Gå til innhold

Ny tidsregning


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Det høres ut som oppskriften på en perfekt helg med kjæreste og snupp :Nikke : Gjør det du selv føler for! Det er viktig å ta hensyn til seg selv. Jeg gleder meg også til kjæreste-helg :biggrin :

Juuul :strix : Snø på fjelltoppene nå, vet ikke helt om jeg likte akkurat det da :sjenert : Synes snø er noe som kan komme 21 desember og forsvinne 2 januar.

Gleder meg masse til jul jeg også, Pusilis (håper bare det ikke blir jobbing julaften og 1.juledag)! Og jeg er nesten enig med deg ang. snøen; jeg vil også ha snø i påska. Og så kan det gjerne være snø i fjellet og i barnehagen til snuppa sånn at hun får leke i den, men jeg absolutt ikke ha snø som må måkes eller kjøres bil på! :fnise:

Det ble en ganske perfekt helg, egentlig. :Nikke: Håper du også hadde ei super kjæreste-helg! :hjerte:

Hei Missiw :klemmer :

Hvordan har helga vært? Håper du har fått slappet godt av deg og nytt livet sammen med vesla.. ;)

Tror du at hun vil få mye glede ut av julen i år? Stas med ei lita tulle i hus.. skal dere ha julenisse? :nissegutt :

Hei, Pasjonsblomst!

Det har vært en avslappende helg, og snuppa her vært i strålende humør og vi kost oss masse sammen! :rodmer:

Vi skal ha jula hjemme hos oss oss for første gang (første jul i eget hus :nigo:), så vi får se om vi får ordna med nisse da vi har søskenbarna til snuppa på besøk også. Tror helt klart snuppa vil få mere ut at jula i år, selv om hun i fjor var veldig sent oppe og syntes det var stor stas å hjelpe mormor med pakkeåpning. Håper bare hun juletreet være i fred! :fnise:

Håper du har hatt en fin helg :klemmer :

Det har jeg, Lucky! :klemmer:

Det slår meg at alle prøverne jeg har fulgt er gravide (eller har fått barn som Happy Feet og Honning)! :strix: Håper bare alle kommer i mål denne gangen! Det er jo så koslig å lese om det, og jeg unner alle den fantastiske følelsen å bli mor! :rodmer:

Hatt en fin helg med kjære og snuppa! Vi har slappet av og kost oss, men helga har gått så altfor fort! Kan vel ha noe med at forrige helg varte i 5 dager. ;) Men neste helg blir 5-dagers igjen for da har kjære pappaperm fra onsdag av.

Det hjelper på tristheten min å ha min lille familie rundt meg i allefall for humøret har vært bedre. Det er ikke så bra idag igjen, men det er pga det er en mnd siden jeg satt med min lille engel i hånden og livet falt i grus (for en stund). :sukk: Det er i tillegg to dager til årsdagen for pappas dødsfall. :tristbla:

I helga valgte å prøve å ikke tenke på helga for 4 uker siden. Ville være blid og glad for kjære snuppa mi, som sikkert har merket at det har vært noe med mamma (og pappa) den siste måneden. Men i dag kommer tankene og det er egentlig greit... Jeg har vennet meg til at jeg ikke er gravid lengre og har vært flink til å ikke tenke så mye på hvorfor, selv om jeg innimellom blir redd for at det ikke skal gå bra neste gang.

Jeg velger å tro at det ordner seg med permisjonspenger og AAP, men gjør det ikke det, så greier vi oss godt. Og nå skal jeg snart fokusere på jobbstart og begynne å glede meg til det, og ikke grue meg som jeg gjør nå. :sjenert: Og så er det snart jul! :tre:

I går hadde jeg vondt i eggstokkene og vondt for å sette meg ned, så det spørs om jeg har EL i disse dager, og ikke tidligere uka som jeg trodde. Er på stadig EL-symptomjakt i håp om å få kontroll på EL`en og klaff med en gang vi prøver igjen. Etter jeg har fått mensen igjen skal jeg begynne å teste etter EL, så er det bare å håpe det fester seg en liten spire igjen om ca 3 måneder. :pls:

Tok meg selv i nakken og bestemte meg for å være kjæreste i helga, noe kjære satte stor pris på. :lur: Litt godt å ha den første gangen etter SA`en overstått. Det var bare å hoppe ut i det og ikke utsette det lengre.

Nå venter knaing og knekking til kiropraktiren. Skal bli godt til den stive nakken min!

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk det samme, Miss Moneypenny! Wow, du har jo under 10 uker igjen. Tida går fort! Ser du mangler fra mine innlegg, så jeg må nesten tusle inn i dagboka di og legge igjen en hilsen. :klemmer:

Snuppa er så søt når pappaen skal dra på jobb. Hun peker ut klærne hans og hjelper han på med sykkelutstyret. Når han skal gå tar hun ut smukken og lager stor trutmunn, kysser han, vinker og sier hade. :rodmer:

I går satt jeg lenge å så på at hun lekte med dukka si. Hun pakket henne inn i pledd, kysset henne og strøk henne over hodet. :hjerte: Det er bare helt fantastisk å se på!

Hun var veldig mammasyk i går morrest og ettermiddag. Hun våknet kjempetidlig og skulle ligge i armkroken min, i en skje-ish stilling med armene mine rundt seg. Prøvde jeg noe annet begynte hun å gråte. Ettermiddag skulle hun bare sitte på fanget og kose. Det sto ikke på klemmer, kos og kyss. Hjørnetann nr to kom i går, så det var nok derfor hun var så mammasyk.

I morrest var det som før sommeren; hun bablet, sang og koste seg leeeenge før vi tok henne opp. Nå som da hadde hun bæsjet og tatt av seg nattisen.

Det er ikke et kjedelig minutt med henne i hus! :hjerte: Og det er godt til mammahjertet mitt i disse dager. I morgen skal vi tenne lys på grava til pappa og engelen vår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselige dager med Snuppa! :rodmer:

Veldig fin alder de er inne i nå, synes jeg. Snakker i vei. :) Blir stadig overrasket av nye ord Vesla har lært seg. Nå i det siste har hun begynt å si hva hun (ikke) vil/trenger/kan. Synes det er utrolig å se at hun har et forhold til disse litt abstrakte konseptene. Og så er det mye som er "litt skummelt" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, disse småttisene er bare helt fantastiske! Jeg er så ufattelig takknemmelig for at jeg får oppleve dette! :hjerte:

Har hatt to veldig fine dager med familien i deilig høstvær. Jeg har mannet meg opp til å møte fysioterapeuten min. Det var vanskelig, men hun var real og jeg får fortsette å trene der. *puh*

Jeg har også vært i møte med Nav og det er oppløftende opp. Håper bare det ordner sånn som hun forespeilet det uten for mye mas og trøbbel.

Nå vann, popcorn rett fra posen og PanAm på tv3!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde også en hel popkorn pose idag foran tven.. med et glass pepsi max! og sov før det litt... rolig kveld i heimen med andre ord.

:klemmer: til deg!

beundrer deg for livsgleden din... ;) Du har mye å glede deg til i fremtida! Det er jeg sikker på ;)

Og nå har dere jo begynt :sengekos: igjen, det kan føre gode ting med seg.

Håper fysioterapi og knekking gjør deg GODT!! ;)

Tenker på deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte masse på dere i går Missiw :klem:

Så godt at du får fortsette med trening hos fysioterapeuten og at ting begynner å ordne seg med NAV.

Håper dere får en fin fredag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde også en hel popkorn pose idag foran tven.. med et glass pepsi max! og sov før det litt... rolig kveld i heimen med andre ord.

:klemmer: til deg!

beundrer deg for livsgleden din... ;) Du har mye å glede deg til i fremtida! Det er jeg sikker på ;)

Og nå har dere jo begynt :sengekos: igjen, det kan føre gode ting med seg.

Håper fysioterapi og knekking gjør deg GODT!! ;)

Tenker på deg :klemmer:

Nam! :popcorn: Jeg tømte nesten posen FØR første reklamepause... :sjenert: Ble god og sår rundt munnen!

Takk, Pasjonsblomst! Føler meg ikke spesielt livsglad i perioder, men jeg kan ikke bare sette meg ned å kjenne på alt det vonde. Jeg har jo mye godt i livet også. Trenger å minne meg selv på det innimellom!

Kombinasjonen av kiropraktor og hard styrketrening hos fysioterapeuten har ikke vært godt denne uka. Har såååå mange vondter! Men det blir nok bedre! Har ikke trent styrke på lenge og det kjentes.

Tenkte masse på dere i går Missiw :klem:

Så godt at du får fortsette med trening hos fysioterapeuten og at ting begynner å ordne seg med NAV.

Håper dere får en fin fredag :klem:

Takk, Pusilus! Hadde du ikke nok å tenke på i går? :fnise: Det gikk lang bedre enn forventet. Vi hadde en travel, men veldig koslig dag sammen på farten. Snuppa var i strålende humør, lekte og lo, og koste seg på fridagen sin. Hun er fremdeles litt klengete om dagen, og det gjør mammaen godt med ekstra klemmer og kos.

Jeg fant ut det beste var faktisk å feire livet og det gode jeg har! Ikke alle dager som er så gode, men på onsdag gikk det overraskende bra! Det har vært noen tunge stunder denne uka, hvor jeg har hatt mest lyst til å begrave hodet under dyne og ikke komme fram før jeg var godt gravid utpå, forhåpentligvis tidligvåren en gang.

Jeg har en superreal fysioterapeut. Hun virker litt streng, men er bare så god! Hun har dessverre ikke noe særlig tid til en prat.

Jeg fikk en veldig grei saksbehandler, men hun er bare vikar. Håper som sagt hun får til det vi pratet om. Det står igjen å ornde ut med legen min og jobb. Har nesten alle fakta på bordet nå, så forhåpentligvis blir det enklere å ordne opp i det også. Fikk bare kvart lønn pga rotet, så jeg håper det også ordner seg.

Har begynt å lage ei fotobok på nett til kjære fra ferien vår i mai. Har ikke gjort det før. Har så mange fine bilder og vi har snakket om å lage fotobok, men det har ikke blitt noe ut av det. Han har farsdag og bursdag før jul, så jeg tenkt jeg skulle overraske han med fotoboka en av dagen, men jeg tror jeg har redigert meg bort.... Blir ikke fornøyd altså!

Nei, nå må jeg få på meg noe klær. Skal prøve å få time til legen før knekketimen kl 10. Jeg har også møte med advokaten som styrer med pappas bo og håper hun har gode nyheter.

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg ferdig med legebesøk og kirporaktor, samt telefonsamtale med jobb. Og det ser bra ut, enn så lenge. Får håpe det funker i praksis. Men jeg skal prøve å legge bort tankene om alt dette styret og prøve å se positivt på det. Det ordner seg, og gjør det ikke det så går vi ikke konkurs av den grunn. Jeg må bare vær flink til å slutte tenke på alle mulige problemer, reelle eller ikke. (Har arvet denne "gode" egenskapen av mor, som er "flink" til å se for seg det værste. :fnise: )

Nå skal jeg nyte helga, og de siste ukene før jobbstart. Og så skal jeg begynne helt på nytt med fotoboka!

Jeg undrer forresten når TR har tenkt å vise sitt blide åsyn. :klo: Det er jo ikke om å gjøre å gå rundt med vondt i magen og ryggen å blø, men det hadde vært kjekt å vite at jeg var back in business på en måte. I morgen er det 5 uker siden SA`en og jeg har gått med mensmurringer hele uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med fotobok fra sommerferien vår, og gjett om jeg har problemer med å velge ut bilder. Jeg har lyst til å ha med alle :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet, Pusilus! Det er kjempevanskelig å velge ut bilder. Ble 10 sider ekstra... :sjenert: Men jeg kom i mål og skal se om jeg ikke greier å lage ei fram-til-nå-snuppe-bok før helga er omme. (Foto Knutsen har tilbud fram til 31.) Jeg blir jo aldri ferdig med det "vanlige" albumet hennes likvel. Har kommet til 4 måneder... :rodme:

Gikk så positiv, lettet og glad inn i helga, men dette har ikke vært min dag. :trist: Jeg er skuffet over familien og føler at de prøver å overkjøre meg. Det lar jeg sjelden skje, men jeg vet ikke om jeg orker å ta den kampen nå. Synes jeg har kjempet hardt for oss alle, men det er visst glemt nå. Jeg sa på forhånd at jeg ville gå langt for å ikke bli uvenner pga arv, men jeg kan da ikke la de overkjøre meg helt heller da. :vetikke: Skitt assa, jeg liker virkelig ikke det som foregår nå! :frown: Det begynner å bli rimelig skeivt i vektskåla mi igjen! :nei:

Men nå skal jeg kose meg med kjæresten, pizza med serranoskinke og ruccula, rosevin og deilige spanske oliven :sikle: og prøve å legge bort tankene om det jeg uansett ikke kan gjøre noe med nå.

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle sikkert tatt en titt på foto Knudsen fotobøkene, men de føkka sånn opp på safari bilde bestillingen våre at jeg ikke helt har tilgitt dem enda..

Utrolig kjedelig at du blir overkjørt :kose: , arvesaker kan være så vanskelig.

Høres ut som en nydelig meny for kvelden :sikle: Kos dere .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet uka så fint med "meg-dag". Gikk å la meg etter å ha sendt avgårde snuppa og kjære, og det er noe jeg ikke bruker å gjøre. Sov kjempelenge og det var bare så godt! Når jeg sto opp hadde jeg lite mini-spa før jeg begynte å bake og stelle huset, samt ordne noe jobbgreier. Jeg storkoste meg og syntes at livet ikke var så værst, men utpå ettermiddagen sank humøret betraktelig og idag er det heller ikke noe særlig. Jeg er på gråten nesten hele tiden er og er bare så oppgitt.

Jeg har innsett at baby-prosjektet blir utsatt lengre enn jeg ønsker. Det er faktisk vanskeligere å takle enn at jeg mistet. Det var naturens gang og sikkert pga en grunn, men at vi ikke kan prøve igjen om et par mnd er vondere å godta akkurat nå.

Hun som jeg skulle ha termin samtidig som har idag vært på UL og lagt ut UL-bilde av babyen FB. Vi skulle på ord. UL i går... :sukk: Og når jeg skulle levere snuppa i bhg i morrest kom ei jeg har lurt på om var gravid med struttende mage og trykte oppi fjeset mitt. Jeg visste ikke hvor jeg skulle se eller hva jeg skulle si. Hun bruker til vanlig litt store topper og tunikaer, så jeg har ikke vært sikker før idag. :tristbla:

Får virkelig prøvd styrken min idag.

Sitter og venter på tlf fra min 4. NAV-rådgiver på under en mnd. Men hun ringer da aldri! :kjefte: Jeg skulle gå å levere snuppa og så busse til fysio-trening, men pga at hun skulle ringe meg kl 10 måtte jeg kjøre snuppa i hui og hast til bhg og kjøre til trening etterpå, da det ikke akkurat passer seg med en sånn samtale på bussen. OPPGITT!

Skulle sikkert tatt en titt på foto Knudsen fotobøkene, men de føkka sånn opp på safari bilde bestillingen våre at jeg ikke helt har tilgitt dem enda..

Utrolig kjedelig at du blir overkjørt :kose: , arvesaker kan være så vanskelig.

Høres ut som en nydelig meny for kvelden :sikle: Kos dere .

Oi, håper vikelig de ikke ødelegger min bestilling på tre foto-bøker (det var den helga! ;) ), julekort, forstørrelser og bagasjelapper! Kjedelig at de ødela bestillinga di! :kjefte:

Jeg har bestemt meg for å slutte å jobbe for "vår sak", for vi er uansett oss selv nærmest. Og så må jeg gå i meg selv å prøve å være venner selv om vi er dypt uenige. Det blir nok ikke helt enkelt, spesielt siden jeg føler meg urettferdig behandlet. Det krever også at de andre jobber med det.

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vært en vond og tøff ettermiddag med mange tårer. Maktet ikke å hente snuppa eller lage middag, men ville ikke ha hjelp. Jeg vil at mine nærmeste skal vite hvor vondt jeg har det, men samtidig vil jeg ikke vise det. Jeg vil ha trøst og omsorg, men jeg vil ikke høre på det de har å si. Jeg orker ikke å høre at det bli bedre!

Nå føler jeg litt bedre, men hodepinen og tiltaksløsheten har tatt meg. Føles ut som jeg har sprunget maraton...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da venne :( Sender mange godt :klemmer: til deg! Ikke lett denne verden og det er mange tøffe dager man skal igjennom dessverre :(

Tenker på deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk, jenter! :klemmer:

Det har gått bedre i dag, mye fordi snuppa og kjære (pappaperm) har vært hjemme, og da er det ikke bare å sette seg ned å kjenne på følelsene. Men det er tungt og jeg har virkelig strevd med å holde meg samlet. Har mange ganger hatt lyst til å stenge meg inn på soverommet.

I morgen er jeg alene igjen. Må holde meg i litt i aktivitet, tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor og god, hjertevarm klem til deg Missiw! :klemmer:

Vet du, det er ikke alltid til det beste å prøve å holde følelsene inne i seg, og ikke la de komme frem. Hva med å flate helt ut noen dager? Be om hjelp til barnepass, besøk foreldene dine eller noe.. gråt og vær lei deg. Sorg og smerter må bearbeides.

Vet bare av erfaring at ting kan dra seg ut/bli verre dersom man ikke tar følelsene på alvor. Du trenger ikke "samle" deg, ivareta alle andre rundt deg HELE veien kjære deg..

Det er lov å være lei seg... :lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...