Gå til innhold

Glabarn?


GlaJenta88

Anbefalte innlegg

Gjest imli

Er jo fint å finne ut av hva du vil bli da! Ikke alle som greier det! Inkl meg :fnise: Hvem er det som har noe i mot at du blir førskolelærer da? :klø:

Forresten, så tror jeg jeg også er litt nabo med deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg lest hele dagboken din, og har bestemt meg for å følge med deg videre i svangerskapet dit! Gratulerer så mye med spiren, og for at mannen var vendt seg til tanken :)

Vi er nesten "naboer" vi, siden du bor i Sandefjord og jeg i Horten :jepp:

Er det på Eik du skal begynne på førskolelærerutdanningen til høsten av da? Der holder jeg på med allmennlærerutdanningen :)

Trro disse mødrene våre vet mer enn vi tror de vet, men det er jo bare koselig da - for det meste.. Da var det vel ikke så skremmende å fortelle det :)

Håper pappan din tok imot nyheten godt også :)

Jøss, har du lest deg opp i hele boka? :hakeslepp: Alltid moro med nye lesere! :klemmer: Ja, han har jo begynt å snakke om pappaperm og greier han nå ;) :rødme:

Jøss, nabo! Ja, det blir vel Eik til høsten, og så Bakkenteigen når jeg kommer tilbake etter permisjon. Så moro med allmennlærer da. Jeg tenker førskole i tre år, og så ett år påbygg for å kunne jobbe på barneskole opp til 4. klasse da. Hvis de vil ha meg på skolen så klart ;)

Nei, det var ikke så skummelt egentlig. Var vel mer skummelt å få positiv test egentlig. :ler:

Har fått en melding av pappa nå, da. "Gratulerer så mye til begge to. Jeg skjønte det sist dere var her." :sjokkert: Hva er det med disse foreldrene?! Makan heller. Da synes jeg de kunne ha sagt noe til meg synes jeg! Eller, da hadde jeg vel flippa helt ut da også. Haha, jaja. Det går vel greit tenker jeg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo fint å finne ut av hva du vil bli da! Ikke alle som greier det! Inkl meg :fnise: Hvem er det som har noe i mot at du blir førskolelærer da? :klø:

Forresten, så tror jeg jeg også er litt nabo med deg...

Om de har noe imot det eller ikke er jeg ikke helt sikker på, men det er på en måte ikke like mye "prestisje" i førskolelærer som i ingeniør eller økonom. Hadde jeg sagt helt klart og tydelig at jeg nå vet hva jeg vil, så hadde det nok blitt respektert, men per dags dato så ser man helst flere ulemper ved å jobbe i barnehage fremfor en "vanlig" kontorjobb. At jeg syns kontor virker "kjedelig" er på en måte ikke helt nok. Tror jeg. Før jeg søkte meg inn på bedriftsøkonomi årsstudiumet, så hadde jeg et par runder hvor jeg uttrykte interesse for læreryrket og sykepleien for den saks skyld. Da var det mange varskorop om ditten og datten. Jeg tror kanskje det at en endring i studium blir litt mye på toppen av denne graviditeten. Etter at jeg begynte å studere økonomi, så har pappa begynt å lese finansavisen og DN sånn at vi kan ha noen faglige diskusjoner/samtaler rundt disse emnene. Jeg tror ikke han ville hatt den samme interessen for utdannelsen om det var førskolelærer og de forskjellige pedagogene opp igjennnom historien ;)

Jasså? Er det flere naboer her på KG? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imli
Om de har noe imot det eller ikke er jeg ikke helt sikker på, men det er på en måte ikke like mye "prestisje" i førskolelærer som i ingeniør eller økonom. Hadde jeg sagt helt klart og tydelig at jeg nå vet hva jeg vil, så hadde det nok blitt respektert, men per dags dato så ser man helst flere ulemper ved å jobbe i barnehage fremfor en "vanlig" kontorjobb. At jeg syns kontor virker "kjedelig" er på en måte ikke helt nok. Tror jeg. Før jeg søkte meg inn på bedriftsøkonomi årsstudiumet, så hadde jeg et par runder hvor jeg uttrykte interesse for læreryrket og sykepleien for den saks skyld. Da var det mange varskorop om ditten og datten. Jeg tror kanskje det at en endring i studium blir litt mye på toppen av denne graviditeten. Etter at jeg begynte å studere økonomi, så har pappa begynt å lese finansavisen og DN sånn at vi kan ha noen faglige diskusjoner/samtaler rundt disse emnene. Jeg tror ikke han ville hatt den samme interessen for utdannelsen om det var førskolelærer og de forskjellige pedagogene opp igjennnom historien ;)

Jasså? Er det flere naboer her på KG? ;)

Å... Hm, ikke så lett når foreldrene prøver å påvirke yrkesvalg. Man skal jo bestemme selv, men ikke lett å argumentere i mot alltid. Håper du greier å finne ut av det uten så mye påvirkning, er jo du som skal leve med denne jobben :jepp:

Sender deg PM jeg, har lyst til å være litt anonym...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miam

Herrlihet, tror du har synske foreldre jeg! Hihi! Det var jo bra faren din tok nyheten bra da :) Tenker de blir stolte besteforeldre!

Du kan jo si det sånn at du nå har bestemt deg for hva du vil bli her i livet, og at du synes det er veldig deilig å endelig ha funnet det ut! :jepp: Foreldrene dine vil jo at du skal være lykkelig å ha det bra. Tror ikke de har noe i mot det jeg :)

PS, jeg er ikke nabo.. Hehe, siden du spurte etter naboer :ler:

Har du hørt noe angående jordmor da, skulle ikke du på en sånn samtale? :)

Jeg har vært på sånn etterkontroll for linsene i dag, og jeg må vist bytte de igjen, siden jeg har vært litt irritert på ene øyet, såde! Nå har jeg spist lønsj, og nå må jeg lese... Buhu! Herreguud, sommerferie etter neste fredag! :danser:

Ha en flott onsdag da du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, har du lest deg opp i hele boka? :hakeslepp: Alltid moro med nye lesere! :klemmer: Ja, han har jo begynt å snakke om pappaperm og greier han nå ;) :rødme:

Jøss, nabo! Ja, det blir vel Eik til høsten, og så Bakkenteigen når jeg kommer tilbake etter permisjon. Så moro med allmennlærer da. Jeg tenker førskole i tre år, og så ett år påbygg for å kunne jobbe på barneskole opp til 4. klasse da. Hvis de vil ha meg på skolen så klart ;)

Nei, det var ikke så skummelt egentlig. Var vel mer skummelt å få positiv test egentlig. :ler:

Har fått en melding av pappa nå, da. "Gratulerer så mye til begge to. Jeg skjønte det sist dere var her." :sjokkert: Hva er det med disse foreldrene?! Makan heller. Da synes jeg de kunne ha sagt noe til meg synes jeg! Eller, da hadde jeg vel flippa helt ut da også. Haha, jaja. Det går vel greit tenker jeg. :ler:

Gleder meg til jeg også sitter der en gang med positiv test i hånden, og en liten spire i magen.. Men blir nok å vente til jeg er ferdig med studiene - takk og lov for at jeg snart er halvveis! :fnise:

Lurte på å ta førskolelærer jeg også, men fant ut at jeg like gjerne kunne blir lærer for hele grunnskolen.. Får jeg ikke jobb der, så kan jeg alltid søke som assistent i barnehage også vil jeg tro - for jeg har jo mye pedagogikk når jeg er ferdig utdannet :) Løser seg alltid med jobb :)

Så bra at pappan din også ble glad for dette da :)

Så nå er det bare svigers og nære venner/venninner igjen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å... Hm, ikke så lett når foreldrene prøver å påvirke yrkesvalg. Man skal jo bestemme selv, men ikke lett å argumentere i mot alltid. Håper du greier å finne ut av det uten så mye påvirkning, er jo du som skal leve med denne jobben :jepp:

Sender deg PM jeg, har lyst til å være litt anonym...

Nei.. Og de har hele tiden lagt seg på den linjen "Ja, du kan bli akkurat det du vil osv", men da mente de kanskje type advokat eller lege. :fnise: Men å flytte til Oslo gidder jeg ikke rett og slett. Skulle jeg ha gjort det, tror jeg det hadde vært for vetrinærhøgskolen og ikke vanlig medisin. Jaja, men hvem vet hva som skjer om 10 år, da? Kanskje jeg plutselig bestemmer meg for å pendle til Oslo for å studere da? :klø: Det kan jo hende mener jeg.

Er det noen som vet hvordan det fungerer med Lånekassen da forresten? Hvis jeg nå bruker opp 6 av 8 år med stønad. Betaler ned nesten hele lånet (er jo lov å håpe) før jeg plutselig bestemmer meg for å studere videre. Har jeg da krav på ytterligere noen år med stønad? Eller er det fortsatt de 2 årene jeg har igjen?

PM mottatt, og PM sendt! :)

Herrlihet, tror du har synske foreldre jeg! Hihi! Det var jo bra faren din tok nyheten bra da :) Tenker de blir stolte besteforeldre!

Du kan jo si det sånn at du nå har bestemt deg for hva du vil bli her i livet, og at du synes det er veldig deilig å endelig ha funnet det ut! :jepp: Foreldrene dine vil jo at du skal være lykkelig å ha det bra. Tror ikke de har noe i mot det jeg :)

PS, jeg er ikke nabo.. Hehe, siden du spurte etter naboer :ler:

Har du hørt noe angående jordmor da, skulle ikke du på en sånn samtale? :)

Jeg har vært på sånn etterkontroll for linsene i dag, og jeg må vist bytte de igjen, siden jeg har vært litt irritert på ene øyet, såde! Nå har jeg spist lønsj, og nå må jeg lese... Buhu! Herreguud, sommerferie etter neste fredag! :danser:

Ha en flott onsdag da du! :)

Ja, jeg tror nok de kommer til å bli stolte besteforeldre. Det er jo tross alt deres første gang dette her. Mamma sendte samboer en melding igår; Gratulerer så mye Glagutten! Dette kommer til å bli litt av en omveltning av livsstituasjon, men mye moro også." (Hun vet ikke at vi har visst det så lenge som det vi har da. Så hun vet ikke at samboer faktisk har hatt noen uker på å fordøye det hele. Ikke at det gjør noe, da vi trenger litt mer tid begge to uansett. :)

Det er klart at de bare vil at jeg skal ha det bra og være fornøyd med yrkesvalget. Det er vel derfor de ikke vil at jeg skal velge et yrke man "lett blir lei av". Nå er det vel mer med tanke på f.eks. foreldresituasjoner som kan oppstå osv. Tenk at det er bare mor som leverer og henter i barnehagen hver dag. Man har et godt forhold til mor, og mor får rapport daglig. En dag så er det en mann som skal hente. Barnet løper bort til mannen, er tydelig glad for å se han og kaller han pappa. Man bemerker jo at så rart at det ikke er "Julie" som henter idag, og får til svar at hun måtte jobbe overtid f.eks. og at det var pappa som henter idag. Jaja, tenker man og gir far rapport for dagen. Så går det et kvarter og så kommer mor og skal hente. Så viser det seg at far ikke har samværsrett og det blir et hel***es leven på grunn av at barnet nå befinner seg med far. Dette er så klart ikke bare barnehagens feil, men mor er jo ikke pliktig til å oppgi alle slike personlige forhold heller? Nå kan jo akkurat denne situasjonen løses ganske enkelt med at man spør mor på forhånd om det bare er hun som kommer til å hente, og hvis det blir endringer så kan man ringe barnehagen og si ifra evt. si ifra når barnet leveres. Likevel så er det så mange familiekonstellasjoner på gang nå også. Barnets stemor, stefar, stebror osv må jo også få lov til å hente hvis det passer seg sånn.. Haha, nei det skal ikke være lett. Så klart, nå har jeg jo tenkt på dette allerede, så da burde jeg jo klare å avverge slike situasjoner i fremtiden, men jaja.

Nei at ikke du er nabo, det visste jeg gitt ;)

Får håpe du får noen bedre linser nå da! Hvordan liker du linsebruk fremfor briller da? Det er en ganske enorm forskjell synes nå jeg i alle fall :Nikke:

Du får ha en flott torsdag du da!

Gleder meg til jeg også sitter der en gang med positiv test i hånden, og en liten spire i magen.. Men blir nok å vente til jeg er ferdig med studiene - takk og lov for at jeg snart er halvveis! :fnise:

Lurte på å ta førskolelærer jeg også, men fant ut at jeg like gjerne kunne blir lærer for hele grunnskolen.. Får jeg ikke jobb der, så kan jeg alltid søke som assistent i barnehage også vil jeg tro - for jeg har jo mye pedagogikk når jeg er ferdig utdannet :) Løser seg alltid med jobb :)

Så bra at pappan din også ble glad for dette da :)

Så nå er det bare svigers og nære venner/venninner igjen??

Jaha? Er det verpesyken som sprer seg jeg hører? Det er igrunn ingenting i veien for å studere med en liten en da. Håper jeg i alle fall. Det kommer sikkert noe an på barnet også, men jeg tror det kommer til å gå veldig bra!

Jeg hadde også gledet meg masse til jeg satt med en positiv test i hånda, men det ble ikke akkurat sånn som jeg hadde forventet. Mest sannsynlig fordi det skjedde et par år for tidlig. Går jo bedre nå da!

Ja, jeg har også litt mer lyst på jobb på barneskole fremfor barnehage akkurat nå. Dette kan jo endre seg når jeg har begynt studiene da, så man vet jo aldri. Pedagogikken er jo der uansett ja. Men det er mer på førskolelærer enn allmenn har jeg hørt? Er det sant?

Pappa tror jeg kommer til å stortrives i den rollen, men veien frem til desember tror jeg også kommer til å bli noe lang. Jaja, plutselig så er sommern over da, og da er det ikke så lenge igjen :gjeiper:

Svigers skal få vite det så snart jeg har vært på GU og fått sett et bankende hjerte på UL. Da blir ting litt mer sikkert i forhold til termindato osv også. Min bestevenninne har jeg ikke snakket med enda, men jeg tenkte jeg skulle fortelle det så fort jeg traff ho igjen. Det er ikke så lett når vi opptatte på hvert vårt hold heller. Etter at svigers får vite det, så får søsken vite det. Etter det er det ett fett hvem som får vite det neste gang egentlig. Men vil ikke akkurat spre det på facebook nå heller. Det får heller bli når man er litt over 20 uker elns tenker jeg. Jobben får for øvrig vite det etter svigers og etter 12 uker. Siden plagene har begynt å avta nå, så ser jeg ingen grunn til å fortelle det der tidligere. Gleder meg faktisk litt til å jobbe på lørdag. Det er så lenge siden jeg har vært der nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha? Er det verpesyken som sprer seg jeg hører? Det er igrunn ingenting i veien for å studere med en liten en da. Håper jeg i alle fall. Det kommer sikkert noe an på barnet også, men jeg tror det kommer til å gå veldig bra!

Jeg hadde også gledet meg masse til jeg satt med en positiv test i hånda, men det ble ikke akkurat sånn som jeg hadde forventet. Mest sannsynlig fordi det skjedde et par år for tidlig. Går jo bedre nå da!

Ja, jeg har også litt mer lyst på jobb på barneskole fremfor barnehage akkurat nå. Dette kan jo endre seg når jeg har begynt studiene da, så man vet jo aldri. Pedagogikken er jo der uansett ja. Men det er mer på førskolelærer enn allmenn har jeg hørt? Er det sant?

Pappa tror jeg kommer til å stortrives i den rollen, men veien frem til desember tror jeg også kommer til å bli noe lang. Jaja, plutselig så er sommern over da, og da er det ikke så lenge igjen :gjeiper:

Svigers skal få vite det så snart jeg har vært på GU og fått sett et bankende hjerte på UL. Da blir ting litt mer sikkert i forhold til termindato osv også. Min bestevenninne har jeg ikke snakket med enda, men jeg tenkte jeg skulle fortelle det så fort jeg traff ho igjen. Det er ikke så lett når vi opptatte på hvert vårt hold heller. Etter at svigers får vite det, så får søsken vite det. Etter det er det ett fett hvem som får vite det neste gang egentlig. Men vil ikke akkurat spre det på facebook nå heller. Det får heller bli når man er litt over 20 uker elns tenker jeg. Jobben får for øvrig vite det etter svigers og etter 12 uker. Siden plagene har begynt å avta nå, så ser jeg ingen grunn til å fortelle det der tidligere. Gleder meg faktisk litt til å jobbe på lørdag. Det er så lenge siden jeg har vært der nå.

Har vært verpesyk siden noen venner av oss fikk en liten jente for to år siden.. Og nå som de venter enda en er den ikke akkurat mindre :fnise:

Så lurer på om det siste studieåret mitt evt kommer til å være en liten en på vei - hvis alt ligger tilrette for det økonomisk hos oss.. Sambo har reisejobb, så er ikke bare bare å skulle klare alt alene med en liten en.. Så da blir det nok heller til at vi venter til han har fått en jobb hvor han er mer hjemme :)

Tror det skal være mer pedagogikk på førskolelærer ja.. Er ihverfall det jeg har lest når jeg lurte på å søke der selv..

Får håpe at tiden kommer til å gå raskt for dere alle, slik at pappan din slipper å bekymre seg så mye :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Innom og snikleser jeg... Har skummet gjennom boken nå :)

Og kommer HELT sikkert til å følge med videre!!

Gratulerer med graviditeten - er sikker på dere kommer til å bli strålende foreldre!!

Jeg og mannen bli prøvere fra sommeren av, blir spennende - skrekkblandet fryd i grunn :fnise:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:pasha:

:pasha: :pasha:

:pasha: :pasha: :pasha:

:pasha: :pasha: :pasha: :pasha:

:pasha: :pasha: :pasha:

:pasha: :pasha:

:pasha:

Ruller meg i litt babystøv inne hos deg, i håp om at det er en liten spire som klamrer seg fast inni meg nå... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært verpesyk siden noen venner av oss fikk en liten jente for to år siden.. Og nå som de venter enda en er den ikke akkurat mindre :fnise:

Så lurer på om det siste studieåret mitt evt kommer til å være en liten en på vei - hvis alt ligger tilrette for det økonomisk hos oss.. Sambo har reisejobb, så er ikke bare bare å skulle klare alt alene med en liten en.. Så da blir det nok heller til at vi venter til han har fått en jobb hvor han er mer hjemme :)

Tror det skal være mer pedagogikk på førskolelærer ja.. Er ihverfall det jeg har lest når jeg lurte på å søke der selv..

Får håpe at tiden kommer til å gå raskt for dere alle, slik at pappan din slipper å bekymre seg så mye :fnise:

Å ja. Så dumt at han har sånn jobb da :frown: Er nok ikke bare bare å være borte lenge fra mannen uten en liten en heller, tenker jeg. Det er nok bedre å vente til han får seg en jobb nærmere hjemme, ja! Men jeg kan tenke meg det er fine lønningsslipper, da ;)

Ja, satser på at det kommer til å gå raskt! :Nikke: Vet jo at sommeren alltid flyr forbi uansett, da. Og når skole starter igjen, så er det jo nytt studie og ny skole, så tiden kommer nok til å fly avsted da også tenker jeg. Det er nå i mai og begynnelsen av juni som kommer til å ta tid tenker, jeg ;)

:hallo:

Innom og snikleser jeg... Har skummet gjennom boken nå :)

Og kommer HELT sikkert til å følge med videre!!

Gratulerer med graviditeten - er sikker på dere kommer til å bli strålende foreldre!!

Jeg og mannen bli prøvere fra sommeren av, blir spennende - skrekkblandet fryd i grunn :fnise:

:klem:

Å, så koselig! :klemmer:

Jo, takktakk! Vi satser på at vi kommer til å klare oss i alle fall. Og så har vi masse familie rundt oss på alle kanter, så er det noe vi lurer på, så får vi nok flere svar og råd enn vi vil ha ;)

Så moro at dere blir prøvere da! :strix: Får håpe at spiren sitter på første forsøk da! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:pasha:

:pasha: :pasha:

:pasha: :pasha: :pasha:

:pasha: :pasha: :pasha: :pasha:

:pasha: :pasha: :pasha:

:pasha: :pasha:

:pasha:

Ruller meg i litt babystøv inne hos deg, i håp om at det er en liten spire som klamrer seg fast inni meg nå... :sjenert:

:fnise: Her er det bare til å rulle i vei! Håper at du sitter med en positiv test i hånda om noen dager da! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen idag startet kjempebra! Våknet klokka seks (og det er utrolig tidlig ettersom jeg sover og sover og sover for tiden) og fikk gjort en del skolearbeid. Alt gikk strålende helt frem til jeg skulle i dusjen. Kjære tid. Jeg har ikke opplevd lignende siden jeg var febersyk for et par år siden og svimet av på kjøkkengulvet! Plutselig ble jeg så sliten i hele kroppen at jeg omtrent ikke orket å stå oppreist. Heldigvis så har vi en ganske stor dusj, men et lite "platå" til å sitte på. Dette sammen med en ny sjampo som for øvrig luktet helt :spy:, ble nok litt for mye. (Sjampoen lukter nok egentlig ganske godt, men det ble så mye av den lukta inni et dampet dusjkabinett.) Når jeg veltet ut av dusjen så bare kastet jeg meg over do og kastet opp. :frown: Men, så fort jeg var ferdig med det, ble jeg mye bedre! Ikke så digg når katten kommer smygende inntil og vil ha kos når jeg henger over doskåla, da. Men ellers så gikk det bra. Og nå går det enda bedre! Har ikke vært i så god form siden jeg tok den positive testen tror jeg. Nesten sånn at jeg gleder meg til å jobbe litt imorgen. :Nikke:

Videre så har jeg begynt på bursdagsgaven til mamma. Hun blir 50 den første uken i juni, og jeg har bestilt fotokopier av alle bildene hun hadde på PCn og kjøpt album. Vi er egentlig ikke noe flinke til å ta bilder, og enda dårligere på å få dem ut av PCn, men når jeg bestilte alle bildene fra dåpen til nevøen vår så fikk jeg den idéen. Jeg tror det ble litt over 750 bilder som jeg bestilte, jeg. Og i tillegg så hadde vi noen som allerede var printet ut. :fnise: Så jeg er glad jeg har nesten en måned på meg! Har kommet frem til sommeren 2005 nå da. De siste bildene som jeg skal sette inn er fra nyttårsaften 08/09, så da har hun ganske oppdaterte album. Jeg lager oversikt før hver "ny" bildeserie, skriver under alle bildene (for de fleste har jo undertekst på PCn) også har jeg planer om å scrappe litt med noen av dem. Lage litt border og pynt på noen av dem i alle fall. Må passe på at det ikke blir så tykt da, siden de er inni album ;) Men jeg tror det blir bra! Hun får nok noe mer enn dette også da, men det blir sikkert noe jeg bare kjøper ;)

Også får hun jo en fin gave i desember. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg:D Jeg har lest hele dagboken din, og må si jeg synes du er utrolig positiv, og virker veldig sterk. Du kommer helt sikkert til å bli en aldeles strålende mor, og jeg skal definitivt følge med videre her inne. Forresten tror jeg foreldrene dine er synske begge to!

Det er klart at de bare vil at jeg skal ha det bra og være fornøyd med yrkesvalget. Det er vel derfor de ikke vil at jeg skal velge et yrke man "lett blir lei av". Nå er det vel mer med tanke på f.eks. foreldresituasjoner som kan oppstå osv. Tenk at det er bare mor som leverer og henter i barnehagen hver dag. Man har et godt forhold til mor, og mor får rapport daglig. En dag så er det en mann som skal hente. Barnet løper bort til mannen, er tydelig glad for å se han og kaller han pappa. Man bemerker jo at så rart at det ikke er "Julie" som henter idag, og får til svar at hun måtte jobbe overtid f.eks. og at det var pappa som henter idag. Jaja, tenker man og gir far rapport for dagen. Så går det et kvarter og så kommer mor og skal hente. Så viser det seg at far ikke har samværsrett og det blir et hel***es leven på grunn av at barnet nå befinner seg med far. Dette er så klart ikke bare barnehagens feil, men mor er jo ikke pliktig til å oppgi alle slike personlige forhold heller? Nå kan jo akkurat denne situasjonen løses ganske enkelt med at man spør mor på forhånd om det bare er hun som kommer til å hente, og hvis det blir endringer så kan man ringe barnehagen og si ifra evt. si ifra når barnet leveres. Likevel så er det så mange familiekonstellasjoner på gang nå også. Barnets stemor, stefar, stebror osv må jo også få lov til å hente hvis det passer seg sånn.. Haha, nei det skal ikke være lett. Så klart, nå har jeg jo tenkt på dette allerede, så da burde jeg jo klare å avverge slike situasjoner i fremtiden, men jaja.

I barnehagen der jeg jobber, må foreldrene levere et papir (sammen med alle de andre papirene man må levere :ler: ) med en liste over navn og telefonnumre over de som har lov til å hente barna. Er det noen andre skal vi ha beskjed, enten muntlig eller skriftlig. Jeg har selv ringt og snakket med en mor da en fremmed (for meg) dame skulle hente et barn, selv om hvem som helst kunne se at hun var bestemoren til barnet (PRIKK like), fordi jeg ikke hadde fått beskjed om det ...

Iallefall tror jeg det å være ped.leder er superspennende og utfordrendre, og et yrke hvor ingen dager er like. Du blir sjelden psykisk sliten, for du får så utrolig mye igjen fra barna! Når du kommer om morgenen, og er trøtt og sliten, og en liten gutt eller jente kommer og kaster seg om halsen din- åh- verdens beste følelse, og verdens beste jobb:D Og til foreldrene dine synes jeg du kan si at det ikke finnes viktigere jobb i verden enn å ta seg av den neste generasjonen, og forbrede de på skole og alt det de må kunne for å fungere i vår verden :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så koselig! :klemmer:

Jo, takktakk! Vi satser på at vi kommer til å klare oss i alle fall. Og så har vi masse familie rundt oss på alle kanter, så er det noe vi lurer på, så får vi nok flere svar og råd enn vi vil ha ;)

Så moro at dere blir prøvere da! :strix: Får håpe at spiren sitter på første forsøk da! :tommelsmil:

Håper jeg, og men i og med at jeg har gått på pillen i mange år og kutter den nå først om 2 uker så er vi forberedt på at det kan ta litt tid! Men jeg vil gjerne ha en tidlig 2010 bebis - så det hadde vært helt strålende om det gikk på første forsøk! :strix:

-----------------------------------------------------------

Håper kvalmen gir seg for deg... Høres ikke noe særlig ut.....

Så hyggelig gave du lager til din mor! Jeg prøver også å være flink til å lage album, jeg elsker å sitte å pludre med scrapping, men det er den tiden som ikke alltid strekker til da... Så jeg ligger noen år på etterskudd... :sjenert:

Men føler jeg må ha tid til å sitte noen timer når jeg først begynner, i morgen har jeg egentlig ingen planer så kanskje jeg skal få gjort det da!!

Ha en fortsatt fin helg GlaJenta!

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg:D Jeg har lest hele dagboken din, og må si jeg synes du er utrolig positiv, og virker veldig sterk. Du kommer helt sikkert til å bli en aldeles strålende mor, og jeg skal definitivt følge med videre her inne. Forresten tror jeg foreldrene dine er synske begge to!

I barnehagen der jeg jobber, må foreldrene levere et papir (sammen med alle de andre papirene man må levere :ler: ) med en liste over navn og telefonnumre over de som har lov til å hente barna. Er det noen andre skal vi ha beskjed, enten muntlig eller skriftlig. Jeg har selv ringt og snakket med en mor da en fremmed (for meg) dame skulle hente et barn, selv om hvem som helst kunne se at hun var bestemoren til barnet (PRIKK like), fordi jeg ikke hadde fått beskjed om det ...

Iallefall tror jeg det å være ped.leder er superspennende og utfordrendre, og et yrke hvor ingen dager er like. Du blir sjelden psykisk sliten, for du får så utrolig mye igjen fra barna! Når du kommer om morgenen, og er trøtt og sliten, og en liten gutt eller jente kommer og kaster seg om halsen din- åh- verdens beste følelse, og verdens beste jobb:D Og til foreldrene dine synes jeg du kan si at det ikke finnes viktigere jobb i verden enn å ta seg av den neste generasjonen, og forbrede de på skole og alt det de må kunne for å fungere i vår verden :kgbaby:

Heisann Sort Pastill! :heiajente:

Så koselig med sånne meldinger, da! :klemmer: Jeg håper også at jeg kommer til å takle mammarollen ganske bra. Har jo en million bekymringer, men det er vel sånn det skal være tenker jeg ;) Ja, jeg skjønner meg ikke på dem altså. :klø: De har ikke vist slike tendenser før, altså. Kanskje de ringer fra Hamar nå i kveld også? Det hadde de ikke hatt noe imot tror jeg.

Å, så smart med sånt papir da! Og i teorien er det jo riktig gjort å si ifra på forhånd også synes jeg. Jeg vet jo det at samboer og jeg har hentet lillebroren til sambo på skolen ved et par anledninger og de lærerne vet jo egentlig ikke hvem vi er. Nå er jo dette skolen da, så det blir jo noe annet enn i en barnehage, men likevel. Så moro med helt like bestemødre og barnebarn da :ler: Det blir jo sikkert tatt godt i mot også da. Sånne "bekymringstelefoner" mener jeg. Heller ringe en gang for mye enn en gang for lite.

Ja, det tror jeg også det er! Dessuten er jeg veldig fan av å ikke "ta med seg jobben hjem". Så klart, er noe planlegging og hobbyvirksomhet osv gjør jeg jo det gjerne hjemme, men man har ikke jobben i hodet mentalt hele tiden. Jeg tror nok at man kommer til å tenke på barna hele tiden da, men det gjør på en måte ikke så mye. Hadde jeg gått sykepleien istedet så tror jeg at jeg ikke hadde klart å skru meg helt av. Jeg merker jo det at etter jeg har vært på jobb på sykehjemmet så kverner jo fortsatt mange av de forskjellige "casene" med de forskjellige beboerne fortsatt rundt oppi hodet. Nei, at førskolelærere gjør en viktig jobb er ikke å stikke under en stol. Det tror jeg nok ikke de mener heller. Det er nok mer det at de selv ikke kan tenke seg en sånn jobb, og for dem virker det som mer mas enn hva det gir. Det er klart at de er klar over at jeg ikke er dem, men likevel så.. Ja. Jeg vet jo at de kommer til å respektere valget mitt, da. Men nå føler jeg egentlig at bare kommer til å se på meg som den virrekoppen som ikke klarer å bestemme seg. Litt sånn som den ene fetteren min :gjeiper: Jaja, det er jo jeg som opparbeider meg det studielånet da. :sukk: Det kommer nok til å gå bra uansett tenker jeg. Håper og tror at jeg har funnet den riktige linjen for meg nå i alle fall. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper jeg, og men i og med at jeg har gått på pillen i mange år og kutter den nå først om 2 uker så er vi forberedt på at det kan ta litt tid! Men jeg vil gjerne ha en tidlig 2010 bebis - så det hadde vært helt strålende om det gikk på første forsøk! :strix:

-----------------------------------------------------------

Håper kvalmen gir seg for deg... Høres ikke noe særlig ut.....

Så hyggelig gave du lager til din mor! Jeg prøver også å være flink til å lage album, jeg elsker å sitte å pludre med scrapping, men det er den tiden som ikke alltid strekker til da... Så jeg ligger noen år på etterskudd... :sjenert:

Men føler jeg må ha tid til å sitte noen timer når jeg først begynner, i morgen har jeg egentlig ingen planer så kanskje jeg skal få gjort det da!!

Ha en fortsatt fin helg GlaJenta!

:hug:

Joja. Jeg har gått på piller i mange år jeg også, og se hva som skjedde med meg ;) Plutselig så sitter den vet du :ler: Får håpe det i alle fall. :Nikke:

Ja, jeg har jo egentlig blitt kvitt den kvalmen nå da. Nå blir jeg småkvalm hvis jeg ikke spiser regelmessig. I går tror jeg det var trøttheten som fremårsaket det hele. Jeg ble plutselig dødssliten. Jeg satser i alle fall på at kvalmen er borte for godt. I alle fall i mange uker!

Jeg håper jo at hun kommer til å like den. Det er innmari mye jobb, og som sagt så er jeg glad for at jeg kom på det så tidlig som jeg gjorde. Sånn at jeg har nesten en måned på meg for å bli ferdig. Jeg satser på å få inn alle bildene først, og så skal jeg pynte og skrive under til sist. Bare det å sortere alle bildene i riktig rekkefølge (både dato og når de ble tatt på ferien osv) tar så lang tid. :sukk: Men, jeg skal rekke å bli ferdig i juni i alle fall!

Takktakk! Jeg håper du har en fortreffelig helg selv! Kose deg masse :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var jeg i bursdagsfest hos en kamerat. Jeg tok bilen og skyldte på at jeg skulle jobbe idag. Det gikk heldigvis fint. Dessuten drakk jeg Fanta Exotic fra plastglass, så jeg tror vel at alle egentlig trodde jeg drakk drinker. :lur: Litt smart har jeg lov til å være. Kvelden gikk egentlig over all forventning. Det kom ei venninne av meg som heller ikke drakk innom også. Hun er vanligvis urovekkende hard på flaska, men de eneste 5 ukene hun går uten alkoholkonsum i året er eksamensperiodene. :ler: Og det er helt sant også! Ellers går det sjelden hele 5 uker mellom hver gang hun er på fest. Jaja, de får kose seg de som vil. Men nå er det jo snart eksamen og hun er på vannvogna. Det er var greit å ikke være den eneste som ikke drakk. Ellers så var det 5 andre jenter der og resten gutter. Så humoren var egentlig også deretter. ;) Men gøy var det. Jeg trodde jeg kom til å dra hjem tidlig (ettersom jeg har blitt omtrent avhengig av 12 timers søvn hver natt istedet for de vanlige 6) Men jeg holdt jaggu ut helt frem til halv to! Da ble jeg dårlig. :frown: Dumme sambo som ikke kunne sagt at det var greit å dra litt tidligere altså. Igjen så tror jeg det var fordi jeg var så sliten. Og sikkert altfor mye brus! Herre, jeg tror det går lenge før jeg drikker Fanta Exotic igjen altså. Men alt i alt, så var det en vellykket kveld.

Klokka ringte ca halv syv idag morges, og kjære tid så trøtt jeg var! :Gjesp: Jaja, men jeg kom på jobb 20 minutter for tidlig da, så vi fikk tatt en skikkelig rapport osv. I tillegg så viste det seg at den sykepleieren som hadde tilsyn med oss idag var en av "våre" sykepleiere. Så hun fikk til og med hjulpet oss i morgenstellet! Det var helt ubeskrivelig deilig med en sånn start altså. Ellers så var de stille og rolige alle sammen idag omtrent. Jeg tror de fleste beboerne hadde hatt en tøff kveld dagen i forveien og var da naturlig nok slitne idag. :hoppe: litt for det altså. Og nå skal jeg ikke jobbe før 17. mai! Og etter det så er jeg over 12 uker, og vi kan si det til alle og enhver! :danser: Det skal bli deilig det.

I kveld så skal mine foreldre bort, så sambo og jeg skal være hjemme hos broren min. Det er vel ikke akkurat barnevakt når gutten er 17 år, men det er ikke så moro å være hjemme alene hele kvelden heller. Tenker vi bestiller pizza og ser en film elns. Kanskje spiller litt Mario Party. :hoppe:

Snakkes plutselig! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix::danser::duskedame: 10 uker :duskedame::danser::strix:

Nå har jeg kvartgått ferdig! Merkelig å være ferdig med 1/4 allerede, men jaja. Sånn er det nå! :hoppe:

Fra 10 uker og 0 dager til 10 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 2,5-4 g

CRL: 33-41 mm

OM BARNET

Embryoet er i begynnelsen av denne uken åtte uker gammelt, og ettersom alle indre og ytre strukturer nå er komplette, avsluttes embryofasen. Barnet er nå et foster! Foster betyr ”liten” eller ”avkom” og skal bare vokse og modnes frem mot fødselen.

Fingre og tær blir tydeligere, og armer og bein er omtrent riktig plassert med nesten riktige proporsjoner i forhold til kroppen. Armene er bøyd ved albuen og håndleddet er tydelig. Tommelen skiller seg fra de andre fingrene i form. Både tå- og fingernegler begynner å formes. Armene er nå så lange at de kan møtes rundt brystet. Fra nå av vil utviklingen av armer og bein skje noe tregere.

Hjernen har nå en stor høyre og venstre hjernehalvdel, og begynner så smått å få kontroll over bevegelsene. Fosteret har brystvorter og kan snart tisse ettersom nyrene begynner å produsere urin. Øyelokkene dekker nesten hele øynene og vil snart lukkes helt. Nesetippen blir også synlig denne uken. Ganen formes og overleppen er ferdig utviklet. Det første ordentlige hudlaget begynner å omsvøpe fosteret, og skjelettet omdannes gradvis fra brusk til bein. Dette skjer vanligvis først i overkroppen.

TIL MOR

Husker du at det du tenker og føler er viktig for barnet ditt, på samme måte som det du spiser og drikker? Klarer du å se for deg den knøttlille passasjeren som svømmer lykkelig rundt i sitt eget verdenshav - inne i din kropp? Til tross for at du har visst om det i noen uker, kan denne følelsen av uvirkelighet plutselig komme over deg: "Er det egentlig noe der? Jeg merker jo ingen ting?"

Ja, det er noe der. Noe vidunderlig. Ditt lille barn som både kan røre på kroppen, bevege de små bena og armene; til og med hikke. Antagelig kjenner du ikke fysisk noe av hans/hennes hemmelige liv. Men du kan delta hver eneste dag i hans/hennes verden. Fantasienes verden, en verden bare for dere to!

Kroppen forteller deg at den allerede begynner å gjøre seg klar, for brystene vokser. Noen blir riktig så brystfagre og må allerede nå investere i en god bh. Nyt den forandringen (selv om brystene kan føles temmelig ømme ) Mitt inntrykk er at de fleste kvinner synes de har for små pupper. Nå har du ditt livs sjanse, så løft hodet og hev brystet. Det gjør deg godt og du får en flott holdning.

TIL FAR: Farsrollen

En ting har vordende fedre til felles: De har alle en far. Og de aller fleste av dem har på sin måte levd med ett eller flere ni måneder lange svangerskap. Fedre er like forskjellige som fedre som de er som menn, og farsrollen de spiller under svangerskapet, har også endret seg i takt med tiden. Våre besteforeldre bidro under unnfangelsen og rakk kanskje fødselen dersom de fikk fri fra jobb. Det var deres synlige bidrag. Å få barn var forbeholdt mor, og hun tok seg også av det meste under svangerskapet med hjelp fra sin egen mor eller søstre med erfaring.

I dag er farsrollen en annen. Man er to om å få barn og det omfatter både svangerskapet, fødselen, oppdragelsen og alle de praktiske gjøremålene som mating, stell, nattevåk, lek og oppfølging på alle områder. Selvfølgelig er man usikker som far for første gang – man er uerfaren. Men den moderne farsrollen kan beskrives kort: Ta ansvar og vær aktiv! Det gjelder like mye under svangerskapet som etter at barnet er født.

Spørsmålet er hva slags far du vil være. Du har sikkert selv noen rollemodeller, enten det er ens egen far eller andre fedre du kjenner. Hva vil du gjøre annerledes, hva synes du det er viktig å legge vekt på, og hva vil du prioritere? Ansvaret er ditt. Noe annet er bare en dårlig unnskyldning. Selvsagt må man avpasse aktiviteter og gjøremål etter hva som passer best for den enkelte familie, og fortsatt er det nok slik at mange forventer mer av partneren din enn av deg i forhold til barnet ditt. Men det er egentlig ingen grunn til det. Derfor er det heller ingen grunn til at andre skal bestemme hva slags far du skal være. Det klarer du best selv.

Ukens sitat:

"Den ånd som gir alle ting liv er kjærligheten."

Kinesisk visdomsord

Endret av GlaJenta88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså? Er det flere naboer her på KG? ;)

Jeg er forresten også nabo :sjenert:

Bor i Horten, og følger forsatt med i boka di, GlaJenta88! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...