Gå til innhold

Nyere tidsregning


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Nytt år, nye muligheter!

Etter to år med store gleder og store sorger er det på tide å legge bort den gamle dagboka å begynne på ny frisk.

Til våren starter vi prøverunde nummer 3 og nedtellingen har startet! :danse:

Prøverunde en endte i positiv test etter ni sykluser, og i februar 2010 ble snuppa født. :babyjente:

Runde nummer to resulterte i positiv test etter to forsøk. Men dessverre mistet vi engelen vår i SA i uke 13 i september. :tristbla:

Pga praktiske, helsemessige og økonomiske grunner ble det en lengre pause for vi starter prøving på en søster eller bror til snuppa.

Velkommen til mi andre dagbok!

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grattis med ny dagbok :)

Takk, Synne-Marie! Skal tusle innom boka di å.

Hurra, ny dagbok og ny giv!

Bort me det gamla, og inn me det nya!! ;)

Kunne ikke ha sagt det bedre selv, Pasjonsblomst!

Blanke ark og fargestifter tel :)

:Nikke: Ble nesten litt inspirert til å sette meg ned med snuppas fargeblyanter og tegne hvordan jeg kunne tenkt med at året blir... Men så kunstnerisk er jeg dessverre ikke! :fnise:

Ny dagbok!!

Håper 2012 er veldig snill mot deg, du fortjener full klaff med prøvinga i vår :kose:

Takk! Vi satser på kjapp klaff og et svangerskap uten altfor mange komplikasjoner!

Det er så godt å komme over på denne siden av nyttår! Jeg har hatt det å komme meg over til 2012 som et mål og det har gått tung og tregt til tider, men når jeg ser tilbake gikk det lettere enn fryktet. Jeg har en stor konflikt å løse opp i, men får hjelp utenifra og forhåpentligvis blir det mye positive ting framover.

Vi har planlagt flere turer fram mot våren, men fikk en overraskelse fra kommmunen som kan koste oss dyrt (sånn er det å bli hus-eier!), så vi må se på det regnestykket før vi bestiller noe. Samt at det er store prosjekter planlagt fra før på huset, så det spørs hvor mye ferie kjære har igjen når vi er ferdige.

Jeg synes det er godt å se framover, men bare mot våren i første omgang. Tørr ikke å legge så mange planer etter det pga prøvinga.

Jeg har planlagt å bli gravid i løpet av tidlig-våren (selvfølgelig klaffer det med en gang :gjeiper: for nå har jeg allerede ventet så lenge), men har ikke tillatt meg selv til å regne på uker og sykluser før vi bikka over til 2012. Men nå er kalendenderen tatt fram og jeg har prikket inn syklusene mine. :nigo: Og prøvestart er bare to måneder (og noen dager) unna! :strix: Den er faktisk nærmere enn jeg torde å tenke på før jeg satte meg ned med kalenderen.

Hvis det ikke blir noe syklus-krøll vil jeg ha eggløsning i påska og får vite om det blir klaff uka før vi skal i bryllup til en vennepar (heldigvis er det litt utenfor allfarvei, så forhåpentligvis får jeg bruke sjåfør-unnskyldingen ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med ny dagbok :) Deilig å starte med blanke ark innimellom :Nikke:

Håper det blir et flott år for deg og at prøvingen ikke drøyer!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny dagbok :) Deilig å starte med blanke ark innimellom :Nikke:

Håper det blir et flott år for deg og at prøvingen ikke drøyer!

:klemmer:

Takk, Lucky! Trenger å se framover nå. Det føles riktig å ikke dvele for mye på det som har skjedd.

Det håper jeg også! :Nikke:

Hadde kraftige EL smerter i går og er noget støl i dag også. I går var det i perioder så ille at jeg hadde store problemer med å sitte. Men det er tross alt godt å kjenne at kroppen fungerer, spesielt med prøvestart ikke langt unna.

Er fanktisk bitte litt bekymret for et lite uhell vi hadde når vi hadde "voksen-tid" natt til å går. Men satser på at det går bra. Uansett er det ikke verdens undergang. Men må innrømme at det er merkelig å være redd for å ha blitt gravid. :gjeiper:

Er ikke helt på topp i dag da snuppa styrte noe veldig i natt. Jeg vet ikke hva det var med henne, og det ble ikke mange timene med god søvn i natt. Det føles ut som om jeg ikke får åpnet øynene helt. Trøster meg med at i morgen er det meg-dag! Jeg fikk i gavekort på ansikt-og fotpleie av kjære i gave på 5 årsdagen vår, og skal sove lenge og bare pleie meg selv i morgen. Gleder meg! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk hjem ei sur og klengete snuppe fra barnehagen i dag. Etter en time i armkroken min på sofaen var hun kokvarm. Stakkars snuppa var så dårlig, men klagde ikke, bare krøyp næremere meg. :hjerte: Håper det er forbigående og at hun ikke har fått influensaen som herjer i området. Synes det var nok med omgangssyka for ei og ei halv uke siden!

I kveld har jeg sydd nye sengklær og "pusset" opp dukkevogna mi fra 70-tallet, så snuppa får seg en liten overraskelse i morgen. Lurer på å sy ei lita stelleveske og mini-voksipose... Gikk litt bananas på stoffbutikken idag, så jeg har stoff til begge deler! :sjenert: Hun er enda litt lita for de to siste, men det er bare en fryd å se på henne når hun steller og styrer, mater, bysser og kysser på dukka. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksen-tid ja :lur: Man må unne seg det når man kan ;) Vi hadde endlig litt voksen-tid vi også etter jeg ble "friskemeldt" på forrige kontroll :)

Søte vesla som steller god for dukken sin :rodmer: Håper hun er frisk som en fisk i morgen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksen-tid ja :lur: Man må unne seg det når man kan ;) Vi hadde endlig litt voksen-tid vi også etter jeg ble "friskemeldt" på forrige kontroll :)

Søte vesla som steller god for dukken sin :rodmer: Håper hun er frisk som en fisk i morgen :klem:

Så kjekt at du ble friskmeldt da! :lur: Greit å ha muligheten i allefall! ;)

Ble hjemme-med-syk-snuppe-dag og ikke meg-dag, men det er helt greit! Vi koser oss og mamma kommer og passer henne mens jeg er på skjønnhetssalongen. Det var bare de timene med ekstra søvn i morrest jeg kunne tenkt meg, spesielt etter enda en natt med besøk i foreldresenga. "Fordelen" med febersyk snuppe er i allefall at tempoet er litt roligere enn vanlig.

Men jeg har fått gjort litt forefallende, som ryddet bort sko som snuppa har vokst ut av og kikket litt på klærne hun har arvet. Tror jeg må roe ned shoppingen til henne... :sjenert: Det var nok tøy i neste størrelse (98) i allefall!

Fikk ringt Nav også, og der var de ikke hyggelige! De har gjort to store tabber; ikke betalt ut AAP, men betalt ut sykepenger (som jeg allerede har fått av arb.giver). Merkelig at selv om det er de som har gjort feil så blir det mitt problem! :sinna: Og noen beklagelse eller innrømmelse av feilen kan en se langt etter! Jeg burde ha ringt å ordnet opp i dette for lenge siden, men er det rart at en kvier seg for det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagefri og Nav-ærend ble en koslig tur til sentrum med snuppa. Hun synes det er så stas å ta buss og vi kostet på oss en tur på cafè. Hun fikk jage duer og velge en leke på leketøysbutikken (etter en del ledenende forslag! :lur: ), og før vi dro hjem sovnet hun helt utmattet i vogna etter å ha vært så flink og gått masse selv. En fin kosedag! :rodmer:

Jeg har vært plaget med mageknip og ekstrem trøtthet i dag og kunne gjerne ha gått å lagt meg samtidig med snuppa i dag. :natti: Får prøve å holde ut litt lengre....

Traff hun med termin samtidig som jeg skulle ha hatt og det gikk fint da, men vonde tanker har begynt å surre de siste dagene. Idag (og hver ettermiddag) var det lite hjelp i kjære, samt at snuppa var sur og vrang til kvelds, og jeg tenkte tanken om å bare droppe flere barn. Det er teit tanke, som dessverre dukker opp når humøret er på bånn. Jeg tenker også at snuppa og jeg greier oss uten kjære... :trist: Og det jo ikke det jeg ønsker i det hele tatt! Blir så skuffet over meg selv for at jeg tenker sånn, når vi har det jo så fint sammen. Han er flink med snuppa, og jeg må bare innse at snuppa, klær, renhold og mat er mine ansvarsområder, mens han tar seg av hus og bil, osv. Og det er sikkert tider han kunne tenkt seg mere hjelp av meg når han jobber i garasjen på kveldene, mens jeg sitter å ser tv. Arbeidsfordelingen er sikker ganske lik når det kommer til stykket.... Vi hadde en mer oversiktlig fordeling av husarbeid før barn og hus, og jeg har ikke helt blitt vant til denne tradisjonelle fordelingen, liksom. Jeg vil ha mere hjelp til husarbeid, men har ikke lyst til å måke snø, fikse bil og data. :sukk:

Men jeg ønsker at snuppa skal ha søsken, på godt og vondt! Og jeg vil for alt i verden ikke miste kjære! Jeg må vel bare minne på meg selv at jeg faktisk fortjener kjære, snuppa og et godt liv!

(Ble et surrete innlegg dette!)

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Det er nok lettere for at slike tanker kommer når man er trøtt og sliten med et humør som ikke er på topp.

Koselig dag med snuppa i byen da :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje dere kan skaffe dere hushjelp? Det har min samboer lovet at vi skal få oss.. hver 14. dag ;)

Håper humør og tankesett er mer positivt idag! Ikke la de tunge tankene henge ved.. Hva er du godt fornøyd med idag? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, søtinger, for oppmuntrende ord! Det går litt bedre nå og jeg ser fram til jobbehelg for å få tankene over på andre ting.

:klem: Det er nok lettere for at slike tanker kommer når man er trøtt og sliten med et humør som ikke er på topp.

Koselig dag med snuppa i byen da :hjerte:

Trøtthet over flere dager og dårlig humør er nok ikke akkurat en god oppskrift på gode tanker og mental helse. Det er bare å prøve å ikke dykke for langt ned i de vondt tankene! :fy_fy:

Kanskje dere kan skaffe dere hushjelp? Det har min samboer lovet at vi skal få oss.. hver 14. dag ;)

Håper humør og tankesett er mer positivt idag! Ikke la de tunge tankene henge ved.. Hva er du godt fornøyd med idag? ;)

Vi har snakket om hjelp, men det blir ikke før senere, og det skal bli godt! Det er ikke det at jeg ikke har tid, det bare føles så utakknemmelig noen ganger...

Det føles litt bedre idag. Jeg har jo mye å glede meg over, i går fikk jeg foreksempel kjøpt meg to turbukser (sårt trengt!) og en tøff regnkappe. Retailtherapy! :hjerte:

Idag gleder jeg meg til å gå på jobb! Skal bli godt! Og at jeg gjør husarbeid mens jeg sitter her (vasker klær).

Har fremdeles mageknip innimellom og er kjempetrøtt! Føler at jeg går rundt som en zombie. :Gjesp: Og jeg sover dårlig på natta. Drømmer rart og våkner ofte av at det klør over hele kroppen. I natt hadde vi besøk av ei tett og hostende snuppe som gjorde at jeg bare sto opp å så på tv i et par timer midt på natta. Jeg var bare så lei av å prøve å slappe av og ikke klø.

Tanken om at jeg muligens er gravid har ikke helt gitt seg, og tenker en del på hvordan det skal gå. Mitt høyeste ønske er jo å bli gravid igjen, men ikke denne mnd. Det at jeg drømmer helt syke drømmer hjelper ikke på. Håper bare de rare drømmene er en måte å takle litt stress og bekymringer!

Snuppa er som sagt ikke helt i form. Dvs hun er sitt vanlige, men litt snørrete, på dagtid, men når hun legger seg blir hun tett og hoster mye, stakkar. Og når hun er syk vil hun gjerne ligge i mellom oss. Vi burde som smått å venne av henne det, men det er vanskelig å ikke gi etter når alt hun vil er å være sammen med oss, samt at det stilner gråten og alle mann kan sove videre. Stort sett sover hun fint natta igjennom i sin egen seng. Håper hun blir bedre i løpet av helga!

Nå har jeg drukket opp kaffekoppen min og det er på tide å hive seg i dusjen. Det er mange timer til jeg skal dra enda, så kanskje det blir en runde i dagbøkene etterpå. God helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg virkelig å lure... Brystene mine er sikkelig ømme! :sjokkert: Meeeen, det er jo et PMS-tegn også, og TR er ventet om et par dager.

Vet egentlig ikke hva jeg skal tro eller håpe, men tar det helt med ro til i allefall onsdag.

Ble fryktelig glad og håpefull med det samme, men så kom jeg på hvor mye styr det steller i stand igjen, og begynte å tenke på at det kanskje går galt igjen. :sukk: Så det er bare å vente og se...

Jeg føler nesten at jeg er på symptom-kjøret igjen! :fnise:

Har forresten blitt sikkelig forkjøla! Pottetett i bihulene, tett nese, tårene renner, halsen verker, ørene banker og hodet kjennes ut som om det skal til ekspodere. :forkjola:

Nav har nesten ordnet opp i halvparten av feilene, så jeg er positivt overrasket over at det kan gå unna der også. Men det mangler fremdeles nesten 6000 og hva som skjer med de pengene jeg har fått feil vet jeg ikke. Må vel ta en runde til da...

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ojda... det ER jo litt vanskelig å ikke følge med på kroppens signaler, det er jo det..

:rodmer: Håpe det løser seg enten ene eller andre veien. Begge deler er jo både positivt og negativt, du får heller prøve å tenke at du "tar det som kommer"...

Ha en nydelig dag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt imponert over NAV jeg også nå, da er det bare andre halvparten igjen.

Så kjedelig at du har blitt potte tett, god bedring missiw :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke lett å ikke gjøre det nei, Pasjonsblomst! Jeg tror tidvis at jeg bekymrer meg litt mye, men "å hoppe av i svingen" er ikke akkurat den ultimate prevansjonen heller. ;) Samtidig ønsker jeg å bli gravid igjen og få en bekreftelse på at jeg "funker". Men helst ikke akkurat nå.

Har hatt litt mensmurringer i dag, men det betyr jo heller ingenting. I dag heller jeg mot at jeg ikke er gravid, men likvel tar jeg "gravid-hensyn". :sjenert:

Takk, Pusilus! Jeg er like forkjøla og tett. Har blitt værre i ørene og halsen, og håper bare ikke jeg får ørebetennelse! Skal bare ta det med ro og stelle for arbeidsfolka (kjære og svigerfar) og ellers bare ta et par kose/sykedager nå.

Det er helt utrolig at det gikk så fort! :hakeslepp: Jeg var på mitt lokale nav-kontor på onsdag, nøstet opp i det siste i den delen av saken på telefonen på torsdag, og fredag var to måneder med avklaringspenger utbetalt! Dèt MÅ være ny rekord! :klappe: Jeg trenger å se at det funker og få litt trua på systemet igjen. Vi er ikke avhengige av de pengene heldigvis og jeg har vært nære på å gi opp flere ganger, men det er noe jeg har krav på, og jeg har betalt inn min del til fellesskapet siden jeg var 15 år, så nå var det min tur til å få sånn støtte. Jeg går jo ikke akkurat inn for å ha et vanskelig bekken! :regler: (Huff, jeg har et sånt stort behov for å rettferdiggjøre at jeg får støtte til rehabilitering og opparbeiding... Selv om de fleste har full forståelse, så føler jeg meg som en snylter!)

Har levert snuppa og vært en snartur på butikken. Snuppa var ikke så veldig fornøyd med å gå i bhg idag. Først ville hun ikke kle på seg, så ville hun ikke gå ut av bilen og så ville hun ikke at jeg skulle gå. Så det måtte jo ende i tårer! Men jeg må bare smile av henne for det gikk ikke mer enn et par sekund før hun stoppet å gråte, selv om det hørtes ut som om det var verdens undergang at jeg lukket døren og gikk. Noen ganger er det litt godt å høre at det går over, selv om jeg får høre etter på at det har gått fint.

Det er under to uker til hun blir to og jeg funderer litt på om jeg skal styre med barneselskap eller ei. Det blir familieselskap og fellesburdag med barselgruppa, og jeg lurer på om det holder. Spørs om jeg ber noen ekstra til familieselskapet heller. Får se an litt jobbing og sånn.

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over nav :klappe:

Du må jo ikke føle deg som en snylter da! Det er jo ikke din feil at bekkenet ditt er som det er og det skal jo ikke du måtte betale i dyre dommmer for... ;)

Tenk at vesla snart er 2 år! Det går virkelig unna :)

God bedring til deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...