Gå til innhold

Ny tidsregning


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Mye bedre form idag! Litt knip i magen enda, men den utrolig late lørdagen, og så langt søndagen har hjulpet på det meste.

Sitter med hårfarge og prøver å samle tankene om jobbstart, kursing, ikke minst testing og det at jeg skal være mye borte de neste ukene. Har jeg lest nok? Greier kroppen å henge med? Ordner det seg med nav (det jeg trodde var vedtak om APP viste seg å bare være et info.brev)? Prøver å ikke bli stressa, men det er ikke helt lett, planleggingsfreak som jeg er. :sjenert: Skulle ha gjort både det ene og det andre, bl.a. vært litt kjæreste før jeg drar, men det er ikke lett med to som er ugne i magen. Ikke akkurat det beste utgangspunktet for romatikk! ;)

Stakkars kjære! Han klager ikke, men det har ikke akkurat blitt mye action på han de siste månedene, og jeg greier bare ikke å gjøre det når det blir en ting jeg må krysse ut på "Må gjøres-lista". Får håpe formen og lysten blir bedre til i kveld. Er jo EL-tider, så da bruker jeg til vanlig å bli mere lysten. :lur:

Nei, nå må jeg tilbake til bøkene! Har mye å komme igjennom enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra for Pusilus! :strix:

Sitter pakket og klar, bare dusje og sove før jeg reiser på kurs i morgen. Gruer meg for å være borte fra kjære og snuppa i 4 dager! Begynner nesten å grine bare jeg tenker på det. :sukk:

Kjenner liten glede for jobbstarten, selv om jeg føler meg faglig klar. Alle spør om jeg synes det blir kjekt å begynne på å jobbe og jeg har mest lyst å si at nei, jeg skulle ha gått med stor mage og vært i sv.sk.permisjon nå!

Er redd for at kroppen ikke vil henge med og siden jeg begynner av "feil" grunn er det ikke lett å glede seg for å være back in business!

Det skal jo bli litt godt å komme seg ut blandt folk igjen, men akkurat nå skulle jeg ønske meg en annen jobb og en annen grunn for jobbstart. Jeg får bare bite tennene sammen et halvt års tid før vi kan begynne å prøve igjen.

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har noen fine dager på kurs tross alt :klemmer:

Skjønner godt at du helle skulle gått hjemme i permisjon :( Men håper veien tilbake til jobb går fint for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte du :klem:

Lykke til med kurs og jobbstart. Tenker på deg :hug:

Tusen takk, Pusilus! :klem:

Håper du har noen fine dager på kurs tross alt :klemmer:

Skjønner godt at du helle skulle gått hjemme i permisjon :( Men håper veien tilbake til jobb går fint for deg :)

Takker, Lucky! :klemmer:

En dag igjen her bort, så flyr jeg og møter kjære og snuppa på hans hjemplass! :strix:

Det har gått mye lettere enn forventet, både det å væer borte og kursing/testing. I morgen og tirdag igjen, så er jeg back in business! Rart, etter å ha vært borte fra alt i 2,5 år. Noe har kommet lett tilbake, mens andre ting har vært tyngre. Men det har vært godt å begynne å bruke hodet igjen.

Har vært åpen om situajonen til noen få her og det har vært litt godt. Det er kanskje rart for noen at jeg er det, men det har preget meg og livet mitt så mye. Jeg er ikke ute etter trøst, men det er meg nå, liksom. Og jeg greier å snakke om det uten å bli veldig trist. De fleste trøster meg med at det var ikke meningen og at det sikkert var noe galt med barnet, og akkurat det var jeg tidlig fortrolig med. Jeg tror ikke de forstår helt hvor mye det har gjort med livet mitt, sånn mtp jobb, nav, og permisjon. Og at vi ikke bare kan begynne å prøve igjen og bli gravide når det passer oss, samt den lille usikkerheten om det kanskje ikke blir så enkelt eller at det går galt igjen.

ÈN DAG IGJEN! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo en mileåæl å være tilbake på jobb igjen, selv om du gjør det med blandede følelser. Håper det kommer mye godt ut av det også, og kanskje tida går enda raskere frem mot .. ja. f.eks neste år ;)

Minner på mitt yndlingssitat: Lev mens du gjør det, og elsk mens du tør det! Særlig det siste, det med å tørre å elske - tørre å satse - tørre å håpe... Selv om du har vært svært uheldig denne gang, er det lite foreløpig som sier at du skal ha noen større risiko for at det samme skjer på nytt.

Foran deg ligger nye muligheter, håp, glede og forhåpentligvis iallfall et barn til.. Bak deg ligger også mye glede, men også sorger og skuffelser. Godt å ha det bak seg, er det ikke? La håpet prege fremtiden.. ;)

Nyyyyt førjulstiden med masse blomster og lys og kos, snart er det et nytt år -- snart snur sola-- om ikke lenge er det vår :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snuppa er ett år og 10 måneder i dag! :strix:

Vanskelig å tro at vi snart har en toåring i hus! Årene har gått så fort.

Hun er flink til så mye og vi er stadig forundret over henne. :rodmer: Men hun har også lært seg å hale ut tiden, er meeeeget bestemt til tider og har dèn viljen.

Hun blir klarere og klarere i talen, men enda er det "fantasi setninger", selv om vi skjønner fler ord. Hun sa sin første setning forrige uke: pappa stått opp.

Som hos andre bhg.barn virker det som den ene forkjølelsen avløser den andre og hun har hatt et rødprikkete smukkeutslett rundt munnen siden tidlig i høst som kommer og går.

Vi merker at hun blir fort sint og lei seg når ting ikke blir som hun hadde tenkt seg det, og er vanskeligere å distrahere enn før.

Men hun er stort sett blid og glad, og vi ler mye sammen. Jeg elsker smilet og latteren hennes. Spesielt når hun smiler sånn at øynene blir to streker og munnen bare tenner! :hjerte:

I forrigårs fikk hun sin andre sikkelige hårklipp og jeg tok ca to cm av luggen og en 4 cm i nakken. Hun er så fin med bølger og krøller når vi ordner henne, men med luer og bhg er det ikke mye vits med en frisyre enda. ;)

Det blir jo en mileåæl å være tilbake på jobb igjen, selv om du gjør det med blandede følelser. Håper det kommer mye godt ut av det også, og kanskje tida går enda raskere frem mot .. ja. f.eks neste år ;)

Minner på mitt yndlingssitat: Lev mens du gjør det, og elsk mens du tør det! Særlig det siste, det med å tørre å elske - tørre å satse - tørre å håpe... Selv om du har vært svært uheldig denne gang, er det lite foreløpig som sier at du skal ha noen større risiko for at det samme skjer på nytt.

Foran deg ligger nye muligheter, håp, glede og forhåpentligvis iallfall et barn til.. Bak deg ligger også mye glede, men også sorger og skuffelser. Godt å ha det bak seg, er det ikke? La håpet prege fremtiden.. ;)

Nyyyyt førjulstiden med masse blomster og lys og kos, snart er det et nytt år -- snart snur sola-- om ikke lenge er det vår :rodmer:

Takk for gode ord, Pasjonsblomst! :klemmer:

Det var kjekkere enn jeg trodde å være tilbake. Har bare hatt to vanlige arbeidsdager enda, men håper det fortsetter sånn.

Det er mye vondt bak meg og det er utrolig hva man takler når man må. Dagene, ukene og månedene går fort, selv om det føles ut som om tiden noen ganger står stille og jeg ikke kommer videre. Jeg har mye å glede meg over tross alt!

Vi har pratet om når vi skal prøve igjen (april, kanskje sent mars, spørs på syklusen) og det er da ikke så lenge til? Tiden går sikkert enda raskere når jeg jobber. ;) Og jeg tror, mensteparten av tiden, at vi vil lykkes før neste år er omme, forhåpenligvis før sommeren. Jeg prøver å ikke ha det travelt. Det er jo en god drøm, og hva skal jeg drømme om når den går i oppfyllelse, sier jeg til meg selv, og prøver å ikke tenke så mye på hvordan det ikke ble fordi vi mistet spiren.

Kjære deg! Så trist å lesa at du har mista. No er eg her igjen. Men som Fru:)

Takk, Fru Edderkopp!

Gratulerer som fru, og velkommen tilbake!

Så herlig og lese at det har gått greit å være borte og med kursingen :hoppe:

:klem:

Kurset gikk så bra! Også det å være borte. Det var ikke like gøy å reise bort uka etter igjen, selv om det var bare for en natt... :sjenert: Er heldigvis ikke så mye borte, selv om det blir noen sene kvelder,men da får jeg kose meg med snuppa på morgenen

Snuppa var superglad for å se mammaen sin igjen, men det kan virke som om hun ikke helt liker forandringen med mamma som ikke har vært så mye hjemme. Hun har hatt seg noen sikkelige raserianfall, som vi ikke har sett før. Ingenting hjelper når hun først har bestemt seg. Det har dabbet litt av, og vi håper hun blir vant til at jeg ikke alltid er her. Hun har sikkert også merket at jeg var nærvøs før kurset og brukte mye tid på å lese. Jeg snakket med flere mammaer på jobb som hadde samme opplevelsen etter de begynte på. Heldigvis jobber jeg bare 50% en stund framover og håper snuppa venner seg til det.

Kroppen hang med på arbeidsdag en (veldig lang) og to (kort), men på dag tre (lang) begynte jeg å kjenne det. Ikke hjalp det at mensen kom den siste dagen. Jeg er jo glad for at den kommer sånn som den skal, men det er jo ikke godt til korsrygg og bekken. Har fri ganske mange dager nå, og det skal bli godt. Har styrt fælt på kjøkkenet i helga, og kjenner at jeg så langt ifra er bra. Det har vært lite fokus på trening de siste ukene og jeg må ta meg i nakken der. Jeg tror ikke jeg får trene hos bekkenfysioterapeuten lengre, så jeg burde begynne å trene på senter igjen, men kvier meg for det.

Fikk jobbing i jula da! :tristbla: Det blir fullt hus her, mens jeg må på jobb. Begynner tidlig 23., natt borte på hotell, og kommer hjem seint på kvelden julaften. Er IKKE så veldig fornøyd med det, men jeg kommer ikke unna. :sukk: Må jobbe 2. juledag, men det er heldigvis en kort dag. Godt jeg vet det på forhånd, sånn at jeg får forberdt meg på å være borte og prøve å ikke vise hvor jeg lei meg jeg for det til snuppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at det er greit å være tilbake i jobb! :klemmer:

Synd med jobbing i jula, da... Må si jeg er veldig glad jeg har et yrke hvor det er uaktuelt. Ble forresten veldig nysgjerrig på hva du driver med, men så tok jeg en titt på avataren din og så tror jeg at jeg skjønte det allikevel :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe artig med jobb i julen, men må man så må man. Slik er det i helsevesenet også, annenhver jul... Jeg er lykkelig for at jeg bare jobber dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at det er greit å være tilbake i jobb! :klemmer:

Synd med jobbing i jula, da... Må si jeg er veldig glad jeg har et yrke hvor det er uaktuelt. Ble forresten veldig nysgjerrig på hva du driver med, men så tok jeg en titt på avataren din og så tror jeg at jeg skjønte det allikevel :fnise:

Overraskende greit. Spent å se når det blir mere jobbing da.

Ja, i noen yrker er det bare sånn! :lur:;)

Det er ikke noe artig med jobb i julen, men må man så må man. Slik er det i helsevesenet også, annenhver jul... Jeg er lykkelig for at jeg bare jobber dag :)

Så greit da! Jeg har alltid jobbet skift, men har heldigvis sluppet unna hver jul unntatt en. Fikk tilbud av mamma om å utsette feiringa til 1.juledag, men jeg takket nei. Tror ikke det blir så populært til tantebarnet mitt på 5! ;) Og det går bra, det har jeg bestemt meg for! :Nikke:

Det er så mye å gjøre og jeg storkoser meg med juleforberdelsene! Har fri til onsdag og jeg både koser meg med fri og stresser for at jeg skal på jobb i tre dager i neste uke! :klaske:

I morgen har kjære bursdag og pappaperm, jeg og snuppa har også fri så vi skal kose oss i badeland og spise deilig burdagsmiddag. Gleder meg til en sikkelig familiedag! :strix: Vi har jo det i helgene også, men det er litt mere spesielt med en sånn dag midt i uka. Mye av tiden i helgene går ofte med til hus-ting, mens på pappaperm-dagene er det ikke prioritert. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har den kosligste morgenen med snuppa! :hjerte: Det hender at vi ikke er helt enige på morgenene, men i dag har vi koset oss som bare det! Og i bhg skal de i vei for å se byens julegran i dag. :tree:

Det har skjedd noe med pratingen i løpet av helgen. Flere ord har løsnet og vi kan øve ved at vi sier samme ordet flere ganger og hun prøver så godt hun kan å herme etter.

Spurte om hun var mammas lille baby idag, og det var hun! :rodmer:

Har koset meg med masse besøk, god mat, baking og avslapping i hele helga. Formen har ikke vært helt på topp og hele familien er snørrete og hoster. På tide å bli bra nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så store jenter vi har fått! Vetlo prate og masse no og har satt beina godt i trassalderen. Det er ein stevsom alder, men dei gode stundene er jo utruleg gode. Så bra at jobbingen går greit, det er tøft å starte opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenk så store jenter vi har fått! Vetlo prate og masse no og har satt beina godt i trassalderen. Det er ein stevsom alder, men dei gode stundene er jo utruleg gode. Så bra at jobbingen går greit, det er tøft å starte opp igjen.

Ja, jeg forundres stadig vekk over den store, lille jenta mi med stålvilje! :rodmer: Heldigvis er det mye mere kos og glede enn krangler og diskusjoner. Tenk når de kommer i tenårene! :fnise:

Nå er det store diskusjonstemaet votter! De vil hun ikke ha på, men hyler "aaauu!" når hun får kalde hender. Jeg får håpe hun tar til fornuften i løpet av vinteren! :gjeiper:

Håper dagen fortsetter like bra da, Missiw!! ;) og god bedring til hele familien ;)

Mange koslige desemberdager nå! :hjerte: Elsker julestemingen!

Kjære og snuppa er bedre, mens mammaen fremdeles hoster.

Kjenner jobbingen på ryggen. Jeg er stiv og øm, og er redd for "følgeplager". Tror jeg skal prøve å få gjort om turnusen til annenhver dag, fremfor flere dager på rad og langfri i mellom arbeidsperiodene. Da får ryggen og det stive, låste bekkenet mitt hvile i mellom øktene og jeg har mere overskudd til familien i arbeidsperiodene mine.

Har langdag i dag og i morgen og gruer meg til 9-10 timer på bena. Men før jobb i dag skal jeg til knekking og håper det hjelper!

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du er bedre i kroppen. På tirsdag var det Luciafeiring i barnehagen. Når vi skulle reisa heim nekta vetlo å gå med sko, ho skulle ha dei nye støvlane på. Ho har også ivrige telefonsamtaler med Sabeltann. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du er bedre i kroppen. På tirsdag var det Luciafeiring i barnehagen. Når vi skulle reisa heim nekta vetlo å gå med sko, ho skulle ha dei nye støvlane på. Ho har også ivrige telefonsamtaler med Sabeltann. :gjeiper:

Her å foretrekkes støvler! Forleden nektet hun å ha på seg skoene i bhg og protesterte så villt at de andre foreldrene kikket rart på oss, som om jeg tvang på henne sko som ikke var hennes. :fnise: Og forrige kvelden skulle hun legge seg i nisselue og ikke pysj! ;)

Her snakkes det i tlf også. Hun nikker og smiler, ler og prater, så det må visst være hyggelige folk hun prater med!

Innom med en stor :klemmer:

:klem: tilbake, Lucky!

Overlevde arbeidsperioden, selv med overtid siste dagen. Men godt har det ikke vært. Med jeg kom meg greit dagen derpå og jeg trengte ikke å ty til smertestillende/muskelavslappende (som legen har skrevet ut i tilfelle det blir for ille) mens jeg jobbet.

Hadde kraftige EL-smerter CD15. Fikk ikke til å sitte normalt i over en time. Antydning til noe idag også, CD17. Ikke behagelig, men tross alt godt å kjenne at kroppen fungerer.

Snuppa har fått nest siste hjørnetann, oppe venstre side, helt uten at vi har merket det. Fint at hun slapp å ha så vondt som når hun fikk de nede! Ellers har hun begynt å sove en time lengre, til syv, halv åtte, noe mamma og pappa setter STOOOR pris på! ;) Passer bra å fortsette sånn i juleferien! :Nikke:

Nå skal vi ut på tur og treffe nissen, spise pepperkaker og drikke varm gløgg, mens pappaen må jobbe! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...