Gå til innhold

Ny tidsregning


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hahaha! :skratte: Drit bra, Lucky! Kanskje saksbehandleren min ringer "til uka"? :tongue:

Har hatt to rolige dager og vi er begge i god form! I går tror jeg nesten ikke jeg var produktiv i det hele tatt. I dag har jeg vært flinkere og fått unna en del ting som jeg skulle ha gjort lenge, men det har også vært mye kos ute i godværet! :sol: Ungene har badet og vi har grillet. En deilig dag! :tommelopp:

Gleder meg til taco, fred og ro, rødvin og sist men ikke minst kjærestetid på sofaen! :hjerte:

Jeg er litt mere avslappet denne prøverunden, og tenker at ett glass vin mellom EL og positiv test er greit. Selvfølgelig ingen festing, men litt kos er helt ok! Ble cola i går da, for det er faktisk bedre enn rødvin. :jepp:

I perioder er jeg ganske sikker på klaff denne måneden... Har murringer og stikkinger veldig likt det jeg hadde de første ukene etter positiv test forrige gang. I tillegg griner jeg for ingenting, så det er muligens noen hormoner som kødder med meg.

Men samtidig tror jeg ikke vi lyktes på første forsøket heller... :sjenert: Så mao, jeg er forberedt på begge deler! Like greit, kanskje? ;)

På torsdag var vi på sommerfest i bhg og ungene (og de voksne) hadde satt opp et teaterstykke for oss. Det var ganske morsomt og søtt, og jeg kjempet mot tårene leeeenge før snuppa entret scenen som blekksprut. Hun var ikke akkurat så med i skuespillet og var mest opptatt av pynten på scenen. :rodmer: Var mest imponert over at hun kjente igjen kjære og meg på tvers av havet av foreldre! :hjerte:

I dag begynte jeg nesten å grine av niesa mi som var trøtt og utslitt og grein fordi hun måtte gå hjem. :ler: Jeg har blitt mye lettere rørt etter snuppa kom til, men det får da være grenser! Kan ikke begynne å sympati-grine med ungene! :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den parodien er helt suveren :fnise:

Jeg har også blitt litt sånn mellom el og ikm....er så lei av å ikke kunne ta meg en øl eller et lite glass om jeg ønsker det.... Spennende med symptomer da :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den parodien er helt suveren :fnise:

Jeg har også blitt litt sånn mellom el og ikm....er så lei av å ikke kunne ta meg en øl eller et lite glass om jeg ønsker det.... Spennende med symptomer da :strix:

Jeg tror ikke ett glass er så farlig. Brie (som jeg har hatt dilla på i en mnd) og ufryst spekeskinke holder jeg derimot unna. Det er langt verre å bli matforgifta!

Har drømt og pratet masse i søvne de siste to nettene. Kjære har lurt fælt på hva jeg har holdt på med. :fnise: Har hatt masse merkelige drømmer og har våknet helt utslitt eller av min egen stemme. Enda et symptom? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ha helt sykt mye drømmer mellom el og ikm.... Sier sikkert noe om hvor mye tanker det svirrer i hodet på den tiden :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare innom og se hvordan det står til her! Synd med skranglete kropp og dårlig oppfølging fra NAV, men hyggelig å høre at du har troa på denne PP'en! Jeg har også litt troa denne mnd, kanskje vi tester positivt i helga begge to?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å ha helt sykt mye drømmer mellom el og ikm.... Sier sikkert noe om hvor mye tanker det svirrer i hodet på den tiden :sjenert:

Er litt som svirrer i hodet ja! :sjenert:

Drømmene var ikke like ille i natt, men mensmurringene er det..., så jeg vet ikke jeg...

Går bare å tenker at "enten så er jeg gravid, eller så får jeg mensen om noen dager", og begge deler er greit, egentlig. Har troa, med driver å forbereder meg på TR likevel.

Måtte bare innom og se hvordan det står til her! Synd med skranglete kropp og dårlig oppfølging fra NAV, men hyggelig å høre at du har troa på denne PP'en! Jeg har også litt troa denne mnd, kanskje vi tester positivt i helga begge to?

:klemmer:

Har da litt å styre med! ;) Heldigvis slipper jeg å forholde meg så mye til Nav.

Jeg synes det er noe anderledes med murringene. Mensmurringene tok over for EL.murringene, og det er ikke normalt. Det har kjentes ut som om TR er rett rundt hjørnet i en uke nå, så jeg går bare og venter. Hadde de værste mensmurringene før postitiv test (og etterpå, for den saks skyld) forrige gang, så jeg satser på det er likedan denne gangen også.

Jeg må nok teste før helga, jeg! Greier ikke å vente til helga, enten det er det ene eller det andre resultatet. Jeg MÅ vite det før vi kjører til svigers! Greier du å holde deg og vente med å teste mens du er der, Klematis?

Har kjøpt graviditetstest på apoteket i dag, og skal prøve å holde meg til torsdagsmorgen, ca 9 DPO. Har mest lyst å teste nå, men det er jo ingen vits i det, så fremt testen er positiv og det er litt tidlig enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende dager her nå :strix:

Håper det... :sjenert: Ligger som et slakt på sofaen og føler meg så klar for TR, som ikke er ventet før lørdag, eller aller helst en positiv test. Magen verker, stikker og murrer, og jeg blir ikke klok meg selv. Men det er håp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er noe anderledes med murringene. Mensmurringene tok over for EL.murringene, og det er ikke normalt. Det har kjentes ut som om TR er rett rundt hjørnet i en uke nå, så jeg går bare og venter. Hadde de værste mensmurringene før postitiv test (og etterpå, for den saks skyld) forrige gang, så jeg satser på det er likedan denne gangen også.

Jeg må nok teste før helga, jeg! Greier ikke å vente til helga, enten det er det ene eller det andre resultatet. Jeg MÅ vite det før vi kjører til svigers! Greier du å holde deg og vente med å teste mens du er der, Klematis?

Har kjøpt graviditetstest på apoteket i dag, og skal prøve å holde meg til torsdagsmorgen, ca 9 DPO. Har mest lyst å teste nå, men det er jo ingen vits i det, så fremt testen er positiv og det er litt tidlig enda.

Jeg har også veldig rare murringer. Følses som hele livmormunnen er skikkelig øm. At det iler til oppi der innimellom. Synes å huske at det var slik når jeg ble gravid sist også. Men kan like gjerne være et vanlig lutealfasesymptom, har nemlig ikke hatt så mange naturlige sykluser hvor jeg ikke har blitt gravid å sammenligne med ;)

Om jeg klarer å vente? NEI! :rødme: Har testa to ganger for dagen i flere dager allerede, jeg... :sjenert: Har 100 slike billigtester, så koster meg lite å svi av en haug. Forskeren i meg bare MÅ sjekke hvor tidlig det eventuelt går an å få positiv test ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig NAV-parodi :fnise:

Liten blekksprut :rodmer:

Den var kjempemorsom! Litt den følelsen du får av visse på offentlige kontorer. ;)

Søte blekkspruten! Vanskelig å si om hun har en skuespillerkarriere foran seg. :fnise:

Jeg har også veldig rare murringer. Følses som hele livmormunnen er skikkelig øm. At det iler til oppi der innimellom. Synes å huske at det var slik når jeg ble gravid sist også. Men kan like gjerne være et vanlig lutealfasesymptom, har nemlig ikke hatt så mange naturlige sykluser hvor jeg ikke har blitt gravid å sammenligne med ;)

Om jeg klarer å vente? NEI! :rødme: Har testa to ganger for dagen i flere dager allerede, jeg... :sjenert: Har 100 slike billigtester, så koster meg lite å svi av en haug. Forskeren i meg bare MÅ sjekke hvor tidlig det eventuelt går an å få positiv test ;)

Får håpe disse murringene har noe for seg da! :tommelopp: Jeg synes det minner fælt om forrige gang, men er det fordi jeg vil at det skal det...? :klo: Men samtidig bruker jeg ikke å gå å murre halve syklusen heller.

Ble nysgjerrig på syklusene dine og hvorfor du ikke har hatt så mange naturlige sykluser, jeg... :sjenert:

Jeg har testet i dag jeg også... :rodme: Jeg som satt og fortalte kjære senest i går kveld at det ikke var noen vits å teste for tidlig. :sjenert: Testen var negativ, så da er jeg like langt, egentlig. Testet ikke på morgenurin heller, så hva kan jeg egentlig vente meg.

Ny test i morgen, muligens... Reiser i morgen kveld, og å få fred og ro til å teste hos svigers får jeg nok ikke, for der blir det fullt hus.

Murringene er de samme i dag, men jeg har ikke sett noe til TR. Tankene svirrer, men det vil ikke bli noen kjempestor nedtur om hun kommer. Det eneste er at hvis hun kommer så forvirrer murringene meg. Tror jeg bør droppe Vitexen for det er kanskje den som er skyldig i de ekstra EL-og mensmurringene.

Satt å "trøstet" meg selv i morrest med at jeg slipper å gå kvalm og uggen i ferien hvis jeg ikke er gravid. Og så skal jeg drikke masse deilig vin og drinker til alle grillpartyene! :ler:

Tidlig i morrest ble vi vekket av sutring fra barnerommet. Snuppa bruker å våkne med sang og latter, så jeg jeg gikk inn. Der hadde hun kastet opp og satt bare å kikket på haugen med bamse, smukker, sengklær og oppkast. Stakkar lita! Hun har kastet opp to ganger til i dag, men har så langt greid å holde på lunsjen. Humøret er litt skiftende, men det går stort sett greit med henne nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble nysgjerrig på syklusene dine og hvorfor du ikke har hatt så mange naturlige sykluser, jeg... :sjenert:

Ikke noe mer spennende enn at jeg har brukt hormonprevensjon i alle år og ble gravid på første forsøk sist vi prøvde. ;) Ble bare et par sykluser uten prevensjon før vi startet prøvinga, og husker ikke helt hvordan ting var da.

God bedring til Snuppa! Ikke noe morsomt å se de små være syke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe mer spennende enn at jeg har brukt hormonprevensjon i alle år og ble gravid på første forsøk sist vi prøvde. ;) Ble bare et par sykluser uten prevensjon før vi startet prøvinga, og husker ikke helt hvordan ting var da.

God bedring til Snuppa! Ikke noe morsomt å se de små være syke...

Aha! Sånn å forstå! Tenkte at det hadde vært merkelig om det var noe alvorlig og at det i såfall var veldig bra at du ble gravid på første forsøket sist. Burde kanskje ha tenkt på det litt mer opplagte! :gjeiper:

Snuppa har nesten ikke spist i dag, og dobblet sovingen med to to-timersdupper, så hun er helt klart ikke i form. Hun har drukket godt med vann og juice, men hverken sjokoladekjeks eller pannekaker til middag fristet henne. Spiser hun dårlig til frokost i morgen får hun bare være hjemme sammen med meg.

Tror jeg blir gal av denne ventingen! Vil ha svar nå! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Den offisielle teste-dagen" ga negativt reslutat... Men jeg anser ikke slaget for helt tapt enda. ;) IKM er ca lørdag, så det er et ørlite håp igjen. Et bittelite...

Jeg tar det ikke så tungt, egentlig. Det går faktisk ganske greit. Mye bedre enn jeg trodde på forhånd, siden jeg var så sikker på at det hadde klaffet. Det er uskikkerheten som er værst! Jeg sa bare "Fankern!" til meg selv når jeg så streken som manglet (det var ikke en lite skygge en gang) og fortsatte å stelle snuppa. Det er bare å pakke med seg masse bind og tamponger når vi idag reiser til svigers og bare håpe at jeg kan ta alt med meg ubrukt hjem igjen. Tester ikke mere i helgen, men kanskje mandag hvis jeg er heldig å slipper mensen i helga.

Klaffer det ikke denne PP`en skal jeg bestille meg et lite lager av både EL-og graviditetstester fra nettet, for å kjøpe tester fra apoteket blir uholdbart i lengden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med negativ test... Men som du sier, er det fremdeles håp!

Trodde nesten jeg så en strek i dag tidlig, men tror det bare var en hakk i testen akkurat der. Varierer veldig mellom å ha veldig troa til å være helt sikker på at det ikke har klaffet :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan ligger det an Missiw? Har du fått besøk fra Blokksberg?

Nå er det helg uansett, håper du har fri og koser deg ;)

Kjekt med masse tester på lager ja, det kommer godt med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi i gang med PP2!

Jeg var ganske kvalm onsdag og torsdag, men savnet ømme bryster og hadde to negative tester, så håpet var lite. Når vi kom fram til svigers på torsdag var jeg råkvalm og jeg lå våken hele natta og kjente på mensmurringene og kvalmen. (Tenkte at det var like greit å ikke være gravid fordi jeg ikke orket kvalmen som jeg hadde forrige gang fram til uke 12...)

I firetida måtte jeg på do, og da kom mensen og oppkast samtidig! :spy: Var egentlig godt å få det opp og jeg fikk heldigvis sovet et par timer på morgenen.

Snuppa og jeg fikk litt fred og ro på dagen på fredag til tross for fullt hus hos svigers. Følte meg sikkelig bakruskvalm i tillegg til den superfreshe følelsen jeg har spesielt første dag med mensen. Og for å toppe hele den "fine" opplevelsen har jeg fått ei monster "mens-kvise" på nesa og ser ut som Rudolf.

Snuppa kastet opp igjen i bilen på vei nedover til svigers og har heller ikke vært helt i storform i helga. Og hun har blitt oppspist av knott og mygg. Men ellers var det ei koslig helg!

Og det går ganske bra. Jeg er ikke veldig skuffa over at det ikke har klaffet, da det er mange grunner til at det er litt kjekt med litt tid før jeg blir gravid igjen. Men samtidig er jeg et utålmodig menneske og kunne tenkt meg at kjære har begynt på medisinen sin snarest.

Kjedelig med negativ test... Men som du sier, er det fremdeles håp!

Trodde nesten jeg så en strek i dag tidlig, men tror det bare var en hakk i testen akkurat der. Varierer veldig mellom å ha veldig troa til å være helt sikker på at det ikke har klaffet :tunge1:

Ja, litt kjedelig med neg.test. Men det går bra, vi har jo bare prøvd i en mnd, eller i noen dager, som jeg ser på det. ;)

Hakk i testen, du liksom! :fnise: Gratulerer med bitteliten spire i magen! :rodmer:

Hvordan ligger det an Missiw? Har du fått besøk fra Blokksberg?

Nå er det helg uansett, håper du har fri og koser deg ;)

Kjekt med masse tester på lager ja, det kommer godt med..

Gratulerer til deg også, Aurelia! :strix: Mange koslige overraskelser i helga! :hjerte:

Fikk besøk ja! Og hun kom med fullt korps og hornmusikk! :gjeiper:

Blir bestilling av tester i dag, tenker jeg. Vil gjerne få oversikte over EL. Og gjerne ha noen graviditetstester liggende for tidlig testing de neste rundene! :jepp:

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk besøk ja! Og hun kom med fullt korps og hornmusikk! :gjeiper:

Heldig du som får korps og hornmusikk. Jeg får bare besøk av de kjipe fra Blokksberg jeg, de som steller i stand massaker og blodbad (de er så ille at jeg vurderer å være hjemme fra jobb ved neste besøk og bare ha avtale med porselenet) :sjenert:

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt med omgangssyke! Kvalme er jo det aller værste som finnes :spy:

Hakk i testen, du liksom! :fnise: Gratulerer med bitteliten spire i magen! :rodmer:

Jeg tror fremdeles det var et hakk i testen den dagen, hehe. Det ble noen helt blendahvite tester før det kom supersvake streker frem fredag kveld. Spennende med testing hos svigers ;) Tror ingen mistenkte noe. Ikke at det hadde gjort noe om de fikk vite, men siden det var feiring av et annet familiemedlem den helga så var det jo greit å holde fokuset der. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...