Gå til innhold

Glabarn?


GlaJenta88

Anbefalte innlegg

Så fiiin ticker! Kooselig :)

Hurra for at du er litt lenger på vei enn du trodde da! Gøy :5:

Jaa, det er veldig koselig å være forlovet :) Vi har ikke planer om å vente massemasse år før vi gifter oss, men vi må spare opp litt, også tenker jeg at vi skal være ferdige å studere, altså om ca. 2 år, men vi får jo se :) Vi har i allefall planer om å gifte oss, om det så ikke er til neste år allerede :) Gleder meg til jeg kan begynne så smått å planlegge :fnise: Han spurte meg ikke nei, vi ble "enige" som vi sier, hehe. Vi hadde diskutert det lenge, så drev vi å kikket på nettet og i butikker etter ringer, også fant vi de perfekte(!) på www.forlovelsesringer.no, også kjøpte vi de, og tre uker etter, var det vel, så satte vi på ringer på "vår" dag, den 3, hihi :rødme:

Det går nok bra med dere alle tre skal du se! Artig å lese historier om der mannen ble gira alikevel da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Lest igjennom hele boka di jeg nå ;)

Tror alt kommer til å gå helt fint, og ønsker deg lykke til, og god helg!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fiiin ticker! Kooselig :)

Hurra for at du er litt lenger på vei enn du trodde da! Gøy :5:

Jaa, det er veldig koselig å være forlovet :) Vi har ikke planer om å vente massemasse år før vi gifter oss, men vi må spare opp litt, også tenker jeg at vi skal være ferdige å studere, altså om ca. 2 år, men vi får jo se :) Vi har i allefall planer om å gifte oss, om det så ikke er til neste år allerede :) Gleder meg til jeg kan begynne så smått å planlegge :fnise: Han spurte meg ikke nei, vi ble "enige" som vi sier, hehe. Vi hadde diskutert det lenge, så drev vi å kikket på nettet og i butikker etter ringer, også fant vi de perfekte(!) på www.forlovelsesringer.no, også kjøpte vi de, og tre uker etter, var det vel, så satte vi på ringer på "vår" dag, den 3, hihi :rødme:

Det går nok bra med dere alle tre skal du se! Artig å lese historier om der mannen ble gira alikevel da :)

Å ja. Synes det var litt rart å lage til et frieri på en tirsdag vet du ;) Men for all del, en romantisk hjemmelaget middag passer kanskje absolutt best på en hverdag! :enig:

Oi, der inne var det mange fine ringer. Likte godt de som helt glatte i hvitt gull, men kvinneringen hadde tre nedfelte diamanter formet som et hjerte! :sukk: Nei, det har vi i alle fall ikke råd til nå! Jeg har postet litt inne på bryllup-forumet for en tid tilbake, for å høre alderen på brudene, og jeg ble overrasket over hvor mange unge bruder det var der! I min familie så gifter man seg ikke, (man får jo heller ikke barn før man er gift da..) før man er godt over 30. Det er i alle fall det som er vanlig frem til nå. På min side i alle fall. Lillesøsteren til samboer ble planlagt gravid når hun var 18 år og arbeidsløs.. Men, det gikk jo bra med dem også. Nå er hun 19 1/2 og gutten hennes er nydelig! Hun skal studere fra høsten av og alt er bra ;):tommel:

Ja, det deilig med gira, unge, vordende fedre merker jeg.

Hei! Lest igjennom hele boka di jeg nå ;)

Tror alt kommer til å gå helt fint, og ønsker deg lykke til, og god helg!

:klemmer:

Å så koselig med nye folk! :vinke: Heihei Involvert!

Så bra at det er flere som har trua på oss! Jeg kjenner at jeg blir mer og mer positivt innstilt selv også.

Ha en fin helg du også!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Så fint at du har tro på at dette går fint. Da gjør det nok det antageligvis det også. Innstilling har mye å si.

Jeg har også bursdag i april, og jeg har vært sammen med samboeren min i fire år så vi er nok på ganske like steder i livet du og jeg. Sånn bortsett fra at du skal ha barn nå da ;) Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Så fint at du har tro på at dette går fint. Da gjør det nok det antageligvis det også. Innstilling har mye å si.

Jeg har også bursdag i april, og jeg har vært sammen med samboeren min i fire år så vi er nok på ganske like steder i livet du og jeg. Sånn bortsett fra at du skal ha barn nå da ;) Ha en fin kveld!

Jeg håper det i alle fall. I bunn og grunn så er jeg en evig optimist, og har alltid troen på at ting skal gå bra, men jeg er jo til dels realist også. I dette tilfellet føler jeg at jeg har tenkt ut det meste på forhånd, og vet hva jeg kan forvente. Tror jeg. :sukk:

Så moro med enda et aprilbarn! :klem: Ja, jeg synes vel ikke at forholdet vårt har endret seg noe særlig de siste årene igrunn. Vi har jo blitt eldre sammen da, og vi har opplevd en del, men noen særlig forandring har det igrunn ikke vært. :rødme: Gratulerer så mye med 4 år forresten. Det er ikke så mange som klarer det i såpass ung alder! ;) Kan være stolte av det :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 uker! :duskedame::hoppe:

Må innrømme at jeg lurte litt på hvordan det kom til å gå på jobb idag. Sa ifra på morgenen at jeg har hatt vondt i ryggen en liten stund, og at jeg kom til å trenge litt hjelp med forflytning av enkelte. Jeg jobber på sykehjem, og nå er omtrent halvparten av avdelingen sengeliggende. Jeg var også noe skeptisk til hvordan jeg kom til å takle diverse organisk materiale og ikke minst lukt. Alt dette gikk strålende! I kveld skal vi til foreldrene mine og spise. Vi kommer sikkert til å bli sittende en stund og ta noen spørsmål og svar. Må være påsken tro vet dere;)

Ellers så tror jeg at mannegutten enten har fortrengt det hele, eller har begynt å vende seg til tanken. Oppførselen hans er nesten urovekkende normal! Dette er vel både positivt og litt negativt synes jeg. Positivt at han ikke freaker helt ut, og litt negativt at han ikke bryr seg mer om meg nå enn før, på en måte. Dette er litt vanskelig å forklare føler jeg. Andre menn blir ofte litt over gjennomsnittet opptatt av hvordan partneren har det hele tiden, og det var kanskje det at jeg forventet det og så ble "skuffet"? Tja, det er kanskje ikke så rart. Det er jo veldig tidlig enda, og mye som kan gå galt. Dessuten syns det jo ikke på meg (selv om jeg selv føler meg oppblåst og rar), og jeg tror hele oppfatningen endres etter en ultralyd. Jaja, ting blir tatt med fatning i alle fall.

:klemmer: til dere alle, og en riktig god påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igår hadde jeg bursdag og var på fotballkamp. Dessuten begynner forkjølelsen å ta litt knekken på meg, så jeg rakk ikke innom, dessverre. ;)

Istad så kikket Glagutten i en av bøkene jeg har lånt på biblioteket! Barn i magen fra A til Å, elns tror jeg den heter. Han spøkte faktisk litt med deg også. På coveret står det "Ny, oppdatert og utvidet utgave", og han bare "Jøss, har du fått sånn stor mage du da? Lurer på hva det kan være? Tar en titt i denne oppdaterte boken. Ja, her står det noe om at du kanskje er gravid. Hmm, det må være noe nymotens greier det, da.." Haha :flire:

Så jeg tror det begynner å synke mer og mer inn nå :)

Uff, sitter og ser på NRK2 nå. "Jeg skal ta abort". Svensk dokumentar. Kjære tid, i Sverige anbefaler man å ta abort mellom uke 12 og 16. Synes igrunn det er godt jeg bor i Norge, jeg. Er også glad for at jeg er 21, og ikke yngre. De som er for abortretten hevder at de som sliter psykisk etter abort, slet før aborten også, og har dermed ikke noe med aborten å gjøre! Kjære tid. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått bursdag!! Hurra for deg! :blomst:

Mye fælt her i verden ja :/ Leste akkurat den artikkelen om Christoffer som bare ble 8 år, på grunn av mishandling.. Jeg får vondt langt, langt inn i hjerteroten! At noen kan altså! FY!! :cry3::kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått bursdag!! Hurra for deg! :blomst:

Mye fælt her i verden ja :/ Leste akkurat den artikkelen om Christoffer som bare ble 8 år, på grunn av mishandling.. Jeg får vondt langt, langt inn i hjerteroten! At noen kan altså! FY!! :cry3::kjempesinna:

Jo, takktakk ;) Hvordan føles det å være så gammel? :ler:

Uff, ja. I tillegg er det ekstra ekkelt når sånt noe skjer rett i nærheten av der man bor. Det er helt vilt at det er ingen som har plukket opp signalene før og skjønt hva som foregikk. Blir jo helt vettskremt av tanken på å sende unger i barnehage og på skolen. Det er jo klart at vi ikke kommer til å gjøre noe sånt, men hvis støtteapparatet rundt er så dårlig? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, huff.. Må snart hente frem gåstolen nå altså! :fnise:

Grusomt hvordan folk kan drive på.. Synes det er helt utrolig at noen kan gjøre noe så fælt mot sine egne unger. Kommer aldri til å forstå det.. Heldigivis skjer det ikke så voldsomt ofte her i Norge, og godt er nå det. Håper støtteapparatet rundt unger blir bedre, spesielt om de trenger barnevernets hjelp etc. :)

Hvordan går det med deg nå da? Har du det bra? :) Koselig å feire bursdag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditeten, og ikke minst overstått bursdag! :) Kommer nok til å følge med videre her! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Eden

Heisann! Tenkte å melde meg som snikleser jeg! :fnise:

Gratulerer sååå mye med en liten spire i magen! Jeg må innrømme at jeg er meget misunnelig på akkurat det, føler at tiden begynner å bli inne for meg å (jeg er 22). :rødme:

Så igjen, GRATULERER med :babysmokk: i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med baby på vei! :) Har det med å sniklese;) Likte du "barn i magen fra a-å"? :) Jeg syntes den var ganske fin, og dekket det meste. Kjøpte den på mammut salg da vi egentlig skulle begynne å prøve til høsten, men så fant jeg ut at jeg heller vil studere først:) Håper du får et lett svangerskap! :)

Klem LilleSiri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, huff.. Må snart hente frem gåstolen nå altså! :fnise:

Grusomt hvordan folk kan drive på.. Synes det er helt utrolig at noen kan gjøre noe så fælt mot sine egne unger. Kommer aldri til å forstå det.. Heldigivis skjer det ikke så voldsomt ofte her i Norge, og godt er nå det. Håper støtteapparatet rundt unger blir bedre, spesielt om de trenger barnevernets hjelp etc. :)

Hvordan går det med deg nå da? Har du det bra? :) Koselig å feire bursdag? :)

Haha :fnise: Blir rullatorrace bortover gata så fort all snøen smelter her ;)

Uff ja. Det er alltids rom for forbedringer!

Joda, det tusler og går. Jeg er ganske trøtt og sliten om dagen, men om det skyldes graviditet eller generell trøtthet vet jeg ikke. Har begynt å bli bedre av forkjølelsen nå da! Så er ikke så tett lenger. Har fortsatt stikkinger i magen og vondt i korsryggen, men det er vel bare normalt tenker jeg. Synes det er litt rart at det er så mye som skjer inni kroppen min uten at jeg merker så mye til det. ;) Har merket humørsvingningene da! :fnise: Stakkars samboeren min. Plutselig så merker jeg at jeg blir skikkelig forbanna! Og jeg er igrunn aldri særlig sint. Så det er en helt uvanlig og merkelig følelse. Plutselig er jeg superhappy og sitter og ler høyt for meg selv. Sånn sett merker jeg jo i alle fall hormonene;) Husker jeg lo godt av den ene venninna mi når ho gikk gravid. Først ble ho dritsur fordi samboeren hennes ikke hadde sluppet ut katten. Da mener jeg dritsur. Når han da gikk og åpnet døren for å slippe ut katten (noe hun fint kunne ha gjort selv), så begynte å ho å grine fordi det var så mye som kunne skje den stakkars katten når den var ute. Haha, han hadde det ikke så lett oppi det hele han samboeren der heller. Den gang så lo jeg bare av ho, og sa at nei, noe sånt kom nok ikke jeg til å gjøre nei. Haha, og her sitter jeg da. Forbanna som alle hauger fordi katten rotet borti den ene bæreposen, og bare var katt. :ler::lol:

Jeg har igrunn ikke feiret noe særlig. Var jo på jobb på dagen, og på fotballkamp på kvelden. Også var jeg litt småsyk, så det ble dårlig med feiring. Folka maser litt om fest her i løpet av påsken, men vet ikke helt hvordan jeg skal kunne ha fest uten å vekke mistanke. Det virker så unormalt for meg å invitere til fest og ikke drikke noe alkohol selv, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skulle ha vridd meg unna den. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditeten, og ikke minst overstått bursdag! :) Kommer nok til å følge med videre her! ;)

Hei! :vinke: Det er alltid koselig med nye folk i boka mi! Takk for gratulasjoner! Det er koselig at du vil være med videre. Og :velkommen: skal du være. :klemmer:

Heisann! Tenkte å melde meg som snikleser jeg! :fnise:

Gratulerer sååå mye med en liten spire i magen! Jeg må innrømme at jeg er meget misunnelig på akkurat det, føler at tiden begynner å bli inne for meg å (jeg er 22). :rødme:

Så igjen, GRATULERER med :babysmokk: i magen!

Alle sniklesere ønskes hjertelig velkommen i dagboka mi! :heiajente:

Tusen takk skal du ha :) Får håpe spiren sitter raskt hos deg også, da! Her så var det jo mer sjokkbetont enn gledelig i starten, men har begynt å vende meg til tanken nå da. Har vel begynt å glede meg så smått også, men synes det er litt vanskelig når man ikke merker så mye så tidlig. I følge "planen" vår så skulle vi kanskje begynne å prøve om 2-3 år, altså når vi var 23-24. Men nå har det jo skjedd allerede, så. Vi får bare ta imot det vi får tenker jeg ;)

Gratulerer med baby på vei! :) Har det med å sniklese;) Likte du "barn i magen fra a-å"? :) Jeg syntes den var ganske fin, og dekket det meste. Kjøpte den på mammut salg da vi egentlig skulle begynne å prøve til høsten, men så fant jeg ut at jeg heller vil studere først:) Håper du får et lett svangerskap! :)

Klem LilleSiri

Heihei! :vinke:

Takktakk! Bare snik alt du vil, du! Koselig at du gir deg til kjenne også, da ;):strix:

Ja, jeg også liker den boka der. Har lånt 7-8 bøker, og snart kommet meg gjennom alle. Av Gro Nylander lånte jeg Mamma for første gang, og ikke På vei. Angrer litt på det, for jeg tror jeg har mer nytte av På vei nå istedet. Men Mamma for første gang er også veldig fin. Synes at det finnes mange fine bøker om dette emnet, og de har beroliget meg en del alle sammen ;) Tror ikke den er så dum å ha liggende for å si det sånn. Jeg har ikke helt funnet ut hvilken av disse jeg kommer til å kjøpe selv enda da. Synes det er litt tidlig enda på en måte. Vil ikke kjøpe noe som helst før 2. trimester har jeg bestemt meg for. Da har vi vært til kontroll og på ultralyd forhåpentligvis. Jeg merker at jeg gleder meg masse til det da!

Det håper virkelig jeg også! Det lover jo godt så langt da. ;):tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, uffameg, de hormonene kan sikkert være lumefulle av og til :fnise: Enen tanta mi skulle ABSOLUTT male det store, HØYE huse deres okergult når hun gikk gravid for andre gang :skratte: Hun så jo de selv at det hadde sett grusomt ut etter en stund da, hehe! Men det er vel ikke så lett å holde følelsene inne heller da, så mannen får vel bare holde ut som best ;) Det går jo over da, dere får trøste dere med det :fnise:

Om du har vært trøtt lenge, før graviditeten også kan jo det kanskje være noe så enkelt som jernmangel? Jeg gikk rundt trøtt og fæl i flere måneder, og kom ikke på det med jernlageret. Så gikk jeg til legen og fikk konstatert at han aldri hadde sett noen med så lave jernverdier før :fnise: Håper det går bra med deg ellers da! Og at mannen begynner å venne seg til at det er en liten tass i magen din :) Tenk så spennende det blir med ultralyd! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hahah, uffameg, de hormonene kan sikkert være lumefulle av og til :fnise: Enen tanta mi skulle ABSOLUTT male det store, HØYE huse deres okergult når hun gikk gravid for andre gang :skratte: Hun så jo de selv at det hadde sett grusomt ut etter en stund da, hehe! Men det er vel ikke så lett å holde følelsene inne heller da, så mannen får vel bare holde ut som best ;) Det går jo over da, dere får trøste dere med det :fnise:

Om du har vært trøtt lenge, før graviditeten også kan jo det kanskje være noe så enkelt som jernmangel? Jeg gikk rundt trøtt og fæl i flere måneder, og kom ikke på det med jernlageret. Så gikk jeg til legen og fikk konstatert at han aldri hadde sett noen med så lave jernverdier før :fnise: Håper det går bra med deg ellers da! Og at mannen begynner å venne seg til at det er en liten tass i magen din :) Tenk så spennende det blir med ultralyd! :jepp:

Haha, tenk å skulle begynne å male da! :ler: Ja, det går nok over etter hvert! Får leve i håpet om det i alle fall!

Når jeg var mindre hadde jeg jernmangel, men jeg tror ikke jeg har det lenger. Jeg er blodgiver, og de pleier å si ifra hvis det er noe feil tror jeg ;) Jeg skal jo til legen om noen uker uansett (:sukk:), så da blir det sikkert sjekket der også! :) Å ja, gleder meg masse til det! :rødme:

Nå er jeg litt usikker på termindatoen igjen, forresten. Skjønner ikke så mye av den utregningen egentlig. Egentlig så har jeg termin 11. desember og er dermed 5+4, som tickeren viser. På en annen side, med de samme dataene plottet inn fikk jeg termin 5. desember, men at jeg er 5+3. Det må jo være helt feil? Er termindatoen 6 dager feil, så må jeg være 6 dager mindre på vei? Men, jeg fant det ut for en stund siden, så jeg kan jo ikke være så mye mindre enn 5 uker på vei nå? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjærtorsdag! :strix:

Nå er det feriee! Kjørte samboer avgårde til kameratene igår, så da har han damefri helt frem til lørdag :fnise: Jeg tror det kommer til å gjøre han godt å få komme seg litt vekk. Da har han tid til å fordøye alle inntrykkene fra den siste uka, også er jeg 6 uker på vei når han kommer hjem igjen! :hoppe: Da er jeg halvveis til 12! Gleder meg vilt til jeg er "trygg" og kan fortelle det til folk.

Uff, mamma skremte meg igår. Vi satt og så på påskekrimen på NRK, også dyttet en liten jente en gravid dame. Hun satt på huk, og måtte ta seg for med den ene armen, altså ikke noe "fall". Så lo jeg og sa at det må nok litt mer til for å forårsake en spontanabort, også sier ho "Nei, igrunn ikke. En feil strekk og man kan miste". :hakeslepp: Dette er jo helt feil! Det er klart, at hvis det ikke er liv laga, så skal det ikke mye til for å spontanabortere, men da ville man ha mistet om man så var sengeliggende. Da har det ingenting med en strekk å gjøre. Så sier jeg at leger sier at man godt kan fortsette å trene akkurat like hardt som man gjorde før man ble gravid, så lenge man tar litt forbehold. Man skal ikke presse seg, og man skal jo ikke starte å trene hvis man ikke gjorde det før man ble gravid. Dette var hun også uenig i. Så måtte jeg bare gi meg, for hun ga meg et "Kjære tid, jeg tror jeg vet dette bedre enn deg"-blikk. Da kan jo ikke jeg fortelle at jeg har trålet svangerskapsbøker i en uke nå. :ler: Det ville vært en teit måte å fortelle ho at ho skal bli mormor synes jeg ;)

Ellers så er jeg ikke like sliten, ei heller kvalm. Men, jeg blir vel ikke overrasket om dette er noe som kommer og går. Har jo ikke hatt noen blødninger, så antar at en test fortsatt vil være positiv. :biggrin: Det er så rart synes jeg. Alt jeg har gjort er jo å ta en test her hjemme, og det er det. Ingen som har bekreftet noe eller noe sånt. Da føles det på en måte ikke helt "ekte" ut. Litt vanskelig å formulere føler jeg. Jeg vet jo at jeg er gravid, for en positiv test er en positiv test. Og nå har jeg jo 4 av dem. Men, det at det bare er jeg og samboer som vet det på en måte, og da blir det ikke helt.. Ja, jeg vet ikke. Jeg tror det blir bedre etter legetimen.

Når det gjelder å fortelle det, vil jeg ikke fortelle noe før etter legetimen. Jeg har fortsatt et lite problem når det gjelder fest i påska da. Jeg tror det er noen som blir litt snurt hvis vi ikke skal ha fest her hjemme. Vi bor jo tross alt for oss selv, og de er ikke så ofte hjemme osv. Har ikke lyst til å si at jeg er syk heller, for jeg vil jo være sammen med dem. Det er jo evigheter siden sist jeg så dem og sånn. Jaja, noe finner jeg nok på!

Nå skal jeg gjøre litt :husarbeid: og så skal jeg :dusje::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo alltids si til vennene dine at du går på penicilin for en halsbetendelse/ørebetendelse eller noe sånt, det kan de jo ikke akkurat nekte på, selv om det nå er en liten gråhvit løgn :fnise:

Har du noen ideer om hvordan du ska fortelle at du er gravid til foreldrene dine da? :) Har lest så mange artige historier her inne skjønner du :ler:

Hurra for snart 6 uker! Det går sikkert fort frem til uke 12, kanskje det er bedre å fokusere på noe annet frem til den "gyldne" uka, slik man ikke går konstant og lurer på om alt står bra til og sånn. Det er vel ikke så mye man kan gjøre for det lille livet nå uansett. Det går nok godt skal du se! Det gjør vel som regel det :) Lurer på om det er en liten gutt eller jente som gjemmer seg der inne :jepp:

Håper du har en fin påskeferie! Kos deg masse :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og leser litt!

Har du fortalt den store nyheten til noen andre enn Gladgutten eller? Er det en hemmelighet litt lenger?

Kan i alle fall trøste deg med at det skal mer til enn et lite dytt til for å forårsake abort, da hadde det nok ikke blitt født mange barn her i verden ;)

God påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...