Gå til innhold

Ny tidsregning


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Snuppa høres helt herlig ut :hjerte:

Kan tenke meg mormoren var fornøyd med å skulle bli mormor igjen ja :)

Takk, Lucky! :hjerte:

Mamma synes det var veldig fint. Kastet seg rundt halsen min og kan liksom ikke la være å prate om det. :fnise: Koslig.

Brukte mammabukse i dag... :sjenert: Ikke fordi jeg trenger det, men fordi jeg fikk tak i en dritfin Mamalicious jeans (og annet mamma- og ammetøy) salg i går, som jeg bare måtte prøvekjøre! :nigo: Måtte ha en lang singlett over sånn at merke på bukselomma ikke vistes. :fnise:

Har idag feiret bursdagen min med nærmeste familie på middag. Bror ville ha vin til biffen og det var greit, men jeg ble litt stressa for at de skulle spørre om hvorfor ikke jeg ville ha. Svigerinnen min spurte etterhvert om vi skulle gå ut å ta oss et par glass vin, men jeg greide å avfeie det. Jeg var innmari oppblåst i magen og øm, så med drikkestresset ble det ikke så koslig som jeg håpte. Barna storkoste seg og jeg håper de andre voksne gjorde det også. Selv om det ble bare stress for vertinna. :sukk: Skal bli godt å bli offisiell! ;)

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Moro med mammaklær på salg da :Nikke:

Så kjedelig med at middagen ble slik for deg da...men tror nok de andre kosa seg i allefall :)

Skal bli godt når det blir offisielt ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig morro med salg, Lucky! Fikk en stor pose med klær for 350,- og mammaklær er ofte dyrt!

Håper de koste seg i allefall. Kjære syntes det va koslig i hvertfall.

Jeg har ikke lyst å fortelle om graviditeten enda, så jeg får bare unngå situasjoner der bror og svigerinne kan fatte mistanke, f.eks. hytteturen vi er bedt med på.

Har sendt avgårde kjære på jobb på sykkel i rengværet. Han tenkte at jeg skulle få slippe å gå med snuppa til bhg i regnet. :hjerte:

Snuppa har også våknet, og hun står i sprinkelsenga å synger. :rodmer: Det er så godt med en så morgenblid unge!

Selv har jeg sovet veldig dårlig i det siste. Er trøtt i åtte, ni-tiden, men når jeg legger meg litt senere får jeg ikke sove. Jeg drømmer masse rart i løpet av natta og må våkne opp og noen ganger stå opp for å nullstille meg. I går la jeg med ganskel tidlig og lå å slumret til kjære kom, så i morrest var jeg våken før fuglene. I tillegg har snuppa våknet en time før normalen en del morgener i det siste. Så det har blitt lite søvn i det siste. Og egentlig skal jeg vel være nygravid-trøtt, men det går veldig bra.

I går var vi på stort og koslig familieselskap. Vi var ca 40 stk som til vanlig kun samles i begravelser, så det var så utrolig bra at tante og onkel ordnet dette. Ble snakk om at vi skulle møtes på nyåret også, og da ble det mumlet noe om å ha det hos oss, siden vi er de eneste som har plass til alle, men jeg overhørte det glatt. :fnise: Jeg orker ikke å orge et sånt selskap når jeg er ca 7 mnd på vei. Det er jo en stor fare for at jeg før bekkenløsning igjen og hvem vet hvor ille den kan bli.

Nei, nå var visst sangstunden på naborommet over, så der er vel bare å stå oppp! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ufattelig lat idag og har hatt en god dupp på sofaen. :veslejenta: Er ikke gravidtrøtt, egentlig, bare litt lat og kjenner at snuppa sto opp 1,5 time før hun bruker i dag. Planla trening i dag, men det har vært så godt å ikke gjøre noe og se på tv midt på dagen! :nigo: Turen i regnet til og fra bhg får være nok trening i dag.

Glemte å fortelle om min veloppdragne snuppe! I familieselskapet på søndag hadde vi selvfølgelig kakebord. Matvarket mitt var kjapp bort for å sjekke ut godsakene. Hun begynte å pille på kanten på bordet, men snudde seg bort til meg og ristet på hodet med streng mine. :rodmer: Flinke piken min! Hun greide ikke å holde seg helt da, og vi fant henne med sjokolade i hele fjeset og kakespaden fra sjokoladekaka etter den værste trafikken rundt kakebordet hadde gitt seg. :ler: Men de andre forsynte jo seg så hun er vel unnskyldt! ;)

I går var jeg hos legen og fortalte om graviditeten. Hadde timen fra før og må tilbake i uke 12 for å starte svangerskapskontrollene fordi sykehuset vårt visstnok ikke ønsker prøvesvar o.l. før i uke 12. Men den er jo grei da.

Varslet arbeidsgiver også og fikk gratulasjoner derfra. Litt rart at jeg om 4 uker går ut i svagerskapspermisjon igjen. Men veldig koslig også! :hjerte:

Jeg fikk telefon fra Ryggskolen og en veldig hyggelig dame forklarte litt om opplegget og beklaget seg over at jeg ikke ville få plass før i slutten av september. Nå når jeg slipper å stresse med jobbstart før jeg evt er helt bra, kan jeg godt vente en stund til. Har ventet siden tidlig i vår på dette, så et par uker fra eller til gjør ikke så mye lengre.

Fikk gjort masse praktisk i går og fikk sendt klage på NAV-saksbehandleren min. Vet ikke om jeg når fram med noe, men jeg har iallefall utrykkt min store missnøye med henne. Vil også ha fjernet det hun skrev om min psykiske helse. :regler: Jeg forhørte meg med legen min først og hun mente hun var langt på vidda med "diagnosen" hun helt ut av det blå har gitt meg. Godt med støtte derfra! Heldigvis skal jeg ikke ha noe særlig kontakt med NAV nå som jeg er gravid igjen fordi jeg er så heldig å ha en arbeidsgiver som tar seg alt. :)

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangersskapspermisjon allerede om 4 uker? Skal si du har et raskt svangersskap!! ;) Er det pga. jobben du har, at du ikke kan ha den som gravid?

Er du lykkelig fornøyd og gravid forresten? Håper du innser hvor heldig du er HVER eneste dag, med en herlig familie rundt deg i vekst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Aurelia!

Jeg vet veldig godt at jeg er heldig som har snuppa, kjære og en liten overraskelse i magen min. Veldig godt! Og etter alt som har skjedd de siste to årene, setter jeg de enda høyere. :hjerte: Vet ikke hva jeg skulle gjort uten dem... :sukk:

Hver dag med snuppa er en fornøyelse og jeg fatter ikke hvordan en kan elske et menneske så høyt.

Det er pga jobb ja, og må ikke forveksles med foreldrepermisjonen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dårlig dag i dag... Uggen i magen, hodepine, mageknip, kvalme og luft. Ryggen er heller ikke bra etter gårsdagens sofasliting. Snuppa våknet gørrtidlig og med feil fot. Solstrålen min har vært mye sutrete. Hun duppet bare en halvtime så det er vel en fare for at det blir tungt til kvelds også. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis har det ikke noe å si på humøret til snuppa de siste dagene! Vi har kost oss masse og tatt litt ekstra fra fra bhg. :rodmer: Har bl.a. vært å sett en 5 uker gammel baby.

Formen min er det heller ikke noe å si på. Mageulaget er borte og jeg er bare litt kvalm hvis det går for lenge mellom måltidene (mer enn 3 timer).

Snuppa har fått nytt rom og er ikke helt fornøyd med det, så hun sov i mellom kjære og meg i natt. Dessverre syntes hun det var så stas at hun satt å pratet og og ventet på å få selskap kl fem i morrest. Var bare for meg å stå opp med henne. Ble litt ekstra dupping på oss begge i dag.

Vi måtte flytte snuppa ufrivilling fordi vi oppdaget at det kommer inn vann/evt at det "bare" er kondens i det ene hjørnet på rommet hennes. Madrass-sofaen som står i det hjørnet har trukket til seg vannet og begynt å muggle. Vi har ikke kjent noe lukt og håper ikke det har stått på lenge! Stakkar snuppa kan bli ganske syk av sånt. Så nå blir det totalrenovering at rommet hennes for å få sjekket hvor alvorlig det er. Det er da noe å ta over et eldre hus. :sjokkbla:

Sitter å lurer på om jeg skal ta kontakt med svigerinnen min og fortelle henne om hvor skuffet jeg er over at hun tvang meg til å svare ja på at jeg er gravid. :trist: Jeg er så lei meg for at hun tok ifra oss det å fortelle om hemmeligheten i magen når vi var klare for det og for å ta ifra oss vår glede og ære over å gjøre det! Synes det er så stygt å spørre om sånt og presse folk til å svare! :nei: Jeg lyver ikke og er ikke flink til å "tøye sannheten" heller, og å si ingen kommentar går liksom ikke. Åhh, for ei drittkjærring hun kan være! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt snuppas humør og din form er bra :strix:

Kjedelig med fukt på soverommet hennes da :( Men godt dere har flere rom å bruke så lenge ;)

Er nok ikke sikkert svigerinnen din tenker på samme måte som deg, men man skal jo ikke gjøre sånn.... Jeg har en kollega som gjorde det samme med meg her om dagen og jeg ble ganske satt ut... men hun er en av de jeg ville fortalt det til først på jobben uansett da...men ikke ennå liksom :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er godt med noen ekstra fine dager, Lucky. :rodmer:

Vi har vel egentlig ikke noe ekstra rom å avse, så snuppa bor i garderoberommet vår i mellom vårt soverom og vaskerommet. Ikke optimalt, men vi har flyttet noen skap sånn at hun ligger skjermet og jeg har flyttet over sommerfuglveggklistremerkene fra rommet hennes, sånn at det blir litt koslig. Hun la seg uten å klage i dag, så hun har akseptert flyttinga.

Jeg varslet svigerinnen om at jeg ble bare mer og mer lei meg for at hun hadde tatt ifra oss gleden ved å fortelle det selv når vi var klare for det, men hun skjønte ikke den og mente at jeg burde ha løyet henne rett i fjeset og sagt nei. Sa at jeg ikke lyver, men det var mitt problem. Hun hadde ant at noe var i gjerde for leeeeenge siden, så hun har rettferdigjort dette med at hun skjønte det, og prøver ikke å se min side av saken i det hele tatt. :murvegg: Jeg orket til slutt ikke å prøve å forklare, men hun lovte å ikke si noe til noen. Ikke en gang til bror, som om det rettferdiggjør det.

Men dette blir ikke glemt med det første for det er bare en av mange ting som man bare ikke gjør mot familie. Jeg er lei av halvsannehetene hennes og hemmeliggjøring av tåpelig ting som alltid kommer for en dag. Dessverre... :sukk: Dessverre for bror og tantebarna, selv om jeg må prøve å ikke la hennes teite oppførselg gå ut over dem. Jeg har godtatt mye fra henne opp igjennom årene, men nå skal jeg ikke la henne slippe så lett unna. Skal hun gifte seg med bror får hun ta seg sammen og behandle familien hans med respekt! :opplyser:

Puh! Det var godt å få det ut! :rasende:

Formen er fremdeles bra. Tygger på litt sushi-ingefær når jeg kjenner kvalmen og det ikke er så lenge siden jeg har spist. Jeg føler meg ikke spesielt trøtt, men er flink til å legge meg litt nedpå når jeg har muligheten. Men det er mest fordi jeg har hatt noen veldig tidlige morgener.

Fikk endlig opp lamper og nattbord på soverommet i dag, og må prøve å få gjort noe daglig fremover. I det siste har det vært travelt sånn at det kun har blitt prioritert forefallende husarbeid. Jeg har jo hundre planer og prosjekter, men ting tar tid! :blush: Men det er veldig deilig når jeg kommer i mål med noe. Har planer om å lage noen julegaver og med mitt tempo bør jeg vel starte nå! :gjeiper:

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Pusilus, det er litt frustrasjon som har bygd seg opp... :sjenert:

Jeg er veldig glad for at formen er god! Litt sånn sulten hele tiden da. :spise: Synes ikke jeg gjør noe annet enn å spise. Men jeg greier stort sett å ha i meg vanlig mat og ikke for mye junk.

Ble litt kaos når snuppa badet i dag. :fnise: Far og mormor stormet inn på badet og løftet opp ei forskrekket snuppe, og studerete henne som om hun var angrepet av noe mystisk. Hun hadde store blå og røde merker på store deler av kroppen og skjønte selv lite av oppstyret. Far og mormor forsto ingenting (og for å være ærlig vet jeg ikke hvor lang tid det har tatt før de hadde forstått noe, heller ;) ). Trykken på bøtta hennes hadd blitt oppløst av oljen i badevannet og festet seg på snuppa, og du kunne tydlig se fly og båter på snuppas rygg og ben! :ler:

Snuppa er fast bestemt på å begynne dagen i syv-tiden og ikke i åtte-tiden, som stort sett har vært standard i mange måneder nå. Er vel bare å innse at mammaen må legge seg en time tidligere. :sleep: Vi er fremdeles litt i feriemodus hva leggetid for voksne angår. Vi begge er dødstrøtte etter middag og det er litt trist siden det er kun da kjære får se snuppa på hverdagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De var ganske opprørte, ja, Lucky! :fnise:

Kvalmen har lurt i hele dag og energinivået er på bunn. Jeg er småtrøtt, konstant sulten og sugen på alt usunt. :sjenert: Men jeg kom meg ut på trening hos fysioterapeuten og kjørte hardt i 45 min.

Barnehagen ringte mens jeg var på trening og jeg ble ganske så stressa! Men heldigvis var det kun for å spørre om snuppas smukk. Puh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun svigerinna di hørtes ikke noe særlig koselig ut! :klemmer:

Så godt å høre at formen er forholdsvis bra :) Sugen på alt usunt jeg og, har vært hos familie i Sverige i helgen, og måtte jo selvfølgelig handle brus og sjokolade.. men så var det å la det ligge i fred da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, jeg er rimelig oppgitt over henne akkurat nå. Har ikke lyst å la henne slippe unna så billig lengre, men jeg vet ikke om jeg orker å ta opp kampen. Men å spørre om graviditeten tilgir jeg ikke henne.

Vanskelig å la godsakene ligge! :sjenert: Har mang en gang blitt enig med kjære om å ikke ha noe på lager, men så er vi ute på reise eller så noe er på tilbud, så blir det litt oppi skapet likevel... :fnise:

Jeg er sulten hele tiden og har blitt litt lei av brødskive med pålegg og leter hvileløst omkring i kjøkkenet etter noe annet godt. Prøver å holde meg unna godteriskapet, men det er søren ikke enkelt.

Men mamma sa ut av det blå i går at det så ikke ut som om jeg hadde lagt på meg noe ellers. Og et jeg var så fin bakfra. Det er tydligvis flere enn meg som merker magen. :gjeiper:

Tester ut Sea Bands mot kvalmen i dag. De er litt stramme og uvante, men jeg er ikke kvalm lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare bare å ha snuppa vegg i vegg uten dør, når hun vekkes av kjæres vekkerklokke klokka seks om morgenen! :sjokkbla: Det er jo altfor tidlig! Det er ikke lenge siden vi sov til åtte, noe mor satte veeeeldig stor pris på!

Må er vi ferdig med frokost og hun insisterte på å bare spise pålegget og SKORPA! Og masse melk. "Mer meik" formaner hun og nikker mot kjøkkenet! :fnise:

Det kommer ei gammel venninne til byen i helga og jeg lurer på å fortelle om magen. Vet ikke helt, for det er litt tidlig, men så er det litt koslig å fortelle det ansikt til ansikt også. Dessuten har hun annonsert en runde ut på byen, noe som overhode ikke frister. Får bare ta det som det kommer, men jeg greier sikkert ikke å la være... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er skummelt å skulle fortelle, men det er jo stor sannsynlighet for at alt går bra da :)

Her visste hele bygda om magen 3 dager etter at jeg visste det selv, takket være svigerfamilie, pluss ei venninne som jeg angra på at jeg hadde fortalt det til sekundet etter at jeg åpna kjeften ;) Da jeg var 5 uker på vei skulle jeg i begravelse, og ble møtt med "blir det gutt denne gangen eller?" i kirka. Ble litt paff da ja! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å la godsakene ligge når man er litt småsulten nei :sjenert:

Er jo koselig å fortelle det til venner ansikt til ansikt da, men skjønner at du synes det er litt skummelt også ;) Men det går nok så bra så og da er det jo lettere å snike seg unna en bytur også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...