Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig jeg har skrevet denne før altså: 

I slutten av tenårene var vi en jentegjeng som dro på hyttetur sammen. Vi handlet inn felles mat og delte summen for maten på alle. Det var avtalt på forhånd.

Da vi skulle pakke og reise hjem, kom den ene jenta og sa at hun skulle ha tilbake penger, fordi hun ikke hadde spist av smøret og osten. Hun regnet ut at disse to varene kostet 40kr, og vi fire andre skulle da betale henne 10kr hver... Da vi andre kommenterte at utgiftene for maten var felles og at ikke alle av oss hadde smakt på alt heller, ble hun så dritsur at vi bare ga henne pengene. Hun syns vi var sære og vanskelige. 🙄

I hennes tilfelle handler det nok like mye om sosiale antenner som gjerrighet. 

Anonymkode: edef3...b55

For en logikk! Så hvis hun kun hadde spist indrefilet på hele turen, skulle hun altså hatt igjen sin andel for resten av maten 🤣

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 15.5.2019 den 19.34, AnonymBruker skrev:

Lillesøstren til min samboer bor her ofte, over flere , og vi betaler stort sett alt av mat og drikke, ikke takeaway eller resturantbesøk.

 

Hun hadde kjøpt en sushi til 65 kr, hvor vi fikk en bit hver, hun fikk igså biter av oss,

da dro hun fram mobilen å regnet ut slik at hun kun betalte 

32. 50 , og ikke 65 kr :ler: 

Synes det er ganske smålig, når vi lar henne bo gratis opptil flere ganger i året, og spandere alt mat og drikke.

Men som samboer sier, hun er lillesøstren, og bortskjemt :)

Anonymkode: 342b3...4fc

Det var smålig!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2019 den 10.29, AnonymBruker skrev:

Hva kan du forvente av noen som må dra fram mobilen for å regne ut hva 65 : 2 blir?

Anonymkode: e8287...c7e

Siden du må ha alle detaljer, hadde hun kjøpt 2 sushi bokser,  og skulle regnet bort 32,50 fra summen hun skulle vipse oss fordi jeg fikk en bit og samboer fikk en bit.

Anonymkode: 342b3...4fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2019 den 10.29, AnonymBruker skrev:

Hva kan du forvente av noen som må dra fram mobilen for å regne ut hva 65 : 2 blir?

Anonymkode: e8287...c7e

Morsom 😅 

Anonymkode: 342b3...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

På ‎30‎.‎04‎.‎2019 den 15.54, AnonymBruker skrev:

Jeg kan komme med en historie i samme løype som dette.

Jeg er student. Og dertil fattig. Og den eneste i gjengen som fremdeles er student, alle andre har fast jobb, eier leiligheter osv. Det er liksom bare jeg som sitter igjen i den dårlig øjonomi-fella. 

For noen måneder siden inviterte jeg gjengen min på sammenkomst og hadde lett servering av typen pølser, lomper, brød, sjokolade, godteri, potetgull, tre forskjellige dipper, masse god drikke. Jeg tipper jeg la ut kanskje 1.000 kr for dette... Og en tusenlapp for meg er MYE, og jeg spanderer GLEDELIG på mine venner. Jeg fikk tilbud av én av de inviterte om det var noe de skulle vippse, siden hun visste jeg har dårlig råd. Jeg takket pent og avslo, dette var det jeg som inviterte til.

 

Tre uker senere var vi invitert på middag til en av de andre i gjengen. Vi hadde mottatt invitasjonen månedsvis i forveien. "Jeg står for maten, men ta med ønsket drikke selv". Sammen med en venninne kjøpte vi en verts-presang og med alkohol samt taxi hjem tipper jeg at kvelden kom på ca 500 kr.

To dager senere fikk jeg vippskrav om "alle" kunne vipps 300 kr for maten som ble servert. Det var en kalddusj....

800 kr, det, på en kveld. Jeg er ikke gjerrig, men hadde jeg visst at jeg måtte betale for maten hadde jeg ikke gitt en vertsgave, for det hadde jeg ikke hatt råd til da... Litt senere fant jeg også ut at ett par som var invitert på middagen slapp å betale fordi "de hadde arrangert et julebord to år tidligere"...... Men at verten hadde drukket og forsynt seg varmt hos meg bare tre uker tidligere, DET glemte han visst.....

 

Jeg ble skikkelig skuffet.

Anonymkode: a7b85...5d5

Men sa du ikke til verten at han hadde sagt at han skulle stå for maten? Når man inviterer lang tid i forveien og presiserer at man "står for maten", da forventer man da ikke pengekrav i ettertid.

Synes dessuten at 300 kr er mye pr. person i en vennemiddag. Hva var det egentlig dere fikk servert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.3.2015 den 14.36, bobler skrev:

Er vel ganske vanlig å vente på rommet når man er på besøk? I hvertfall der jeg bor. Og kyllingfilet kan jo hende var ganske dyrt før i tiden? Men fortsatt ganske drøyt å be deg ta med egen.

Nei det er ikke ganske vanlig, det er megagjerrig å la unger sitte sultne på rommet å vente mens man selv spiser middag. 

Hvis dette skjedde da jeg var unge brukte jeg å gå derifra. Det gjorde mine venner og hvis det skjedde med dem. 

Skjønner ikke at noen foreldre synes det er i det hele tatt innafor😂

Anonymkode: 645dc...34e

  • Liker 31
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke ganske vanlig, det er megagjerrig å la unger sitte sultne på rommet å vente mens man selv spiser middag. 

Hvis dette skjedde da jeg var unge brukte jeg å gå derifra. Det gjorde mine venner og hvis det skjedde med dem. 

Skjønner ikke at noen foreldre synes det er i det hele tatt innafor😂

Anonymkode: 645dc...34e

Tror det var helt vanlig praksis på 80-tallet, men ikke nå lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2019 den 17.24, Vicky__ skrev:

 Min  venninne, min lille datter på 5 og jeg dro på ferie- i min bil siden hun ikke har lappen. Da vi kom tilbake skulle vi dele på bensinutgiftene. Bensinkvitteringene som  vi hadde avtalt å spare på ble tatt frem og hun skulle da betale en tredel mente hun siden vi var tre inkludert min datter. Jeg ble litt paff men lot det bli med det- lite fristende å begynne å argumentere men jeg glemmer det aldri

er du også at den oppfatningen når det gjelder å betale for ungen din når det gjelder andre type reiser, f.eks. fly? Skal ungen også fly gratis?

Anonymkode: 5774f...e31

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er du også at den oppfatningen når det gjelder å betale for ungen din når det gjelder andre type reiser, f.eks. fly? Skal ungen også fly gratis?

Anonymkode: 5774f...e31

Ja fordi at en bil og bilhold koster bare drivstoff? 

Anonymkode: e7bc5...d1f

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er du også at den oppfatningen når det gjelder å betale for ungen din når det gjelder andre type reiser, f.eks. fly? Skal ungen også fly gratis?

Anonymkode: 5774f...e31

Hvem skal betale for barnet i dette tilfellet da? Mor må jo dekke for barnet.

Anonymkode: ccbdb...b9f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem skal betale for barnet i dette tilfellet da? Mor må jo dekke for barnet.

Anonymkode: ccbdb...b9f

Nei, for de hadde ingen ekstra utgifter på at barnet var med. Her tenker jeg at det er fullstendig logisk at mor og venninnen deler bensinutgiftene. Så kan man også ta med i beregningen av mor hadde flere utgifter enn bare drivstoffet, da det tross alt koster å ha bil. 

Anonymkode: d796b...319

  • Liker 46
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobbet en plass hvor ledelsen begynte å informere om at det ikke var tillatt å ta med toalettpapir hjem. 

en annen plass jeg jobba var det (en godt voksen) kar som alltid minnet oss på å ta med kake når vi hadde bursdag. han forsynte seg først, hver gang. men når han selv hadde bursdag? ingen kake å se. samme fyr hadde kneip med en skive spekepølse som pålegg pr. brødskive. som han strategisk flyttet rundt på. men han var visstnok ganske raus med barnebarna. heldigvis.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Skiftenøkkel skrev:

jobbet en plass hvor ledelsen begynte å informere om at det ikke var tillatt å ta med toalettpapir hjem. 

en annen plass jeg jobba var det (en godt voksen) kar som alltid minnet oss på å ta med kake når vi hadde bursdag. han forsynte seg først, hver gang. men når han selv hadde bursdag? ingen kake å se. samme fyr hadde kneip med en skive spekepølse som pålegg pr. brødskive. som han strategisk flyttet rundt på. men han var visstnok ganske raus med barnebarna. heldigvis.

Haha! Jeg jobbet en gang på et sted hvor en del av de ansatte stjal som ravner. Rundstykker, sånne små smørpakker og pålegg forsvant fra kantina og ned i veska. Industriruller med toalettpapir ble med hjem, industristore beholdere med vaskemiddel (10-15 liters flasker) ble borte. Til og med tastatur og mus forsvant fra PC'ene!

Det var helt villt. Jeg måtte låse inn tastatur, mus, musematte (!!), kaffekopp, penn og notatblokk på slutten av dagen.

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble så sur at jeg kjørte med bilen hjem til han og sa at jeg nektet å flytte meg før han hadde fylt drivstoff, spylevæske og vasket den for sine egne penger. Han hadde visst en date på besøk og ble naturligvis flau, så jeg sa til henne at hun måtte være obs på at han er gjerrig😅

Anonymkode: 0ee5d...df2

:romeo:  

Anonymkode: 02528...a1f

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2019 den 10.43, AnonymBruker skrev:

Mulig jeg har skrevet denne før altså: 

I slutten av tenårene var vi en jentegjeng som dro på hyttetur sammen. Vi handlet inn felles mat og delte summen for maten på alle. Det var avtalt på forhånd.

Da vi skulle pakke og reise hjem, kom den ene jenta og sa at hun skulle ha tilbake penger, fordi hun ikke hadde spist av smøret og osten. Hun regnet ut at disse to varene kostet 40kr, og vi fire andre skulle da betale henne 10kr hver... Da vi andre kommenterte at utgiftene for maten var felles og at ikke alle av oss hadde smakt på alt heller, ble hun så dritsur at vi bare ga henne pengene. Hun syns vi var sære og vanskelige. 🙄

I hennes tilfelle handler det nok like mye om sosiale antenner som gjerrighet. 

Anonymkode: edef3...b55

Ikke nok med at hun er gjerrig og sær, men ikke kan hun regne heller. Ost og smør kostet 40 kroner, og dere betalte henne tilbake hele summen? Hun hadde jo vitterlig betalt bare 1/5 av osten i utgangspunktet, men får tilbakebetalt for hele...

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...