Gå til innhold

Ny tidsregning


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Nei høres ut som en fin ordning :tommelsmil: Jeg går vel ikke før i slutten av februar... :sukk:

Luft og forstoppelse ja....velkommen i gjengen :filer:

Håper det går fint på ryggskolen i dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig glad for at jeg faktisk ikke får lov til å jobbe. ! ;) Og så er det så mye bedre å være i permisjon enn å være sykmeldt.

Huff, ja den der magen (og rompa :fnise: ) er et lite problem! Men det bruker stort sett å ordne seg til morgenen og da er det helt omvendt.

Siste dag på ryggskolen! Skal bli godt, men samtidig har bli blitt en fin gjeng, så jeg kommer nok til å savne dem litt også. Vi tuller og ler MYE. Det er nå jobben begynner!

Onsdag var jeg så kvalm og trøtt og uggen at jeg var hjemme fra ryggskolen, men jeg tvang meg selv til å ta meg sammen etter noen timer søvn, å troppe opp på jobblunsj. Og dèt angrer jeg ikke på! Det var så morsomt og koslig. Nesten litt synd at jeg ikke skal tilbake med det første. ;)

I går hadde jeg besøk av ei barndomsvenninne jeg ikke har sett på 100 år og vi lo og mimret masse. Kjempekjekt!

Nei, nå går bussen om en halv time! Kanskje jeg skal kle på meg, sminke meg, lage matpakke, pakke sekk og komme meg ut?? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med permisjon! Passer jo godt å la rygg og bekken få den hvile/trening som trengs nå fremover, nok søvn osv osv.. Håper du får en supergod tid fremover! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei - bare kjapt innom for å se hvordan det går med dere!

Ser ut til at du har en liten en til på vei =)

Vi prøver litt nå vi også, så får vi se hvordan det går.

vi har gitt opp å noen gang få sove igjen hehe - i alle fall lengre enn fem-halv seks - så da kan vi like godt hoppe i det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med permisjon! Passer jo godt å la rygg og bekken få den hvile/trening som trengs nå fremover, nok søvn osv osv.. Håper du får en supergod tid fremover! ;)

Takk; Aurelia!

Jeg starter permisjonen og avslutter ryggskolen med godt mot! Håper det varer og at jeg greier å trene meg sterk til jeg evt får BL igjen og til jeg skal gå med stor,tung mage.

Gratulerer med permisjon :klem: Herlig at du fikk fortsette med trening hos fysioterapeuten :strix:

Takk, Puslius! Deilig!

Jeg er så glad for at snille fysioterapeuten lar meg fortsette! Hun er så flink! Akkurat passe med pisk og skryt. ;)

Velkommen hjem og lykke til med høsten! :klemmer:

hei hei - bare kjapt innom for å se hvordan det går med dere!

Ser ut til at du har en liten en til på vei =)

Vi prøver litt nå vi også, så får vi se hvordan det går.

vi har gitt opp å noen gang få sove igjen hehe - i alle fall lengre enn fem-halv seks - så da kan vi like godt hoppe i det igjen.

Hei, Thumalina! :goodbye: Dèt var lenge siden! Koslig at dere prøver også! Masse lykke til! Gikk det ganske kjapt forrige gang?

Her kan jeg ikke klage på nattesøvnen, snuppa har ganske nylig begynt å bli morgenfugl.

I dag hadde jeg barselgruppa på besøk! Vi var 7 voksne, 7 1,5åringer, en liten baby og 4 storesøsken. Skal si det var hektisk og høylytt! :fnise: Men det var veldig koslig med grilling i høstsola! Litt anderledes enn for ett år siden når de knapt nok krabbet. ;)

Ei på barselgruppa har termin nesten samtidig som meg. Gøy!

Jeg har ikke vært kvalm så langt i helga, og heller ikke så trøtt. Kanskje kvalmen og trøttheten er på retur? :pls:

Deilig med helg, kjæreste, snuppe som var eksemplarisk når vi hadde storinnrykk og veldig søt og snill i ettermiddag, god mat og fri. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann, innom en liten tur for å se hvordan det står til med dere :) Høres ikke feil ut med permisjon nei! Også ser jeg at du er 10 uker på vei allerede, jeg syns tiden plutselig går utrolig fort jeg.. Ha en fin søndag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper kvalmen og trettheten er på retur og formen bare blir helt super fremover :Nikke:

Høres ut som en livlig gjeng dere hadde på besøk :fnise: Moro at en til skal ha samtidig med deg igjen da :)

Ha en fin tirsdag snuppa :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk veldig fort sist gang, så gjør ikke noe om det tar litt lengre tid denne gangen.. er ikke så målrettet som sist med temping og greier... tar det litt som det kommer.. så får vi sovet litt mer i mellomtiden hehe

Er vel ikke kjempegunstig å bli gravid nå sånn med tanke på jobb - men fant ut jeg måtte legge fra meg den flink pike tankegangen.... 2.5 års aldersforskjell virker jo veldig greit!

masse lykke til med voksende mage videre - håper formen er fin =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, innom en liten tur for å se hvordan det står til med dere :) Høres ikke feil ut med permisjon nei! Også ser jeg at du er 10 uker på vei allerede, jeg syns tiden plutselig går utrolig fort jeg.. Ha en fin søndag :klemmer:

Nei, det er veldig kjekt å ha gått ut i permisjon. Blir mye kos framover med kjære som også har 50% pappaperm. (Og en del arbeid på huset! :gjeiper: )

Her går det bare bra og tida flyger avgårde! Fredag er jeg allerede 12 uker på vei. (Tickeren står på "min" forventede nedkomst, siden jeg er bombesikker på å bli satt tilbake ca 5 dager ;) )

Håper kvalmen og trettheten er på retur og formen bare blir helt super fremover :Nikke:

Høres ut som en livlig gjeng dere hadde på besøk :fnise: Moro at en til skal ha samtidig med deg igjen da :)

Ha en fin tirsdag snuppa :klemmer:

Formen er mye bedre og jeg skal ikke klage nå assa! Litt uggen nå og da, men det går som regel raskt over, og så har jeg "tatt til fornuften" og bare legge meg tidligere. Snuppa er jo klar i sekstiden og da er det bare for mor å legge seg i rett tid!

Det var bra livlig ja! Men det gikk veldig bra. Veldig arti at vi blir på samme barselgruppe neste gang også.

Takk! Ble bra tirdag med hard trening, restefårikål, foreldremøte i bhg og så ble jeg SU-representant. :nigo:

Det gikk veldig fort sist gang, så gjør ikke noe om det tar litt lengre tid denne gangen.. er ikke så målrettet som sist med temping og greier... tar det litt som det kommer.. så får vi sovet litt mer i mellomtiden hehe

Er vel ikke kjempegunstig å bli gravid nå sånn med tanke på jobb - men fant ut jeg måtte legge fra meg den flink pike tankegangen.... 2.5 års aldersforskjell virker jo veldig greit!

masse lykke til med voksende mage videre - håper formen er fin =)

Det blir letter å stresse ned med nr to for da har du en fra før som krever sitt, samt at du vet at du har fått det til en gang før. :Nikke:

Bare å legge bort flink-pike-tankegangen ja! Det måtte jeg også. Gikk jo bare å tenkte på at jeg burde ditt og burde datt, og hadde så dårlig samvittighet. Tom sjefen min ba meg om å slutte å tenke sånn! :fnise:

2,5 år høres greit ut! :tommelsmil:

Takk! Formen er på bedringesvei, og jeg håper bare nå at jeg får trent masse og bli sterk i rygg og bekken før magen blir for stor og tung.

Pappaperm, svangeskapsperm og bhg.fri = familiekos og badeland! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med familiekos og badeland :strix:

Flott at du stilte som su representant :klappe: Ikke alltid like lett å få foreldre til å stille opp på det...

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med familiekos og badeland :strix:

Flott at du stilte som su representant :klappe: Ikke alltid like lett å få foreldre til å stille opp på det...

Ha en fin dag :klemmer:

Vi koste oss sånn! Glemte av tida helt. Men er litt tørr i huden i dag etter all kloren. :fnise:

Det fôr et lettelsens sukk igjennom rommet da jeg sa jeg ønsket å stille "til valg". Fint, sa de, og så klappet de. Ikke mye til valg assa. :gjeiper: Men jeg synes det hørtes interessant ut og ei anna mamma på snuppas avd er SU for ei anna avd, så jeg får litt gratis hjelp der. Og så er det egen FAU, så jeg slipper unna dugnad, festarr. og kaffekokinga. :Nikke: Dessuten har jeg jo faktisk tid til det, i allefall fram til slutten av mars! ;)

Takk, du også! :klemmer:

Snuppa kom med verdens rødeste stump på fredag. Åpne sår og greier! Hun hadde i følge bhg bæsjet sikkelig, men jeg tror også hun har gått med det en stund. Vi har strevd fælt og har måttet bruke sårsalve fordi zinksalve ikke har funket bra nok. Nå først begynner hun å bli bra, stakkar. Lurer på all stumpeluftingen har skyld i forkjølelsa som nå har kommet. :klo: Det er uante mengder snørr som kommer ut at den lille søte nesen!

Men hun er så søt da. :rodmer: Hun steller og ordner med dukka, skifter bleie på do sånn som vi gjør med henne og bader henne i dusjen. Og klærne skal av og på, av og på, og det får hun ikke til uten hjelp.

Hun har et øye for detaljer og vet hvilke sko jeg bruker skjohorn på og henter både sko og skohorn til meg. Hun henter tøflene mine hvis hun ser at jeg ikke har dem på. Jeg liker å ha på meg pledd i sofaen, uansett årstid, og har jeg ikke pledd på, kommer hun å breier over meg. :rodmer:

Trassen har blitt bedre, men hun har fortsatt noen raserianfall i ny og ne. Men jeg har blitt flinkere til å fortelle henne hva som skal skje og jeg tror det hjelper. Sånn som f.eks. å si at når vi kommer på toppen av bakken så skal du sitte i vogna. Hun blir sint når hun må i vogna på toppen av bakken, men gir seg fort. Men hun skal ikke være veldig sulten før hun blir sint, og er fryktelig lik mammaen sin der. :fnise:

Jeg tok fram mammaklærne mine forrige dagen. Det var ikke noe særlig. :tristbla: Jeg syntes å huske at det var en del kule topper og kjoler, men det var ikke noe gledelig gjensyn. Det var mye sorg i de klærne og jeg ble bare trist av å se på dem. :sukk: Kjære sa jeg bare kunne kjøpe nye klær, men jeg får se det an litt. Det er alltid gøy med noe nytt, men det er jo helt brukbare klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag var jeg 12 uker! :strix: Greit å ha kommet så langt, men jeg kjenner at det var litt mere "spesielt" sist. Har mere trua på at det går bra denne gangen, selv om mye kan skje hele veien. Men det skal bli litt godt å få helsekort og kontroll hos legen min i morgen. Har forresten ikke bestemt meg for om jeg skal til jordmor denne gangen. Har litt lyst å ta en tur hvis jeg får samme som sist, bare for å takke for hjelpen.

Har hatt den del tanter og onkler her de siste dagene, men har ikke sagt noe om babyen i magen og har skult magen litt. En tante vet det (mamma sladret), så de får vel vite det snart likevel, men jeg følte bare ikke for å annonsere det. Får overrskaske med babybump neste gang vi treffes hvis ikke noen andre har sagt ifra! :fnise:

Ryggen og nakken har vært helt grusom de siste dagene. Og kvalmen og trettheten dominerende. Har ikke vært veldig kvalm, men den har murret i bakgrunnen hele tiden. Så humøret har dessverre vært deretter.

Derfor ble det også rart når bror og svigerinnen min kom på bursdagmiddag fredag. Det var første gang vi treftes etter hun spurte meg om jeg var gravid og hun var helt merkelig. Hun så ikke på meg, ville ikke prate med meg, hilste såvidt og var utilpass. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre videre. Jeg ønsker ikke å være uvenner med henne og har heller ikke gått inn for å være det, men jeg er så skuffet og oppgitt over henne at jeg har ikke lyst at det skal være min jobb å "smøre henne blid igjen". Det får bare gå seg til. Og jeg skal oppføre meg, det skal jeg! Jeg har jo ikke gjort annet enn å varsle ifra om at jeg syntes det var upassende å spørre meg om jeg var gravid.

Ryggen er forresten bedre idag. Takket være at jeg malte en dør og to store garasjeporter i går! :nigo: Bevegelse gjorde susen!

Snuppa har forresten begynt å "snakke"! Hun lager lange "setninger" med lyder, mest vokaler og endrer tonefall. Hun prater og prater og prater. Ser på oss og nikker bekreftende og smiler. Hun er bare så søt, men vi fortår ikke et ord! :rodmer: Hun har lært seg flere ord, men synes det er beste å bable på fantasispråket sitt! :ler:

Hun er forkjølet og har våknet hver natt. Hun har sovnet ganske raskt igjen etter litt kos og hevet hode, men det er tydelig at den tette nesen er litt skremmende innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snuppa sov endelig hele natta i natt! :hoppendeglad: Det har vært lite og mye kav den siste tiden og natt til i går var det ille. Hun våknet etter bare en time og var utrøstelig. Jeg trøstet og koste. Hun fikk Dentinox og Drømmehagen etter en time, men ingenting hjalp. Hun var bare så lei seg og sint og visste ikke selv hva hun ville. Til slutt ga vi henne en Paracet og hun roet seg etterhvert, helt utslitt. Hun våknet til og gråt en del, men sovnet i armene mine etter en liten stund, stakkar. Vi var veldig spente på i natt, men det gikk så fint. Ikke en lyd og hun sov en time ekstra. Men matlysten hennes er ikke så bra da.

Jeg var hos legen min på første kontroll i går og det var veldig greit. Hun var ryddig og grei, men lyttet ikke etter hjertelyd som jeg håpte. Men det gikk fint.

Hun spurte om hvilke tanker jeg hadde om fødselen siden den forrige var tung og vanskelig og om vi skulle jobbe litt med det. Men jeg tenker som så at det kan bare bli bedre! Dessuten får jeg jo hjelp av at det ikke er så lenge siden jeg fikk snuppa. Og jeg vet litt av hva jeg går til og kommer til å kreve mere. Og foråpentligvis slipper jeg ignagsetting og får være med på "en vanlig" start med rier og sånt.

Hun spurte om hvor tung snuppa var, men trodde liksom ikke på meg når jeg sa 4780 gr. :fnise: Hun måtte kikke en ekstra gang på meg. Pga snuppas høye fødselsvekt skal jeg følges ekstra opp, og i uke 22 skal jeg igjennom en glykosebelastning.

Om ca 6 uker er det UL og dèt gleder jeg meg til! :strix: Lurer på om jeg skal en tur til JM i mellom, siden det er 8 uker til neste kontroll. Ser de i treminklubben går oftere til kontroll enn min første i uke 12, UL i uke 18 og 2. kontroll i uke 20.

Jeg har siden lørdag vært plaget med brunlig utflod. :omg: Det er veldig lite og bare på papiret. Jeg er ikke veldig begkymret, men det kan gjerne stoppe snart. Jeg skulle bare ringe på legen min hvis jeg ble mere bekymert og så skulle vi ta en ekstra sjekk.

Jeg har trent litt mere enn vanlig og vært litt obs på å røre meg, så til trøss for kake neste hver dag i ei uke nå har jeg gått ned 1,5 kg siden jeg ble gravid. Jeg spiser masse og er bare glad for litt ekstra å gå på. Magen vokser, men sideflesket minker. :gjeiper: Godt, for jeg føler meg ganske tjukk med den tidlige bollen jeg har fått foran. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt snuppa sovnet til slutt og fikk en fin natt :) Håper denne natten har vært fin også :)

Så kjedelig at legen ikke hørte etter hjertelyden da :( Men er jo ikke alltid så lett å finne den så tidlig, så tror ikke det er så mange som gjør det i frykt for å skremme den gravide.... Første kontrollen min så fant hun ikke hjertelyden, men da hadde jeg vært på ul noen timer før å sett liv, så jeg ble ikke stresset ;) Nå bør jeg nesten ikke lete før jeg hører den herlige lyden :hjerte:

Sånn brunlig utflod vil vi ikke ha noe av :sint: Håper det stopper opp veldig fort!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på romantisk storbyferie i varmere strøk. Hadde en liten kosestund i morrest som dessverre ende med en blødning. Prøver å beholde roen og kose oss, men det murrer i bakhodet og jeg blir påminnet det hver gang jeg er på do. :( har ikke sluttet helt å blø,men det har minket litt. Håper det at jeg ikke har noen særlige smerter untatt de vanlige,er et godt tegn. Det var ikke sånn det skulle være på romantisk langhelg i middelhavet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det gikk ikke som vi tenkte. :( vi har mistet barnet vårt...

Jeg fikk store blødninger etter at fosteret kom, som ikke ville gi seg. Formen ble verre og verre, og vi endte opp med ambulanse og sykehus.

Ble undersøkt og restene ble fjernet. Fikk sprøyte for at livmoren skulle trekke seg sammen.

Skal reise hjem i dag som planlagt. Formen er ok og blødningen hat gått tilbake til noe som likner normal mens.

Synes det så fryktelig urettferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...