Gå til innhold

Ny tidsregning


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

I dag sa snuppa "mer" og pekte på kjøkkenet når det ble for lite skive til lunsj! :hjerte: Flinke lille pia mi!

:strix: Ingen tvil om at du er gravid! :nigo:

Fikk ikke like sterke streker før jeg var 6 uker ca.

Nei, det er vel ingen tvil lengre... :rodmer:

Nå har jeg ingen billig-tester igjen (annet enn EL-tester), så nå er det slutt på testinga uten at streken ble så sterk som jeg ønsket. Men, men, ingen TR, så jeg må bare begynne å tro på det nå.

Grattis med ticker og fine symptomer :strix:

Takk! Skal vel være glad for bekreftelsen, men jeg gruer meg litt til kvalmen blir streker. Får bare håpe jeg slipper billigere unna denne gangen!

Gratulerer!

Takk!

Det begynner som sagt å synke inn nå. Det har tatt litt tid. Litt fordi testene var svake, men også pga Oslo/Utøya-tragedien som satte meg litt ut, og at jeg var så fast bestemt på prøvestopp og Ryggskole/jobbstart. Men jeg er utrolig glad for at det klaffet likevel. :rodmer: Akkurat som sist klaffet det den mnd det var greit om spiren ikke satt. :fnise: Og som sist ble spiren til pga lystsex og ikke pliktsex. Og som sist maste svigers om kosevin! :gjeiper: Alle gode ting er tre? ;)

Er litt å venne seg til igjen og jeg ser at matreglene har blitt strengere. Har masse serranoskinke på fra Barcelona i kjøleskapet, som havner i fryseren eller på en pizza sammen med ruccula og parmesan. :sikle:

Jeg må bli flinkere til å ikke bære så mye på snuppa også. Det er så lettvindt å slenge henne på hofta hvis vi skal skynde oss eller hun er sutrete. Kan ikke fortsette med det mtp evt bekkenløsning. :nei:

Hun kom forresten nettopp med ei flue hun hadde fanget nettopp. Så stolt da! Fikk overtalt henne til å kaste den i søpla etter at hun hadde trykt det oppi fjeset mitt og nesten inn i munnen min litt for mange ganger.*æsj!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har surfet på div. gravidsider og lekt meg litt. Finner ut at termin blir rundt 5. april tatt EL og :sengekos: i betraktning, fem dager senere enn menstermin. To år og to måneder på dagen etter snuppa kom til! :hjerte:

Ifølge en utviklingsoversikt vil hjertet begynne å banke 6. august. På det som skulle ha vært pappas 60 årsdag. :sukk:

Burde ha varslet ifra på jobb, men jeg tror jeg venter til jeg har vært hos legen min om 1,5 uke. Er pliktig å varsle ifra med en gang vet noe siden vi går ut svangerskapsperminsjon i første trimester. Jeg er jo ikke så langt på vei at det gjør så veldig mye fra og til. Dessuten vet min nærmeste sjef at vi vurderte å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woooow har det klaffa for dere? Gratulerer! :klemmer::strix:

Så gøy! Håper formen er bra foreløpig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Missiw :klem:

Tusen takk, Pusilis! :klemmer:

Woooow har det klaffa for dere? Gratulerer! :klemmer::strix:

Så gøy! Håper formen er bra foreløpig?

Det gjorde visst det! ;) Takk!

Formen er fin så langt. Både trettheten og ulvehungeren har tatt en liten pause, og kvalmen er knapt å kjenne. Håper bare det forsetter! :tommelopp:

Har tenkt på mye på om at hvis det hadde klaffet for oss tidligere den første rundet ville vi ikke hatt snuppa. Det ville vært et annet egg og en annen svømmer, og det er ikke sikkert utfallet hadde blitt det samme. Snuppa er så fantastisk :rodmer: at jeg er glad det klaffet når det gjorde! Jeg er glad vi mått vente litt på henne. Det var hun absolutt verdt!

Vi har pratet litt om når vi skal fortelle familie og venner, og jeg tror kanskje vi venter litt. Så lenge formen er fin i allefall. Skal ha nærmeste familie på bursdagsmidddag neste helg og det hadde passet å sluppet nyheten da, men vi får se. Det er ikke fullt så enkelt å skjønne at noe er på gang denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa er så fantastisk :rodmer: at jeg er glad det klaffet når det gjorde! Jeg er glad vi mått vente litt på henne. Det var hun absolutt verdt!

:hjerte:

Ikke lett å vite når man skal fortelle til familie nei....her er det ingen i familien som vet, kun et par venninner av meg og to vennepar av oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn hadde jeg det og, og det er vel egentlig litt sånn enda. Jeg klarer ikke helt å tro på det. Men jeg tror grunnen er at vi er så fokuserte på jobben vår som mødre til de små vi allerede har, jeg føler ihvertfall at det er litt sånn for meg. Jeg har på en måte ikke tid til å tenke så veldig mye på den lille i magen, dagen er full av alt som må gjøres. Svangerskapet har gått så utrolig fort denne gangen (foreløpig ihvertfall) jeg er allerede på slutten av uke 18 og det er en helt merkelig tanke! Men gleder meg selvfølgelig veldig veldig mye :rodmer:

Hahah ikke rart svangerskapet går fort når man hopper over en uke :P Uke 17 er vel mer riktig :)

Endret av Miss moneypenny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte:

Ikke lett å vite når man skal fortelle til familie nei....her er det ingen i familien som vet, kun et par venninner av meg og to vennepar av oss :)

På en måte har jeg lyst å fortelle den store nyheten, spesielt til mamma, men samtidig har jeg ikke det så travelt heller. Så langt vet ingen det, men i morgen må jeg fortelle fysioterapeuten det og neste uke skal jeg til legen. Og etter det må jeg bare varsle arb.giver. Så får vi bare fortelle det etterhvert som det passer seg.

Sånn hadde jeg det og, og det er vel egentlig litt sånn enda. Jeg klarer ikke helt å tro på det. Men jeg tror grunnen er at vi er så fokuserte på jobben vår som mødre til de små vi allerede har, jeg føler ihvertfall at det er litt sånn for meg. Jeg har på en måte ikke tid til å tenke så veldig mye på den lille i magen, dagen er full av alt som må gjøres. Svangerskapet har gått så utrolig fort denne gangen (foreløpig ihvertfall) jeg er allerede på slutten av uke 18 og det er en helt merkelig tanke! Men gleder meg selvfølgelig veldig veldig mye :rodmer:

Hahah ikke rart svangerskapet går fort når man hopper over en uke :P Uke 17 er vel mer riktig :)

Jeg greier heller ikke å tro det helt... :sjenert: Jeg har ikke de samme symptomene som sist; puppene er ikke fullt så ømme, jeg har ikke så vondt i magen og er ikke så kvalm, så noen ganger bekymrer jeg meg. Men i fornuftige øyeblikk prøver jeg å si til meg selv at det er bare 1,5 år siden jeg var gravid så det er ikke så mye som skjer med kroppen denne gangen. Og så har den vært med på det før, liksom.

Og som du sier; snuppa tar opp det meste av oppmerksomheten min, så det er ikke så mye tid til å sitte å kjenne på og fundere på reka i magen. Og forventningene er jo ikke helt de samme heller, selv om gleden er der.

I dag er det slutt på ferien for kjære og snuppa. Det er litt vemodig for mammaen det...

Snuppa og jeg koste oss før bhg i dag. Hun virket glad for å gå til bhg`en, men vel inne var det ikke så stas lengre. Hun skulte bare på unger og ansatte og ville ikke at jeg skulle gå. Hun er jo så glad i bhg`en ellers, men i dag hjalp det ikke at favoritten var på jobb en gang. Ble litt gråting når jeg gikk, men jeg vet at hun finner seg fort til rette igjen. Det værste var vel at jeg glemte av favortitt sovebamsen, men de skulle ringe på om det ble full krise. Men det går sikkert bra.

Vet ikke helt hva jeg skal ta meg til i dag, uten snuppa og kjære her. Har hundrevis av prosjekter og planer, men det ble litt tomt og stille her og tiltakslysten blomstrer ikke akkurat. :gjeiper:

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp sett en episode av "Sykehuset" på Tv3 og sitter og stortuter! :grine: Vi fikk se en fødsel (med vaccum, litt lik min egen) og det er jo bare fantastisk! :hjerte: Litt hormoner, kanskje? :ler:

Gikk fint med tiltakslysten tidligere i dag! ;) Det ble en runde med shopping! :nigo: Fant dessverre ingenting som passet noe særlig. Var på utkikk etter noen tunikaer som jeg kan bruke fram til magen kan vises fram, men de som var fine ble litt trange over puppene, som allerede har begynt å vokse. Så det ble bare matvarer på meg... Og en Hinkel Pinkel-bamse på salg til snuppa som ELSKER Drømmehagen. Den falt virkelig i smak og måtte være med til sengs. :hjerte:

Er litt i beita for klær akkurat nå. Er så oppblåst og med litt mage som ikke har forsvunnet helt etter snuppa, ser jeg ikke ut! Men jeg kan ikke rote fram mamma-klærne helt enda. Jeg får på meg vanlige bukser (og topper), men det er ikke så veldig pent med trange klær. :eeeh: Jeg får bare prøve å bruke det jeg har etter beste evne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det gikk fint med snuppa i bhg, tross en trist start :) Blir gjerne sånn de første dagene etter en lang ferie, men så går det seg til igjen :)

Veldig deilig at det er sommer og kan bruke litt løsere klær....orker rett og slett ikke tanken på å ta på meg en stram olabukse nå :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at det føltes tomt for deg å ikke ha henne hjemme lenger! Her er det bhg start neste uke, jeg gruer meg noe helt vanvittig. Nesten så jeg vurderer å trekke meg! Jeg kan da ikke være uten henne så lenge, så mange dager i uka!! Korte dager ja, det er nok løsningen :) Jeg er student så jeg har litt muligheter :) Er ikke mye klær som er fine på denne dama heller :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wowsa! Gratulerer så mye Missiw ;) Håper dere tok nyheten godt, selv om dere hadde andre planer også. Det blir som det blir med disse graviditetene...

Lykke til på veien mot baby2 ;) stor :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det gikk fint med snuppa i bhg, tross en trist start :) Blir gjerne sånn de første dagene etter en lang ferie, men så går det seg til igjen :)

Veldig deilig at det er sommer og kan bruke litt løsere klær....orker rett og slett ikke tanken på å ta på meg en stram olabukse nå :sjenert:

Det har gått så bra. Hun trives jo så godt der, men har også de siste tre uken bli vant til å ha mamma i nærheten.

Jeg venter på at de skal får inn olabukser med strikk i livet jeg... :sjenert: Kan bare ikke finne fram mamma-jeansen enda! Jeg greier å ha på meg vanlige bukser for kvalmen har ikke kommet enda, men det er litt stramt og upent, liksom. :fnise: Så det er aller best med lette og ledige klær!

Skjønner godt at det føltes tomt for deg å ikke ha henne hjemme lenger! Her er det bhg start neste uke, jeg gruer meg noe helt vanvittig. Nesten så jeg vurderer å trekke meg! Jeg kan da ikke være uten henne så lenge, så mange dager i uka!! Korte dager ja, det er nok løsningen :) Jeg er student så jeg har litt muligheter :) Er ikke mye klær som er fine på denne dama heller :sukk:

Det var en stor tilvenning når snuppa begynte i barnehagen i februar, men det gikk seg til. Det hjalp mye å se at hun hadde det så kjekt der! Og til å begynne med så sov hun mesteparten av tiden hun var der uansett.

Fikk ikke sett snuppa i går etter barnehagen og jeg hadde så lyst å vekke henne når jeg kom hjem. :rodmer:

Du har jo kommet litt lengre og kan begynne å strutte gravidmagen. Dèt er litt tidlig her i gården! :fnise:

Wowsa! Gratulerer så mye Missiw ;) Håper dere tok nyheten godt, selv om dere hadde andre planer også. Det blir som det blir med disse graviditetene...

Lykke til på veien mot baby2 ;) stor :klemmer:

Tusen takk, Aurelia! Ja, selvfølgelig har vi tatt nyheten godt! Det tok litt tid før det gikk helt opp for oss, men det var av forskjellige grunner. Det gjør meg absolutt ikke noe å kaste plan B. For det var jo tross alt plan B.

Snuppa har bhg-fri og sitter på gulvet å bygger togbane. Snart klart for dupp, og jeg tror jeg skal legge meg nedpå litt jeg også. Hun var oppe i går natt og sto opp altfor tidlig i morrest, så jeg er litt sigen.

Var hos frisøren i går. Fikk gavekort på vippefarge og klipp i bursdagsgave, og kjøpte til striping. Var på trening først og skulle kose meg med stell. Var der fra to til kvart over åtte, minus 1,5 time pause. Fikk ikke noe kjemi med frisøren og syntes hun var merkelig ovenfor kollegene sine. Burde ha skjønt at det ikke kom til å gå bra, men kan jo bare ikke gå midt i timen heller. Etter stripingen klaget jeg for istedet for striper var det flekker og når jeg tok håret opp i hestehaleså det ut som helbleking. Hun tok i noen mørke striper for å prøve å rette opp, men det ble bare værre. Spurte om hun selv kunne tenkt seg å gå rundt sånn og det ville hun selvfølgelig ikke. Hun skulle til å blande mere farge og prøve å rette opp det enda en gang. Mens jeg satt i frisørstolen å så på makkverket på hodet mitt begynte jeg bare å gråte! Dama sto bare å måpte når jeg pakket sammen tingene mine og gikk, mens jeg sa at jeg ikke kom til å betale. Jeg er såååå missfornøyd! Fargen og stripene er tragisk, og klippen er ikke helt bra den heller. Jeg gikk fra hår ned til rompa til hår ned til skuldrene. Ser ut som det er et barn som har både stripet og klipt meg!

Det er andre gangen jeg får et sånt tragisk resultat og lurer på hva som er så vanskelig! Andre får til å klippe og stripe meg med godt resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åi! Snakk om utrivelig frisørbesøk! Så kjipt å få håret "ødelagt" på den måten. Håper du kjapt finner en annen frisør som kan fikse det for deg. Det er ikke noe kult å gå rundt med en frisyre man så til de grader mistrives med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så kjedelig frisørbesøk da :( Helt utrolig at noen frisører får lov å jobbe som det altså! Håper du finner en god frisør som kan hjelpe deg å rette opp da :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Missiw! Hvordan er formen og humøret idag? litt bedre følelse for håret? Utrolig leit at du ble så fornøyd... kjipt mens det står på, men heldigvis... glemmer man slike ting etter en stund (bortsett fra at man får frisørskrekk da!) Uff!!!

Tenk at du er gravid igjen..Håper jeg joiner deg denne PP, det hadde vært storartet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åi! Snakk om utrivelig frisørbesøk! Så kjipt å få håret "ødelagt" på den måten. Håper du kjapt finner en annen frisør som kan fikse det for deg. Det er ikke noe kult å gå rundt med en frisyre man så til de grader mistrives med.

Det er andre gangen på to år jeg er like uheldig, så jeg synes jeg har fått min del for en gooood stund framover! Stygt hår ødelegger virkelig mye! Den dama burde kanskje bare kutta ut og funnet seg noe annet å gjøre...

Uff så kjedelig frisørbesøk da :( Helt utrolig at noen frisører får lov å jobbe som det altså! Håper du finner en god frisør som kan hjelpe deg å rette opp da :klemmer:

Utrolig ja! Hun var bare merkelig. Hun snakket neste ikke til meg, hvilket kan være greit for noe frisører er vel nysgjerrige.

Har egentlig en frisør som er flink men hun er på ferie og dette besøket var en bursdagsgave.

Hei Missiw! Hvordan er formen og humøret idag? litt bedre følelse for håret? Utrolig leit at du ble så fornøyd... kjipt mens det står på, men heldigvis... glemmer man slike ting etter en stund (bortsett fra at man får frisørskrekk da!) Uff!!!

Tenk at du er gravid igjen..Håper jeg joiner deg denne PP, det hadde vært storartet :)

Formen er fin den og humøret ok. Jeg får nok ikke noen bedre følelse for håret før det blir gjort noe med det! Får nok ikke frisørskrekk, men jeg tror jeg skal bruke frisøren jeg kjenner fra før-

Håper også du joiner meg!

Gratulerer så mye med dagen :strix: :blåse:

Håper du har hatt en fin fin dag :klemmer:

Tusen takk, Lucky! Ble veldig rolig. Feiringa tar vi i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er snuppa mi 1,5 år! :strix:

Det skjer mye hele tiden og vi har det så koslig om dagen. :rodmer: Selv om hun har sine meninger og noen raserianfall i ny og ne. :fnise:

Hun sier pep-pep (=fugl), do (=sko), vovvov, borte, tom, ro (=ro, ro til fiskeskjær), hade, hei, fisj, æsj, mer og en hel del uforståelig babbel.

Hun sier fisj til bleiene og kaster de gjerne i søpla.

Hun nusser gjerne pappaen god natt, men er litt mer kostbar til mammaen, men det er sikkert fordi mammaen kysser på henne hele tiden uansett! :sjenert:

Hun har lært seg å heve og senke brynene og blinke med øyene, og holder på å le seg ihjel når vi gjør sånn fram og tilbake. :lur:

Hun sover fra syv til åtte og ca 1,5 time på dagen. Det hender seg at hun våkner om natta og da får hun komme opp litt. Etter en stund er det bare å legge henne igjen for hun er veldig glad i senga si.

Hun er veldig flink til å be om hjelp hvis hun trenger det og kommer da og drar oss i hendene og fører de til problemet.

Hun er litt forsiktig, men utforskende.

Hun begynner å nærme seg 13 kg (var 12,7 en morgen her hun klatret opp på vekta, men da med nattbleie med en stor "overraskelse" i ;) ) Hun bruker 86 i klær og 21 i sko. Håret vokser om bare det og det begynner å bli tykt og fint.

Og i dag fikk mormoren hennes vite at hun skal bli storesøster i månedskifte mars/april! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...