Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobbet på en kafé i et meget rikt område i en by utlandet. Hver dag var det bygget, og du kunne velge mellom liten eller stor tallerken, skilte ca. 15 kroner på prisen. Og hver eneste dag kom stivt dresskledde folk inn på lunsjen og kjøpte liten tallerken og stabla og balanserte og trøkte opp mat etter alle kunstens regler på det lille fatet. Kommenterte det til sjefen en dag han var på jobb, men han bare trakk på skuldrene. Det var vel bedre med gjerrige gjester enn ingen gjester..

Anonymkode: 5b910...96c

hvis dette er buffet, er det bare å hente flere ganger.

Anonymkode: 5774f...e31

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

hvis dette er buffet, er det bare å hente flere ganger.

Siden det selges stor og liten tallerken til ulike priser, er det åpenbart meningen at en skal forsyne seg én gang.

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobbet på en kafé i et meget rikt område i en by utlandet. Hver dag var det bygget, og du kunne velge mellom liten eller stor tallerken, skilte ca. 15 kroner på prisen. Og hver eneste dag kom stivt dresskledde folk inn på lunsjen og kjøpte liten tallerken og stabla og balanserte og trøkte opp mat etter alle kunstens regler på det lille fatet. Kommenterte det til sjefen en dag han var på jobb, men han bare trakk på skuldrene. Det var vel bedre med gjerrige gjester enn ingen gjester..

Anonymkode: 5b910...96c

Kanskje en stor porsjon ville blitt for mye? Jeg synes alltid det, hadde tatt den ville selv om jeg har god råd.

Anonymkode: 8e3a2...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje en stor porsjon ville blitt for mye? Jeg synes alltid det, hadde tatt den ville selv om jeg har god råd.

Anonymkode: 8e3a2...aee

Så nå at det var buffet...

Anonymkode: 8e3a2...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På ‎04‎.‎06‎.‎2019 den 13.15, AnonymBruker skrev:

Hvem skal betale for barnet i dette tilfellet da? Mor må jo dekke for barnet.

Anonymkode: ccbdb...b9f

Hadde jeg hatt med alle mine fire barn hadde hun glatt delt drivstoffutgiftene på 6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner meg ikke på min mor. Er her på ferie, og oppvaskmaskina vasker ikke skikkelig. Hun må spyle alt før det settes inni, og kjøpe rensemiddel. Du får en ok til rundt 2-3000, og den hun har er nok over 15 år gammel. Men hun må bytte og ordne noe til 10 000,-, så da må dette vente. MEN  hun har jo penger på bok, og kunne kjøpt ny oppvaskmaskin og spart seg for styret. Jeg kunne jo kjøpt ny, men vi sees kun en gang i året, og hun sjekker aldri hvordan ungene og jeg har det. Mine andre to søsken, som hun bryr seg veldig om, kunne kjøpt dette, men nei. Og nei, de har ikke tilbydt seg. 

Anonymkode: e9a55...ed3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malika
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg gikk i 10.klasse hadde jeg en venninne med noe sparsommelige foreldre. Husker en dag jeg var med henne hjem etter skolen, og venninnen spør om jeg er sulten og om vi ikke skulle lage oss noe mat. Moren satt like ved og hørte tydeligvis dette. Jeg takket ja til tilbudet om mat, men det skulle jeg fort angre på. For da smeller det ifra moren: «Du har helt sikkert ikke spist opp matpakka di idag NN, så dere får spise av den først!». Eh.. Venninnen var tydeligvis vant med dette, for helt uten skam serverte hun meg en av sine dvaske brødskiver med svett brunost som har ligget sammen med andre halvspiste brødskiver i en varm skolesekk de siste 8 timene. Ved siden av fikk jeg sjenket opp halve saftflasken hennes som hun hadde sippet til hele dagen, i et brukt glass som hun fant i vasken. Jeg husker ikke hvordan jeg reddet meg ut av situasjonen, men jeg fortsatte i hvert fall å være sulten. Det tok litt tid før jeg ble med henne hjem igjen også.

Anonymkode: 94fda...a85

De var kanskje relativt fattige? Og du fikk jo mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Malika skrev:

De var kanskje relativt fattige? Og du fikk jo mat. 

Overhodet ikke, bare gjerrige:) 

Anonymkode: 94fda...a85

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg gikk i 10.klasse hadde jeg en venninne med noe sparsommelige foreldre. Husker en dag jeg var med henne hjem etter skolen, og venninnen spør om jeg er sulten og om vi ikke skulle lage oss noe mat. Moren satt like ved og hørte tydeligvis dette. Jeg takket ja til tilbudet om mat, men det skulle jeg fort angre på. For da smeller det ifra moren: «Du har helt sikkert ikke spist opp matpakka di idag NN, så dere får spise av den først!». Eh.. Venninnen var tydeligvis vant med dette, for helt uten skam serverte hun meg en av sine dvaske brødskiver med svett brunost som har ligget sammen med andre halvspiste brødskiver i en varm skolesekk de siste 8 timene. Ved siden av fikk jeg sjenket opp halve saftflasken hennes som hun hadde sippet til hele dagen, i et brukt glass som hun fant i vasken. Jeg husker ikke hvordan jeg reddet meg ut av situasjonen, men jeg fortsatte i hvert fall å være sulten. Det tok litt tid før jeg ble med henne hjem igjen også.

Anonymkode: 94fda...a85

Fikk virkelig vondt av venninnen din jeg. Tror nok hun følte en skam, men har lært seg og skjule det for foreldrene. Hvordan gikk det når du ble med henne hjem igjen? Var situajsonen den samme eller hadde den forandret seg?

Anonymkode: 7f586...e5a

  • Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner meg ikke på min mor. Er her på ferie, og oppvaskmaskina vasker ikke skikkelig. Hun må spyle alt før det settes inni, og kjøpe rensemiddel. Du får en ok til rundt 2-3000, og den hun har er nok over 15 år gammel. Men hun må bytte og ordne noe til 10 000,-, så da må dette vente. MEN  hun har jo penger på bok, og kunne kjøpt ny oppvaskmaskin og spart seg for styret. Jeg kunne jo kjøpt ny, men vi sees kun en gang i året, og hun sjekker aldri hvordan ungene og jeg har det. Mine andre to søsken, som hun bryr seg veldig om, kunne kjøpt dette, men nei. Og nei, de har ikke tilbydt seg. 

Anonymkode: e9a55...ed3

Høres ut som typisk noen eldre mennesker. De setter seg helt på bakbeina og det er totalt uaktuelt for dem å gjøre enkelte ting på grunn av … INGENTING. 

Når det er sagt, er det jo ingen grunn for at verken du eller dine søsken skal kjøpe ny maskin hvis moren din egentlig har råd selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malika
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overhodet ikke, bare gjerrige:) 

Anonymkode: 94fda...a85

Det er jo likevel smart å spise mat som ellers hadde blitt kastet. Og det er nok mer kompleks dette; for hvorfor spiste ikke venninnen din mat på skolen.

Endret av Malika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fikk virkelig vondt av venninnen din jeg. Tror nok hun følte en skam, men har lært seg og skjule det for foreldrene. Hvordan gikk det når du ble med henne hjem igjen? Var situajsonen den samme eller hadde den forandret seg?

Anonymkode: 7f586...e5a

Det var kjent blant venner at det var sånn det var hos henne. Det ble vel mere til at vi hang sammen andre steder, da vi etterhvert fikk mopedlappen osv, men hun hadde nok arvet litt av denne gjerrigheten. Altså de hadde flust med penger, stort og fint hus, basseng i hagen, hytte på fjellet, dro på sydenferie hvert år, var med på altiviteter, ja..  Bortsett fra at de var enormt gjerrige på sånne sære småting. Sikkert en grunn for at de hadde god råd, men allikevel. Syntes det var merkelig. 

Anonymkode: 94fda...a85

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leide et sted gjennom familie før, to boenheter i et gammelt hus. Strøm og fiber skulle deles på to pga det var to boenheter. Han som bodde i etasjen over lagde et helvette fordi han mente at den burde deles mer, siden vi var to og han var en. 

Problemet var bare at vi aldri hadde varmtvann fordi han dusjet opp alt før vi rakk å dusje. Han vasket også 3 plagg hver dag i vaskemaskin. Kjørte 8 ting i oppvaskmaskinen hver dag. Ellers bruker man jo like mye på lys, TV og andre duppeditter enten man er en eller to. Han forsto ikke at han som en brukte mye mer enn oss som to. 

Endte med å flytte ut fordi han ble helt psyko på dette. Selv huseier var den som hadde kommet med regelen og i blant betalte jeg mer fordi jeg kunne. Likevel var han ikke fornøyd. 

Anonymkode: 5d739...35a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var kjent blant venner at det var sånn det var hos henne. Det ble vel mere til at vi hang sammen andre steder, da vi etterhvert fikk mopedlappen osv, men hun hadde nok arvet litt av denne gjerrigheten. Altså de hadde flust med penger, stort og fint hus, basseng i hagen, hytte på fjellet, dro på sydenferie hvert år, var med på altiviteter, ja..  Bortsett fra at de var enormt gjerrige på sånne sære småting. Sikkert en grunn for at de hadde god råd, men allikevel. Syntes det var merkelig. 

Anonymkode: 94fda...a85

Oi..Ja da er det merkelig at dem er gjerrige på småting når dem har råd til den slags type hverdags luksus.

Anonymkode: 7f586...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Malika skrev:

Det er jo likevel smart å spise mat som ellers hadde blitt kastet. Og det er nok mer kompleks dette; for hvorfor spiste ikke venninnen din mat på skolen.

Greit nok det, men skal man tenke sånn så er nok alle gjerrigknarkhistorier mer komplekse enn de ser ut til utenfra. 

Anonymkode: 94fda...a85

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest 007_008_007
På ‎04‎.‎06‎.‎2019 den 11.18, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke ganske vanlig, det er megagjerrig å la unger sitte sultne på rommet å vente mens man selv spiser middag. 

Hvis dette skjedde da jeg var unge brukte jeg å gå derifra. Det gjorde mine venner og hvis det skjedde med dem. 

Skjønner ikke at noen foreldre synes det er i det hele tatt innafor😂

Anonymkode: 645dc...34e

Dette er vel en del av den norske kulturen? I pakistansk kultur er det ekstrem uhøflighet å la gjesten vente mens en spiser middag. Da inviterer man vedkommende til middagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007

Etter å ha lest en del innlegg i denne tråden skjønner jeg plutselig hvorfor så mange er single... :D Sære folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilte opp en hel lørdag for å bygge platting hos en venn. Vi handla en grandis, ketchup, potetgull og brus til 140kr, å hadde dette til lunsj/snacks i pausene. Når jeg sitter på bussen hjem får jeg bilde av kvittering fra handleturen "vipps over det du syns jeg skal ha". Jeg er ekstremt konfliktsky så jeg bare vippset over halvparten for å bli ferdig med det. 

Anonymkode: 579d9...f83

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stilte opp en hel lørdag for å bygge platting hos en venn. Vi handla en grandis, ketchup, potetgull og brus til 140kr, å hadde dette til lunsj/snacks i pausene. Når jeg sitter på bussen hjem får jeg bilde av kvittering fra handleturen "vipps over det du syns jeg skal ha". Jeg er ekstremt konfliktsky så jeg bare vippset over halvparten for å bli ferdig med det. 

Anonymkode: 579d9...f83

Makan til frekkhet. Når du bruker timevis på å hjelpe vedkommende å skulle det bare mangle han stilte med det dere spiste.

Da hadde det gått en liten faen i meg om sendt et motkrav for x antall timer til y kroner i timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...