Gå til innhold

En dråpe i havet


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Åja ok..på skolen min sluttet undervisningen 13. mai, så nå bare møter vi opp til eksamener og leser hjemme..deilig :)

Har du noen planer for sommerferien?

Edit: 12 sider! :hoppe:

Endret av babord
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, 12 sider ja. :)

Heldig du er som slipper å møte opp. Det er helt latterlig det systemet som er nå.

Jada jeg har planer jeg. :) Den 21 juni drar jeg og kjæresten til Hellas sammen med et vennepar. Der blir vi i en uke. To uker etter at vi er kommet hjem, skal jeg til Danmark med familien på et slags familietreff med farmor, barn og barnebarn. Blir nok hyggelig det ja. Ellers går det vel mest i jobbing og noen fjellturer.

Der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en deilig sommer! :)

Tror ikke det blir så mye sommer med meg, jeg skal jobbe til 6.aug, og så skal vi begynne å flytte og sånt, så tror ikke det blir tid til noen tur før fadderuken på skolen begynner..

Vi har inne et bud på en leilighet nå! Spennende:D

Men jeg velger selv at jeg vil jobbe, har litt noia ang. å bruke såå mye penger på leilighet og så begynne på skole :sjokkert:

Jeg kunne tenkt meg en tur til hellas jeg også, men jeg vil helst reise alene med kjæresten min..for jeg er ikke så glad i full fest hele tiden, og det blir det gjerne med våre venner i alle fall ;) Får se hva det blir til, jeg skal i alle fall til London med jentene i løpet av høsten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

Hei Teriyaki :)

Deilig at skolen er så og si over for i år, og at du kan begynne å glede deg til ferien. Går fort det nå :)

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Babord! :)

Ja jeg har jo noen planer i alle fall, så det blir nok bra. Det blir nok heller ikke full fest hele tiden. Dama til kompisen til kjæresten min som er 24-25, er 27, mens min kjæreste er 23. Ikke det at de ikke liker festing, men både de og jeg for den saks skyld setter pris på andre ting også. :) Noen kvelder blir det, men ikke hele tiden.

Så spennende med bud på leilighet! husker da kjæresten min drev på med det. Veldig spennende.

Ulva: Ja det er kjempegodt. I dag har jeg bare vært på skolen i ca. en klokketime, mens i morgen blir det fra ti på to til halv fire, men mest sansynligvis før det. Sånn går dagene nå i eksamenstiden. :)

Nå må jeg nok desverre snart på jobb, så..

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det muulig! Nå har eks-stefaren min begynt igjen.

For de som ikke vet, så har vi vært i rettsak mot han pga. psykisk og fysisk vold mot min mor, samt. masse hærverk og trusler. Han ble dømt, men bare to års ubetinget (?), så han har ikke vært i fengsel.

Nå, snart to år etterpå, prøver han seg for andre gang å hevne seg etter rettsaken. Han har prøvd å trenge seg inn i hjemmet, men den nye samboeren til mamma fikk stoppet han. Men nå er det altså sånn at han har anmeldt meg og mamma for å ha gjort grov herværk på hans eiendom. Den eiendelen det er snakk om har jeg ikke sett på over to år, jeg vet ikke en gang hvor den befinner seg. Menmen. Sånn er den saken. Nå skal jeg inn til avhør som mistenkt for noe jeg ikke har gjort. Herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

Hei Teriyai :hug:

Uff, stakkar deg og stakkar din mor. :tristbla: At en mann som har mishandlet noen både fysisk og psykisk, samt bedrevet hærverk bare får 2 år ubentinget er rett og slett ikke til å tro :kjefte:

Men det sier jo en god del om rettsystemet i dette landet her. :sur:

Han kan jo umulig være riktig klok som starter opp igjen nå etter 2 år. Det bare må jo gå i deres favør. Kan ikke skjønne noe annet. Det er jo straffbart å trenge seg inn i hjemmet deres også. Dere har vel anmeldt han for det? Sånne folk skulle bare ikke få lov å gå løs.

Håper dette går bra Teriyaki og at den fyren får den straffen han fortjener :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det er jo helt sykt at politiet tror på han etter at han har gjort alt det mot dere og blitt dømt for det!

Det er fortvilende at det er så lett å lage et helvete for andre og slippe unna med det...

:klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk det varmer! :)

Mamma prøvde å komme seg løs fra klørne hans i flere år før hun endelig klarte det. Nå litt over to år senere er hun veldig resurssterk og lykkelig i et trygt og godt forhold.

Fant ut på avhøret i dag at det heter betinget fengsel når de ikke har vært i fengsel, men på prøve. Det er bra idiotisk at han fikk så liten straff ja. Han skulle fått lov til å sitte inne spør du meg. De gangene jeg har møtt han på gata, så har det gått kaldt gjennom ryggen min.

Politiet er jo pliktig til å følge opp en anmeldelse, så det er jo forståelig nok. Det som ikke er forståelig er at de IKKE hadde sjekket hans tidligere historikk, så jeg måtte opplyse dem om det på avhøret, det med rettsaken og sånt. Menmen.

Saken blir nok henlagt, og bra er det, men lurer på om jeg får ført dette opp på rullebladet fordeom? Uansett så har jeg veldig lyst til å anmelde han for falsk forklarng. Det er svært alvorlig å anklage noen slik på falske grunnlag, men utrolig nok så ble vi frarådet å anmelde han fordi at i hans hode kan det faktisk ha vært soleklart at det var vi som hadde gjort det. Til tross for at han ikke har fysiske bevis, eller direkte har sett oss. For et styr.

Men nå er i alle fall avhøret over. Desverre så kunne ikke politiet skjule min nye adresse på forklaringen min. Mamma ville ikke at den skulle stå der, siden han har oppsøkt mamma både i gamle huset mens det var slutt og spionert og laget bråk, og i leiligheten nå i ettertid. Dermed blir jo hun redd for hva han kan finne på nå. Men jeg tror egentlig ikke det er noe å bekymre seg for. Tror ikke han synker SÅ lavt at han oppsøker meg.

Visse folk. Rett og slett.

I morgen er det to trekk for eksamen, så får vi se om jeg kommer opp, eller om jeg må vente enda lenger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det går bra og at du slipper og ha noe mer med han å gjøre! :klem:

Hvordan gikk det med eksamenstrekket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke trukket opp i går heller. Så får vi se om det blir i neste uke da, eller om jeg ikke blir trekt opp før til slutt. :)

Nå skal jeg på hytta, så ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Teriyaki

Uff, så grusomt!

Håper det ordner seg for deg og din mor!

På en del ting, er Norsk rettsvesen ikke godt nok.

Men hva hadde hjupet?

Håper du kosa deg masse på hytta :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det er vel ikke alltid det funker.

Hytten ligger ikke ved fjellet, men ved havet noe som er mye bedre synes jeg da. Stort fint område kun for oss selv. Faren min har hytte på fjellet. Synes i grunn det er litt kjedelig å være på hytten på fjellet. Eneste man kan gjøre der er å gå tur.

Hytteturen var stort sett fin den, bortsett fra at jeg da vi la oss fikk et slags psykisk sammenbrudd etter at det hadde vært en liten fillekrangel mellom meg og kjæresten. Vet ikke hvorfor, men alt rant bare over. Men nå når jeg har fått ut så mye guff, så føler jeg meg fin igjen, hehe. Var skikkelig dehydrert i morges, drakk tre-fire glass juice for å slukke tørsten. Så man kan vel trygt si at det var mange tårer som kom. Det var i alle fall ikke gøy. Alle muskler spente seg og det var ubehqagelig i hele kroppen. Har fått et og annet sammenbrudd før, men ikke sånn som i går. Jeg og kjæresten har hatt mange sånne småkrangler i det siste, og det med anmeldelsen og en generelt stressende tid tror jeg er årsaken. Men nå har jeg bestemt at det skal ikke være mer småkrangling. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: Teriyaki

Helt enig med deg i hytte ved sjøen er mye bedre enn på fjellet. :jepp: Det er flott på fjellet og jeg drar gjerne over fjelloverganger og beundrer vakker natur både vår, sommer og høst.

Men skulle jeg hatt hytte så skulle den ha ligget ved sjøen.

Huff, krangling er ikke kjekt, og det høres ikke godt ut det du har opplevd, men godt å høre at du har det bedre nå :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, sjøen er helt klart det beste. :)

Nei godt var det ikke. Varte en stund også, så...Men det går greit nå da. Skal snart på jggetur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda ikke kommet opp i eksamen. Det er trekking hver eneste dag bortsett fra torsdag denne uken, plus at trekkingen fortsetter litt i neste uke. Er med andre ord veldig usikkert når jeg kommer opp.

Nå er det jobb. Når været først ble bra, så må jeg på jobb. Men har heldigvis fri fram til lørdag etter i dag, så får håpe været holder seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kommet opp, og faget ble naturfag. Dette var IKKE bra. Det er jo så vanskelig. Seks kapitler jeg må øve på nå. Huff huff. Begynner klokken elleve. Akkurat nå sitter jeg og moter meg opp og slapper av litt til da. Så sånn gikk det. Men det brae er jo at da har jeg unnagjort alt av eksamner når vi har vitnemålsseremoni på fredagen. Hvis jeg ikke hadde kommet opp i dag eller i morgen, så hadde jeg måttet dratt på avslutning før jeg faktisk var ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...