Det var da bare f.... så vrient det var å få løsna de jæ....røttene da.

Neste øvelse er en koordineringsøvelse.

Legg vekk den store spaden, finn fram den lille + trillebåra og ned på kne.

Stikk, røsk, riv og hakk med spaden, dunk gresstusten i bakken så jorda løsner og rist løs jorda. Kast gresstusten opp i trillebåra.

Øvelsen blir da slik (antall gjentagelser - 4-8):

Stikk, røsk, riv og hakk, dunk, dunk, dunk og rist - nys - kast

Hvis jeg bygger ut dette, og finner passende musikk, burde jo dette kunne bli en skikkelig hit, det.

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd noe lignende av det trimprogrammet, og tro meg Bettie, jeg står over nye runder med det. :ler:

Endret av Sauen Shaun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulva35

Hei Bettie :)

30-49 stikk :troest: Har du prøvd Alovera på de?

Helt klart at ukene går fort ja. Det er mandag og vips før du vet ordet av det så er det helg igjen. Synes tiden går skremmende fort jeg.

Ha en fin helg Bettie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner deg virkelig ikke stikkene... Det er det verste med norske sommere - all den forb... myggen og knotten!! :sinna:

:ler::fnise: av trimprogrammet ditt! Tror det kan bli en suksess!! :jepp:

Ha en fortsatt fin helg Bettie!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag 20.juni

Jeg forstår godt at du står over, Sauen. Har vært rimelig støl noen kvelder.

Jeg har prøvd alovera og euraks, Ulva, men de klødde like herlig. Det jeg glemte å tenke på, som jeg skal huske til neste gang, er å ta en allergitablett, for jeg tror det er allergien som gjør at jeg klør så infoernalsk, og at et lite myggestikk blir er stor, rød klump.

Jeg gir som sagt programmet gratis til mine venner, mjau-mjau.

Nå sitter jeg i et hus som er rent og ryddig, og med en voffs som sover på puta si i sofaen og et glass vin ved siden av meg. Det klør fortsatt av stikkene, men i dag er det ikke verre enn at det går an å ignorere kløen.

Uka har vært veldig variert. På jobben har jeg holdt på med utredningsarbeid og rapporter. De skal skrives, de også.

På ettermiddagen tirsdag la jeg ned åtte stein - siste resten rundt urtespiralen. Halvdelen klippet gresset. Det er ikke akkurat ideelt å være i nærheten når gresset klippes, for det bli en del nys ut av det.

Voffsen var med meg ut da jeg holddt på med steinene. Og pusen kom også, og skulle holde oss med selskap. Det ble livat. Når jeg fikk løs en gresstue, "hjalp" voffsen meg med å hale i den, og pus prøvde å få tak i de litt lengre stråene. Ellers sto voffsen på den torva som jeg skulle ha løs, hvis ikke hund og katt jaget hverandre rundt spralen og brukte meg som "hinder" Og når jeg skulle legge ned en stein, lå som regel pus på den som var nærmest meg. Etter hvert valgte jeg en annen stein, for hun flyttet seg ikke før jeg vippet steinen opp, og da flyttet hun seg motvilling til neste stein mens hun så bebreidende på meg. Voffsen syntes det var morsomt med en pus på vippen, så han jaget halen hennes, og fikk seg noen kilevinker.

Hjelp fikk jeg også når jeg skulle legge jorda tilbake, for voffsen skulle selvfølgelig være med på å grave. Så når jeg la jorda på plass, gravde han den vekk så spruten sto. Og så fornøyd som han var.

Så det tar jo litt tid denne jobben her.

Onsdag var jeg utskremt på en landskonferanse. Masse spennende stoff, men når den ene rapporten etter den andre blir lagt fram, blir det jammen mange tall.

Konferansen var ikke langt unna der en av venninnene mine både jobber og bor, så vi bestemte oss for å treffes før jeg kjørte hjem. Jeg hadde fått lpne bilen til Frøkna, for det var litt trælete å komme seg fram og tilbake med offentlig kommunikasjon.

Som vanlig begynner vi å skravle med en gang vi treffes, og fortsetter med det til vi skilles. Vi har alltid nok å snakke om. Fant et hyggelig spisested også. De hadde lagt seg på å servere god, norsk tradisjonskost. Maten var kjempegod, og prisen var ikke ille heller.

Og da jeg kom hjem, sjekket jeg om det var noen billetter igjen til Nøtteknekkeren på Operaen. Det var jammen ikke mange igjen, men jeg klarte å få tak i fire, så oppunder jul skal jeg invitere LilleFrøkna, HelgeFrøkna og Svigerdatter til Operaen. Frøkna og jeg har sett forestillingen før, så hun blir ikke med.

Torsdag fant jeg ut at det var en kort frist hvis jeg skulle klage på innstillingen til jobben. Så jeg smatt opp til advokatene i etasjen over oss, og fikk litt råd om hvordan jeg skulle gjøre det. Etter at jeg fikk greie på fristen, helt tilfeldig, brukte jeg over en time på å finne ut hvor klagen skulle sendes. Ikke viste de det på personal, for de hadde ikke vært borti noe sånt, og ikke visste de det på fagforreninga heller. Jeg prøvde meg på et par andre fagforeninger, men heller ikke de visste det. Jeg fant til slutt ut, da.

Så torsdagskvelden skrev jeg klagen. jeg hadde funnet fram en del lover, forskrifter og reglement som jeg "krydret" klagen med. Jeg skrev den fire ganger før den var blitt kort og konsis nok.

Fredag hadde jeg et tidlig møte, og etter møtet fikk jeg levert klagen. Det tok ikke lang tid før jeg så sjefen strene av gårde til advokatene, gitt. Og jammen fikk jeg en telefon med beskjed om at jeg kunne få se de dokumentene jeg hadde bedt om.

Så nå er det bare å vente.

Jeg skal skrive to jobbsøknader i løpet av helgen. Traff på sjefen for den ene jobben på konferansen, så jeg benyttet anledningen til å minne vedkommende på at vi kjente hverandre, og fikk snakket litt om å søke jobben. Tenkte at det ikke kunne skade i hvert fall, for når de får søknaden er det lettere å huske meg.

I dag har jeg virkelig tatt huset grundig. Det har blitt litt lettvindt noen uker nå, så det var absolutt nødvendig. Fikk ryddet ut av kjøleskap og vasket der også. Jeg hadde tenkt å vaske tøy og henge ut til tørk, men så skiftende som været har vært i dag, ville det vært en risikosport. Tørketrommel er en fin oppfinnelse.

Rakk å gå en tur med voffsen også, innimellom regnbygene. Nå synes han det er helt ok å gå tur, så det er ikke lenger bruk for hundegodtmotivasjon på den turen lenger. Han traver og snuser og virrer - som en hund skal. Han går jo dobbelt så langt som meg. Skal ta i bruk en av mine andre runder nå, så vi får litt variasjon.

I morgen kommer antagelig Poden med familie. Skal bli koselig å få dem på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørketrommel er kjekt å ha når været er så ustabilt, ja. :ler:

Jeg likte trimprogrammet ditt. :jepp: Håper du får en fin uke, uten flere myggstikk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du lever hektisk som vanlig ser jeg. Skulle trodd han sjefen hadde lært at det ikke var lurt å legge seg ut med deg. Men om han ikke har lært det før så har jeg følelsen av at den leksa burde sitte denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Søndag 5.juli

Hei alle dere som har vært her i mitt lille fravær. Har ikke helt hatt piffen til så PC-en en tid, for det har vært så mye annet som har opptatt mitt hode.

Når det gjelder klagen min, har sjefene bestemt seg for å kjøre sitt eget løp, og har sett bort/ikke behandlet mine innsigelser, så den andre søkeren har fått jobben. Jeg har fortsatt bedt om en del dokumentasjon, men det har jeg ikke fått, selv etter to skriftlige henvendelser.

Så da er mitt neste trekk å stille tillitsvalgte noen spørsmål.

Deretter sender jeg en klage til sivilombudsmannen, med hovedvekt på prosessen før tilsetting, og på at jeg ikke får innsyn i de dokumentene jeg har rett til å få innsyn i.

Jeg vet jo hvorfor jeg ikke får innsyn i dokumentene. Det finnes nemlig svært lite skriftlig dokumentasjon på det som har skjedd, hverken begrunnelser eller referat. Men, jeg har bedt om denne dokumentasjonen to ganger uten å få svar på det, så da spør ikke jeg flere ganger, så kan de heller se om de kan hoste opp noen dokumenter når sivilombudsmannen krever det. Jeg gidder ikke sende kopi av klagen til sjefene.

Så nå er jeg en aktiv jobbsøker. Jeg følger med i ledige stillinger, og skal sende to søknader i løpet av uka. Jeg hadde tenkt å søke på to andre jobber, som faglig sett hadde vært spennende og utfordrende, men da jeg underøskte nærmere, ville jeg gå ned 100 000 i lønn, og det har jeg ikke råd til.

På jobben vil jeg gjøre akkuret det som er jobben min, verken mer eller mindre. Jeg har hilst på min mye sjef, og jeg halte fram alt jeg hadde av god oppdragelse og hilste pent på vedkommende. Det er jo ikke henne jeg har en disputt med. Kjenner ellers at motivasjonen til å starte opp til høsten er heller laber.

Her på hjemmebane har Halvelen sklidd langt ut igjen. Men økonomisk har han ikke store muligheten til å gjøre noen skade, for der har jeg bukten og alle ender (nesten). Og ellers gidder jeg ikke si noe lenger. Jeg bare gir beskjed om at jeg vet hva han holder på med, slik at han ikke tror at han lurer meg. Men det er det jeg gidder å gjøre inntil jeg eventulelt bestemmer meg for at nok er nok og bryter forholdet.

Forrige helg var jeg syd for Gøteborg, nærmere bestemt Falkenberg. Det var jubileum i familien, og foreldrene mine ville gjerne dra. Siden de synes det er slitsomt å kjøre så langt, kjørte de til meg, og så kjørte jeg videre. Jeg hadde bestilt overnatting på et b&b sted.Det er et av de nydeligste stedene jeg har vært på.

Stedet lå utenfor byen på et stille sted, like ved et naturreservat og et par hundre meter fra havet. Det var en lang strandlinje som vekslet mellom sandstrand, små svaberg og områder med sanddyner og strandgress.

(det er ikke så lett å skrive nå, for jeg har en oppmerksomhetssyk hund kravlende på meg, og han har lagt seg oppå håndleddene mine der han vekselsvis vil vaske fingrene og armen, seg selv. Og som flytter seg opp mot fjeset, hopper ned på gulvet og ser på meg med "jeg må ut" blikket, for bare å løpe rundt og snuse og ikke gjøre noe som helst. Han har lagt seg til rette på venstrearmen min nå, så jeg har et litt begrenset anslag med venstrehånda)

Tilbake til drømmestedet. Som sagt lå det "langt" ut på landet (15 min kjøring fra byen), og ut mot havet. Rundt stedet var det bygget opp en gråstensmur, nesten som en klostermur, og inn til rommet til foreldrene mine, var det en romerskbuet åpning i muren, med en litt tung treport.

Innenfor murene var det en fantastisk hage hvor hagegangen slynget seg mellom frodige blomsterplasser, busker og trær. Rett som det var, oppdaget man en litt skjult plass med en stol eller to, og utenfor rommene var det koselige uteplasser der man kunne velge om man ville sitte i sol eller skygge. Det var tre mindre bygninger som hagegangene bandt sammen, og en større bygning + frokostbnygningen, da.

Foreldrene mine hadde fått rom på bakkenivå. Og det var lagt vekt på detaljer som at sengeteppene passet til faren på veggene og de blå liftgardinene. Et lite kurvmøblement var det der, med en liten vase og en frisk rose, og på ei hylle sto små telysglass. På veggen var det et nydelig maleri av en måke, og rommets farger harmonerte med bildet.

Jeg hadde fått et kvistværelse med takvinduer. Også her var det de samme delikate fargene, lyse og varme. På møneveggen, over senga var det ei hylle i rommets bredde. Som en optisk forlengelse av hylla var det et fotografi som dekket hele gavlveggen. Der hylla sluttet, begynte fotografiet - med en strand i samme farge som veggen. Stranden gikk over i havet, og ut på havet var det båter, og hav og himmel møttes i horosonten. Også her var det blomster i vasen og andre smådetaljer som viste at dette var planlagt med omhu. Sengene var kjempegode å ligge i.

Utenfor rommet mitt var det en liten balkong med et bord og et par stoler. Et stort bjørketre hadde kronen sin tett opp til balkongen, og der hang det en lykt. Slike lykter, små og store, var det over alt i hagen, og disse ble tenkt hver kveld.

Så etter en varm dag i selskap, satt jeg meg på balkongen min med utsikt til havet. Når jeg så den andre veien, så jeg ned på to flotte hester som hadde beitet sitt utenfor muren. Det var en hvit og en nesten svart hest som beitet der. De syntes også det var godt med en svalere kveld, for den hvite hesten løp i full galopp over beitemarken, med halen og hodet høyt. I den lyse, men blå sommernatten var det litt av et syn. Jeg fikk også se et rådyr og en hjort som beveget seg i skogkanten av beideområdet. Det var så stille der at jeg hørte bølgene som slo mot stranda, selv om det bare var dovne skvulp, og jeg høre en rev som bjeffet et stykke unna. Et lam breket etter moren sin, og tydeligvis svarte hun. Det var en nytelse å sitte der og la nymånen seile opp over et lyseblått hav.

Frokosten var også et pluss. Brødet var ferskt og hjemmelaget, og de serverte hjemmelaget marmelade og syltetøy, og en pai til kaffen etter frokosten. Frokostrommet hadde sin egen bygning med store glassflater ut mot havet, og mulighet til å sitte unna. Vertskapet var nydelige. De lurte hele tiden på om det var noe de kunne gjøre for oss, og de spiste frokost sammen med sine gjester.

Selv om det bare var et b&b sted, kunne man få kveldsmat hvis man ønsket det, og sa man i fra dagen før, kunne man også få middag. Ville man ha med niste på strande, lot også det seg ordne. Og dyrt var det ikke. Vi tre betalte tilsammen kr. 2000 for to overnattinger med frokost. Jeg skal tilbake dit, og kanskje jeg klarer å overtale Halvdelen til å være med. Ellers var det nesten fristende å dra alene og ha noen dager helt for seg selv.

Forrige uke jobbet jeg bare mandag og tirsdag. Egentlig hadde jeg tenkt å skippe tirsdagen også, for det var så varmt på kontoret at hjernen sluttet å virke ut på ettermiddagen. Men så var jeg så lur at jeg avtalte er møte tirsdag, så da måtte jeg på jobb. På kvelden

Onsdag og torsdag var jeg voffsevakt. Dyret og jeg lå ute på plenen disse dagene, for det ble jo satt varmerekorder her, På kvelden tirsdag dro Frøkna, Voffsen og jeg til stranda for å ta et kveldsbad. Det var bare deilig.

Torsdag kveld gikk Voffsen og jeg vår vanlige runde, og da hadde jeg tatt med meg badetøy, så jeg tok veien om stranda. Det badet både voffsen og jeg. Voffsen en smule motvillig, men det ble greit etter hvert.

Frøkna og jeg var på handletur fredag på formiddagen, og da kjøpte jeg en stor "plaskedam" (3m Ø). Vi satt i gang med å pakke det ut og "montere" det opp. Det var en ring som skulle blåses opp. Jeg har/hadde en skikkelig sykkelpumpe, sånn til å trå på, og vi byttet på å tråkke i vei, med innlagte vannpauser. En skikkelig treningsøkt, altså. Men det gikk jammen sakte, og da vi var kommet et stykke på vei, sa det poff. Det var pumpa som hadde gått varm, og stempelet gikk. Biltema, sa jeg, og vi dro i vei og kjøpet en batteridrevet pume. Det var andre saker, det. og ringen var pumpet opp raskt og ikke slitsomt i det hele tatt.

5000 l vann er ganske mye vann, så vi satt i gang vannoppfyllingen mens frøkna pakket kofferten for at jeg skulle kjøre henne og kjæresten til Gardermoen. De hadde funnet en ganske rimelig ferietur i sydligere farvann. Måtte ta med LillePoden på veien, for jeg hadde lovet å være barnevakt. Halvdelen hentet Helgebarnet, for vi hadde spurt om hun ville være sammen med oss denne helgen.

Da jeg kom hjem igjen ble jeg møtt av et bedrøvelig syn. Plaskedammen var jo delvis blitt fylt i den tiden det tok å kjøre til/fra Gardermoen, men det var fint lite luft igjen i ringen. Jeg tenkte at vi kanskje ikke hadde fått satt i proppen skikkelig, så jeg hentet den batteridrevne hjelperen og fylte opp ringen igjen.

Men lørdag morgen var det ganske lite luft i ringen, så jeg fant ut at det må være en fabrikasjonsfeil - et hull. Det var jo en del liter vann i bassenget, så jeg fant ut at det kunne stå til over helgen.

Lørdag var det jo nydelig vær - og varmt, så på morgenen stekte jeg vafler og gjorde i stand saft og annet til en strandtur. Med kurven full av håndklær, baderinger, teppe, bøtter og spader, - kjølebagen med mat og drikke, og godt solkreminnsmurte unger, kjørte jeg til den stranda jeg pleier ta med ungene på.

Jeg hadde kjøpt store baderinger til LilleFrøkna og Helgefrøkna, så de ble blåst opp (munnblåsemetoden - den er jammen slitsom) og borte var jentene. Jeg hadde kjøpt en badering, type and til LillePoden, for foreldrene sa at han ikke ville bade. Han hadde til nå nektet å gå ut i vannet. Og han skulle ikke ut i vannet nå heller.

Han og jeg pratet litt sammen om baderinganda som ble døpt gakk-gakk, og at den hadde lyst til å svømme. Så vi ble enige om at gakk-gakk skulle få svømme. Det betydde at vi måtte ut i vannet. LillePoden var meget skeptisk da vi kom til vannkanten, så vi "sjøsatt" gakk-gakk der. LillePoden holdt den i halen. Der snakket vi om at gakk-gakk var sulten så vi måtte hjelpe den med å lete etter noe å spise i vannet. Jeg så at det lå en del skjell litt ut for vannkanten, og LillePoden var så oppslukt av leken at han gikk etter meg med gakk-gakk og plukket opp skjell til den. Og plutselig hadde han vann til rompa, men det gjorde ingenting. Han ville gå inn da, og det gjorde vi.

Jentene plasket rundt med baderingene og hadde det kjempemoro, så det tok vel fem minutter på land, før LillePoden ville bade igjen, og etter det måtte jeg passe på som en smed, for han stakk ned til vannet nesten raskere enn jeg klarte å få ham opp. Han fikk lov til å leke med jentene, og dyttet til baderingene mens de satt oppi, og det var kjempemoro. At han tok overballanse og gikk under, gjorde ingenting.

Så i de timene vi var på strande, befant jeg meg 90 % av tiden i vannet. Men det var jo deilig, da. Ikke en brennmanet og i hvert fall 24 grader i vannet.

Da vi var lei av å være på stranda, dro vi hjem, og jeg etterfylte luft i bassenget, så da hoppet jentene rett oppi der og fortsatte sine vannleker. De var seler og fisk og jeg vet ikke hva. Jeg skulle lage oppgaver til dem som de skulle utføre i vann, så de var bpåde over og under vann.

LillePoden ville først være i det litte plaskebassenget vi hadde fra før, og koste seg med vannkanner som han fylte for å dusje både seg og gakk-gakk. Men etter en stund ville han også opp i det store bassenget, og han var temmelig modig. Han la seg til og med på gakk-gakk og fløt litt - akkurat som jentene. Han var ikke der så lenge, før han ville tilbake til det lille bassenget, men til å være en gutt som til nå denne sommeren hadde nektet å være i vannet, var han veldig modig. Og da voffsen også badet litt i det lille bassenget, var lykken fullkommen.

Meget motvillig fikk jeg dem ut av vannet innimellom. Først ved å lokke dem med såpeboblevann. Hadde kjøpt tre store flasker for en stund siden. Så da blåste de bobler, og løp etter dem, både de på to og de på fire.

Et annet lokkemiddel var tre vannpistoler jeg hadde kjøpt. LillePoden er nok i yngste laget til å forstå hvordan den funket, men han løp rundt som jentene og "sprutet" på meg.

Da Halvdelen kom hjem med jordbær, var det også noe som førte til at ungene kunne ta en utavvannpause. Jeg renset dem, for jeg hadde tenkt at vi skulle ha jordbær og is seinere på dagen, men de spiste nesten fortere enn jeg klarte å rense.

Vi gikk ut og spiste i går - pizza, og så spiste vi is og jordbær til dessert hjemme. LillePoden var da så sliten at etter en raskt dusj, var det bare så vidt jeg fikk lagt ham i senga før han sovnet.

Siden det var så varmt i går, overrasket jeg jentene med at de skulle få lov til å ta et nattbad i bassenget. Det var fest i flertall rundt oss, med masse musikk, så at to jenter hvinte av fryd og plasket, forstyrret ingen.

Det er så moro å se at Helgefrøkna tør opp. Op stranda sprutet hun vann på meg. Først forsiktig, og da jeg tok igjen, gikk hun inn for oppgaven med liv og lyst. At jeg liksom var sint, men samtidig var tydelig på at jeg ikke var sint på alvor, gjorde leken enda mer morsom, og da jeg bykset etter henne for å "ta" henne, både lo og hvinte hun. Det er så moro å se at hun har tødd så opp.

Jenten bestemte seg for å være ulydige ved nattbadet også. Jeg hørte at de visket seg i mellom, så da måtte jeg igjen være "sint" da de nektet å komme opp av vannet. De følte seg trygge for meg der, men jeg hoppet uti med kjole og det hele og dukket dem begge under. O-barneglede. De syntes visst jeg var temmelig sprø som hoppet uti med klærne på. Og så hyttet jeg etter dem da de ga seg til å sprute på meg med vannpistolen, så jeg har lovet dem en grusom hevn. Hevnen er allerede planlagt, for neste gang de sover her, skal jeg vekke dem med vannpistol.

Etter å ha feiret Podens bursdag, leverte vi ungene og jeg har satt meg ned i et lite kaos. Jeg har ryddet opp ute da. Tatt inn baderinger og samlet uteleker. Inne skal jeg rydde i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så etter en varm dag i selskap, satt jeg meg på balkongen min med utsikt til havet. Når jeg så den andre veien, så jeg ned på to flotte hester som hadde beitet sitt utenfor muren. Det var en hvit og en nesten svart hest som beitet der. De syntes også det var godt med en svalere kveld, for den hvite hesten løp i full galopp over beitemarken, med halen og hodet høyt. I den lyse, men blå sommernatten var det litt av et syn. Jeg fikk også se et rådyr og en hjort som beveget seg i skogkanten av beideområdet. Det var så stille der at jeg hørte bølgene som slo mot stranda, selv om det bare var dovne skvulp, og jeg høre en rev som bjeffet et stykke unna. Et lam breket etter moren sin, og tydeligvis svarte hun. Det var en nytelse å sitte der og la nymånen seile opp over et lyseblått hav.

Åååååååååååååh......

*lengselsfullt sukk*

Skal forøvrig krysse fingre for at du får napp på ny jobb - fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...