Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

På 18.5.2019 den 18.21, AnonymBruker skrev:

Siden du må ha alle detaljer, hadde hun kjøpt 2 sushi bokser,  og skulle regnet bort 32,50 fra summen hun skulle vipse oss fordi jeg fikk en bit og samboer fikk en bit.

Anonymkode: 342b3...4fc

Hun trenger altså mobilen for å trekke 32,50 fra et beløp. Har hun støttekontakt fremdeles?

Anonymkode: e8287...c7e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en ekstremt gjerrig person.

Jeg skulle ut med en kamerat en helg, Vi skulle drikke litt hos han. Jeg kjøpte alko til han, og han skulle vipse penger til meg.  Kvelden ble veldig spolert, å jeg trivdes ikke den kvelden i det hele tatt. Jeg sendte han derfor et krav på vips som inneholdt alko,bensin,mat og litt ekstra fordi jeg følte jeg fortjente litt ekstra for å ha brukt opp en dag av livet mitt 😂 

Jeg kan låne bilen til mamma å kjøre med, fordi jeg ikke vil bruke min egen drivstoff, dette til tross for at jeg har bedre inntekt og betaler mindre i drivstoff på min bil. 

Anonymkode: 62b4a...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, altflyter skrev:

Har et vennepar som har vært samboere i nesten 10 år. De tar vare på alle kvitteringer når de handler og med en gang varene er betalt så tar de fram kalkulatoren for å finne ut hvem som skal betale hva. De deler ikke bare summen på to. De går igjennom hver enkelt vare "jeg spiser en skinkebit på skiven og du spiser to, så du skal betale 2/3 av skinken" "jeg spiser mindre ost enn deg så jeg skal ikke betale halvparten av dem". Hyggelige folk ellers, men skjønner ikke at de orker.

 

Det må være slitsomt å skulle holde på slik, samme med masse andre eksempler i denne tråden, en ting er jo biten med at andre folk synes de er litt håpløse, men tenke på energien som går til å gå rundt og irritere seg over og henge seg opp i småting.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.6.2019 den 0.06, AnonymBruker skrev:

Hun trenger altså mobilen for å trekke 32,50 fra et beløp. Har hun støttekontakt fremdeles?

Anonymkode: e8287...c7e

Har du hørt om dyskalkuli ? Som altså er det samme som dysleksi, men her gjelder det i forhold til tall og regning.

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.1.2019 den 16.54, Jolene skrev:

Da burde de tilbudt seg å betale. Kan jo hende de hadde en vane av å forvente gratis skyss, og da er det jo klart man blir lei.

Skal alt i livet måles i kroner og øre?? Skal man føre regnskap for absolutt alt- alltid? Er man kompiser så lar man folk sitte på hvis man allikevel skal samme vei—-

Anonymkode: 1ae41...d20

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på skole, hvor noen kolleger har barn som går der.

Noen ganger skal foreldre ha med forskjellige ting på avslutninger o.l. Så når en av ungene til en av kollegene mine har som "oppgave" å ha med en kanne kaffe, henter kollegaen min en termos og fyller den med kaffen som står på personalrommet.

Kaffen har personalet betalt for fra egen lomme, og den er "hellig".

Anonymkode: 94b06...b12

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sommermor skrev:

Har du hørt om dyskalkuli ? Som altså er det samme som dysleksi, men her gjelder det [i forhold til]X tall og regning.

Ja, jeg vet at det finnes dysfunksjonelle individer, det er jo derfor jeg spør om hun har støttekontakt fremdeles. Å sette et navn på problemet, løser det ikke.

Anonymkode: e8287...c7e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg vet at det finnes dysfunksjonelle individer, det er jo derfor jeg spør om hun har støttekontakt fremdeles. Å sette et navn på problemet, løser det ikke.

Anonymkode: e8287...c7e

 Det løser det ikke, men et navn er en forklaring på lærevansken. Jeg håper du ikke har egne barn med lærevansker.

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal alt i livet måles i kroner og øre?? Skal man føre regnskap for absolutt alt- alltid? Er man kompiser så lar man folk sitte på hvis man allikevel skal samme vei—-

Anonymkode: 1ae41...d20

Kommer an på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På ‎07‎.‎06‎.‎2019 den 9.46, ekkoet skrev:

Det må være slitsomt å skulle holde på slik, samme med masse andre eksempler i denne tråden, en ting er jo biten med at andre folk synes de er litt håpløse, men tenke på energien som går til å gå rundt og irritere seg over og henge seg opp i småting.

Slitsomt er en ting, men tenk på hvor mye tid som må gå med til sånt! Å finregne på hvem som bruker hva av absolutt alt i en husholdning? Og hvor går grensen? Hva med toalettpapir, lyspærer, ketchup osv.? For ikke å snakke om å huske å rette opp feilen dersom den ene føler seg litt crazy en dag og tar en skinkeskive mer enn hun/han pleier 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, ti10 skrev:

Slitsomt er en ting, men tenk på hvor mye tid som må gå med til sånt! Å finregne på hvem som bruker hva av absolutt alt i en husholdning? Og hvor går grensen? Hva med toalettpapir, lyspærer, ketchup osv.? For ikke å snakke om å huske å rette opp feilen dersom den ene føler seg litt crazy en dag og tar en skinkeskive mer enn hun/han pleier 😄 

Tenk på alt man bruker felles som vaskepulver, zalo, tørkerull, krydder, dressing osv. Hvordan regner man på sånt ja?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/8/2019 at 4:40 PM, Skogkløver said:

Alle i familien sendte melding før jul, de lurte på hvilken størrelse barnet brukte i klær. Jeg svarte med: 

" Barnet bruker nå str X, til jul kan dere godt kjøpe str Y. Dersom det er sommerklær kan dere kjøpe str Z".

Ganske spesifikt og ikke til å misforstå. Det er fordi barnet bruker helt andre størrelser enn det alderen skulle tilsi. 

Til jul fikk barnet en bukse og genser i 4 nummer større enn det som passet på tidspunktet 🙄 det var heldigvis fra en stor kjede, så jeg dro ut i romjulen for å bytte til rett størrelse.  

De har disken var litt forvirret, de kjente ikke igjen plaggene. Etter litt undersøkelser kunne de se på produksjonsnr/artikkelnr at plaggene var produsert i 2006 😲 vi var alle like sjokkert og jeg passe flau. De beklaget at de ikke kunne ta retur på varene som var hele 12 år gamle 🙊

Hvor dette familiemedlem kjøper/finner gavene sine er et mysterie, men noe særlig tanke bak gavene er det ikke. Vi har aldri fått gaver som passer for om tidligst 2 år frem i tid. Penger mangler det ikke heller. Persone har nettopp kjøpt seg bil til over 1 mill 🤔

Svigermor skal alltid prakke på oss et eller annet vi ikke har bruk for, som hun har kjøpt på salg. F.eks strømpebukser i str 8 år til sønnen vår på 2.

Anonymkode: 3a4c2...a5e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svigermor skal alltid prakke på oss et eller annet vi ikke har bruk for, som hun har kjøpt på salg. F.eks strømpebukser i str 8 år til sønnen vår på 2.

Anonymkode: 3a4c2...a5e

Uff, skjønner at det er irriterende, men er det ikke litt typisk eldre folk? Jeg kjenner til flere eldre som mer enn gjerne handler på salg eller brukt for å gi det til slekt og bekjente. De mener det godt, men jeg tror de handler ut fra at de hadde det trangt før i tiden og skjønner ikke at de fleste nå for tiden har det de trenger og ikke nødvendigvis jubler over et 10-kroners "kupp".

Anonymkode: cc5ca...c06

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uff, skjønner at det er irriterende, men er det ikke litt typisk eldre folk? Jeg kjenner til flere eldre som mer enn gjerne handler på salg eller brukt for å gi det til slekt og bekjente. De mener det godt, men jeg tror de handler ut fra at de hadde det trangt før i tiden og skjønner ikke at de fleste nå for tiden har det de trenger og ikke nødvendigvis jubler over et 10-kroners "kupp".

Anonymkode: cc5ca...c06

Det avhenger vel litt av alderen til svigermor da. Når de har et barn på 2 år tror jeg ikke at svigermor er så gammel at hun kan gå i denne kategorien. Det er vel heller generasjonen over det, så hvis det var TS sin bestemor hadde det vært mer forståelig. 

Anonymkode: ef7d0...b8b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det avhenger vel litt av alderen til svigermor da. Når de har et barn på 2 år tror jeg ikke at svigermor er så gammel at hun kan gå i denne kategorien.

Å jo da, det er fullt mulig. F. eks. barn 2 år, mor 42, far 47, farmor (=svigermor til mor) 87! Disse to har fått barn i forholdsvis høy alder, men det er slett ikke satt noen rekorder. Aldersforskjellen mellom mor og far er moderat.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet på en kafé i et meget rikt område i en by utlandet. Hver dag var det bygget, og du kunne velge mellom liten eller stor tallerken, skilte ca. 15 kroner på prisen. Og hver eneste dag kom stivt dresskledde folk inn på lunsjen og kjøpte liten tallerken og stabla og balanserte og trøkte opp mat etter alle kunstens regler på det lille fatet. Kommenterte det til sjefen en dag han var på jobb, men han bare trakk på skuldrene. Det var vel bedre med gjerrige gjester enn ingen gjester..

Anonymkode: 5b910...96c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...