Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

1 time siden, Vox_populi skrev:

Nei, ærlig talt! Å ikke la to blakke kamerater sitte på når du allikevel skal samme veg, er bare vrangvilje. Helt uhørt!

Enig. Det er smålig og gnient. 

Anonymkode: d96fc...f4c

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, Jolene skrev:

Da burde de tilbudt seg å betale. Kan jo hende de hadde en vane av å forvente gratis skyss, og da er det jo klart man blir lei.

Dersom du leser innleggene så ser du at de absolutt ikke hadde vane for fri skyss av denne karen. 

Nei, denne karen var en drittunge og jeg hadde kuttet han ut ganske fort! 

Endret av Chablis
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Chablis skrev:

Dersom du leser innleggene så ser du at de absolutt ikke hadde vane for fri skyss av denne karen. 

Nei, denne karen var en drittunge og jeg hadde kuttet han ut ganske fort! 

Da kan vi være enige om å være uenige. Innleggene har jeg selvsagt lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2019 den 11.42, AnonymBruker skrev:

Hadde en ungdomskamerat, hadde en liten bil som var billig i drift, spurte vi om å få sitte på, fikk vi sitte på kun om han fikk 10 kr av hver av oss, kjørte 3 km til bensinstasjonen fyllte for 40 kr, så fikk han melding av dama si å forlot oss der, vi hadde jo betalt bensinutgiftene hans, dette gjorde han med flere, gang på gang.

 

Anonymkode: 13388...33f

 

3 minutter siden, Jolene skrev:

Da kan vi være enige om å være uenige. Innleggene har jeg selvsagt lest.

Så les igjen. Tydelig at disse guttene betalte hver gang. 

Nå gjør du deg vanskelig. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Chablis skrev:

 

Så les igjen. Tydelig at disse guttene betalte hver gang. 

Nå gjør du deg vanskelig. 

Jeg har lest. Igjen, vi får være enige om å være uenige. Hvorfor fortsette å kverrulere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har en dame på facebook som melder seg på ALT av konkurranser på facebook. Hun vinner premier flere ganger i uken (om det er vinnerlykke eller om det er fordi sannsynligheten for å vinne er stor når du melder deg på 50 konkurranser i uka vet jeg ikke), men ofte så har hun ikke engang tenkt å bruke premien. Hun har tidligere vunnet konsertbilletter og billetter til andre arrangementer, og så viser det seg at hun ikke har mulighet til å delta! Jeg vet ikke om det går under gjerrigknark, men jeg kjenner jeg blir skikkelig irritert når hun vinner billetter og så ender det opp med at plassene er tomme fordi hun ikke møter opp. Mange av de andre påmeldte har kanskje veldig lyst på premien fordi de ikke har råd, og så går den til noen som ikke gidder å bruke den. Her en dag vant hun en eksklusiv matvare til verdi av 8000 kr og så snakket hun om å selge den fordi hun heller ville ha pengene... Andre ganger har hun vunnet ting hun ikke engang aner hva er. Jeg vet at konkurranser ikke alltid er like rettferdige, men jeg synes det er latterlig å melde seg på bare fordi du er hekta på å vinne premier...

Den samme dama klager på at hun er singel, og sier "hadde jeg bare hatt like stort hell i kjærlighet som i spill så hadde det vært kjekt". Vel, hadde du brukt like mye energi på å finne deg en mann så hadde du kanskje fått det...

Anonymkode: 267f8...36b

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en dame på facebook som melder seg på ALT av konkurranser på facebook. Hun vinner premier flere ganger i uken (om det er vinnerlykke eller om det er fordi sannsynligheten for å vinne er stor når du melder deg på 50 konkurranser i uka vet jeg ikke), men ofte så har hun ikke engang tenkt å bruke premien. Hun har tidligere vunnet konsertbilletter og billetter til andre arrangementer, og så viser det seg at hun ikke har mulighet til å delta! Jeg vet ikke om det går under gjerrigknark, men jeg kjenner jeg blir skikkelig irritert når hun vinner billetter og så ender det opp med at plassene er tomme fordi hun ikke møter opp. Mange av de andre påmeldte har kanskje veldig lyst på premien fordi de ikke har råd, og så går den til noen som ikke gidder å bruke den. Her en dag vant hun en eksklusiv matvare til verdi av 8000 kr og så snakket hun om å selge den fordi hun heller ville ha pengene... Andre ganger har hun vunnet ting hun ikke engang aner hva er. Jeg vet at konkurranser ikke alltid er like rettferdige, men jeg synes det er latterlig å melde seg på bare fordi du er hekta på å vinne premier... 

Den samme dama klager på at hun er singel, og sier "hadde jeg bare hatt like stort hell i kjærlighet som i spill så hadde det vært kjekt". Vel, hadde du brukt like mye energi på å finne deg en mann så hadde du kanskje fått det...

Anonymkode: 267f8...36b

hahahahaha :fnise: 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en dame på facebook som melder seg på ALT av konkurranser på facebook. Hun vinner premier flere ganger i uken (om det er vinnerlykke eller om det er fordi sannsynligheten for å vinne er stor når du melder deg på 50 konkurranser i uka vet jeg ikke), men ofte så har hun ikke engang tenkt å bruke premien. Hun har tidligere vunnet konsertbilletter og billetter til andre arrangementer, og så viser det seg at hun ikke har mulighet til å delta! Jeg vet ikke om det går under gjerrigknark, men jeg kjenner jeg blir skikkelig irritert når hun vinner billetter og så ender det opp med at plassene er tomme fordi hun ikke møter opp. Mange av de andre påmeldte har kanskje veldig lyst på premien fordi de ikke har råd, og så går den til noen som ikke gidder å bruke den. Her en dag vant hun en eksklusiv matvare til verdi av 8000 kr og så snakket hun om å selge den fordi hun heller ville ha pengene... Andre ganger har hun vunnet ting hun ikke engang aner hva er. Jeg vet at konkurranser ikke alltid er like rettferdige, men jeg synes det er latterlig å melde seg på bare fordi du er hekta på å vinne premier...

Den samme dama klager på at hun er singel, og sier "hadde jeg bare hatt like stort hell i kjærlighet som i spill så hadde det vært kjekt". Vel, hadde du brukt like mye energi på å finne deg en mann så hadde du kanskje fått det...

Anonymkode: 267f8...36b

Hadde det vært like enkelt å finne seg en mann som å melde seg på konkurranser på Facebook...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sofie777 skrev:

Hadde det vært like enkelt å finne seg en mann som å melde seg på konkurranser på Facebook...

Kanskje du har en foretningsidè der?

"Vi trekker 2 dater med Mr. Perfect  vinnere blant de 1000 første som kommenterer 'hunk' og tagger en singel venninne"

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/6/2019 at 1:03 PM, sofie777 said:

Hadde det vært like enkelt å finne seg en mann som å melde seg på konkurranser på Facebook...

Du kan jo sammenligne det med å laste ned tinder, sveipe til høyre på absolutt alle og spørre alle du matcher med om de vil bli med på date. Dette samtidig  som at du gjør det samme på andre dateapper og nettsider... Til slutt må det jo klaffe med noen...

Anonymkode: 267f8...36b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2019 den 20.11, Runnershigh skrev:

Hadde en venninne som spurte om jeg og ei annen jente kunne bli med henne til Sverige for å fylle opp kvota. Altså slik at hun kunne handle alkohol for 3 kvoter ved at vi ble med. Hun skulle ha fest, og ville derfor spare litt på Sverigehandel. Greit nok. Men jeg fikk sjokk på hjemturen da hun begynte å regne på bensinpengene vi skulle dele.  Hallo! Det var jo vi som hadde gjort henne en tjeneste 😯 Hun fikk ikke en krone av meg!!)

😱😱😱😱 hahaha. Er det mulig.

Anonymkode: 41750...04f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2018 den 19.39, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke noe poeng i å runde opp når man vippser.

Anonymkode: 8e3a2...aee

 

På 25.2.2018 den 20.27, AnonymBruker skrev:

Der synes jeg han fyren var dritfrekk.. Det er ikke normalt å runde opp når man vippser! Med mindre noen feks har vært veldig grei og lagt ut for deg eller lånt deg penger, da runder jeg noen ganger opp for å være grei siden de hjalp meg. Men her var det jo snakk om at dere skulle dele på en spesifikk pris. Skulle han liksom sitte igjen med overskudd han da bare fordi det tilfeldigvis var han som betalte for pizzaen? Og så skal han liksom drite ut deg samtidig? (Hvor mange var dere som spleiset?)

Anonymkode: 912fb...84c

 

På 25.2.2018 den 20.35, AnonymBruker skrev:

Her var det jo han som var gjerrig og ikke du. Man runder da ikke opp når man Vippser. Hva skulle kollegaen din ha «tips» for, liksom? 

Anonymkode: f90f4...feb

 

På 25.2.2018 den 21.21, Hanne67 skrev:

I dette tilfellet synes jeg det må være kollegaen din som var gjerrig. Dere var jo enige om å betale 93 kr hver, så hvorfor skulle denne kollegaen ha 7 kr ekstra fra hver, - den skulle vel ikke tjene på at den betalte (regner med at evt. tips var inkl.) Dessuten, som andre har nevnt, ved Vipps er det vanlig å betale akkurat.

Takk dere! dette var faktisk litt godt å lese! :)

Anonymkode: 2f308...4ea

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde to venninner på besøk en helg. Vi var ute på fredagen. På lørdagen skulle vi i butikken for å handle. De kjøpte en frossenpizza, jeg kjøpte diverse mat. Vel hjemme stakk jeg i dusjen. Da jeg kom ut, hadde de stekt og spist pizzaen.. uten å spørre om jeg ville ha. Noe som jo er...ok..men jeg laget middag til oss litt senere, som vi alle spiste.

En annen opplevelse jeg hadde, var da jeg studerte. Hadde en bekjent som også studerte i samme by og vi brukte å treffes i ny og ne. Hun jobba i bhg som tilkallingsvikar. En dag ringte hun og sa at hun hadde fått noe fisk som ble igjen i jobben, og om vi skulle lage fiskesuppe sammen. Det var jeg med på. Hun kom bort og hadde kjøpt noe toro fiskesuppegreier. 

Vi lagde nå det da. Etter at vi hadde spist, sa hun at det hadde kosta 16 kroner. Så jeg skyldte henne 8. Ble litt paff, men begynte å lete etter noe kontanter (dette var for noen år siden..). Fant bare 7 kroner, men hun venta tydeligvis på den siste krona, så jeg fortsatte å lete. Fant tkl slutt en krone til. 😂

Angrer på at jeg ikke satte opp regnestykke for melka vi brukte og kaffen vi drakk etter middagen 😂😂 men for all del, fisk er jo snadder det!

Anonymkode: 41750...04f

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
På ‎06‎.‎03‎.‎2019 den 10.21, AnonymBruker skrev:

Jeg har en dame på facebook som melder seg på ALT av konkurranser på facebook. Hun vinner premier flere ganger i uken (om det er vinnerlykke eller om det er fordi sannsynligheten for å vinne er stor når du melder deg på 50 konkurranser i uka vet jeg ikke), men ofte så har hun ikke engang tenkt å bruke premien. Hun har tidligere vunnet konsertbilletter og billetter til andre arrangementer, og så viser det seg at hun ikke har mulighet til å delta! Jeg vet ikke om det går under gjerrigknark, men jeg kjenner jeg blir skikkelig irritert når hun vinner billetter og så ender det opp med at plassene er tomme fordi hun ikke møter opp. Mange av de andre påmeldte har kanskje veldig lyst på premien fordi de ikke har råd, og så går den til noen som ikke gidder å bruke den. Her en dag vant hun en eksklusiv matvare til verdi av 8000 kr og så snakket hun om å selge den fordi hun heller ville ha pengene... Andre ganger har hun vunnet ting hun ikke engang aner hva er. Jeg vet at konkurranser ikke alltid er like rettferdige, men jeg synes det er latterlig å melde seg på bare fordi du er hekta på å vinne premier...

Den samme dama klager på at hun er singel, og sier "hadde jeg bare hatt like stort hell i kjærlighet som i spill så hadde det vært kjekt". Vel, hadde du brukt like mye energi på å finne deg en mann så hadde du kanskje fått det...

Anonymkode: 267f8...36b

Jeg synes ikke at dette på noe som helst vis er en gjerrigknark historie. Hun har litt mer hell enn andre, men hell trenger ikke å vare for evig. For øvrig er det ingen som kan nekte noen å delta på konkurranser.

Endret av 007_008_007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.3.2019 den 11.59, 007_008_007 skrev:

Jeg synes ikke at dette på noe som helst vis er en gjerrigknark historie. Hun har litt mer hell enn andre, men hell trenger ikke å vare for evig. For øvrig er det ingen som kan nekte noen å delta på konkurranser.

Trur du må lese på nytt, hell har ikke noe med det å gjøre. dette er en dame som takker ja til masse goder hun rett og slett ikke trenger, fordi hun er en gjerrig person. 

Anonymkode: 62b4a...6bd

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

dette er en dame som takker ja til masse goder hun rett og slett ikke trenger, fordi hun er en gjerrig person

Den som vil ha noe, enda han ikke trenger det, er en grådig person, ikke gjerrig.
Den grådige vil skaffe seg enda mer av det han har nok av fra før, mens den gjerrige nødig vil kvitte seg med det han har, selv om han har i overflod.

  • Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på en ungdomsskole hvor elevene stadig vekk kaster flasker og (brus)bokser i vanlig søppel. Dette er forøvrig en dårlig uvane. Flere av oss voksne syns ikke noe om det fordi det er dårlig kildesortering, så vi plukker disse flaskene og boksene opp av søpla, for så å samle dem i en stor sekk, som senere blir sendt til pant. Så har vi han ene raringen da, som plukker elevenes flasker opp av søpla for å ta de med seg og pante dem selv.

Anonymkode: 02d0e...2ac

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

en dårlig uvane

Enten en uvane eller en dårlig vane!

Anonymkode: e8287...c7e

  • Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...