Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

9 timer siden, AndreasBR skrev:

1.60,- er en fin rabatt for å reklamere for butikken. 

Du vet at butikkene betaler for å kjøpe inn disse posene, sant?

Butikken behøver samme overskudd uansett, så om alle kunder får posene gratis må du jo bare betale 20 øre mer for hver vare istedet. Sluttsummen blir det samme, og du går fortsatt rundt med reklame.

Anonymkode: b1f2f...099

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at butikkene betaler for å kjøpe inn disse posene, sant?

Butikken behøver samme overskudd uansett, så om alle kunder får posene gratis må du jo bare betale 20 øre mer for hver vare istedet. Sluttsummen blir det samme, og du går fortsatt rundt med reklame.

Anonymkode: b1f2f...099

Butikken MÅ ikke kjøpe inn poser med reklame på. De kan være helt hvite, da kan jeg godt betale 2,- per stk. Men som noen har nevnt, dette blir OT for tråden. 

Ha en fin dag :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/19/2019 at 8:52 AM, AndreasBR said:

Butikken MÅ ikke kjøpe inn poser med reklame på. De kan være helt hvite, da kan jeg godt betale 2,- per stk. Men som noen har nevnt, dette blir OT for tråden. 

Ha en fin dag :) 

Butikkene har ikke mulighet til å kjøpe inn bæreposer som ikke ligger i bestillingsortimentet, så nei, de kan ikke kjøpe helt hvite poser med mindre det har skjedd en feil i produksjonen og posene enten mangler logo eller logoen er smørt utover, og folk ville ikke betale for de posene heller, for øvrig.

Anonymkode: 558db...d16

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.3.2019 den 14.37, AnonymBruker skrev:

Wow, du har mye tenke på ;)

Anonymkode: ecb9b...be8

synes innlegget var morsomt , han tok jo mange surkopper på kornet. Du følte deg truffet skjønner jeg:laugh:

Anonymkode: a59ed...0bf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gir bort gaver jeg har fått.  Selvsagt ikke alt men hvem trenger 100 termoser og masse annet dilldall jeg har mer enn nok av. Så jeg har et velfylt gaveskap til enhver anledning. Litt eksotisk te o. l inntil termosen blir en fin venninnegave. Jeg passer på at det er god avstand mellom dem jeg får fra og dem jeg gir til. Jeg synes det er helt innafor. 

Anonymkode: 80413...45b

  • Liker 46
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2019 den 22.15, AnonymBruker skrev:

Butikkene har ikke mulighet til å kjøpe inn bæreposer som ikke ligger i bestillingsortimentet, så nei, de kan ikke kjøpe helt hvite poser med mindre det har skjedd en feil i produksjonen og posene enten mangler logo eller logoen er smørt utover, og folk ville ikke betale for de posene heller, for øvrig.

Anonymkode: 558db...d16

Å herre... JO! De KUNNE GJORT DET om de hadde lagt inn hvite poser i bestillingsortimentet.. 
Butikkene må sees på som konsernet som eier dem, ikke sant? Ikke en enkelt butikk hver for seg... 

Nei, selvfølgelig vil ikke folk flest det.. Legger jeg igjen 1000,- i en butikk er det en smal sak å inkludere kosten av pose i produktene jeg kjøper.. 
 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2019 den 10.05, AnonymBruker skrev:

Jeg gir bort gaver jeg har fått.  Selvsagt ikke alt men hvem trenger 100 termoser og masse annet dilldall jeg har mer enn nok av. Så jeg har et velfylt gaveskap til enhver anledning. Litt eksotisk te o. l inntil termosen blir en fin venninnegave. Jeg passer på at det er god avstand mellom dem jeg får fra og dem jeg gir til. Jeg synes det er helt innafor. 

Anonymkode: 80413...45b

En venninne med litt eldre barn enn mine ga meg klær til babyen i barselgave, disse var med lappen på og med bytteklistremerke. Klærne var allerede for små til babyen, men da jeg skulle bytte dem viste det seg at de var fra et par sesonger siden. Det var litt flaut for meg.

Anonymkode: f2614...0b2

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2019 den 10.05, AnonymBruker skrev:

Jeg gir bort gaver jeg har fått.  Selvsagt ikke alt men hvem trenger 100 termoser og masse annet dilldall jeg har mer enn nok av. Så jeg har et velfylt gaveskap til enhver anledning. Litt eksotisk te o. l inntil termosen blir en fin venninnegave. Jeg passer på at det er god avstand mellom dem jeg får fra og dem jeg gir til. Jeg synes det er helt innafor. 

Anonymkode: 80413...45b

Dette synes jeg er helt greit så lenge man ikke gir videre gaven til den man fikk den hos eller til noen som er i nær omgangskrets. Dersom jeg får noe jeg liker eller ønsker meg driter jeg i om det er kjøpt nytt eller "brukt" som i at det har vært en gave fra noen andre. Det er jo samme tingen og like fin selv om den har vært pakket inn en gang før og påført en annen gavelapp. Miljøvennlig er det jo også. Hovedsaken er at man gir videre gaven fordi den passer til mottakeren og ikke bare for å bli kvitt den.

Skikkelige gjerrigknarker er så opptatt av å spare penger at de gjerne gir folk gaver de overhodet ikke vil ha. De er ikke interessert i å gi gaver for å glede mottakeren, de er bare opptatt av å gi ett eller annet billig eller gratis for å få det unnagjort. Ekte gjerrigknarker lar det gå sport i å bruke minst mulig penger og bryr seg ikke om at de snylter på andre eller gir crappy gaver for å oppnå dette.

Anonymkode: 2f308...4ea

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da noen i familien skulle ha dåp, ble blant annet kusinen til dåpbarnets mor og hennes mann og baby inviterert til selskapet. Kusinen presterte med å dukke opp og si at dette godt kunne være hennes barns dåpsselskap også, familien var jo den samme og barnets familie på farssiden var få og bodde på et annet sted av landet så de ville nok ikke hatt mulighet til å komme uansett. Men kun hadde tatt seg friheten til å invitere to faddere - "det blir jo alltids mat til overs uansett". Ikke var babyen hennes døpt enda heller, men ble døpt noen uker senere. 

Anonymkode: 22602...9d6

🤦‍♀️ Noen ganger mister jeg litt troen på menneskeheten. 

Anonymkode: 02d0e...2ac

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da noen i familien skulle ha dåp, ble blant annet kusinen til dåpbarnets mor og hennes mann og baby inviterert til selskapet. Kusinen presterte med å dukke opp og si at dette godt kunne være hennes barns dåpsselskap også, familien var jo den samme og barnets familie på farssiden var få og bodde på et annet sted av landet så de ville nok ikke hatt mulighet til å komme uansett. Men kun hadde tatt seg friheten til å invitere to faddere - "det blir jo alltids mat til overs uansett". Ikke var babyen hennes døpt enda heller, men ble døpt noen uker senere. 

Anonymkode: 22602...9d6

Dette var bare så HINSIDES FREKT!!! Fatter ikke at noen kan tenke det er greit! 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud denne posediskusjonen. 

Det er LOVPÅLAGT å ta betalt for plastposer nå folkens. Så enkelt er det. 

Anonymkode: df96a...542

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Herregud denne posediskusjonen. 

Det er LOVPÅLAGT å ta betalt for plastposer nå folkens. Så enkelt er det. 

Anonymkode: df96a...542

Da kan du fikse en link til den loven?

Det eneste jeg kjenner til er at det skal svares avgift, men om selger betaler den eller ber kjøper dekke den er vel ikke problematisk i forhold til "loven"?

Anonymkode: 238f9...036

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere kollega. Kom på jobb med tom termos, dro hjem med full. (Kaffe)

Det ble ofte brukt tomme brusflasker til prøvetaking. Kollega  spurte om å få ta flaske fra felles sekk, hvor pantepengene gikk til julebord. Tak alltid 1,5 liters flaske, leverte aldri tilbake.

Type arrangement på skole osv hvor det er salg av mat og kaker, stod alltid kollega klar når det ble annonsert på slutten av dagen at kaker var gratis.

Fikk overtids mat, solgte denne videre etterpå. Type 10 kroner for et pizzastykke.

Millioner på bok.

Annen kollega i annen bedrift.

Kjøpt tapet på salg, det vil si en rull av en hver fant. Altså ingen like vegger. Noen vegger har også to tapeter. Har dog det råeste innen tv og musikk.

Kjører ikke bil om vinteren, eller i regn, da blir bilen skitten og for mye vask ødelegger lakken. Solgte 12 å gammel bil med plasttrekk på seter og i dørene, og med de originale dekkene på.

Fikk brus av en kollega, takket og tok denne med hjem til datter, da hun likte så godt Cola.

Rikeste mannen i byen gikk til naboene og lurte på om de skulle spleise på trampoline til barna. Den kunne gjerne stå på plenen til den rikeste mannen, da han hadde stor og flat plen, samt flere barn.

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest 007_008_007
På ‎01‎.‎04‎.‎2019 den 15.08, Kontorotta skrev:

Tidligere kollega. Kom på jobb med tom termos, dro hjem med full. (Kaffe)

Det ble ofte brukt tomme brusflasker til prøvetaking. Kollega  spurte om å få ta flaske fra felles sekk, hvor pantepengene gikk til julebord. Tak alltid 1,5 liters flaske, leverte aldri tilbake.

Type arrangement på skole osv hvor det er salg av mat og kaker, stod alltid kollega klar når det ble annonsert på slutten av dagen at kaker var gratis.

Fikk overtids mat, solgte denne videre etterpå. Type 10 kroner for et pizzastykke.

Millioner på bok.

Annen kollega i annen bedrift.

Kjøpt tapet på salg, det vil si en rull av en hver fant. Altså ingen like vegger. Noen vegger har også to tapeter. Har dog det råeste innen tv og musikk.

Kjører ikke bil om vinteren, eller i regn, da blir bilen skitten og for mye vask ødelegger lakken. Solgte 12 å gammel bil med plasttrekk på seter og i dørene, og med de originale dekkene på.

Fikk brus av en kollega, takket og tok denne med hjem til datter, da hun likte så godt Cola.

Rikeste mannen i byen gikk til naboene og lurte på om de skulle spleise på trampoline til barna. Den kunne gjerne stå på plenen til den rikeste mannen, da han hadde stor og flat plen, samt flere barn.

 

Ikke for å avspore, men det er en grunn til at noen blir millionærer og andre ikke. Jeg tror at fellesnevneren for en god del er at de er nettopp sparsomme. Det er ikke dermed sagt at alt de gjør er beundringsverdig, men slike mennesker finnes. Noe denne tråden så godt beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 007_008_007 skrev:

Ikke for å avspore, men det er en grunn til at noen blir millionærer og andre ikke. Jeg tror at fellesnevneren for en god del er at de er nettopp sparsomme. Det er ikke dermed sagt at alt de gjør er beundringsverdig, men slike mennesker finnes. Noe denne tråden så godt beskriver.

Det har du nok helt rett i. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2019 den 14.40, AnonymBruker skrev:

Da kan du fikse en link til den loven?

Det eneste jeg kjenner til er at det skal svares avgift, men om selger betaler den eller ber kjøper dekke den er vel ikke problematisk i forhold til "loven"?

Anonymkode: 238f9...036

Plastposedirektivet! Google er din venn.

Anonymkode: 06bea...47a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2019 den 14.40, AnonymBruker skrev:

Da kan du fikse en link til den loven?

Det eneste jeg kjenner til er at det skal svares avgift, men om selger betaler den eller ber kjøper dekke den er vel ikke problematisk i forhold til "loven"?

Anonymkode: 238f9...036

Hensikten er jo at kjøper skal ha den utgiften, sånn at man heller velger å ta med egen pose. Hvis bedriften tar gebyret, så er jo hele hensikten ved miljøtiltaket borte.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...