Gå til innhold

Ny tidsregning


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Juleuka! :hjerte: Siste innspurt, men også mye kos før jula virkelig ringer inn! :nissegutt:

Planen for uka er: Mandag= kontorarbeid/handle matvarer. Tirsdag=julelunsj på cafè med mamma og tanter i sentrum. Skal se om jeg finner en julegave til meg selv fra kjære, som har kjørt seg helt fast på den fronten i år! ;) Onsdag: vaske- og ribbestekedag. Torsdag: Lille-lille julaften! Trepynting og familiekos. Svigers kommer. Fredag: ut på jobb tiiiiidlig på morgenen og blir borte i nesten to dager.

Jeg er ferdig med alt av julegaver (til andre) og har et par som skal leveres, ellers skal jeg holde meg langt unna stresset der ute og bare kose meg fram til arbeidsperioden starter lillejulaften.

GOOOOD JUL til alle som forviller seg inn i dagboka mi! :nissekonekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt nytt år, alle sammen!

Gleder med til et nytt år med nye muligheter og å legge mye vondt bak meg. Gruer litt for kvelden, da jeg til vanlig blir litt trist og tankefull, og i år er det litt ekstra å reflektere over...

Det har vært en fin jul, med jobb og familiekos. Gode tanker og triste tanker, julaften var de tre mnd siden vi mistet spiren og det er fremdeles veldig vondt. Jeg skulle ha vært 6 mnd på vei...

Tror jeg starter året med ny dagbok for å legge alt det vonde bak meg og starte på ny frisk! Kommer sterkere tilbake på nyåret!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenge siden jeg har vært innom her nå, og må si jeg ble utrolig rørt over å lese historien din! Det du gikk igjennom kan umulig ha vært lett! Har ikke gjennomgått en abort selv, men ser for meg at det må være helt forferdelig, iallefall såpass langt uti svangerskapet! Takk for at du ville dele med oss :klemmer: Er dere prøvere igjen nå?

Vi har ikke begynt på prøvingen på nummer to ennå, men nå er jeg iallefall ferdig som student og har fått jobb så da blir det nok litt enklere dersom jeg skulle bli gravid igjen! Mannen er nok ikke klar for barn nr to ennå, men jeg tenkte å lufte tankene om å begynne prøvingen igjen om noen måneder. Kan vel uansett være greit å ha vært i nyjobben en stund før en evt ny permisjon. Tenker masse tilbake på tiden for to år siden, all spenningen vi hadde her i kg-dagbøkene og terminklubben!

Ville bare gi deg en stor klem og ønske deg godt nyttår! Håper at 2012 blir et bra år for deg og dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første uka av året har bare flydd avgårde med besøk, bortrydding av jula og spysyka hos hele familien, så den mye dagboka og den nye frisken har jeg ikke kommet i gang med enda...

Godt nyttår :klem: Måtte 2012 bli bedre enn 2011.

Det er godt å starte på ny frisk noen ganger :Nikke:

Godt nytt år! Håper det blir bedre for oss begge! :klemmer:

Fikk et kort av mamma på julaften og der sto det bl.a. at vi måtte gå framover selv om det var i motbakke, og det har jeg tenkt mye på når det har vært tunge stunder de siste ukene.

Godt nytt år til deg og den fine familien din :klemmer:

Måtte 2012 bli et supert år!

Godt nytt år til deg også Lucky! Dèt håper jeg også!

Lenge siden jeg har vært innom her nå, og må si jeg ble utrolig rørt over å lese historien din! Det du gikk igjennom kan umulig ha vært lett! Har ikke gjennomgått en abort selv, men ser for meg at det må være helt forferdelig, iallefall såpass langt uti svangerskapet! Takk for at du ville dele med oss :klemmer: Er dere prøvere igjen nå?

Vi har ikke begynt på prøvingen på nummer to ennå, men nå er jeg iallefall ferdig som student og har fått jobb så da blir det nok litt enklere dersom jeg skulle bli gravid igjen! Mannen er nok ikke klar for barn nr to ennå, men jeg tenkte å lufte tankene om å begynne prøvingen igjen om noen måneder. Kan vel uansett være greit å ha vært i nyjobben en stund før en evt ny permisjon. Tenker masse tilbake på tiden for to år siden, all spenningen vi hadde her i kg-dagbøkene og terminklubben!

Ville bare gi deg en stor klem og ønske deg godt nyttår! Håper at 2012 blir et bra år for deg og dine :)

Godtt nytt år, og grattis med studieslutt og ny jobb! :hoppendeglad:

Det har vært noen tunge og triste stunder i høst ja. Det er ikke bare det at vi mistet et barn, men det endret også framtidsplanene våre og hverdagen vår. Det krevde litt å omstille seg, spesielt siden det var så mye praktisk dritt å forholde seg til. Men det er utrolig hva man greier bare man må!

Jeg er litt for pliktoppfyllende ovenfor arbeidsgiver så vi har ikke begynt å prøve enda. Men siden vi har tippet over til den nye året har jeg endelig "lov" til å sette meg ned med kalenderen å planlegge prøvestart, og første PP blir i slutten av mars. :strix: Gru-gleder meg! :trist:

Jeg skal ta ut så mange feriedager som jeg kan i mai og juni, sånn at jeg har muligheten til å ha svangerskapskvalme på fri-og feriedager :lur: , siden jeg ikke har muligheten til sykmelde meg. Så da håper jeg bare at det klaffer med det samme. :pls: Vi har ventet lenge nok nå.

Snuppa har forresten rundet 23 mnd. og det er nå under en mnd. til hun blir to år! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Missiw ;)

Hvorfor har du ikke mulighet til å sykemelde deg? Er man syk, så er vel man syk? Trodde det var en rettighet alle hadde, jeg..

Herlig å kunne legge nye planer og drømmer :rodmer:

Håper det blir et skikkelig godt år for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig godt å kommer over på denne sida av nyåret og kunne planlegge og drømme litt, Pasjonsblomst! Endelig! Jeg har prøvd hardt å ikke tenke for mye på det og konsentrere meg om jobbstart og helsa.

Jeg har jo slitt sånn med denne bekkenløsningen og bekkenlåsningen (som endelig begynner å slippe taket) og har brukt opp sykedagene mine, dessverre. Rekker ikke å tjene opp rettigheten til nye før prøvestart... (Så kontakt legen din og begynn med fysio (evt. kiropraktor, snarest, sånn at du forhåpentligvis ikke må slite med bekkenet så lenge etter fødselen som meg!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig godt å kommer over på denne sida av nyåret og kunne planlegge og drømme litt, Pasjonsblomst! Endelig! Jeg har prøvd hardt å ikke tenke for mye på det og konsentrere meg om jobbstart og helsa.

Jeg har jo slitt sånn med denne bekkenløsningen og bekkenlåsningen (som endelig begynner å slippe taket) og har brukt opp sykedagene mine, dessverre. Rekker ikke å tjene opp rettigheten til nye før prøvestart... (Så kontakt legen din og begynn med fysio (evt. kiropraktor, snarest, sånn at du forhåpentligvis ikke må slite med bekkenet så lenge etter fødselen som meg!)

Ok, da har det med din tidligere arbeids- og sykesituasjon. Leit, det kompliserer jo tingene litt. Men du har jo en plan, så det går nok heeelt bra ;)

Skal til jordmor idag, skal nevne bekkenproblemene da. Må jeg til legen enda engang, for å evnt bli sendt til fysio/kiropraktor?

Ha en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da har det med din tidligere arbeids- og sykesituasjon. Leit, det kompliserer jo tingene litt. Men du har jo en plan, så det går nok heeelt bra ;)

Skal til jordmor idag, skal nevne bekkenproblemene da. Må jeg til legen enda engang, for å evnt bli sendt til fysio/kiropraktor?

Ha en super dag!

Til kiropraktoren trenger du ikke henvisning. Vet ikke om JM kan skrive ut henvisning til fysio, men det er jo bare å spørre. Og selvfølgelig lønner det seg å komme inn hos en fysioterapeut med avtale med NAV sånn at du slipper unna med egenandel, gratis trening om det er "bekkenløsning med gangvansker", og gratis trening i 6 mnd etter fødselen.

Jeg var veldig for trening hos fysioterapeut, men der ble ikke bekkenLÅSNINGEN oppdaget og kiropraktoren min mente at all treningen jeg hadde gjort var som å kjøre bil med håndbrekket på.

Det er stor forskjell på fysioterapeuter også. Jeg gikk først til ei som ga meg 7 (kjedelige) øvelser som jeg gjentok og gjentok og gjentok i over ett år. Hun hadde flere inn til behandling (en lå med nåler og en ble knadd), mens jeg (sammen med flere andre) trente i salen uten særlig veileding og heller ingen framgang. Følte bare jeg var en inntektspost.

Hun siste var bare helt fantastisk! Hard trening i fellesskap, sjekk hver 6. gang og hun passet hele tiden på utfordre oss. Hun hadde en genuin intresse for oss!

Jeg har slitt mye og ser i ettertid at jeg burde ha søkt etter hjelp flere steder på et tidligere tidspunkt, men legen min syntes ikke det var nødvendig og hadde tiltro til fysoiterapeuten (og MR bilder, som ikke viser bekkenløsning/låsning, bare at det ikke er noe annet galt).

Nå er det ikke sikkert at du blir like mye plaget og heller ikke har en fysisk krevede jobb, men du er etter det jeg har forstått aktiv og liker å trene, og jeg unner ingen å plages med kroppen slik som jeg har gjort i over to år! Det har ballet på seg med rygg-og nakkeproblemer, setter begrensinger i hverdagen og ikke minst sliter det på humøret. Det er tungt for ei som knapt nok har hatt en sykedag tidligere.

Jeg begynner å få kontroll på det nå, tørr å utfordre kroppen litt og er i arbeid igjen, så dette skal gå rette veien, endelig! Jeg skal greie å leve resten av livet med de smertene jeg har nå hvis jeg ikke blir bedre. Og neste gang kanskje jeg slipper BL, og skulle det det bli trøbbel igjen så vet jeg å ta det seriøst og hvor jeg skal søke hjelp.

Ei jeg jobber med fikk igjen bekkenproblemene uten å være gravid etter 23 år og 2 svangerskap uten problemer, så det ikke noe å spøke med.

Ha en fin dag du også! Jeg gleder meg til det blir min tur til å gå til JM igjen! :rodmer:

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg startet den nye dagboka. Det er på tide å se framover og legge alt det vonde og tunge som har skjedd de siste årene bak meg. Jeg håper på at 2012 er snillere med meg! Velkommen til min nye dagbok! "Nyere tidsregning"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...