Gå til innhold

Glabarn?


GlaJenta88

Anbefalte innlegg

Spennende å skulle fortelle den store nyheten snart da. Jeg syntes også det var kjempeskummelt å si det til foreldrene mine første gangen! Er vel ofte sånn når man blir gravid som forholdsvis ung... Jeg var jo 21 første gang da jeg ble gravid. Tror det var veldig uventa for foreldrene mine, men de ble faktisk kjempeglade. Tok det over telefonen med mamma jeg, turte ikke ansikt til ansikt :fnise: Går sikkert kjempebra for deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, du får fortelle den store nyheten til moren din snart da! Det må jo være når du føler for det og er klar :)

Så kjekt at mannen din har lyst å ta lappen da! :) Men det er jo helt sikkert at det er en dyr fornøyelse! Men det mange gjør nå er å ta sanne pakkeløsninger, for da blir ikke hver kjøretime så grusomt dyr! :) Så det er sikkert lurt, søsteren min tok lappen nå, og hun og mange av vennene hadde den løsningen, så det ble ikke forferdelig dyrt.. Altså, det er jo dyrt, men ikke så dyrt som det var når jeg tok lappen, da fikk ikke jeg tilbud om noen pakkeløsning i allefall! :gjeiper:

Så artig at katten fikk oppleve verandaen da, hehe! Det var sikkert ganske spennende ja ;) Så flink den var som faktisk godtok den selen så fint da! Tviler på våre hjemme hadde villet det, hehe :fnise:

Håper du finner masse fint på plantasjen da! Jeg synes det er såå gøy på plantasjen, hehe! Bare synd jeg ikke har hage :fnise:

Ha en fin tirsdag da! :) Jeg skal straks på forelesning, uhg :snurt:

:ler:

De aller fleste kjøreskoler tilbyr pakkeløsninger nå, men likevel blir det jo dyrt. :sukk: Det er en av kjøreskolene som faktisk har sånn 25000,-pakke hvor absolutt alt er inkludert. Altså at kjøreskolen dekker oppkjøringen og alt sånt også + så mange kjøretimer man trenger. Så det er rett og slett 25' og garantert lappen. Jeg tror nok det er mest aktuelt egentlig, men det er jo ikke bare å hente ut 25' fra sparekontoene heller da.

Nå har hun begynt å bli litt mer vant med verandaen tror jeg. Samboer holdt henne litt der ute, og da satt hun helt stille og bare været egentlig. Tok inn alle nye lukter og synsinntrykk. Men så kom lillebroren til sambo løpende over plenen og da fikk hun helt panikk, stakkar. Hun klorte og klorte, så samboer nærmest løp inn med ho. Så fort ho fikk gulv under føttene pilte hun innunder senga og ble der lenge.. Men bare vi ristet litt på godteboksen kom hun ut igjen ;)

Jeg la Plantasjen og blomster litt på is, jeg ;) Fikk sånn plutselig vondt i ryggen igår at jeg ikke orket det egentlig. Overskya her både i går og idag også. Det er ikke så innbydende til å plante da egentlig. Blåser veldig her også idag egentlig. Jaja, det kommer nok sol igjen snart!

Uff. Jeg tror jeg skal ta meg en tur på biblioteket nå. Kanskje jeg får opp fokuset litt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å skulle fortelle den store nyheten snart da. Jeg syntes også det var kjempeskummelt å si det til foreldrene mine første gangen! Er vel ofte sånn når man blir gravid som forholdsvis ung... Jeg var jo 21 første gang da jeg ble gravid. Tror det var veldig uventa for foreldrene mine, men de ble faktisk kjempeglade. Tok det over telefonen med mamma jeg, turte ikke ansikt til ansikt :fnise: Går sikkert kjempebra for deg også!

Ja, det går nok fint bare jeg får sagt det. :sukk: Men det er det å få sagt det som er vanskelig. Jeg er sikker på at de kommer til å stortrives i de nye rollene når den tid kommer, men det er jo fortsatt lenge igjen til desember. Det er den tiden frem til det jeg lurer litt på. Pappa blir så fort bekymra, og det er jo ikke noe gøy om han går i 32 uker til med konstante bekymringer heller. Det går nok fint, men. Håper jeg har et ultralydbilde jeg kan vise samtidig som vi forteller det egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var jo hos legen forrige fredag, og da sa legen at han skulle sende en henvisning til jordmor og gynekolog samt at det bare var å ta kontakt med sekretærene i løpet av denne uken hvis jeg trenger sykemelding til helgen. Resten ville han ikke gjøre ettersom jeg da bare skal gå til jordmor og gynekolog. Det gjør meg ikke så mye, fordi de har tross alt mer ekspertise og utstyr der borte. Dessuten tror jeg at de har mer tid til meg enn hva legen har.

Men idag så fikk jeg brev om at jeg har fått time hos gynekologen den 28 mai! :hakeslepp: Da er jeg jo 12+5! Jeg synes kanskje det var litt sent, jeg. Egentlig skal man jo på den første kontrollen i ca uke 8? Altså for å ta de første blodprøvene, hcg-måling, toksoplasmose-greier på grunn av katten osv. Dessuten har vi jo heller ikke fått noe informasjon om hva jeg skal holde meg unna og hva jeg skal ta av kosttilskudd osv. Jeg har jo lest meg frem til det i bøker og på nettet da så klart, men synes det er litt rart at jeg da ikke får noe "offentlig" informasjon før i 13. uke. Lurer på om jeg skal ringe og bestille time hos jordmor før gynekologtimen, eller om det kanskje kommer en ny henvisning i løpet av uka til jordmor. :klø: Kanskje det var jeg som misforstod og at legen kun sender henvisning til gynekolog og ikke til jordmor? Lurer veldig på dette her i alle fall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo! Er ikke her så ofte for tiden, driver bare å leser, så er ikke så aktiv :tristbla:

Håper du blir kvitt den teite kvalmen snart! Må være travelt i lengden..! Men det er jo ikke så kjempelenge til du er ferdig med 1. trimester, så da blir det sikkert bedre! :)

Håper du får time med jordmor eller noe litt før da, for det var jo lenge til! Er jo sikkert lurt å få en legesjekk.. Jeg tror jeg hadde villet det! :) Du ordner det sikkert :)

Har du fått lest noe da i det siste? :) Er det lenge igjen til eksamen?

Jeg er leii... Gleder meg til ferie! :bolledeig:

Jeg lurer på å melde meg på som fadder til neste år! Hva tror du om den saken? Hehe, har du noe planer om det? Jeg er litt usikker nemlig :fnise:

Håper du koser deg i det fine været, og at formen er bra ellers! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør det, for om 32 uker kommer det en liten Glabebis :rødme:

Ja, tenk på det da! :rødme: :strix:

Hallo! Er ikke her så ofte for tiden, driver bare å leser, så er ikke så aktiv :tristbla:

Håper du blir kvitt den teite kvalmen snart! Må være travelt i lengden..! Men det er jo ikke så kjempelenge til du er ferdig med 1. trimester, så da blir det sikkert bedre! :)

Håper du får time med jordmor eller noe litt før da, for det var jo lenge til! Er jo sikkert lurt å få en legesjekk.. Jeg tror jeg hadde villet det! :) Du ordner det sikkert :)

Har du fått lest noe da i det siste? :) Er det lenge igjen til eksamen?

Jeg er leii... Gleder meg til ferie! :bolledeig:

Jeg lurer på å melde meg på som fadder til neste år! Hva tror du om den saken? Hehe, har du noe planer om det? Jeg er litt usikker nemlig :fnise:

Håper du koser deg i det fine været, og at formen er bra ellers! :)

Jeg satser på at den kvalmen er avtagende snart altså! Nå går den litt opp og ned, men nå tar jeg det så med ro som jeg kan få tatt det også. Altså jeg sover nesten hele døgnet. Spiser litt. Leser minimalt :sukk: Ser på TV/litt forum og så legger meg igjen. Haha, for et liv! :gjeiper: Men, jeg er veldig glad for at jeg ikke skulle på jobb idag altså. På mandag skal jeg til legen for å hente sykemeldingen, levere den på jobben og så satser jeg på å få ringt til jordmor og få snakket litt.

Siden jeg skal søke nytt studium og at jeg har vært så dårlig, så har jeg meldt meg av alle eksamene unntatt to. De har jeg 20. og 25. mai. Så er jeg ferdig. Skal jo da til gynekologen 28. så det er jo greit å bare ha jobben å tenke på.

Fadderordningen er jo konge da! Jeg hadde veldig nytte av fadderen min for 2 år siden i alle fall! Sier seg selv at jeg ikke kommer til å ha hæla i taket ved denne semesterstarten, da :fnise: Men det er jo godt å ha noen som kjenner både studiet og skolen, så det synes jeg du burde! Også får du jo sånn tøff t-skjorte som minne! ;)

Ja, det var skikkelig deilig vær igår altså! :sol:

Uff. Det er litt ille. Nå har jeg jo fri, men føler at jeg ikke kan kjøre på Plantasjen og ordne verandaen likevel, siden jeg er sykemeldt.. Får så dårlig samvittighet av å gå ut av huset når jeg ikke har vært på jobb. Jeg vet at det er ganske teit. For å kunne pusle med planter og jord på verandaen i mitt eget tempo er jo noe helt annet enn å være på jobb, men likevel. :sukk: Jaja, jeg får bare ta det til uka istedet. Det er dugnad her i laget på tirsdag, så håper jeg får vært med på det i alle fall. :Nikke:

Håper dere alle har hatt/har en fin langhelg alle sammen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 9 (babyverden.no) :strix:

TIL MOR

Forandring er mulig!

Hurra! Første dag uten å være kvalm. Ja, slik er det for mange nå. Noen tror nesten ikke på det før dagen er omme. De har ikke en gang fornemmet den ugne følelsen. Plutselig er man jo den gamle jenta igjen.

Det går til og med an å glemme at man er gravid. Kanskje blir partneren invitert til en hyrdestund. Eller kanskje unner du deg noe du har ønsket deg en stund, en slags premie. I svangerskapet burde kvinner unne seg alt!

TIL FAR: Din rolle i svangerskapet

Som vordende pappa er det to ting det er like greit å ta inn over seg med en gang: Det er fryktelig mye du kan og bør gjøre, og det er mye du ikke kan bidra med. Menn forholder seg like utlikt til svangerskapet som kvinnene gjør. Det kan være like greit å avklare hvilken rolle du kan og bør spille. Først og fremst er du nødt til å innstille deg på å ta hensyn til de fysiske og følelsesmessige endringene hos partneren din. For det andre må du være oppmerksom på at for noen har faren fremdeles en mindre betydningsfull rolle i svangerskapet. Det finnes dem som ikke bryr seg nevneverdig om hva du som barnefar mener i denne perioden, og hva din rolle bør være. Men – og det er det viktigste – for partneren din er det annerledes.

Min opplevelse er at en fars fremtidige forhold til barnet starter under svangerskapet, og ikke etter fødselen. Jobber du like mye under svangerskapet som du gjorde før, og overlater partneren din og barnet ditt til svigermor, vil du sannsynligvis gjøre det samme etter at barnet er født.

Hvorfor skal ikke faren engasjere seg like mye i navnevalg, innkjøp av barneklær, tapetet på barnerommet, ultralydundersøkelsen og kontroller hos jordmor? Delta i planleggingen og søk etter informasjon der du kan finne den. Da bistår du ikke bare partneren din som tross alt har den tyngste jobben – men også barnet ditt. Og til sjuende og sist er det dette det handler om.

Fra 9 uker og 0 dager til 9 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 1-2 g

CRL: 23-32 mm

OM BARNET

Embyoet er i begynnelsen av denne uken syv uker gammelt. Denne uken kommer de første målbare hjernebølgene og embryoet begynner å bevege seg. Det er ikke snakk om bevisste bevegelser, og du vil ikke kjenne dem på lenge ennå.

Ansiktsstrukturer som øyne, ører, nese og munn utvikles stadig og blir tydeligere. I øret formes balanseorganet. Både ører og øyne har vært litt merkelig plassert på den lille kroppen, Øynene var på siden av hodet, og ørene nærmere munnen. Denne uken begynner de å flytte seg mot det riktige bestemmelsesstedet.

Kroppen blir lengre, og etter hvert blir også muskler og beinbrusk hardere. Hodet som har lent forover, reises litt opp slik at hals og nakke blir tydeligere. Organene i kroppen utvikles videre, og magesekken kan ses som en svart flekk i venstre del av buken. Hjertet er noenlunde ferdig utviklet og slår flere slag enn noen sinne denne uken – gjennomsnittlig 177 slag i minuttet!

Denne uken dannes det endelige nyreparet. Armene består av skulder, overarm, albue, underarm og håndplate. Beina utvikles litt tregere, men mot slutten av uken vil også de har den tydelige inndelingen med lår, kne, legg, ankel og fotplate. I hånd- og fotplatene dannes det avgrensninger for fingre og tær.

Ukens sitat:

"Dere kan strebe etter å ligne dem, men prøv ikke å få dem til å ligne dere. For livet går ikke bakover eller dveler ved i går."

"Profeten" av K.Gibran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 9 uker :hoppe:

Må fölge med hos deg framover jeg! Koselig å lese om noen som er noen uker foran, men likevel ikke SÅ langt (som til termin f.eks) :gjeiper:

Merker du noen bedring når det gjelder kvalmen eller? Og når kom den? Begynte du å kaste opp med en gang eller var du småkvalm en stund först?

*masemase* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 9 uker :hoppe:

Må fölge med hos deg framover jeg! Koselig å lese om noen som er noen uker foran, men likevel ikke SÅ langt (som til termin f.eks) :gjeiper:

Merker du noen bedring når det gjelder kvalmen eller? Og når kom den? Begynte du å kaste opp med en gang eller var du småkvalm en stund först?

*masemase* :fnise:

Takktakk! :)

Nei, det er jo ikke så langt mellom termindatoene våre, og termindatoer varierer jo lett 14 dager pluss/minus. (Har ikke så lyst til å gå 14 dager over tiden altså, men det som skjer det skjer ;))

Kvalmen er ikke alltid tilstedeværende som den var en periode, men den er fortsatt ikke helt borte. Jeg tror den kom ca. 6+2/3/4. Husker ikke helt, men den kom litt snikende, men likevel så plutselig. Jeg kastet ikke opp før etter en lang dag på jobben, da jeg jobber kun annenhver helg så tror jeg det ble litt for mye rett og slett. Jeg kastet opp både den lørdag og den påfølgende søndagen. Etter det har jeg kastet opp 2-3 ganger egentlig. Og det er litt rart, for når jeg er syk, så blir jeg aldri kvalm. Jeg kaster opp med en gang og er ferdig. Det er ikke det som har vært tilfelle nå i alle fall.

Så gikk jeg egentlig rundt og var kvalm i et par uker, så et par dager uten noe i det hele tatt, så kastet jeg opp og ja. Sånn går no' dagan ;)

Håper den gir seg snart da. Føler meg mer slapp enn kvalm nå, men er jeg ikke flink å spiser ofte, blir jeg kvalm med én gang.

Og det er ikke mas! Bare koselig med kommentarer og spørsmål i dagboka! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg 9+3 og nå vet foreldrene mine det. Jeg fortalte det til mamma i går, og da sa ho bare; "Det har jeg visst lenge. Jeg bare ventet på at du skulle si det". :hakeslepp: "Mødre ser sånt skjønner du. Bli ikke overrasket hvis svigermor også vet det allerede". :sjokkert: Vi møttes igår fordi vi skulle handle litt og sånn i byen. Mamma skulle ha noen finklær osv, og jeg skulle egentlig bare dilte etter og se litt. Det første hun spurte om var om vi skulle se etter babytøy. Og jeg bare "Ehh, nei?! Jeg veit jo ikke helt hvor langt jeg er på vei engang. Men det er ikke så mye!" Og ho bare. Å nei. :hoho: Men det var helt vilt deilig å kunne prate åpenlyst om det, altså. Så stod ho og kikka på en jakke, og så spør ho om jeg har lyst på den. Så sier jeg at jeg synes den var litt stor, og da svarer ho; "Haha, men du trenger det stort du". Og sånn fortsatte ho hele tida omtrent. :ler: "Se på denne fine skjorta da. Nei, du må handle der borte du (peker bort på bukser med tøyforlengelse på magen), mens jeg kan kjøpe sånne fine, smale skjorter." :ler:

Ho fikk oppgaven med å si det til pappa, og si at får sin button imorgen på fotballkampen. Synes det er litt skummelt faktisk, men det er jo egentlig ikke det. Mamma bare; "Hva har han med det, da? Han har jo ikke noe med det. Han skal bare være glad han." :ler: Jeg er bare litt redd for at han kommer til å bekymre seg i hjel på disse månedene. Jaja, men det er jo pappa da. Når bilen min lakk olje som en sil, fikk han ikke sove før han fikk fikset det. :sukk: Og det var rundt juletider i fjor, og jeg egentlig ikke hadde så stort behov for den bilen før på nyåret. Jaja, bilen ble fiksa da, og han fikk sove.

Idag har jeg egentlig en ganske tight schedule. Jeg må rake løv utenfor fordi det er dugnad i kveld som jeg ikke får vært med på pga at det er svigermors bursdag idag. Jeg må til legen for å hente sykemeldingen og levere den på jobben asap (siden den gjelder forrige helg), og jeg må få kjøpt bursdagsgave til svigers. Dessuten skulle jeg ha ryddet litt her hjemme også ser, jeg. Uff. Men jeg er så sliten og trøtt for tida. :sukk: Er ikke så kvalm lenger da! Blir bare kvalm når jeg er sulten. Så jeg må ha noe å spise ganske ofte.

Jaja, jeg tror jeg ordner meg litt lunsj før jeg starter på det hele, jeg. Må støvsuge her hjemme også ser jeg. Pluss kanskje ha lest til eksamen? Hmm. Det passet dårlig inn i denne planen. (Klarte ikke si til mamma at jeg har søkt førskolelærer, da. Kan si at jeg venter barn, men ikke at jeg har funnet ut hva jeg vil bli.. :sukk: Nei, det er ikke så lett.)

Snakkes plutselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nytter ikke akkurat å skjule noe for mødre nei. :) Bra hun ikke ble så sjokkert da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miam

Jøss! Gu så artig at hun viste det allerede! Har de så god intuisjon?? :fnise: Jaja, det er jo sikker kjempedeilig å kunne prate åpent om det ja.. :)

Tenker faren din bare blir glad jeg! Når du har vært på UL kan du gi ham et sånt bilde så kankje han blir litt mindre engestelig! Hehe :)

Gratuleeerer med 9 uker forresten! Det går jammen fort! Snart 12 uker jo! :biggrin:

Uff, hvorfor klarte du ikke å si at du har søkt førskolelærer da? :klem: Synes det er kjempeflott at du har funnet ut hva du vil bli! Det er søren ikke enkelt..!

Så braa du ikke er så veldig kvalm lenger da!! Det er jo knallbra! Du får bare sørge for å spise i vei da du, så slipper du kanskje mer kvalme ;) Hehe, du spiser jo tross alt for to, så hiv innpå! :Hehe:

Håper du får en fin dag da, og at du kommer gjennom den travle planen for dagen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at mamman din nå vet det - tror nok det er noe med mødre ja, de skjønner mer enn vi tror. Det vil du jo forhåpentligvis merke selv når Glabarnet kommer! Ikke slit deg helt ut med alt du skal gjøre da, litt egenpleie og kosetid må man ha når man er :gravid:

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, nytter ikke akkurat å skjule noe for mødre nei. :) Bra hun ikke ble så sjokkert da.

Nei, det var merkelig altså. Jeg ga mamma konvolutten med buttonen oppi.

"Er det det jeg tror det er?"

"Det var ikke det jeg trodde det var."

"Jammen, er det det JEG tror det er."

"Hvordan kan jeg vite det, da? Åpne konvolutten."

"Ja-a. Det var det jeg trodde det var."

"Hvorfor i alle sine dager trodde du det?"

"Fordi jeg bare visste det, vel."

":hakeslepp:"

Haha, omtrent sånn var det :ler:

Godt å ha fortalt nyheten da :)

Det var veldig godt å kunne prate åpent om det i alle fall. Vet jo ikke hvordan pappa taklet det, da. Så det får jeg se etterpå. Synd at samboer av en eller annen grunn er hjemme fra jobb idag, så han skal sikkert ikke være med på fotballkamp etterpå. Jaja, det går nok fint det også. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss! Gu så artig at hun viste det allerede! Har de så god intuisjon?? :fnise: Jaja, det er jo sikker kjempedeilig å kunne prate åpent om det ja.. :)

Tenker faren din bare blir glad jeg! Når du har vært på UL kan du gi ham et sånt bilde så kankje han blir litt mindre engestelig! Hehe :)

Gratuleeerer med 9 uker forresten! Det går jammen fort! Snart 12 uker jo! :biggrin:

Uff, hvorfor klarte du ikke å si at du har søkt førskolelærer da? :klem: Synes det er kjempeflott at du har funnet ut hva du vil bli! Det er søren ikke enkelt..!

Så braa du ikke er så veldig kvalm lenger da!! Det er jo knallbra! Du får bare sørge for å spise i vei da du, så slipper du kanskje mer kvalme ;) Hehe, du spiser jo tross alt for to, så hiv innpå! :Hehe:

Håper du får en fin dag da, og at du kommer gjennom den travle planen for dagen! :)

Ja, det er helt merkelig. Håper at ikke svigermor har gjetta det også, altså. Jeg synes hun kikket litt merkelig bort på meg igår, men det er sikkert bare innbil(d)ning. (Skal det være en d der eller ikke? :klø:) Ja, blir spennende å se reaksjonen hans etterpå. :hoppe: Men jeg tror han er mer bekymret enn glad egentlig. Når utstyr er på plass i leiligheten og fødselen er over, DA tror jeg han blir glad. ;)

Synes det er litt trist at jeg ikke klarer å "forsvare" førskolelæreren på samme måte som jeg gjorde med ingeniøren og økonomen altså. :sukk: Det er jo faktisk akkurat like lang utdannelse, om ikke lenger den jeg skal begynne på nå. (Vurderer et fjerde år, for å kunne undervise opp til 4. klasse på barneskolen. Tenk deg de sommerferiene da! :hoppe:) Lærer og førskolelærer er på en måte ikke "like fint" tror jeg.. Selv om vi kjenner mange som jobber som assistenter og som er ped.ledere i barnehager, og man blir jo ikke akkurat sett ned på heller :ler: Selv føler jeg det kanskje litt sånn at skolen har hele tiden vært en plikt, og ikke moro. Nå så tror jeg det blir mer gøy, og derfor klarer jeg ikke helt å forsvare det at jeg vil ha det gøy i tre år fremfor å slite meg igjennom to år til med økonomi. Jaja, det får gå som det går.

Haha, hvis jeg skal forsvare det jeg spiser med at "jeg spiser for to", så tror jeg at jeg må trille noen lange turer for å komme ned i samme vekt igjen altså ;):hoho: Men jeg spiser det jeg føler for når jeg føler for det. Heldigvis er det snart sommer og jordbærsesong. Kjære tid, jeg tror jeg kommer til å leve på jordbær :hoppe:

Jeg fikk gjort nesten alt. Leiligheten må fortsatt ryddes litt mer, og i alle fall støvsuges, men ellers så er jeg fornøyd med innsatsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at mamman din nå vet det - tror nok det er noe med mødre ja, de skjønner mer enn vi tror. Det vil du jo forhåpentligvis merke selv når Glabarnet kommer! Ikke slit deg helt ut med alt du skal gjøre da, litt egenpleie og kosetid må man ha når man er :gravid:

:jepp:

Ja, vi får satse på at morsinnstinktet dukker opp. Ellers så er jeg en sånn som bryr seg litt for mye i følge samboer. Blir veldig lei meg hvis det skjer et eller annet trist med mennesker jeg ikke aner hvem er osv. Føler så med dem, og tenk så vondt man ville hatt det om man var i den situasjonen selv osv. Haha, ikke hele tiden da så klart. Er ikke helt bortevekk heller ;) Men når unger løper ut i veien rett foran biler osv, så hopper hjertet i brystet på meg. Selv om jeg ikke aner hvem de er. Merkelig det der. Men, jeg skal IKKE bli en superoverbeskyttende mor altså. Det tror jeg ikke at jeg orker. :ler: Det ordner seg nok det der også, skal vi se!

I natt drømte jeg faktisk at jeg skulle på spa med bestevenninna mi! Åh, det hørtes så utrolig deilig ut altså! Håper jeg var litt sanndrømt når det gjelder den der, og at ho ringer etterpå for å invitere meg med. :rødme: Ellers så er det deilig å "få tilbake formen" nå som jeg ikke går konstant kvalm. Det var lite moro altså. Håper kvalmen forsvinner, og blir borte resten av svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest hele dagboken din, og har bestemt meg for å følge med deg videre i svangerskapet dit! Gratulerer så mye med spiren, og for at mannen var vendt seg til tanken :)

Vi er nesten "naboer" vi, siden du bor i Sandefjord og jeg i Horten :jepp:

Er det på Eik du skal begynne på førskolelærerutdanningen til høsten av da? Der holder jeg på med allmennlærerutdanningen :)

Trro disse mødrene våre vet mer enn vi tror de vet, men det er jo bare koselig da - for det meste.. Da var det vel ikke så skremmende å fortelle det :)

Håper pappan din tok imot nyheten godt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...