Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

På 27.3.2019 den 0.22, AnonymBruker skrev:

synes innlegget var morsomt , han tok jo mange surkopper på kornet. Du følte deg truffet skjønner jeg:laugh:

Anonymkode: a59ed...0bf

?

Anonymkode: 342b3...4fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 Skaff dere noen store handlenett og / eller opprett en egen tråd for all denne pose-diskusjonen!                  

Anonymkode: 9ba79...c13

  • Liker 38
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle i familien sendte melding før jul, de lurte på hvilken størrelse barnet brukte i klær. Jeg svarte med: 

" Barnet bruker nå str X, til jul kan dere godt kjøpe str Y. Dersom det er sommerklær kan dere kjøpe str Z".

Ganske spesifikt og ikke til å misforstå. Det er fordi barnet bruker helt andre størrelser enn det alderen skulle tilsi. 

Til jul fikk barnet en bukse og genser i 4 nummer større enn det som passet på tidspunktet 🙄 det var heldigvis fra en stor kjede, så jeg dro ut i romjulen for å bytte til rett størrelse.  

De har disken var litt forvirret, de kjente ikke igjen plaggene. Etter litt undersøkelser kunne de se på produksjonsnr/artikkelnr at plaggene var produsert i 2006 😲 vi var alle like sjokkert og jeg passe flau. De beklaget at de ikke kunne ta retur på varene som var hele 12 år gamle 🙊

Hvor dette familiemedlem kjøper/finner gavene sine er et mysterie, men noe særlig tanke bak gavene er det ikke. Vi har aldri fått gaver som passer for om tidligst 2 år frem i tid. Penger mangler det ikke heller. Persone har nettopp kjøpt seg bil til over 1 mill 🤔

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.3.2019 den 20.54, AnonymBruker skrev:

Alle disse har blitt delt tidligere i tråden. 

Anonymkode: 0a079...24c

Dette er over 10 år gammel tråd, det er kanskje ikke så veldig rart hvis folk har glemt at de skrev i den for 4 år siden, eller? 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Skogkløver skrev:

plaggene var produsert i 2006

Sløvt med feil størrelse, men det er da ikke "Best før"-lapp på klær?

Anonymkode: e8287...c7e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sløvt med feil størrelse, men det er da ikke "Best før"-lapp på klær?

Anonymkode: e8287...c7e

Nei, men det er kjedelig å få sommerklær som med stor sannsynlighet kommer til å passe midt på vinteren. Å alltid måtte legge bort klær barnet får i gave i 2 år er jo egentlig ganske unødvendig, spesielt når vedkommende alltid spør hvilken størrelse barnet bruker 🙄

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Skogkløver skrev:

Nei, men det er kjedelig å få sommerklær som med stor sannsynlighet kommer til å passe midt på vinteren. Å alltid måtte legge bort klær barnet får i gave i 2 år er jo egentlig ganske unødvendig, spesielt når vedkommende alltid spør hvilken størrelse barnet bruker

Det var jo akkurat det jeg skrev: "Sløvt med feil størrelse". Du til og med siterte det!

Anonymkode: e8287...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Skogkløver skrev:

Nei, men det er kjedelig å få sommerklær som med stor sannsynlighet kommer til å passe midt på vinteren. Å alltid måtte legge bort klær barnet får i gave i 2 år er jo egentlig ganske unødvendig, spesielt når vedkommende alltid spør hvilken størrelse barnet bruker 🙄

Hva med å bare skrive én størrelse og at hvis de skal kjøpe klær må de velge den størrelsen. 

Anonymkode: ef7d0...b8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å bare skrive én størrelse og at hvis de skal kjøpe klær må de velge den størrelsen. 

Anonymkode: ef7d0...b8b

Kjempeide! Både badedrakt og skiklær bør kjøpes så de passer i juni. Hvis en har dokker, i hvert fall.

Anonymkode: e8287...c7e

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjempeide! Både badedrakt og skiklær bør kjøpes så de passer i juni. Hvis en har dokker, i hvert fall.

Anonymkode: e8287...c7e

Eller så kan man bare kjøpe sine egne klær hvis man skal være så vanskelig og be de om penger i stedet. 

Anonymkode: ef7d0...b8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var jo akkurat det jeg skrev: "Sløvt med feil størrelse". Du til og med siterte det!

Anonymkode: e8287...c7e

Du skrev også at klær ikke går ut på dato, men de kan jo være relativt ubrukelige dersom de passer på feil årstid ;)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eller så kan man bare kjøpe sine egne klær hvis man skal være så vanskelig og be de om penger i stedet. 

Anonymkode: ef7d0...b8b

For all del vi kan kjøpe våre egne klær, det gjør vi også. Men når noen først spør om størrelse skal vi da si vi ønsker oss penger? 😂 

Da hadde det nok kommet et innlegg her om gjerrigknarken som krevde penger i julegave fremfor klær til barna 🙊💸😏

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Skogkløver skrev:

Du skrev også at klær ikke går ut på dato, men de kan jo være relativt ubrukelige dersom de passer på feil årstid

Klærne er akkurat like brukelige uansett produksjonsdato. En annen sak er om de passer for en bestemt person og anledning.

Anonymkode: e8287...c7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Skogkløver skrev:

For all del vi kan kjøpe våre egne klær, det gjør vi også. Men når noen først spør om størrelse skal vi da si vi ønsker oss penger? 😂 

Da hadde det nok kommet et innlegg her om gjerrigknarken som krevde penger i julegave fremfor klær til barna 🙊💸😏

Antakeligvis har heller ikke giverne lyst til å gi penger, siden de tydeligvis gir bort noe de selv har liggende. 

Anonymkode: 02d0e...2ac

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 7.3.2019 den 20.11, Runnershigh skrev:

Hadde en venninne som spurte om jeg og ei annen jente kunne bli med henne til Sverige for å fylle opp kvota. Altså slik at hun kunne handle alkohol for 3 kvoter ved at vi ble med. Hun skulle ha fest, og ville derfor spare litt på Sverigehandel. Greit nok. Men jeg fikk sjokk på hjemturen da hun begynte å regne på bensinpengene vi skulle dele.  Hallo! Det var jo vi som hadde gjort henne en tjeneste 😯 Hun fikk ikke en krone av meg!!)

Hvordan reagerte hun da hun skjønte at hun ikke fikk penger for bensinen?

Anonymkode: 02528...a1f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 5/5/2018 at 12:32 PM, AnonymBruker said:

Hos en venninne for litt tilbake spurte jeg om hvor jeg kunne lade telefonen min (hadde med lader). Hun pekte ut en stikkontakt over kjøkkenbenken og vi pratet videre og drakk kaffe. Etter ca en halvtime reiste hun seg, tok it laderen og gav meg lader og telefon og sa at nå var det nok strøm til å komme meg hjem. Hun smilte og sa at strøm er jo såpass dyrt nå. 

Blir litt ekstra morsomt når det er en person som ikke liker LED fordi det er finere lys fra "ekte" lyspærer. 

Anonymkode: 42e03...3fe

Hun må ha tulla. 

Anonymkode: ac493...1b1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en ny en. 

Jeg er glad i å invitere, og glad i å lage mat. Og har romslig økonomi. En helg hadde nærmeste venninnegjengen vært på besøk med god middag, og gode viner. Det var ikke første gang. Og jeg spanderer gjerne. Som vanlig kommer det tilbud om å spleise i løpet av kvelden, men jeg avslår.

Tirsdagen etter hadde jeg glemt kortet i kantinen. Spiste den dagen lunsj sammen med en venninne/kollega som også hadde vært i middagen, så hun la ut ca 30 kroner for meg. Og dagen etter ble dette innkrevd på Vipps.... 

Jeg svarte "kan vi ikke bare motregne det mot et av glassene vin du drakk på Lørdag?". Og da kom det umiddelbart en unnskyldning, så hun hadde nok bare glemt seg i farten.  Men likevel, synes det er merkelig å purre på 30 kroner fra gode venninner. 

Anonymkode: c0897...b07

Har en venninne i samme gata. Jeg ikke har romslig økonomi, men heller ikke dårlig. Har hatt venninnen min på middag flere ganger hvor jeg har spandert maten (og noen ganger vin også). Men hver eneste gang vi er hos henne, spleiser vi på maten. Vi har kjent hverandre i over 20 år (er i slutten av 20-årene nå), så kan hende det henger igjen fra slutten av tenårene/studentlivet at vi alltid skal spleise. Men jeg tenker at når man snart er 30 og er i full jobb, så trenger man ikke spleise alltid. Og jeg synes hvert fall det er rart at hun ikke tenker "å ja, hun spanderte forrige middag, da spanderer jeg denne".

En gang vi fortsatt bodde hjemme begge to, så spurte mamma om ikke min venninne kunne vanne blomstene mens vi var på ferie. Det gjorde hun, og da jeg kom tilbake fra ferien (før foreldrene mine) laget jeg middag med vin + dessert til henne som takk for at hun vannet blomstene. Et par uker senere spurte moren hennes om ikke jeg kunne vanne mens de var på ferie. Fikk ikke en gang et takk i retur. 

Vet ikke egentlig om denne venninnen min er gjerrig eller om hun bare ikke tenker så langt. Heller mot det siste, men hun fremstår i mange situasjoner som gjerrig.

Anonymkode: 94ea8...59c

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...