Gjest Miam Skrevet 23. april 2009 #101 Del Skrevet 23. april 2009 Hehe, det er jo gøy med lange innlegg egentlig da Jeg har aldri vært hos gynekolog, så det er på legekontoret jeg har vært på. Første gangen var med en litt eldre dame, og sist gang var med en turnuslege, hun var SÅ flink. Nøye og spurte mange spørsmål, og virket oppriktig interessert. Det er jo litt viktig synes jeg da, at de er immøtekommende, og ikke slik som mange manneleger er, de oppfører seg som de er en gud eller noe.. Hehe. Jeg bare slappet godt av, og bare lå der å venta til hun var ferdig, hehe, egentlig ikke noe særlig ubehagelig heller. Og legene er jo helt vant til det, tenk så mye annet rart de har sett, de er jo leger Slik som jeg har hørt, så tørker de av ungen med en gang den kommer ut, i allefall det aller værste, så får du holde litt å se på den, også vasker de den skikkelig, veier og måler. Men det er vel kanskje litt forskjellig praksis på dette Du kan jo sikkert bare si det til jordmor at du ikke liker blod eller noe, og at du helst vil at de skal tørke av det værste, det er jo sikkert ikke noe problem det Uff, den katta.. Jeg har ikke peilig på hvordan de gjør det.. Husker ikke om det ble gjort på smådyrsklinikken eller hos "vår" faste dyrlege, men uansett, de må jo rett og slett bare gjøre det opp igjen da. Men de burde jo bare tatt vekk heile greia da, så er jo livmorskreft, brystkreft etc. utelukket i ettertid.. Huff, vist hun får kattunger må de nok taes livet av, for mamma har ikke tid til å ta seg av en gjeng småpuser.. Og jeg er ikke hjemme så jeg kan gjøre det. Håper hun eventuelt får de etter jeg er ferdig med eksamen da, så kan jeg kose og klappe på de Jeg tror det er lurt katten får utforske selv jeg, så kan den eventuelt gå inn igjen om den blir redd.. Kanskje du kunne ha laget til et eller annet gjerde eller noe, hehe! Eller feste sele på helle, og feste den inne, også kan den gå inn og ut slik den vil? Du kan jo søke litt rundt på andre forum Flink han er som jobber så hardt! Dere får slappe av masse og kose dere til sommeren da, det er jo ikke såå lenge til Det er jo artig å få lønn da, når man jobber så masse Ja, det er ikke verdens undergang, du har jo rett i det! Men det er bare så himmla kjedelig.. Også er det studielånet som hoper seg opp da.. Grøss.. Kommer til å betale ned studielån til jeg er 100! Skulle ønske jeg viste hva jeg ville bli, for da hadde alt vært så mye enklere ;P Det er jo gøy du har funnet ut at du vil satse på førskolelærer, synes det er ganske imponerende at noen vet hva de vil bli når de er sånn 18-20 år jeg! Vi er jo sykt unge ennå *Tenke positivt!!!* Nå skal jeg lese, hehe! Major shock! Ha en super dag i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlaJenta88 Skrevet 23. april 2009 Forfatter #102 Del Skrevet 23. april 2009 Hei! Måtte bare stikke innom babydagboka di også Ser ut til at alt står bra til? Leste at du skal til GU. Det går nok veldig fint, det viktigste er at du slapper godt av. Jeg har vært på et flertall av GU, så for meg er det ikke noe problem Håper det går bra iallefall, du får ha lykke til hos legen Heihei Celica! Joda, hadde det ikke vært for den hersens kvalmen hadde alt vært tipptopp her! Men jeg satser på at kvalmen er verdt det bare jeg får en fin julegave Jeg vet ikke om jeg skal til GU enda, da. Det er noen leger som gjør det, andre ikke. Hva min kommer til å gjøre evt. hva min har tid til vet jeg ikke. Men det er jo bedre å være forberedt på det og slippe å bli "tatt med buksa nede". No pun intended. Vi får se hva som skjer imorgen tenker, jeg Oppdatering kommer så klart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlaJenta88 Skrevet 23. april 2009 Forfatter #103 Del Skrevet 23. april 2009 Miam Ja, synes det er litt moro med lange innlegg. Har visst så mye på hjertet vet du. Jaok, jeg vet jo ikke helt hva som skjer imorgen heller, da. Det kan godt hende at han ikke har tid eller at det ikke er nødvendig enda (?). Vi får rett og slett se hva som skjer imorgen. Legen min er i alle fall en gammel mann Så han har nok sett det meste for å si det sånn Nå har ikke jeg sett så mange fødsler "live", men på Sykehuset og Jordmødrene, så gjør de det omtrent i en vending. Rett ut og opp på magen til mor. Så kommer de med et håndkle og tørker av litt, men langt fra det meste. Svigerinnen min var "heldig" sånn sett, for gutten testet ut tarmene med en gang han var ute i fri luft, så de måtte vaske med engang. Så hun slapp å bytte den første, grønne bleien også! Jaja, vi får heller ta det når vi kommer litt nærmere tenker, jeg. Det er jo tross alt litt tidlig enda Uff, ja, jeg har en onkel som har tatt på seg en drektig, hjemløs katt Men jeg tror at han skal ta til seg i hvert fall én av kattungene selv. Så får vi se hva som skjer med resten av kullet. Mulig kusina mi hadde noen venninner som skulle ha elns. Jeg tror det går bra med kattene i alle fall Får håpe du får sterilisert katten én gang for alle til slutt da! Vi bor i første etasje og det er ca halvannen meter ned til bakken, så vi har jo et ca meterhøyt, tett rekkverk rundt hele. Har tenkt å øve litt inne først, men da må vi jo først få selen i posten. Lurer på hvor lang tid det egentlig kommer til å ta, jeg. Det beste hadde jo vært om jeg kunne ha bindt selen inne, også kunne hun gått akkurat sånn som hun vil. Både ut på verandaen og inne, men jeg er litt redd for at hun kommer til å rive ned alt jeg har stående fremme. Det er jo ikke så lett når man plutselig har en sele som følger etter deg overalt mener jeg Det går nok fint bare hun har fått sett seg rundt der ute alene tenker jeg Ja, det blir en fin lønning den 10. mai, ja! Kjedelig som bare fy, men ikke det verste som kan skje. Uff, jeg har jo relativt mye lån selv egentlig. Har jo leiligheten også.. Jaja, man er vel ikke vellykket før man har milliongjeld, vel? Synes man skulle ta en test på ungdomsskolen jeg, og den sa rett ut hva man burde bli! De teite testene jeg tok husker jeg at jeg fikk pluss på det meste.. Og det hjalp jo egentlig ingenting. Ja, de som er så målrettet som 18-åringer altså! Eller.. Jeg var vel egentlig der selv. Det er jo nå som jeg er virrende.. Haha, tenker mer på "hva er det jeg egentlig vil, og er det forenlig med familieliv også sånn" Det tenkte jeg ikke så mye på for 3 år siden for å si det sånn Jeg skal sette over en vaskemaskin, rydde litt også ta med meg lesestoff ut på verandaen, jeg. Må ut og handle etterpå også egentlig da. Må jo ha sånn urinprøveglass og sånn.. Kan ikke komme med en Imsdalflaske tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlaJenta88 Skrevet 24. april 2009 Forfatter #104 Del Skrevet 24. april 2009 Skal bare finne frem sokker og printe ut alle spørsmålene mine, så setter jeg nesen mot byen og min første legetime! Uff, har ikke vært så kvalm som idag siden lørdag da jeg kastet opp Får håpe det går bra hos legen altså! Angrer veeeldig på at jeg tok på parfyme for å si det sånn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlaJenta88 Skrevet 24. april 2009 Forfatter #105 Del Skrevet 24. april 2009 Hadde visst ikke trengt å ha med så mange spørsmål til legen i alle fall.. Han sa bare at som oftest synes de gravide at det er best å gå til jordmor og gynekolog, for der har de det nyeste nye innen ultralyd osv, og man får mye bedre tid der hos dem. I tillegg har de bedre ekspertise innenfor sitt område. Så da sender han henvisning til meg i posten! Vet ikke når jeg skal inn da, men det blir vel noen uker til ville jeg tro. Han var positiv til de kvalmestillende tablettene mine, så nå går de ned på høykant her! Når det gjaldt sykemelding, ville han ikke gi det enda, for jeg skal jo ikke på jobb før om 8 dager. Hvis kvalmen ikke hadde gått over, var det bare å ringe ned for å hente en sykemelding. Så da satser jeg på at kvalmen gir seg før neste helg, eller så blir det langhelg! Jeg måtte ringe mamma for å finne ut hvor legen min holdt til, da.. Så hun lurte jo veldig på hva jeg skulle til legen og gjøre. Uff, må prate med samboer etterpå. Jeg har ikke lyst til å fortelle det til alle før jeg har sett et levende foster på ultralyd heller, men har jo hatt lyst til å snakke med mammaen min også. Men jeg kan jo ikke fortelle mamma og ikke pappa heller. Når søsteren til venninna mi ble gravid fikk vi vite det veldig tidlig alle sammen. Når hun endelig nedkom på nyttårsaften for noen år siden, kom det fra pappa; "Jøss, har ikke ho fått den ungen for mange måneder siden? Synes jeg har hørt om den graviditeten i et år snart, jeg." Jeg vet jo at det ikke blir det samme når det er snakk om hans eget barnebarn, men likevel jo tidligere man får vite noe, jo lenger blir ventetiden. På den annen side så er det fint at de vet hvorfor jeg ikke kommer til å jobbe neste helg, hvis det er sånn det blir. Snakkes plutselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miam Skrevet 24. april 2009 #106 Del Skrevet 24. april 2009 Heidu! Det var jo litt dumt du ikke fikk noen særlige svar i dag da, hos legen.. Men jordmødrene vet vel best, så du får stille masse spørsmål til hun da! Det er jo bra du har fått kvalmestillende tabletter, det må jo bare være grusomt å gå rundt å være kvalm hele tiden.. Håper du har fått lest noe i dag da, og at du har vært litt mer effektiv enn meg! Det skal vel strengt tatt ikke så mye til Tror jeg har tatt en smule helg! Håper du finner en bra løsning på det med katten, det er jo sikkert kjempeartig for de å få være litt ute Jeg skjønner så godt at du har lyst å fortelle om graviditeten til moren din. Det hadde jeg også hatt lyst til! Dere får diskutere du og mannen om hva dere skal gjøre. Har du en formening om når du har tenkt å fortelle det? Er det før eller etter uke 12? Blir spennende å høre hva foreldrene deres sier, hihi. Sikkert mange artige reaksjoner Hehe, det er rart det hvordan vi tenkte på vgs og sånn, angående framtiden og sånn.. Man tenkte vel ikke akkurat på bil, barn, jobb, lån, hus og hytte og diverse slike ting! Hehe Jeg tenker også ofte på hvordan framtiden vil se ut, og hvor vi kommer til å bo hen og sånn! Og ikke minst hvilket yrke jeg ender opp med, herregud! Bor du i nærheten av barndomshjemmet ditt du, var det sånn? Jeg tror, eller, jeg vet, at jeg vil oppdra mine eventuelle barn på vårt hjemsted, det var et flott sted å vokse opp på Haha, måtte le litt.. Det hadde tatt seg ut om du kom draksende med en imsdalflaske, da hadde sikkert sykesøstrene fått seg en god latter Håper du har en fin fredag, og goood helg! Kos dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlaJenta88 Skrevet 25. april 2009 Forfatter #107 Del Skrevet 25. april 2009 Miam Ja, det var litt dumt, men litt greit også. Dumt at jeg hadde forberedt så masse spørsmål også tok det hele 5 minutter. Men, jeg vet jo at de har mye bedre tid på helseparken. Ikke så kvalm idag! Men det skulle jeg sikkert ikke ha sagt :gjeiper: Har ikke lest en dritt omtrent Jeg tror jeg leste 4 sider igår.. Uff, det er ganske dumt, men jaja. Shit au. Venter i spenning på den selen altså, men jeg synes de er ganske så treige! Det er vel noe med det at man venter på noe, og da tar det alltid så evig lang tid. Jeg har bestemt meg for at hvis ho vil være med til byen idag, så forteller jeg det til ho. Vil gjerne prate med mamma alene, også kan hun fordøye det før vi skal si det til pappa. Og om hva hun tenker om det hele. Vil ikke uroe pappa unødig heller. Han blir fort bekymra for meg, egentlig, og det vil jeg jo ikke! Uff, du skulle ha sett han når vi flyttet ut og ned til der vi bodde før. Han ringte omtrent daglig for å høre om vi ville komme innom og hente mat. "Jeg har kjøpt noen frossenpizzaer, og det er jo ingen her som vil ha dem. Ta dem da." Også har han kjøpt 5 BigOne Pepperoni elns. Snille pappaen min, da. Samboer er bombesikker på at han egentlig gleder seg til å bli bestefar, da. Så han er litt søt, han samboern også Jeg tenkte jeg skulle gi ho en konvolutt mens vi kjører. (Hvis ho blir med da. Ho har vært syk med halsbetennelse et par dager, og hadde gledet seg til å ligge på verandaen hjemme og sole seg litt, så det er ikke sikkert jeg får ho med til byen for å kjøpe kattesand ) Oppi konvolutten legger jeg den ene buttonen med "Verdens beste mormor". Mens jeg gir den til ho, så sier jeg at det ikke bare var pga mulig uvi jeg var hos legen igår.. Så kan ho åpne og reagere som hun vil. Ja, vi flyttet litt rundt innad i byen når jeg var veldig liten, men foreldrene mine bor der vi flyttet når broren min ble født og jeg var 4 år. Og det er ca 5 minutters gange herfra. Dessuten kan vi se hagen til svigers fra verandaen vår. Så det er veldig fint egentlig. Men, et soverom til hadde jo ikke vært å forakte. Er ganske sikker på at når vi flytter fra denne leiligheten, så flytter vi til et rekkehus eller liten enebolig rett i nærheten egentlig. Vil gjerne bli i både byen og i dette nabolaget. Så samboeren din kommer fra samme sted som deg han også? Dere har kanskje vokst opp sammen? Ja, det var godt jeg fikk kjøpt sånn urinprøveglass tror jeg. De sure damene i skranken hadde nok satt tyggisen i halsen hvis de hadde sett en Imsdalflaske Fredagen var flott, og nå satser jeg på en fantastisk lørdag! Forresten, 8 uker idag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 25. april 2009 #108 Del Skrevet 25. april 2009 Gratulerer med 8 uker! Jeg tror at det er bra at du har bestemt deg for å fortelle det til moren din, det er utrolig godt å ha noen å snakke med framover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlaJenta88 Skrevet 25. april 2009 Forfatter #109 Del Skrevet 25. april 2009 8 uker! Mors uke 8 og fosterets uke 6: Både mens terminen og ultralyd terminen har en pluss/minus margin på 14 dager Av Jordmor Siri von Krogh (barnimagen.com) Det lille underet er nå mellom 11 og 14 millimeter stort, på størrelse med tommelfingerneglen din, helt uvitende om hva slags forandringer den er i ferd med å sette i gang. Fordi vi alle er litt forskjellige i størrelse vil selvfølgelig også størrelsen på fosteret variere fra person til person både i vekt og lengde, derfor blir det litt ca mål. Som barn utenfor magen vil også fostrene vokse i rykk og napp gjennom hele svangerskapet. Fordi vi er forskjellige er også svangerskapene våre av forskjellig lengde, terminberegningen er også basert på et gjennomsnitt. Dette gjelder både termin naegele, som regnes ut etter siste mens og ultralyd termin som regnes ut i fra fosterets størrelse rundt 17. svangerskapsuke. Begge opererer med en feilmargin på pluss-minus 14 dager rundt den termindagen du får. Det kan hende at du allerede merker at du er mer trett enn vanlig og at du trenger en ekstra hvil i løpet av dagen. Det kan være en nyttig investering fordi du også har en tendens til å bli mer kvalm når du er trett. Begynnende morgenkvalme vil kunne være merkbar hos noen nå. Da er det viktig for deg med en rolig oppvåkning på morgenen om du kan få det til. At den første maten du spiser er mild og ikke tungt fordøyelig. Det kan være lurt å vente med både te og kaffe til litt lenger utpå dagen når du har kommet skikkelig i gang. Eplemost/eplejuice utblandet i farris, kan også hjelpe mot kvalmen i tillegg til at det er en god tørsteslukker. Te med ingefær i, eller rett og slett å slikke på en fersk ingefærrot kan også hjelpe. Noen sverger til b-vitaminer om morgenen. Noen kan få edderkoppnett lignende rødfargete striper på bena. Disse er forårsaket av de hormonelle forandringene i svangerskapet og forsvinner etter at babyen er født. Varicer eller åreknuter er derimot litt mer permanente. De er mer hovne og plagsomme i graviditeten og går noe tilbake etter fødselen, men vil aldri forsvinne helt. Dersom du har mye av det i familien kan det være lurt å prøve å forebygge litt. De har også en tendens til å bli verre fra graviditet til graviditet. Det er flere årsaker til at det oppstår i tillegg til at du kan være arvelig disponert. Det økte presset fra livmoren på venene i bekkenet, økt trykk på leggvenene, det økte blodvolumet og graviditetshormoner som gjør at venene utvider seg. Plagene med dette varierer fra lett smerte til en kraftig relativt kronisk smerte hos de som har det ille. Hos noen må åreknutene opereres dersom det er veldig plagsomt, men det er ikke før etter fødselen, og da blir det litt bedre for de fleste uansett. Det du kan gjøre for å unngå å få åreknuter/varicer er: 1. Å unngå altfor kraftig vektøkning 2. Unngå å stå eller sitte i lengre perioder av gangen. Pass alltid på å ha bena høyere hevet enn hjertet når du ligger eller sitter for dette letter tilbakestrømningen av blodet. 3. Bruk støttestrømper (fåes på apotek eller hos bandagister). Disse bør tas på før du står opp om morgenen og tas av når du legger deg. Skal du ut og fly mens du er gravid, så er disse en ypperlig investering for å minke faren for blodpropp i bena. 4. Pass på at du ikke har på deg sokker som strammer av for blodsirkulasjonen i bena. 5. Å ta en rask spasertur hver dag på 20-30 minutter er også bra for sirkulasjonen. 6. En del leger mener at det kan være bra med c-vitaminer for å holde venene elastiske. Det er i tillegg bra for jernopptaket i kroppen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlaJenta88 Skrevet 25. april 2009 Forfatter #110 Del Skrevet 25. april 2009 Gratulerer med 8 uker! Jeg tror at det er bra at du har bestemt deg for å fortelle det til moren din, det er utrolig godt å ha noen å snakke med framover. Ja, jeg får håpe jeg får ho med! Har ikke så lyst til å ta det hjemme heller. Der er jo både pappa og broren min. Jeg får sikkert den henvisningen i posten i løpet av uken, men det er godt å ha noen å spørre til råds osv. Dessuten har vi samme gynekolog, og hun var hos han senest igår. Og jeg har aldri vært med på en GU før, så det er godt å få en liten pekepinn osv. Det kan jo hende jeg får en liten innvendig ultralyd også! For å se at hjertet banker og sånn mener, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celica Skrevet 25. april 2009 #111 Del Skrevet 25. april 2009 Gratulerer med 8 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miam Skrevet 25. april 2009 #112 Del Skrevet 25. april 2009 Neimen guu så spennende at du skal fortelle det til moren din! Gleder meg til å lese om reaksjonen hennes etter på! Lykke til da! Og GRATULERER med 8 uker!! Tenk at spiren er like stor som en tommelfingernegl da, det er helt rart å tenke på! Så kjekt at dere bor nært familie og sånn da, det er jo i grunn veldig koselig Nei, vi har ikke vokst opp sammen, men det er ikke lenger en 15 minutter med bil ut til han. Vi kommer fra en liten kommune som består av 4 øyer, og vi kommer fra hver sin øy Kommunen ligger ikke lenger enn ca 15-20 minutter fra Ålesund med bil. Hehe, det er jo bra du har far i tilfelle en matkrise da! Så bra du har en fin helg! Jeg skal ned til byen om et par timer, så vi får ordnet synet vår, jeg og sambo! Også skal jeg kjøpe skrivebok og et par penner, hente p-piller og kjøpe håndkrem! Hehe, skikkelig ærend-dag Her er det nydelig vær enda! Kanskje vi setter oss litt på torgallmenningen å ser på livet en stund Håper du får sånn innvending UL da, det må jo være kjempeartig! Ha en super lørdag Glajenta! Kos deg masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malina Skrevet 26. april 2009 #113 Del Skrevet 26. april 2009 Litt på etterskudd men, gratulerer så mye med 8 uker Håper du har hatt en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 26. april 2009 #114 Del Skrevet 26. april 2009 *mine innlegg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlaJenta88 Skrevet 27. april 2009 Forfatter #115 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Celica: Jo takktakk! Det går jo faktisk litt unna likevel. Miam: Uff, jeg fortalte det ikke likevel, jeg. Selv om jeg lurer litt på om ho har gjetta det.. Skjønner ikke helt hvordan hun skulle klare å gjøre det heller, da. Men hun hintet veldig og ga meg en million muligheter på lørdag. Likevel klarte jeg det ikke. Det eneste jeg tenkte på var at vi hadde så god dialog om alt mulig rart, og at hvis jeg sa det da, så hadde alt handlet om det. Tror ikke jeg var klar over det likevel. Men, jeg skulle gjerne hatt noen å prate med også! Hvis jeg ikke kan jobbe til helgen, så må jeg nesten si det tror jeg. Jeg må ha en grunn til sykemeldelse på en måte. Jaja, det ordner seg nok! Vi fikk unnagjort masse ærend på lørdag vi også da! Fikk kjøpt voksduk og nye matchende puter til verandamøblene, kattesand og nye leker fra "bestemor" som ho så fint kalte seg. Skal plante litt der ute snart også tenker jeg. Må i alle fall være ferdig der ute til 17. mai! Malina: Jo takktakk! Nå er det "bare" 4 uker igjen til de "magiske" 12! Det er litt rart å tenke på at jeg er i min 9. svangerskapsuke allerede egentlig. Blåmor: Heisann! Hvordan går det med deg for tiden da? Koser dere masse i vårværet? Endret 27. april 2009 av GlaJenta88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlaJenta88 Skrevet 27. april 2009 Forfatter #116 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Mandag 27. april Idag er jeg ikke så kvalm! Jeg hadde jo bestemt meg for å fortelle det i helgen, men så turte jeg ikke like vel. Vet ikke helt hva jeg er redd for, men tror kanskje det blir mer styr enn det jeg egentlig orker akkurat nå. Sånn sett så tror jeg det er lurere å vente til etter eksamen er ferdig. Jeg tror at alle de vordende kommer til å sette voldsomt pris på nyheten vår, men likevel. Samboer sa at hvis jeg absolutt måtte fortelle det til mamma så gikk det greit, men han ville gjerne ha litt mer tid for å ta det helt innover seg først. Det respekterer jeg jo, så vi sier ingenting til hans foreldre før han er klar for det. Det ordner seg nok sikkert. Han er jo skjønn også da. Han har ikke sertifikat for bil, og har, til min ergelse ikke sett noe behov for det heller. (For jeg kan jo kjøre han når han skal steder, og passer det ikke for meg, så trenger han ikke å dra..) Nå derimot så sa han igår at han måtte vel forsøke å få tatt lappen innen 5 måneders tid nå, og at det var synd det var så dyrt. Stakkars. Helt plutselig så må han ta ansvar og bli "voksen" han også Det er mulig han er bekymret for sykehustur osv, men mtp at jeg har termin i desember, så er det nok ikke noe problem å få noen andre til å kjøre oss heller. Men det er fint at han tenker sånn, da. Likevel synes jeg vel det er en litt dyr prioritering nå. Så vi får se hva som skjer. Kanskje vi har noen som har lyst til å sponse et sertifikat på oss? Det ordner seg nok uansett tenker jeg Pus fikk forresten en sånn sele av "bestemor" på lørdag. Så nå har hun "oppdaget" verandaen også. Stakkars, hun ble litt overmodig og endte opp med å pile inn på soverommet og gjemme seg under senga Å ta på selen gikk overraskende greit. Pus satt helt stille og ventet til vi hadde tatt den på. Jeg var litt bekymret for at den var litt for løs, men jeg tror den egentlig var ganske passe. Nå er det bare å vente på resten av kobbelet da. Jeg hadde jo bestilt både sele og bånd på nettet, men det kom jo aldri. Så mamma kjøpte da en til på lørdag når vi var i butikken. Har på følelsen av at det kommer til å være litt sånn når det er snakk om barn også. Tror hun blir en mormor som kommer til å skjemme bort barnebarna. Jaja, det er jo en bestemors rett omtrent det I kveld skal vi på generalforsamling i borettslaget forresten. Vi er bare 18 leiligheter, så jeg skal definitivt ha med samboer. Én av sakene som skal tas opp er strøm á konto. Jeg forstår ikke hvorfor alle bbl må ta opp det? Jeg har estimert et forbruk på ca 1100 kr per måned i strømforbruk, og her har de satt opp et forslag på 600. Det betyr jo at i desember så får vi "smell" og en regning på 5000,-. Og gudene skal vite at det trenger vi ikke da! Nei, jeg håper jeg får med meg majoriteten på å ikke innføre det altså. Jeg tenker hver leilighet for seg rett og slett. Liker ikke slike fellesordninger. Hadde det kun vært enslige, eldre mennesker som bodde her og som hadde et tilnærmet likt strømforbruk så er det sikkert vel og bra, men ikke her hvor det er så stort spenn. Det sier seg selv at vi som er to unge mennesker både vasker klær og dusjer oftere osv. Jess, snakkes plutselig! Bilde av den positive testen forresten Endret 27. april 2009 av GlaJenta88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 27. april 2009 #117 Del Skrevet 27. april 2009 Så koselig bilde! Gleder meg til jeg kan sette inn et likt i boka mi :rødme: Og så søtt med Glagutt som føler at han må ta ansvar og ta lappen. Den er jo i grunn kjekk å ha, selv om man ikke har bil! Travle dager nå, så blir ikke akkurat hver dag. Men har tatt både EL-test og grav.test de siste dagene og ingen av dem er positive, og ingen mens, så det har vel ikke så mye å si. Men vi fortsetter å prøve vi! Skal få ryddet i bodene og kastet papp og søppel denne uka, slik at vi virkelig kan sette i gang og shine opp uteplassen. litt for at du ikke er kvalm i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlaJenta88 Skrevet 28. april 2009 Forfatter #118 Del Skrevet 28. april 2009 Så koselig bilde! Gleder meg til jeg kan sette inn et likt i boka mi :rødme: Og så søtt med Glagutt som føler at han må ta ansvar og ta lappen. Den er jo i grunn kjekk å ha, selv om man ikke har bil! Travle dager nå, så blir ikke akkurat hver dag. Men har tatt både EL-test og grav.test de siste dagene og ingen av dem er positive, og ingen mens, så det har vel ikke så mye å si. Men vi fortsetter å prøve vi! Skal få ryddet i bodene og kastet papp og søppel denne uka, slik at vi virkelig kan sette i gang og shine opp uteplassen. litt for at du ikke er kvalm i dag Heihei! Ja, det bildet kommer nok snart inne hos deg også! Det er veldig fint at han plutselig ser en grunn til å ta lappen, ja. Det er bare litt synd at han ikke så det for 2-3 år siden.. Bil har vi hatt i snart 3 år, men det er jo bare jeg som kan kjøre den. Deilig å få ryddet i bodene og på uteplassen da! Jeg har tatt fatt på verandaen, jeg. I vinter så har vi egentlig bare kastet alt ut der. Nå er det ikke så lenge til vi får en container hit heller, da. Så da er vi jo bli kvitt tørkestativet uten bein, noe papp og litt treverk Det skal bli godt å bli kvitt det skrotet, ja. Jeg har funnet ut at så lenge jeg holder meg i ro hele dagen, så kommer ikke kvalmen snikende. Men, så fort jeg satte meg i bilen igår kom den igjen. På morgenen idag presterte jeg å kaste opp også. 2. gangen min nå. Gleder meg til 2. trimester altså! Skal bli deilig å slippe dette her. Ellers så er jeg ved godt humør! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlaJenta88 Skrevet 28. april 2009 Forfatter #119 Del Skrevet 28. april 2009 Uff, har hverken konsentrasjon eller ork til å gjøre noe som helst for tida Får ikke med meg det jeg leser, og idag har ryggen slått seg helt vrang også! Hadde tenkt til å ta en tur på Plantasjen og kjøpe inn litt planter og blomster til verandaen, men jeg tror jeg lar det vente på seg. Er lei av å være "syk" når jeg ikke egentlig er det! Skal på middag hos svigers idag kl. fem. Jeg håper at sambo ikke skal jobbe overtid altså. Ikke at det er noe stress å dra dit alene heller, men nå som formen er som den er er det godt å ha han med samme hvor jeg skal egentlig. I hvert fall frem til vi har sagt det til noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miam Skrevet 28. april 2009 #120 Del Skrevet 28. april 2009 Åh, du får fortelle den store nyheten til moren din snart da! Det må jo være når du føler for det og er klar Så kjekt at mannen din har lyst å ta lappen da! Men det er jo helt sikkert at det er en dyr fornøyelse! Men det mange gjør nå er å ta sanne pakkeløsninger, for da blir ikke hver kjøretime så grusomt dyr! Så det er sikkert lurt, søsteren min tok lappen nå, og hun og mange av vennene hadde den løsningen, så det ble ikke forferdelig dyrt.. Altså, det er jo dyrt, men ikke så dyrt som det var når jeg tok lappen, da fikk ikke jeg tilbud om noen pakkeløsning i allefall! :gjeiper: Så artig at katten fikk oppleve verandaen da, hehe! Det var sikkert ganske spennende ja Så flink den var som faktisk godtok den selen så fint da! Tviler på våre hjemme hadde villet det, hehe Håper du finner masse fint på plantasjen da! Jeg synes det er såå gøy på plantasjen, hehe! Bare synd jeg ikke har hage Ha en fin tirsdag da! Jeg skal straks på forelesning, uhg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå