Gå til innhold

Ny tidsregning


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Stor :klem: til deg, Missiw! Du har virkelig mye å tenke på for tida, og jeg føler veldig med deg.

Håper du har klart å holde deg i aktivitet i dag, og at dagen i dag har vært enda bedre enn gårsdagen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En stor og god, hjertevarm klem til deg Missiw! :klemmer:

Vet du, det er ikke alltid til det beste å prøve å holde følelsene inne i seg, og ikke la de komme frem. Hva med å flate helt ut noen dager? Be om hjelp til barnepass, besøk foreldene dine eller noe.. gråt og vær lei deg. Sorg og smerter må bearbeides.

Vet bare av erfaring at ting kan dra seg ut/bli verre dersom man ikke tar følelsene på alvor. Du trenger ikke "samle" deg, ivareta alle andre rundt deg HELE veien kjære deg..

Det er lov å være lei seg... :lillesky:

Takk, Pasjonsblomst, men det er da ikke alltid så enkelt å gjøre det man bør... :klemmer:

Jeg prøver stort sett ikke å holde på følelsene mine, men med snuppa hjemme kan jeg ikke gå rundt å grine. Og da må jeg bare ta meg sammen. Samtidig har det vært så mye vondt de siste to årene at jeg er tidvis lei av å være lei meg, om du skjønner.

Jeg har ikke så lett for å be om hjelp da jeg er vant til å ordne opp i alt selv. Jeg har vært singel stort sett hele livet og jobbet for meg selv, så å be om hjelp sitter lagt inne. ;) Men jeg har blitt flink til å gjøre det med kjære. (Det var sånn jeg visste at han var dèn rette! :hjerte: )

Takk for at du satte meg på plass! I dag har jeg ligget i 2 timer i senga midt på dagen med klærne på og jeg laget ikke middag!

Stor :klem: til deg, Missiw! Du har virkelig mye å tenke på for tida, og jeg føler veldig med deg.

Håper du har klart å holde deg i aktivitet i dag, og at dagen i dag har vært enda bedre enn gårsdagen :klemmer:

Takk, Honning! :klem: Gårsdagen var ikke så ille, og dagen i dag var ikke så ille som tirsdag, men det har så langt ifra vært bra. Men nå ser jeg fram til helga sammen med kjære og snuppa. Det er god medisin! :rodmer:

Den planlagte aktiviteten hjalp ikke, jeg gikk bare rundt å var trist, så jeg dro hjem å la meg. Det var godt!

Det har ikke vært så bra idag, som sagt. Skulle til å si at jeg ikke har grått, men det gjorde jeg på vei til grava. :tristbla: Jeg har en klump i halsen, tårene ligger hele tiden på lur og jeg føler meg sliten og trett. Jeg har gått i flere dager å ventet på mensen i håp om at det kunne være grunnen til humøret, den har ikke kommet. Men til vanlig er jeg ikke helt psyko hormonella, så det hadde jo vært litt rart om jeg plutselig skulle bli det nå. Det hjelper ikke på humøret at jeg ikke har fått mensen siden SA`en heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missiw vennen :klem: , du har lov til å ha dårlige dager. Jeg kan se at du er lei av å være trist og lei (jeg har har det sånn jeg også) men noen dager trenger bare følelsene å komme ut. Det er godt at mannen din er den han er for deg, at du klarer å be han om hjelp :Nikke:

Jeg har knabbet dette fra en av bloggene, det er noe jeg har levd etter i perioder det siste året.

Innvilg deg selv tid

til å ligge nede,

men ikke bli liggende.

Tenker på deg.

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Pusilus!

Jeg har lest det sitatet og har tenkt på det innimellom. Det er en trøst, når en kommer på det. Når det er som værst føler jeg meg så alene og ensom, men det er godt å bli minnet på at det er jeg ikke. Det er faktisk andre som føler som meg.

Jeg fikk mensen i dag morrest! :bolledeig: Og at jeg har vært premenstruell har vel ikke akkurat hjulpet på humøret. Men det er jo noe vondt som ligger bak, så jeg har nok ikke kommet til å vært glad og lykkelig denne uka uansett. Håper mensen, som gjør meg lettet over at nå er ting i orden igjen, og at det er helg med kjære og snuppa hjemme hjelper på humøret! Og så skal jeg prøve å ikke tenke for mye på det jeg ikke kan gjøre noe med!

Fikk forresten skryt på treninga idag, det nærmer seg utflytting for mor og det er deilig vårvær :sol: . Humøret er så som så idag også, men det er mye å glede seg over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så deilig med helg! Og kjempe gode nyheter; kjære har pappaperm hele neste uke! :strix: Han nevnte noe om å reise bort men vi får se, da vi har 100 ting å gjøre her hjemme. Men det blir veldig godt å ha han hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppendeglad: for mensen og pappaperm!! :nigo:

Det var bra at du fikk et par positive ting i livet ditt nå, og det er jammen morsomt at mensen kan være positivt, men det kan det faktisk ;) Håper dere får ei kjempefin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er heldigvis ikke bare vondt og mørkt om dagen, Honning! Må bare prøve å fokusere på de gode tingene nå. Har hatt ei "svart" uke, men helga skal bli fin!

Kjenner det er godt at mensen var så etterlengtet for jeg har hatt noen flashbacks til toalettet på hotellrommet for 6 uker siden...

Sitter å prøver å lese meg opp på det som har skjedd på jobb de årene jeg har vært borte, men eier ikke konsentrasjon og har fått en merkelig iver etter å gjøre husarbeid og alt annet enn det jeg skal! ;) Det er mye å lære seg, og med kjære hjemme neste uke bør jeg utnytte at han er borte nå og at snuppa sover. Men det er ikke lett å få hjernen over på jobb akkurat nå.

Snuppa er forresten 21 måneder eller 1 år og 9 måneder i dag! :strix: Og sov til syv for første gang på leeeenge! Vi har slitt med å få henne over på vintertid og at de har latt henne sove i opp til tre timer formiddagsdupp i bhg. Vi har aldri hatt problemer med å legge henne (så fremt vi ikke er på fremmed plass, eller noe) og har fulgt kveldsrutinen, så da har hun våknet før fuglene.

Hun elsker fremdeles å danse, er flink til å leke alene og har fått større intresse for bøker.

Hun er mindre masete og sutrete enn for noen måneder siden, men liker ikke å vente på middagen.

Hun er nysgjerring og vil delta i det meste, og misliker når ting foregår over hodet hennes.

Jeg synes hun er ganske flink til å gjøre det hun blir bedt om (så lenge det er lystbetont), som f.eks. si hade når vi går, og ta på seg og legge på plass lua. Men det glitrer i øyene hennes når hun finner på å gjøre det stikk motsatte hun blir bedt om. ;)

Og nå er hun våken, og ligger å synger i vogna ute! :hjerte:

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk, ei jente som snart fyller 2 år! ;) Det må være stor stas å være mamma :)

Høres ut som du har hatt litt ny energi innabords.. håper jeg får litt her, må gjøre litt husarbeid og jobb idag (forberede møte i morgen)..

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arg, har nettopp vasket ned kjøkkenet (igjen!) og tatt ned avtrekksvifta. Jeg glemte av en kasserolle med smør og plastvisp på plata i ettermiddag og hele skiten tok fyr mens jeg lekte med snuppa. Brannalarmen gikk ikke før etter jeg hadde slukket brannen i kasserollen. I tillegg til sot OVERALT greide supersmarte meg å sprute smeltet visp utover vasken og veggen, så den er ødelagt. Vi vurderete ny ventilator, men nå må vi ut å kjøpe ny i morgen da den begynte å smelte.

Jeg er så forbanna på meg selv for at jeg glemte kasserollen! Og det var så skummelt og sååå nære på at ventilatoren tok fyr, og da har kanskje også taket tatt fyr.

Snuppa holdt meg våken i natt, så jeg hadde ikke akkurat energi til å begynne å vaske, så jeg gikk å la meg på sofaen mens snuppa så på barnetv. Den søteste kjæresten min begynte å vaske og ordne opp etter meg. Det var godt at han begynte! Og helt uten å bli sint på meg. :rodmer:

Snuppa har forresten fått øyekatarr og er rød og verker. Har begynt å dryppe idag og varslet ifra om at hun blir hjemme fra bhg i morgen, og så får vi håpe hun blir fort bra.

Ellers fikk jeg endelig svar fra Nav om maksdato og AAP, og det har ordnet seg sånn som jeg håpte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på ventilator- og lampeshopping, og jeg har vasket resten av overetg. fri for sot og aske. Jeg skal ALDRI glemme av noe på plata igjen! :klaske:

Er trøtt som en strømpe og har lyst å gå legge meg nå, men det blir litt for tidlig. Har i tillegg et godtesug som ikke likner noe!

Koselig med oppdatering av snuppa :rodmer:

Så bra at mensen har kommet og at det er pappaperm til uken :hoppe:

Det er veldig koslig med snuppa nå. Hun har blitt så stor, forstår så mye og har sluttet med mye av den typiske 1,5års masingen. :rodmer:

Det har vært ei deilig uke med kjære hjemme. Vi koser oss sånn og har tid/overskudd til litt flere kyss og klemmer. :hjerte:

Tenk, ei jente som snart fyller 2 år! ;) Det må være stor stas å være mamma :)

Høres ut som du har hatt litt ny energi innabords.. håper jeg får litt her, må gjøre litt husarbeid og jobb idag (forberede møte i morgen)..

Ha en fin søndag!

Det er veldig stas å være mamma til ei på nesten to år! :Nikke:

Det har gått bedre i det siste. Mye pga at jeg har hatt kjære og snuppa rundt meg, for da er det ikke så lett å sette seg ned med tunge tanker. Og at mensen kom, sånn at jeg slapp å lure på det lengre.

Jeg har jobbet mye med meg selv og med å godta at det ble som det ble. Jeg har prøvd å fokusere på det jeg har i dag. Jeg har mistet en spire, men jeg har et barn, og vi kan prøve igjen. Jeg hadde planlagt at det skulle bli ca to år i mellom dem. Men det MÅ jo ikke være det, og med lengre mellomrom slipper vi to bleiebarn og tvillingvogn. (*positive tanker, positive tanker!*)

Jeg tror ikke det blir barn i løpet av 2012 :vetikke: , men jeg håper og vi får se når jeg begynner på å jobbe hvor raskt vi kan begynne å prøve igjen. Det er jo så dumt med jobben min og at jeg må slutte å jobbe nesten med en gang, og så jeg vil jo gjerne jobbe litt når det først har vært sånn styr for å begynne. Men jeg er bare nødt å se det an og la det skje når det skjer, selv om det er vanskelig å slippe drømmen om å gå gravid nå.

Vi kan jo bare sette igang å prøve nå, men da er det en stor fare for at vi taper mye i permisjonspenger. Og igjen spiller yrket mitt inn, siden jeg går permitert i 30 uker før fødselen også, så det blir noen kroner til sammen. Jeg føler meg grisk og kynisk når jeg prater om penger, men AS Familien skal holde hjulene igang. Og spesielt viktig blir det jo med enda et barn.

Jeg har kommet langt den siste uka og håper jeg stort sett greier å holde fokuset på gode, positive ting. Å få mensen, klarhet i det med Nav og begynne å lese på jobbgreier har hjulpet masse og endelig latt meg få senke skulderne og jobbe med de riktige tingene framfor å bekymre meg for masse greier jeg faktisk ikke kan gjøre noe med. Og det var faen meg på tide at jeg slipper å prakkes på en stund! :rope:

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppelura mi var bare sååå søt igår når mammaen som hadde pyntet seg for venninne-middag, kom ut av badet. Hun trakk i kjolen min og snurret rundt. Så var det min tur å snurre rundt sånn at kjolen danset rundt meg, mens hun sto å så på med stort smil og forventningsfulle øyne. :rodmer:

I natt våknet hun av et anfall med falsk krupp. Det var ganske skummelt og vi ble redde alle tre, men siden det ikke var så lenge siden jeg leste om det forsto jeg ganske raskt hva det var. Heldigvis, for jeg hadde hjertet i halsen en liten stund når snuppa hostet som en gammel mann og det surklet i brystet hennes som om hun ikke fikk puste. Selv var hun vettskremt. Vi fikk roet henne ned ganske kjapt og etter en tur ut i kulda la vi oss å sove i senga vår med vinduet på vidt gap. Natta gikk mye bedre enn vi fryktet.

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, skummel natt dere hadde da... Alt man skal igjennom med disse barna! Godt dere fant roen igjen ;)

Dere får NYTE en herlig helg...

Jeg er sikker på at den dagen du blir gravid igjen, og den dagen du får ditt neste barn, så vil det føles HELT riktig ;) Så får bare de "ideele" planene gå i glemmeboken. Livet kan jo ikke planlegges alltid, men ofte så blir det svært bra "til slutt" (går jo opp og ned da.. på veien).

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes jeg ser vesla med beundring i blikket for fine mamman sin :hjerte:

Falsk krupp er ikke noe artig, godt at det roet seg og dere fikk sove igjen. Både min søster og jeg var plaget av den dritten i flere år, håper det er et engangstilfelle hos dere.

God lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, skummel natt dere hadde da... Alt man skal igjennom med disse barna! Godt dere fant roen igjen ;)

Dere får NYTE en herlig helg...

Jeg er sikker på at den dagen du blir gravid igjen, og den dagen du får ditt neste barn, så vil det føles HELT riktig ;) Så får bare de "ideele" planene gå i glemmeboken. Livet kan jo ikke planlegges alltid, men ofte så blir det svært bra "til slutt" (går jo opp og ned da.. på veien).

:klemmer:

Det var skummelt ja, Pasjonsblomst! De meterene bort til senga hennes fra jeg hørte hosten og pusten hennes til jeg hadde henne i armene mine var ikke noe særlig. Med hjertet i halsen og tanker rundt hva som møtte meg. Jeg er glad for at jeg tilfeldigvis hadde lest om det og slapp å lure så lenge på hva det var!

Det var en deilig helg med kjære og snuppa. Vi koste oss ekstra med kake hos mormor og så middag ute på lørdag og deilig farsdagsmiddag med dessert på søndag. :hjerte:

Jeg jobber nesten daglig med å snu tankegangen i riktig retning ang babyplaner og babymage. Litt tungt innimellom enda, men jeg synes jeg har vært flink til å holde fokuset. Det har tatt litt tid da, men det er vel ikke annet å forvente.

Synes jeg ser vesla med beundring i blikket for fine mamman sin :hjerte:

Falsk krupp er ikke noe artig, godt at det roet seg og dere fikk sove igjen. Både min søster og jeg var plaget av den dritten i flere år, håper det er et engangstilfelle hos dere.

God lørdag.

Hun var så søt! :hjerte: Det er gøy at hun ser sånt!

Nei, den dritten kan vi være uten! Det er så skummelt for alle mann! Har heldigvis sluppet unna det flere netter, men hun har hostet veldig mye og vært veldig urolig fra ca kl 23 og utover til tidlig morgen. Hun hoster ikke på dagen og er ikke forkjølet. Og som vanlig er det bare mammaen som er bra nok da (på dagtid funker pappaen til trøst også), så jeg har ikke akkurat sovet noe særlig så langt denne uka. Har ikke hatt tid til dagdupping heller. :natti:

Hadde time til svangerskapskontroll i går, men hadde glemt å avbestille, så jeg dro og tok blodprøver, GU og celleprøver og fant ut at vi skulle fjerne en føflekk på puppen, samt pratet litt. Jeg får aldri roen når jeg har akutt-time, som det har vært noen av i det siste, så det var like greit å ta timen. Hun spurte om babyplaner og vi pratet og spøkte litt. Jeg setter mer og mer pris på legen min og er så glad for at hun kom tilbake når hun gjorde og at jeg ikke byttet fastlege! Blodprosenten var bra igjen! :nigo:

I dag er det en uke til jobbstart og kursing. Begynner å bli litt stressa, men det kommer nok til å gå bra. Må jo bare tro det! Blir bare litt mye de neste ukene med mye reising både med jobb og privat, samt at jeg ikke akkurat gleder meg til fire dager på hotell borte fra kjære og snuppa.

Med julegardinene er oppe, de fleste gavene innpakket og klar, og julekortene er skrevet, så jula kan bare komme! Skal bare jobbe litt og kose meg i desember når jeg er klar med all kursinga!

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flink du er som er klar til jul allerede :hakeslepp::nigo:

Kjempebra at blodprosenten din er bra igjen!

Ha ei fortsatt fin uke :klemmer:

Jeg elsker å styre og stelle til jul! Og så er jeg litt redd for at det skal bli travelt før jul.

Jeg er godt fornøyd med å være meg selv igjen. :Nikke: Skal likvel være litt påpasselig med å spise godt med jernholdig kost en tid framover. Men det er godt å slippe tilskuddet, som er litt hardt til magen.

Travel uke! Siste uka før jobbstart og føler at jeg må gjøre med ferdig med "alt", spesielt siden jeg skal være bortreist mye de neste ukene, men ikke alt kan forberedes! :klaske::fnise:

Har hadd den første natta helt uten snuppebesøk i voksensenga i løpet av natta,og det gjorde godt! Hun har blitt forkjølet og har hatt litt dårlig matlyst de siste dagene, men i morrest spiste hun to skiver, så jeg håper hun er på bedringensvei! Dessverre har visst øyekataren kommet tilbake.

Fant en historie lik, men også ulik min. Her: Jeg gråt noen tårer, men er glad for å lese om det. Jeg synes det har vært mye om det å miste i media i det siste, og det er godt at det blir satt fokus på det. Jeg har selv valgt å være ganske åpen om det. Det preger meg såpass mye, både fysisk, psykisk og ikke minst praktisk at noe annet hadde blitt feil. Det er godt med støtte og forståelse! Det eneste dumme er at jeg føler at alle går å venter på at jeg skal bli gravid igjen...

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du å skriver mine julekort også eller? ;)

Jeg elsker å stulle til jul jeg også, å lage julekort er noe av det jeg synes er artigst men når det kommer til skrivingen er det noe annet :sjenert:

Tenker på deg selv om jeg ikke er super aktiv her om dagene :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du å skriver mine julekort også eller? ;)

Jeg elsker å stulle til jul jeg også, å lage julekort er noe av det jeg synes er artigst men når det kommer til skrivingen er det noe annet :sjenert:

Tenker på deg selv om jeg ikke er super aktiv her om dagene :klem:

Skrev en god del konvolutter i går mens snuppa spiste kvelds. ;) Dèt er kjedligere enn selve kortene! Men nå er det snart bare igjen å klistre på frimerker. :fnise:

Skriver du en koslig, personlig kommentar på alle kortene, Pusilus? Jeg gjør bare det til de nærmeste, og i år har jeg bestilt ferdige kort med snuppa på for jeg orket ikke å begynne å klippe og lime. Håper på inspirasjon til hjemmelagde igjen neste år!

Det er heller ikke så mye som skjer heller her da! Kos deg med soving, håndarbeid og tv du, Pusilus! :klemmer: (Og litt jobb, ser jeg)

Sitter med en massiv kopp :kaffekopp: med grønn chai med kanel og kardemomme, fyr i peisen og sikkelig helgefølelse. Burde ha trent og møtt noen på cafè, men oooorker ikke! Er trøtt og lat, har kjempevondt i hofta. Jeg satt med smykkelaging i går kveld og når jeg reiste meg fikk jeg kjempevondt inni rompa/hofta, sikkelig tannpine. Måtte sove på ryggen fordi det var vondt å ligge på sidene og selv om det er bedre idag river det til godt innimellom. Har ikke tid til å bli verre nå altså! :regler:

Holder på med et lite ommøbleringsprosjekt i gangen og rydding i kjelleren, samt at jeg prøver å planlegge reisegarderobe til både meg og snuppa. Jeg rekker ikke å komme hjem og skal møte kjære og snuppa på kjæres hjemsted neste helg, og tar ikke sjansen på at kjære pakker alt til snuppa. :fnise: Det er nesten sånn at jeg har lyst å legge fram klærne hun skal ha på seg og ordne klar mat til dem når jeg er borte, men der må jeg sette en grense! :gjeiper: Kjære og snuppa greier seg nok, men jeg tror ikke det blir gjort så mye husarbeid, men det for vel være greit for denne gangen. Tror egentlig at kjære har godt av å prøve seg litt alene for jeg har skjemt han bort mens jeg har gått hjemme. Han har gjort MYE på huset, men har sluppet å tenke på handling/måltider/klesvask/snupporging, osv. på aldri så lenge.

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, formen er så laber! Kastet opp i natt og har sovet dårlig. Fikk ligge lenge, men det var ikke godt for ryggen min. Vondtet i hofta har gitt seg, men har sikkelig vondt i nedre del av ryggen og bekkenet, a la mensvondt. Det sikker godt i eggstokkene innimellom i tillegg (CD 15) og jeg er slapp og kvalm. Det var ikke sånn helga skulle bli! :kjefte:

Akkurat sover snuppa, mens kjære står i dusjen. Han har vært uggen i magen siden onsdagskvelden, men har sluppet unna oppkast. På tirsdag fikk jeg beskjed om at det trolig gikk noe i bhg. Snuppa har bare vært litt rar i magen, men i tidvis utrolig dårlig humør, så det spørs om vi har fått noe magegreier hele gjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...