Gå til innhold

En dråpe i havet


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Nei reiseforsikringen gjelder nok kun for selve reisingen tror jeg. Men tror ikke du skal bekymre deg. Hvis det blir så ille at det frarådes å reise dit, så vil nok reiseselskapene refundere pengene.

Ja det var veldig gøy! Etter så artige kvelder er det ofte nesten litt vemodig at kvelden er over! hehe. Det er klart at jeg ikke kan "drite i alt annet", det er jo bare dumt det. Må jo nesten gjøre alt det jeg pleier ellers også. Eneste er at jeg har satt treningen ned til minimum to ganger i uken nå i russetiden, men ellers er vel alt som normalt bare at det blir sikkert litt mindre sofasitting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, jeg mangler virkelig motivasjon. Har muntlig i historie i morgen, men jeg får meg ikke til å lese, har prøvd å få gjort de oppgavene i en uke nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som opplever å bli mer fyllesjuk av øl enn av sprit? Jeg drikker som regel sprit, bacardi razz. For eksempel natt til første drakk jeg nesten ei hel flaske fra klokkan halv seks til klokken et, deretter drakk jeg ikke så mye mer, men dro ikke hjem før sånn klokken tre. I går drakk jeg seks halvlitere med øl og to glass øl på uteplassen. Jeg er mye mer fyllesyk i form av å være svimmel enn når jeg drakk sprit. Merkelig det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med historie muntlig i morgen! Dette klarer du :tommelopp:

Jeg kom også opp i historie muntlig på eksamen. Men det gikk bra!

Jeg drikker ikke øl, så vet ikke om en blir mer fyllesjuk av øl enn sprit, men veg at en kan bli godt fyllesjuk av sprit.

Det er Barcardi razz det går i når jeg drikker også, den er veldig god.

Ei hel flaske ja, det var en del det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, en del var det ja, men nå er det ikke det til vanlig. Til vanlig drikker jeg bacardi på vorsspill, da drikker jeg som regel halve flasken, så drar jeg ut på byen og drikker en to-tre-fire øl. Men når jeg drikker ei hel flaske så er det som regel i sånne settinger hvor jeg enten begynner drikkingen tidlig, eller når jeg ikke drar ut på byen. ;)

Bacardi er godt ja. :)

Takk for lykkeønskninger. Men jeg sliter sånn med å komme meg i gang at jeg blir nesten litt deprimert. :( Klarer det ikke. Uten at jeg er inne i en depresjon lenger, så har jeg for tiden et av symptomene hvis det blir rett å kalle det for det. At jeg er så tiltaksløs på ting som egentlig ikke er så gøy, sånn som skolearbeid. Jeg tenker på at jeg må starte med en gang, jeg blir bekymret for resultatet i morgen, men om jeg setter meg ned? Nei. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: Teriyaki

Nå er eksamen over og ettersom jeg leste inne hos meg så gikk det bedre enn du trodde :)

Og det er jo knallbra :tommelopp:

Har ikke rukket så mange dagbokrunder i det siste. Har mest kommentert alt dere skriver inne hos meg. Blir glad når jeg logger meg inn og ser at dere har vært der :)

Men med en maratonhelg bak meg, så rekker jeg jo ikke alt. Kommer sterkere tilbake senere i uka tenker jeg.

Ha en fin dag Teriyaki :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er jo ikke alltid man har like god tid Ulva! :)

Det var ikke eksamen, men en muntlig prøve. Men ettersom jeg har såpass mye fravær, må jeg delta på alt som er nå for å få karakter. Dermed blir jeg jo også redd for stryk.

I matten tror jeg ikke at jeg får standpunkt. Har ikke særlig med fravær der, men jeg får det bare ikke til. Tror jeg stryker på den tentamen vi hadde forige uke, da er det desverre ikke nok til å få vurdering i faget. Dermed blir sykepleien utsatt et år. :( Men prøver å ikke ta sorgen på forskudd. Får vel kanskje vite det på fredag.

Ha en fin dag videre! :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Teriyaki!

Jeg synes du virker som en flott jente, og håper jeg får lov til å henge litt her i dagboken din :)

Jeg går også siste året på vgs, og jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver om motivasjon! Jeg kan sitte dagen før eksamen eller en annen viktig prøve og bare..ikke gjøre det jeg skal. Det er håpløst, men jeg tror kanskje det er mye fordi det er slutten på skolen, og vi er leie og ser sluttstreken...

Motivasjonen har gått veldig i bølger hos meg, og nå merker jeg at det er et slit å gå på skolen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Babord! :):velkommen:

Klart du skal få lov til å henge her om du vil det! :)

Går siste året du også ja. Er du russ i år da? :) Ja det er slitsomt det med motivasjonen. Skal sette meg ned for å øve på en prøve snart, men har ikke spesielt lyst. Får bruke det at jeg skal på kate og evt. ta noen russekrav etterpå som motivasjon. :)

Har du søkt på høyskolen i år? Det har jeg, men jeg sliter med dette omslagsarket. Hva er det jeg skal fylle inn, skal jeg gjøre noe på nettet i forhold til det, er det med omslagsarket den bekreftelsen for at jeg har bodd i Nordland de ti siste årene skal sendes osv. osv. Vi har fått så dårlig informasjon om det, og den informasjonen fikk vi så vidt jeg kan huske var i januar. Vet du noe om dette eller?

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt på høyskole ja!:)

Jeg har allerede sendt inn omslagsarket mitt, og bor ikke i nord-norge, men jeg tror det er der du skal sende inn den bekreftelsen ja! Mener å huske at det står om det på baksiden av arket.

I tillegg skal det fylles ut med at du skal ettersende vitnemålet ditt(på andre side), så bare signerer du(baksiden) og sender det til skolen..ingenting på nett. Det er som en bekreftelse på nettsøknaden din tror jeg.

Jeg var russ i fjor fordi jeg går en litt spesiell linje..har ikke lyst å fortelle så mye om det her fordi det blir litt lettere å identifisere meg enn jeg vil foreløpig(er ikke så mange steder i landet som har denne linjen) men jeg kan godt sende deg en PM om du vil høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du gå på sykepleien, Teriyaki?

Hva skal du gå, Babord?

Jeg hadde så lyst til å bli radiograf, men nå er jeg faktisk glad jeg ikke kom inn. Har funnet ut at jeg ikke er så glad i blod, kan bli litt svimmel gitt. Men dette gjelder ikke når jeg selv eller noen som er friske blør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Trulta! :)

Produktutvikling og design heter det jeg skal gå. Det er en sånn ingeniørlinje, men med litt spennende nye ting:) gleder meg egentlig til å begynne med noe nytt!

Hva driver du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: Teriyaki

Innom og sier hei bare. Holder meg unna snakket om utdannelse ettersom det er noen år siden jeg var der :ler:

Ha en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babord: Takk for hjelpen! Får se om jeg finner ut av det. :) Du må gjerne sende PM ja.

Trulta: Jeg skal gå sykepleien ja. Drømmen er å bli jordmor etter hvert. :) Egentlig tror jeg de fleste blir litt ukomfertabel i starten når det gjelder blod og sånt, men med mindre man har sånn skikkelig skrekk mot det, tror jeg det er noe man vender seg til. :) Jeg synes i alle fall ikke at det er ekkelt å se når en kvinne føder. Synes det er kjempespennende. :)

Ulva: Trivelig at du titter innom! :)

Nå er jeg rett og slett mentalt sliten! Føler det er så mye press på meg. Jeg skal levere på jobben, på skolen, jeg skal være ordentlig russ (ikke tam), jeg setter press på meg for å opprettholde treningen, jeg skal huske på å gå tur med hundene og jeg skal prøve å holde orden i hjemmet. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Nå kommer det til å gå helt i et fram til lørdag. Tviler på at jeg får så mye som en eneste time hvor jeg kan slappe av litt. Akkurat nå ser jeg litt negativt på russetiden, missforstå meg rett. Jeg synes det er gøy, men jeg er så sliten for tiden, får ikke gjort noenting og har titusner av bekymrnger hengende over meg. Vil bare tulle meg sammen i et pledd og skjerme meg fra verden i noen dager og kommer tilbake med ny energi og motivasjon over helgen. Men det kan jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ulva35

Skal du bli jordmor. Så koselig. :) Leser en serie som heter Jordmoren. Om ei som er jordmor på 30 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er det som er planen ja. :) Jeg har aldri lest serien du leser, men har sett serien "jordmødrene" på nrk1. Veldig spennende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor virker som et utrolig spennende yrke! Jeg beundrer virkelig de som klarer å jobbe i så nær kontakt med andre mennesker, tror jeg ville blitt utrolig sliten av det..

Men hvordan blir man jordmor egentlig? :sjenert:

Russetiden skal være gøy sånn som du vil ha den, ikke sånn som alle andre sier! Jeg var absolutt ikke ute hver dag i russetiden, har festet nok før i mitt liv og følte meg litt ferdig med den perioden..hadde eldre samboer og en del eldre venner og slik. Noen dager ble det jo :)

Ikke stress med det, bare kos deg :) Er du med på en russebuss/bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selv så beundrer jeg læreren jeg hadde første året på vgs. Hun har vært jordmor og er nå lærer på Helse og Sosial. Makan til flott menneske skal man lete lenge etter! Mitt store forbilde. :)

Er ikke med på noen russebil nei. Jeg har verken mulighet eller lyst til å bruke så masse penger på russetiden. :) Jeg har trådd såpass mye inn i voksenlivet at jeg må tenke veldig mye økonomi og ikke bare her og nå. Så når vennene mine kjøper klær, sminke, sko, har råd til å dra ut mer enn meg (dvs. de bruker som regel opp mesteparten på klær, så som regel har vi like dårlig råd til alkohol) osv. osv. Så bruker jeg penger på mat, bensin, strøm og sånne ting. Skal ikke klage, jeg er lykkelig og sånt. Men av og til skulle jeg ønske jeg ikke hadde sånt et press på meg, rett og slett.

Er litt på bunnen akkurat nå da. Føler virkelig at jeg ikke strekker til på noen punkter.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...