Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enten en uvane eller en dårlig vane!

Anonymkode: e8287...c7e

Hun er sikkert ikke norsklærer😉

Anonymkode: 8e3a2...aee

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 14.3.2019 den 20.40, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber på en ungdomsskole hvor elevene stadig vekk kaster flasker og (brus)bokser i vanlig søppel. Dette er forøvrig en dårlig uvane. Flere av oss voksne syns ikke noe om det fordi det er dårlig kildesortering, så vi plukker disse flaskene og boksene opp av søpla, for så å samle dem i en stor sekk, som senere blir sendt til pant. Så har vi han ene raringen da, som plukker elevenes flasker opp av søpla for å ta de med seg og pante dem selv.

Anonymkode: 02d0e...2ac

Synes ikke det gjør ham til raring. Han høres heller fornuftig ut, og plukker opp penger andre kaster. Akkurat det samme som dere voksne gjør. Gjorte det samme selv som student. Mye penger å hente fra blant annet lesesalen og grupperommene. 

Anonymkode: b3621...177

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2019 den 20.40, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber på en ungdomsskole hvor elevene stadig vekk kaster flasker og (brus)bokser i vanlig søppel. Dette er forøvrig en dårlig uvane. Flere av oss voksne syns ikke noe om det fordi det er dårlig kildesortering, så vi plukker disse flaskene og boksene opp av søpla, for så å samle dem i en stor sekk, som senere blir sendt til pant. Så har vi han ene raringen da, som plukker elevenes flasker opp av søpla for å ta de med seg og pante dem selv.

Anonymkode: 02d0e...2ac

Ser egentlig ikke problemet så lenge de havner der de skal. 

Anonymkode: ef7d0...b8b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kunder er generelt ganske gjerrige. Feks de som skal ha en del poser og ser det er slått inn en pose for mye, og faktisk virker helt gale når de oppdager feilen. 

Andre veien er også ganske pinlig å se på, når kunder står og presser varer ned i en pose fordi de absolutt  skal få plass til alt i en enda jeg har spurt flere ganger om de er sikker på at de ikke skal ha to. Om de da skal ha likevel så skal de jammen få betale for den posen. Ikke noe problem å gi en ekstra pose til kunder men når det er de samme hver gang så ser man et mønster.. 😛

Enda en posesituasjon for å unngå å betale pose er når de stapper tunge ting ned i fruktposer.. Like morsomt hver gang posen revner og innholdet knuser i bakken.. Folk.. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ukjentjente skrev:

Mange kunder er generelt ganske gjerrige. Feks de som skal ha en del poser og ser det er slått inn en pose for mye, og faktisk virker helt gale når de oppdager feilen. 

Andre veien er også ganske pinlig å se på, når kunder står og presser varer ned i en pose fordi de absolutt  skal få plass til alt i en enda jeg har spurt flere ganger om de er sikker på at de ikke skal ha to. Om de da skal ha likevel så skal de jammen få betale for den posen. Ikke noe problem å gi en ekstra pose til kunder men når det er de samme hver gang så ser man et mønster.. 😛

Enda en posesituasjon for å unngå å betale pose er når de stapper tunge ting ned i fruktposer.. Like morsomt hver gang posen revner og innholdet knuser i bakken.. Folk.. 

Wow, du har mye tenke på ;)

Anonymkode: ecb9b...be8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ukjentjente skrev:

Mange kunder er generelt ganske gjerrige. Feks de som skal ha en del poser og ser det er slått inn en pose for mye, og faktisk virker helt gale når de oppdager feilen. 

Andre veien er også ganske pinlig å se på, når kunder står og presser varer ned i en pose fordi de absolutt  skal få plass til alt i en enda jeg har spurt flere ganger om de er sikker på at de ikke skal ha to. Om de da skal ha likevel så skal de jammen få betale for den posen. Ikke noe problem å gi en ekstra pose til kunder men når det er de samme hver gang så ser man et mønster.. 😛

Enda en posesituasjon for å unngå å betale pose er når de stapper tunge ting ned i fruktposer.. Like morsomt hver gang posen revner og innholdet knuser i bakken.. Folk.. 

Poser med firmaets logo på skulle vært gratis.. Kom med HELT hvite (plaine) poser, så er det greit med 1,- per stk.. 
Så lenge det står noe på den som er reklame skal jeg ha den gratis, eller så bruker jeg en pose fra annen kjede... 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AndreasBR skrev:

Poser med firmaets logo på skulle vært gratis.. Kom med HELT hvite (plaine) poser, så er det greit med 1,- per stk.. 

Så du tror at hvis folk ser at du går rundt med en pose det står Nærbutikken på, så tenker de at der går mitt forbilde, så på Nærbutikken må jammen jeg også gå og handle!
Det har aldri slått deg at effekten kan være motsatt, at du skremmer folk fra å gå dit?
Prisen på den posen er for øvrig kr 1,60

Anonymkode: e8287...c7e

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AndreasBR said:

Poser med firmaets logo på skulle vært gratis.. Kom med HELT hvite (plaine) poser, så er det greit med 1,- per stk.. 
Så lenge det står noe på den som er reklame skal jeg ha den gratis, eller så bruker jeg en pose fra annen kjede... 

Det er jo ikke den kasseansattes feil at de må ta betalt for posene. Har selv jobbet i butikk og "posebanden" var en nærmest komisk gjeng. Skjønner ikke hvorfor de orker å bruke så mye krefter i et forsøk på å unngå å betale 1,60,- for en pose (om de er  opptatt av de burde heller lære seg å ta med gjenbruksposer).

Anonymkode: 0d7b9...e29

  • Liker 37
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du tror at hvis folk ser at du går rundt med en pose det står Nærbutikken på, så tenker de at der går mitt forbilde, så på Nærbutikken må jammen jeg også gå og handle!
Det har aldri slått deg at effekten kan være motsatt, at du skremmer folk fra å gå dit?
Prisen på den posen er for øvrig kr 1,60

Anonymkode: e8287...c7e

Aldri påstått at prisen ikke er 1.60, har påstått at prisen bør være 1,- 
Og jo, går man med poser som det står Kiwi på er det reklame.. Reklame jeg har betalt for, noe som er helt feil.. 

Pose med Kiwi på skulle vært fratrekk 1,- .. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke den kasseansattes feil at de må ta betalt for posene. Har selv jobbet i butikk og "posebanden" var en nærmest komisk gjeng. Skjønner ikke hvorfor de orker å bruke så mye krefter i et forsøk på å unngå å betale 1,60,- for en pose (om de er  opptatt av de burde heller lære seg å ta med gjenbruksposer).

Anonymkode: 0d7b9...e29

Og jeg skjønner ikke hvorfor kasseansatte gidder å bry seg om det.

Anonymkode: ecb9b...be8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke den kasseansattes feil at de må ta betalt for posene. Har selv jobbet i butikk og "posebanden" var en nærmest komisk gjeng. Skjønner ikke hvorfor de orker å bruke så mye krefter i et forsøk på å unngå å betale 1,60,- for en pose (om de er  opptatt av de burde heller lære seg å ta med gjenbruksposer).

Anonymkode: 0d7b9...e29

Nei, det er jeg enig i. Og de får mye kjeft tror jeg.. Enten de spør om man skal ha eller ikke.. 
Spør de er det feil, spør de ikke så er det feil også.. 

Men om de spør meg om jeg vil ha poser, og de gir meg for få ser jeg det naturlig at jeg får en eventuell pose til gratis.. De ser jo torss alt hva jeg handler og hvor mange poser jeg bør trenge. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortsetter litt til: jeg er så "gjerrig" at jeg tar med egen pose av tøy, helt uten noe butikkreklame på. Blir noen kroner spart på dét, og mindre forbruk av plast. :)

Anonymkode: 2626f...111

  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, AndreasBR skrev:

Nei, det er jeg enig i. Og de får mye kjeft tror jeg.. Enten de spør om man skal ha eller ikke.. 
Spør de er det feil, spør de ikke så er det feil også.. 

Men om de spør meg om jeg vil ha poser, og de gir meg for få ser jeg det naturlig at jeg får en eventuell pose til gratis.. De ser jo torss alt hva jeg handler og hvor mange poser jeg bør trenge. 

Vet du hva; De butikkansatte er absolutt ikke der for å fortelle deg hvor mange poser du behøver for å pakke varene dine. Den vurderingen må du faktisk ta selv! Butikkansatte er opplært i å scanne varer og ta i mot betaling, ikke analyse av varemengde/poseantall.

 

Anonymkode: f90f4...feb

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva; De butikkansatte er absolutt ikke der for å fortelle deg hvor mange poser du behøver for å pakke varene dine. Den vurderingen må du faktisk ta selv! Butikkansatte er opplært i å scanne varer og ta i mot betaling, ikke analyse av varemengde/poseantall.

 

Anonymkode: f90f4...feb

Da forventer jeg gratis poser om jeg bommer. Men, nå ber jeg som regel om fler poser enn jeg trenger :) Hater fulle poser , bedre med to halvfulle.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva; De butikkansatte er absolutt ikke der for å fortelle deg hvor mange poser du behøver for å pakke varene dine. Den vurderingen må du faktisk ta selv! Butikkansatte er opplært i å scanne varer og ta i mot betaling, ikke analyse av varemengde/poseantall.

 

Anonymkode: f90f4...feb

Men jeg skjønner ikke hvorfor kassa ansatte bruker fritiden sin på irriterre det, og tillegg driver med straffetiltakk mot kunder?

Ærlig talt mine penger jeg bestemmer hva de skal gå til OG vet du hva det er ikke alle som ikke vil betale for posene pga penger, men pga miljøet,

jeg har med egen pose eller sekk i butikken.

Anonymkode: ecb9b...be8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men jeg skjønner ikke hvorfor kassa ansatte bruker fritiden sin på irriterre det, og tillegg driver med straffetiltakk mot kunder?

Ærlig talt mine penger jeg bestemmer hva de skal gå til OG vet du hva det er ikke alle som ikke vil betale for posene pga penger, men pga miljøet,

jeg har med egen pose eller sekk i butikken.

Anonymkode: ecb9b...be8

seg over det.

Har dere ikke bedre ting å gjøre?

Anonymkode: ecb9b...be8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir småirritert på folk ikke kan betale for plastposen når vi andre ikke har noe problemer med det.

Anonymkode: a895a...65c

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg blir småirritert på folk ikke kan betale for plastposen når vi andre ikke har noe problemer med det.

Anonymkode: a895a...65c

😅

Anonymkode: ecb9b...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...