Gå til innhold

To rett og en vrang....


Bettie

Anbefalte innlegg

Så godt å ha deg tilbake :klem:

Er imponert over bryllupsreferatet, spesielt med tanke på at det er skrevet med en hånd! Du har vel strevd med den hånden en stund, så det er godt du har fått den operert. Håper på rask rekonvalesens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo Ulva, Cata og Fakse

Takk for hyggelige hilsner.

Jo jeg sitter nå her med labben i været. I går var jeg litt overivrig med hånda, og det straffer seg. Hadde vondt i går kveld. Så i dag er jeg mer forsiktig.

Frøkna luftet meg i går. Vi dro over grensa for Frøkna skulle ha litt klær. Hun fikk ganske mye for en tusenlapp. Kjøpte meg en lilla genser og en lilla hettejakke + ei veske, jeg som ikke skulle ha noe.

I kveld kommer barnebarn og ekstrabarn. Det er så lenge siden de sist var hos oss, så jeg kunne ikke avlyse det selv om jeg er litt hemmet.Frøkna er hjemme i dag, så hun får ta kveldsstellet på Lillepoden. Jentene klarer seg godt selv. Så får jeg se hva jeg finner på i morgen.

Det har vært kjempefint å ha Frøkna her. Hun har laget mat og passet på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får tilgi meg, men jeg klarer ikke legge igjen så mange sporene hos dere. Kan ikke risikere at jeg får senebetennelse i den friske handa pga skriving.

Jeg må skryte veldig av Frøkna. Hun har ordnet og stått i for meg, og har tatt seg av stellet til lillepoden. Er veldig takknemlig for det.

Siden det var drittvær i dag, hadde jeg planlagt å ta med ungene til eventyrfabrikken i dag. Men frøkna syntes det var en særdeles dårlig ide å plassere meg bak et ratt med bare en hånd, så hun tok med seg bøker og pc for å jobbe med skolestoff mens ungene lekte.

Jentene sier jo bare ha-det og forsvinner, og jeg tok med meg lillepoden. Han var storfornøyd med å få sykle først. Det holdt han på med lenge før vi tuslet over til de yngstes område. Han våger litt mer for hver gang, så i dag både klatret han og sklei på sklia uten min innblanding.

Han prøver stadig å finne ut av verden rundt seg, så i dag ville han ha en bekreftelse på at jeg er mammaen til pappa.

Det har vært fint å ha helgefrøkna her også. Det er så lenge siden hun har vært her nå. Hun syntes det visst selv også, for hun lurte på om hun kunne få komme hit annenhver helg. Vi skal prøve å få til det.

Frøkna skulle på jobb ganske tidlig i kveld, så hun kunne ikke ta kveldsstellet til lillepoden. Det måtte bestefar ta. Han følte seg ikke helt bekvemt med det, men bleia kom nå på etterhvert. Han må ta morgenstellet også. Bestefedre har bare godt av det.

Selv om alle hjelper til, bruker jeg nok handa mer enn jeg skal. Det er så tungvindt med en hånd, så jeg glemmer meg og bruker begge - til jeg kjenner det gjør vondt. I morgen skal jeg lage meg ei fatle så blir det enklere å huske. Og det blir en bh-løs periode en stund. Helt umulig å få hektet på med en hånd og forferdelig vondt med begge. Det er noen kvarter siden sist jeg gikk uten bh, og tyngdekraften har hatt sin virkning siden dengang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgen skal jeg lage meg ei fatle så blir det enklere å huske. Og det blir en bh-løs periode en stund. Helt umulig å få hektet på med en hånd og forferdelig vondt med begge. Det er noen kvarter siden sist jeg gikk uten bh, og tyngdekraften har hatt sin virkning siden dengang.

:ler: Åh,jeg husker godt BH frustrasjonene fra den gang jeg gikk med høyrehanda i gips. Det var utfordring, det. Men siden jeg føler meg direkte uvel av å gå uten BH så klarte jeg å lære meg et triks der jeg presset ene delen inntil brystkassa med den gipsede hånden og så hektet jeg med den friske. Deretter ble det 180 graders vending av BH og på med stroppene. *kurs avgitt*

Det mest umulige var imidlertid å klare å vaske meg under venstre arm når jeg dusjet. Det ble mange morsomme sprell før jeg fikk en slags teknikk på det.

Høres ut som du har sluppet gips og da skjønner jeg at det blir verre å huske at "denne handa skal ikke brukes". Med diger gipsklump så har man stadig påminnelse om at bruke=ikke lurt. God bedring, og tjor fast lanken så du ikke bruker den for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei loffen og cata

jeg prøvde knepet ditt, cata, men fikk det ikke til. men i dag måtte jeg bare til pers, og etter tukling og litt vondt gikk det. nesten sånn at jeg lurer på om jeg skal sove med den, for jeg skal ut blant folk i morgen også.

Jeg er ikke flink nok til å holde handa i ro, og det straffer seg. har ofte vondt om kvelden. jeg bruker tydeligvis venstrehanda oftere enn jeg trodde.

det er ikke mye jeg får gjort hjemme,da, men jeg har måttet holde på med litt jobb. skal være kursleder om 14 dgr og det må jeg forberede godt. jeg har også sendt ut en del kursinvitasjoner til nye kurs.

ellers har jeg gått tur med voffsen til frøkna. han begynner å komme seg når det gjelder lydighet, så i skogen kan han gå løs. han går aldri langt, og skulle vi møte et rådyr eller noe sånt, ville han løpe og gjemme seg bak beina mine.

noen ganger er vi litt av et syn der vi går. voffsen løper ivrig foran og bak og snuser og markerer. jeg går i sånn passelig fart. men like bak oss kommer pusen spankulerende, akkurat så langt bak at hun liksom ikke hører sammen med oss. når voffsen og jeg stopper, setter hun seg ned og utstudert vasker hun seg. når vi har gått et stykke, og voffsen er veldig ivrig med snusingen, tar hun sats, løper forbi oss, dulter borti voffsen så han faller og løper videre med voffsen etter seg så langt båndet rekker. der setter hun seg ned igjen.noen ganger gjemmer hun seg i hekken og når voffsen og jeg kommer, smetter hun ut, løper nesten ned voffsen- som selvfølgelig setter etter og pus klatrer opp i et tre,

i går tok jeg sjansen på å kjøre. det går ganske bra, men det er vanskelig å parkere uten å bruke begge hender. jeg har begynt på et nytt malekurs, og male kan jeg gjøre med en hånd. jeg er mye mer fornøyd med dette kurset enn det forrige, for nå lærer vi grunnprinsipper for billedkomposisjon. har lært mer på tre ganger enn på hele forrige kurs. dessverre går kurset bare over fire ganger, men jeg håper jo at det blir flere kurs, for selv om det er vanskelig, er det moro.

i morgen skal jeg ut igjen. har meldt meg på et "kurs" på it-avdelingen. har planer om å kunne jobbe mer med hjemmesiden vår, og det får jeg ikke lov til uten kurs. så da så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg visst ikke vært på evigheter. :sjenert: Jeg legger igjen hilsen først, og så skal jeg lese meg opp senere i kveld.

Men: Så fint å se deg igjen! :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Bettie

Du er en utrolig aktiv dame, så jeg skjønner godt at det er kjipt og ikke kunne gjøre alt du vil.

Men Bettie, du må ta vare på deg selv sånn at armen blir helt god igjen.

Ha en god helg :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så godt at du er tilbake her Bettie. Har savnet deg de ukene/månedene det har vært stille hos deg. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie!

Jeg har ikke vært på KG en stund, så jeg har ikke fått med meg at du har vært borte. Men nå skal jeg prøve å følge med igjen. Jeg er caskr, bare at jeg følte for en fornyelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Hei Bettie! Bra med deg?

Lenge siden jeg var innom deg (eller noen andre her for den saks skyld). Hva er det med at KG har skiftet farge? Det meste er jo like gammeldags som før.

Jeg er 50% sykmeldt for tiden, mens jeg venter på operasjon i håndleddet. Lurer på om det ikke er den samme som du har tatt? Jeg har gått med dette i sju år, feil-diagnostisert i fem av dem. Håper inderlig at operasjonen hjelper, for nå har jeg skikkelig vonde netter..... Spent på å høre åssen det har gått med deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie -

så godt at du har funnet igjen deg selv igjen etter sommeren.

Jeg har vært borte fra KG i hele sommer selv, men det var mest som avvenning for jeg merket at jeg ble plagsomt avhengig av å henge her inne. Det gikk utover andre ting, og sånn kan man ikke ha det.

Koselig å lese referat fra bryllupet, selv om du var enhåndet da du skrev, og bommet på en bokstav her og der. Det gjorde bildet av en Bettie med en hånd i klut veldig levende :)

Godt å se at du er her, ta vare på deg selv! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...