babord Skrevet 5. mai 2009 #141 Del Skrevet 5. mai 2009 Jeg kjenner meg igjen i det med presset...det kan være veldig slitsomt noen ganger, og jeg blir skikkelig nervøs av å tenke på at jeg føler det sånn allerede før jeg har barn eller jobb med mye ansvar.. men samtidig så føler jeg meg heldig som har samboer, leilighet og jobb, rett og slett fordi jeg på en måte får en kickstart på voksenlivet..jeg går godt sammen med voksne, og krangler ikke med foreldre eller noe sånt slik som visse av venninnene mine. Du viser jo modenhet ved å velge bort det du ikke har råd til! Men husk å la deg selv få lov til å være ung også Det blir litt rart å være ute sammen med masse single venninner som er like gamle som meg og sånn da, de er opptatt av lipglossen og hvilken gutt som ser på de osv, jeg må liksom ''stille meg litt om'' fra når jeg snakker med gutta på jobb eller eldre venner! Men det er litt vanskelig, jeg gidder ikke alltid de samme utestedene og de samme folkene som de... Bor du sammen med kjæresten din fast? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babord Skrevet 5. mai 2009 #142 Del Skrevet 5. mai 2009 Jeg kjenner deg ikke..men jeg synes det høres ut som du lever på en veldig god og fornuftig måte. Jeg skulle f.eks. ønske at jeg klarte å trene så mye som deg, men.. Ingen kan være perfekte, selv om akkurat det er en klisjè.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. mai 2009 Forfatter #143 Del Skrevet 6. mai 2009 Hehe, ja de veninnene har jo gjerne andre bekymringer de som fortsatt bor hjemme og atpåtil er single. Men heldigvis er de gode og støttende veninner fordeom. Jeg bor vel så og si fast hos han ja. Det hender jeg sover hjemme en natt, men det er kanskej max tre ganger i måneden, ikke så mye med andre ord. Treningen har blitt en viktig del for meg. Trives veldig god med det, men kostholdet kunne sikkert vært bedre. Jeg spser ikke gotter eller sånne ting bortsett fra i helgene, men..Det funker i alle fall, legger ikke på meg av det. Tror forøvrig jeg hadde hatt godt av å ta vitamintilskudd. Tror ikke jeg får i meg alt det jeg trenger. Hehe, ingen kan være perfekte nei. Men så lenge du er fornøyd med deg selv er det jo ikke så farlig. Jeg begynte i hovedsak å trene kun fordi jeg ville bli litt fastere i huden og at jeg bille bli i bedre form, men har i ettertid blitt veldig glad for at jeg i tillegg gikk ned i vekt. Det gikk såpass gradvis at jeg husker ikke helt hvordan jeg var, men har fått veldig mange kommentarer på det. Har gått ned ca. 6 kg så nå er jeg mer fornøyd med kroppen enn noen gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #144 Del Skrevet 7. mai 2009 Nå er jeg så sliten at jeg orker egentlig ingenting! Hatt en lang lang dag, så det skal bli godt å finne senga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 8. mai 2009 #145 Del Skrevet 8. mai 2009 Nå er jeg så sliten at jeg orker egentlig ingenting! Hatt en lang lang dag, så det skal bli godt å finne senga. Håper dagen i dag blir mindre travel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #146 Del Skrevet 8. mai 2009 Håper dagen i dag blir mindre travel Ikke akkurat! Har vært på skolen nå, skal på jobb om 20 minutter, og etter jobb skal jeg ut på byen! Men så klart, dagen i dag er jo bedre enn i går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 10. mai 2009 #147 Del Skrevet 10. mai 2009 Håper du har en fin helg og koser deg masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 10. mai 2009 Forfatter #148 Del Skrevet 10. mai 2009 Hei Ulva! Jo helgen har vært veldig bra. Vi grillet indrefilet og lagde bakte poteter og skikklieg good paprika. Den var så mør, myk og søt. Herlig. Nå må jeg nok gjøre lekse, har så masse, men oppgaven er lang og vanskelig. Dvs. Først innom boka di, så lekse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 11. mai 2009 #149 Del Skrevet 11. mai 2009 Produktutvikling og design heter det jeg skal gå. Det er en sånn ingeniørlinje, men med litt spennende nye ting:) gleder meg egentlig til å begynne med noe nytt! Hva driver du med? Det hørtes jo spennendes ut! Håper du liker det! Jeg jobber på kontor, holder på med mere opplæring nå. Har fått opplæring i et annet lønnssytem og regnskapsdelen. Er litt redd for å gjøre feil. Men kjekt å lære seg nye ting, og få mer ansvar. Trulta: Jeg skal gå sykepleien ja. Drømmen er å bli jordmor etter hvert. Egentlig tror jeg de fleste blir litt ukomfertabel i starten når det gjelder blod og sånt, men med mindre man har sånn skikkelig skrekk mot det, tror jeg det er noe man vender seg til. Jeg synes i alle fall ikke at det er ekkelt å se når en kvinne føder. Synes det er kjempespennende. Så flott at du vil bli jordmor! Det må være en kjekt yrke, det må være en herlig følelse når en har hjulpet en liten baby til verden Liker du å være russ? Tatt mange russeknuter? Syns russeknutene blir verre og verre for hvert år som går, fikk med meg noen knuter i dagens avis. De var ikke så gale. Men hvordan blir man jordmor egentlig? Jeg svarer jeg, hvis du har fått svar, så unnskyld. Først gå sykepleien som er 3år, så jobbe i 1 år, for så ta videreutdanning som er 2 år. Ha en fin kveld videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 11. mai 2009 #150 Del Skrevet 11. mai 2009 Jo helgen har vært veldig bra. Vi grillet indrefilet og lagde bakte poteter og skikklieg good paprika. Den var så mør, myk og søt. Herlig. Det hørtes utrolig godt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babord Skrevet 11. mai 2009 #151 Del Skrevet 11. mai 2009 Takk for jordmor-forklaring Joda, jeg håper det blir bra, har ikke egentlig oversikt over hva det går ut på så det er i overkant spennende! Men jeg tror jeg ville likt det omtrent uansett hvilken skole jeg skulle gå, jeg synes nesten alt høres så spennende ut... Den middagen din hørtes utrolig deilig ut Teriyaki! Hva gjør du med paprikaen? Folie i ovnen? Hvordan feirer russen natt til 17. hos deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #152 Del Skrevet 11. mai 2009 Så flott at du vil bli jordmor! Det må være en kjekt yrke, det må være en herlig følelse når en har hjulpet en liten baby til verden Liker du å være russ? Tatt mange russeknuter? Syns russeknutene blir verre og verre for hvert år som går, fikk med meg noen knuter i dagens avis. De var ikke så gale. Hei! Ja jeg gleder meg veldig, tror det er et yrke jeg kommer til å trives i! Det er gøy å være russ ja, men jeg er ikke av de villeste. Har for mye ansvar i hverdagen til å kunne ta den helt ut. Har jobb, skole med masse arbied for tiden (fikk så klart en hel haug med en gang russetiden kom), dyrene, treningen og så klart å holde orden i hjemmet, men det har ikke gått så bra de siste dagene. Har bare tatt sånn 15 russeknuter, har desverre ikke hatt mer tid. Ja russen er mer rolig nå enn for mange år siden. Det er såpass høyt fokus på at russen ikke skal gjøre tull, og russestyrene er i møter med politiet hver år, så russen har måttet jekke seg ned noe kraftig. Men det er fortsatt noen gale krav. For eksempel et som faktisk er livsfarlig. Det er å drikke en hel kasse øl i en telefonkiosk på så så lang tid. Husker ikke hvor lenge, men såpass kort tid at man ville antagelig oppnå en promille på fem, noe som er dødelig. Det hørtes utrolig godt ut. Ja det var kjempegodt! Lengter litt tilbake til det nå altså etter å bare ha spist en pizza. hehe Takk for jordmor-forklaring Joda, jeg håper det blir bra, har ikke egentlig oversikt over hva det går ut på så det er i overkant spennende! Men jeg tror jeg ville likt det omtrent uansett hvilken skole jeg skulle gå, jeg synes nesten alt høres så spennende ut... Den middagen din hørtes utrolig deilig ut Teriyaki! Hva gjør du med paprikaen? Folie i ovnen? Hvordan feirer russen natt til 17. hos deg? Paprikaen la vi i en ildfast form, så hadde vi på urtesmør, tok på folie og la over risten som lå over grillen. Skikkelig bra. Nå er jeg helt kjempesliten, som vanlig. Har vært flink med å gjøre lekse i går, deilig å få litt ut av veien. Men har enda litt igjen før jeg kan begynne med å lese på oppgavene slik at jeg er forberedt til tentamen på torsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #153 Del Skrevet 12. mai 2009 Nå må jeg få ut litt frustrasjon. Kjæresten min har så og si begynt med røyking først nå i en alder av 23. Han røyker ikke hver dag, men jeg vil si han røyker minst fire dager i uken, og da blir det gjerne mer enn bare en røyk. I tillegg har han begynt å bruke penger på røyk selv også, dvs. det består ikke kun i bomming av røyk lenger. Jeg er så ufattelig skuffet over han! Fatter ikke hvorfor han må begynne med dette nå når han har klart seg uten det såpass lenge. Hvor dum går det an å bli. Har både blitt sur på han, lei meg, vist han et skuffet ansikt og prøvd å fortelle han alle de negative sidene ved det, men det går jo ikke inn. Dermed kommer han til å bli avhengi, og om noen år når han vil slutte så blir det vanskelig. Han ødelegger seg selv. Rett og slett. I går kom han innom der jeg jobber og kjøpte røyk rett foran ansiktet på meg, dvs. jeg måtte selge den til han. Da fikk jeg det helt opp i halsen, så sendte melding som gikk noe sånn som det her "Den røykinga di..Er så skuffet at det gjør vondt. Forstår ikke hvorfor du har valgt å gjøre det der mot deg selv " Også etterfulgt med at jeg gidder ikke å mase mer om det nå, at han veit mitt synspunkt, så håper jeg at han er smart nok til å ta den riktige avgjørelsen. Han svarte tilbake at han er glad i meg. Typisk han når jeg tar opp sånne ting. Prøver å ro seg vekk ved å sjarmere meg. Jaja. Kejnner irritasjonen koker over når jeg skriver dette. En ting er om han hadde røyket fra før av, men at han må begynne NÅ? Dessuten vil ikke jeg være passiv røyker. Jeg er tross alt i faresonen for å få astma. Kommer med stor sansynlighet til å utvikle det etter hvert også. Sånn. Det var godt å få det ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 12. mai 2009 #154 Del Skrevet 12. mai 2009 Teriyaki Vel, hva skal jeg si, jeg som røyker selv Jeg vet jo at jeg ikke hadde begynt i dag. Begynte litt sent jeg også egentlig. Var 18. Husker alltid jeg var sur på mamma og pappa som røyka og aldri om jeg skulle begynne med det. Begynte når jeg traff en type som røyka. Spør ikke hvorfor. I dag hadde jeg ikke gjort det. Jeg er en røyker som tar hensyn til andre da. Jeg(vi) røyker aldri inne hos de som er ikke røykere selv om de sier vi bare kan gjøre det. Får vi besøk av folk som har astma, allergi eller på andre måter blir plaget av røyk så røyker vi ikke inne da heller. Ha en fin dag Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #155 Del Skrevet 12. mai 2009 Han røyker ikke inne han heller, men det går utover meg likevel i form av lukt og smak og sånt. Er jo veldig sensitiv for det som ikkerøyker. Jeg bare håper han klarer å slutte før det går for langt. Ha en fin dag du og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babord Skrevet 12. mai 2009 #156 Del Skrevet 12. mai 2009 Det er så teit når voksne begynner å røyke.. Min kjære begynte å røyke for to år siden, og slutta nå til nyttår..så nå ser jeg plutselig at han røyker i bilen og på jobb igjen..aah! Han bestemmer jo over sin egen kropp, men jeg synes det er så tåpelig.. I tillegg har jo vi i praksis felles økonomi, og røyk er dyrt! Men hvis vi maser for mye kan de kanskje røyke litt ''bare på faen'', for å vise at de bestemmer over seg selv.. Pluss at jeg vil ikke være en masete kjæreste. Det er vanskelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #157 Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) Det har du nok rett i Babord! Jeg har bestemt meg for å ikke si noe mer om det nettopp av den grunnen. For det ville vært svært dumt om han fortsatte kun fordi han var redd for å bli en tøffel. Det er han for så vidt allerede redd for. Han har sett hva noen kvinnfolk har gjort med kompisene, så.. Nå er han på vei hjem fra jobb, og jeg har en liten overaskelse til han. Endret 12. mai 2009 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 13. mai 2009 #158 Del Skrevet 13. mai 2009 Innom for å ønske deg en strålende onsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #159 Del Skrevet 13. mai 2009 Takktakk Ulva! Nå har jeg sittet en stund med leksene. Må ta en pause til ca. ti over fem, så må jeg begynne øvingen. Har tentamen i morgen, så skal treffe ei veninne klokken åtte så vi kan øve litt sammen. Det hjelper ofte masse å øve litt sammen, og ikke bare alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 13. mai 2009 #160 Del Skrevet 13. mai 2009 Jeg syns 15 russeknuter høres mye ut jeg. Poenget er å bare gjøre de knutene du selv syns er festelig. Ha en finfin dag, Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå