Gå til innhold

En dråpe i havet


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Har flere ganger forsøkt å komme med et svar her, men jeg fikk det aldri helt til. Synes Ulva sa det fint.

Uansett synes jeg du er vanvittig reflektert. Og som du sier selv: dersom dere skal være sammen må dere lære å leve med enkelte egenskaper. Det går jo begge veier.

Håper dere blir venner igjen når du kommer hjem.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Plingo: Synes det er kjempekoselig med svar uansett! :) Trivelig å høre at du synes jeg er reflektert, prøver jo å se saken fra begge sider, det er nok viktig i slike situasjoner.

Er hos han nå da, det går vel helt fint. Jeg er nok litt vemodig. Er skuffer over at det ikke ble noen hyttetur, tenker litt på hvor koselig det kunne vært. :) Menmen, vi slapper bare av akkurat nå. Klokken åtte blir det taco og film, da satser jeg på å få litt kos. :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen! :) Ja du skal bare lese du. Har ikke kommet på så veldig mange sider, så det skal vel ikke ta så alt for lang tid! :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: Teriyaki

Tenkte meg godt om før jeg svarte deg. Synes det er litt vanskelig å sette ord på hva man tenker når man skal svare noen som sliter med noe.

Livet har lært meg å ikke ta parti for den ene eller andre. Det ville også blitt helt feil i forhold til det du fortalte.

Selv om det ikke handler om forhold mellom kjærester, så har også konflikten mellom søskene mine lært meg og ikke ta parti. Hadde jeg gjort det så hadde vi alle vært uvenner i dag.

Veldig mange brukere her inne som uttaler seg og tar parti ja. Jeg leser noen tråder, men jeg svarer sjelden og jeg tar iallefall ikke parti. Som regel er det to sider av en sak.

Synes det er mer forståelse for det i dagbøkene. Iallefall de jeg vanker i. Tror det kommer av at man blir "venner" på en måte og lærer hverandre å kjenne.

Jeg er veldig glad for at Ulvemannen har lik inntilling som meg til konflikter. :) Ingen av oss liker det rett og slett, og har aldri gjort det.

Det å være uenige, men respektere hverandres mening er så herlig.

Har som sagt aldri opplevd det i tidligere forhold og det har ikke han heller.

Kos dere med taco, film og hverandre i kveld. Hytteturen kan dere ta en annen gang og da blir det sikkert toppers.

Ha en fin søndag Teriyaki :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulva: Ja jeg leser også mange tråder, men jeg svarer ikke i så mange i forhold til hvor mange jeg leser. Skriver mer innlegg nå når jeg holder på med dagbøker. En gang vil jeg også være i et forhold hvor det ikke er noe krangling. Hvem vet, kanskje blir det med han jeg har nå, bare at vi har vokst og modner litt mer, i alle fall lært å leve med hverandres ulikheter. :)

Tacoen var i går da, men takk for det! Hytteturen håper vi på å ta igjen om to uker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo: Teriyaki

Kjekt å begynne å lese ei dagbok til.

Har du hatt en fin dag i dag?

Jeg har vært på jobb i dag, en grei dag, og skal snart på trening.

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trulta! Jo velkommen skal du være! :)

Jeg har hatt en helt grei dag. Ganske bekymret for mattetentamen i morgen da, redd for at det blir stryk. Men skal øve masse i dag! :)

Trener du ofte, og hva? Jeg trener tre dager i uken på senter pluss at jeg går turer med hundene. Kjekt å være i aktivitet, selv om det tar opp en del tid i hverdagen.

Har du dagbok du også?

så til litt alvorligheter..Er det egentlig noe som kan gjøres mot pms? Kan det hjelpe å bytte p-pillemerke? kjæresten min mener at det er såpass ille, at lunta er såpass kort at det vil bli vanskelig i det lange løp. Han har lyst at jeg skal dra til legen for det, og som komprimiss sa han at han skal dra til legen for snorkingen sin. :) Jeg merker jo selv at jeg blir mer følsom og sånt, men ikke at det er SÅ ille. Tror muligens han er litt ekstra følsom for å plukke opp negativitet fra andre folk. Hadde jo vært greit om det fantes råd mot pms da. Vi ender som regel opp med en eller annen type krangel og smådiskusjoner hver gang jeg er der jeg er nå i syklusen, så jeg må vel bare bite i det sure eple og innse at jeg kanskje er værre enn jeg merker selv?

Evt. kan det jo hende at han i tillegg automatisk overanalyserer meg i den perioden fordi han vet at jeg blir litt pms, og dermed plukker han opp ting mye lettere, og blir dermed også lettere irritert. Ikke veit jeg! :klø:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, for det.

Det varierer litt hvor mye jeg trener, fra 3-5 ganger pr uken, nå er yogakurset over, så blir en mindre, og så er det forskjellige timer på lørdager, jeg går på dem jeg kan (har ikke betalt for å trene spinning) Tror gjennonsnittet er 4 ganger i uken. Trener litt variert, men det blir mye step, bra siden jeg er glad i å trene step:) Liker best trening med kombinasjon, er ikke så veldig glad i styrke. Men styrke er viktig dessverre. Hva trener du? Det er vel ganske bra trim å gå tur med hunder, de må jo ut en del ganger, og de er ofte glad i gå tur.

Angående PMS, med meg ble det bedre med årene, jeg fikk mensen tidlig, og hadde veldig vondt i begynnelsen, men nå merker jeg lite til det. Kanskje litt mer sjokoladespising :sjokolade: eller kanskje det er ei god unnskyldning for å spise en bare. Men merker at jeg blir letter irritert når jeg har mensen, men prøver å ikke la det gå utover folk jeg jobber sammens med o.l.

Jeg har ikke laget meg ei dagbok her, skriver litt i andre sine jeg, nå har jeg begynt å skrive i din også :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da trener du jo masse! :) Jeg driver med egentrening da. 40 min på enten tredemølle, sykkel eller trappemaskin med høy intensitet. Såpass høy at jeg må virkelig pushe på med alt jeg har de siste par minuttene. Ligger i en god maxpuls da. :) Deretter trener jeg noe styrke. Mest rompe, men også litt mage og armer. Jeg prøver å unngå å bygge magemuskler med tanke på at jeg er svært fornøyd med kurvene mine, økt muskelmasse ville ødelegge dette litt.

Tur med hundene kan være bra det ja, men må nok innrømme (og skamme meg) at jeg/vi har ikke vært så flink som vi burde. De får absolutt ikke tur ofte nok. Kanskje tre-fire ganger i uken, noen uker er det å skryte på seg. Heldigvis får de lekt og sånt med hverandre, men vi må nok prøve å bli flinkere. Er bare fryktelig mye om dagen, egentlig har vi ikke tid til dyr for tiden, men det bedrer seg etter hvert når ting har roet seg. Men den dårlige samvittigheten er der jo fordeom. Likevell vet jeg at de har det bra. De er glade, rolige og ingen av dem utagerer på noen måte som tilsier at de misstrives.

Med sjokolade så tenker du på det med at det frigjør endorfiner? Mulig det kunne hjulpet litt, men jeg er veldig nøye på å ikke spise godt utenfor helgene. Det har rett og slett blitt sånn at jeg får dårlig samvittighet. Er blitt såpass glad for den kroppen jeg har jobbet meg til, at jeg er redd det skal gå tilbake. Tror det er ganske viktig for meg å føle meg fin og sexy, med tanke på at jeg lett blir usikker på meg selv.

Kunne nok også klart meg fint med å bare være i andres dagbøker, men jeg har av og til såpass mye på hjerte i form av tunge tanker eller andre saker som gjør at det er godt for meg å kunne skrive det av meg. :) Er ikke HELT problemfritt dette livet mitt, uten at jeg skal klage over det da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: Teriyaki

Jeg har aldri hat PMS jeg, men svigerinnen min hadde det. Vet ikke hva det var hun fikk av legen, men det hjalp veldig iallefall. Så snakk med legen du :)

Her i huset var det jeg som snorket veldig. Så var det noen som fortalte at snorkespray som du får uten resept på apoteket hjelper.

Var kjempeskeptisk, men måtte jo prøve. Nå har jeg brukt den i et halvt års tid, og snorkingen er så og si borte. Det virket fra første natta.

Men det må være den som heter Silence og ikke den andre som du sprayer inn i nesa.

Be samboeren din prøve den. :)

Nå er du vel midt oppi tentamen. Krysser fingre for at det går bra for deg.

Ha en fin dag Teriyaki :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ulva! Jo jeg må nesten snakke med legen. Når det gjelder sånn silence, så har vi prøvd det. Følte ikke helt at det hjalp, så den har vi ikke kjøpt igjen etter at det ble tomt. Det går mer i perioder. Nå har det vært to netter som har gått helt fint, men for noen dager siden var det litt mye.

Takk for fingerkryssing! Jeg vet ikke hvordan det gikk, føler jeg fikk til noe, men er såpass usikker at jeg må bare vente å se. :)

:klemmer:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne nok også klart meg fint med å bare være i andres dagbøker, men jeg har av og til såpass mye på hjerte i form av tunge tanker eller andre saker som gjør at det er godt for meg å kunne skrive det av meg. :) Er ikke HELT problemfritt dette livet mitt, uten at jeg skal klage over det da. :)

:opplyser: Noen må ha dagbøkene, hadde vært stusselig hvis alle var som meg, for da hadde det ikke vært noen å skrive i.

Jeg har aldri hatt hund, kan tenke meg at det lett gir dårlig samvittighet.

Så flink du er så driver med egentrening, jeg er ikke disiplinert nok til det, jeg må på trening i sal, trenger en instruktør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:opplyser: Noen må ha dagbøkene, hadde vært stusselig hvis alle var som meg, for da hadde det ikke vært noen å skrive i.

Jeg har aldri hatt hund, kan tenke meg at det lett gir dårlig samvittighet.

Så flink du er så driver med egentrening, jeg er ikke disiplinert nok til det, jeg må på trening i sal, trenger en instruktør.

Ja sant det, noen må jo stå for selv dagbøkene ja!

Får lett dårlig samvittighet ja. De er jo baybyene mine begge toen, veldig glad i dem. Vil dermed demmers eget beste. Men nå er jeg i en veldig hektisk periode med skolearbeid og alt annet jeg har i hverdagen som må gjøres. Heldigvis roer det seg om et par måneder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir skremt av dette med svineinfluensa. Nå sier de at det er bare snakk om timer til vi kan forvente å oppdage tilfeller her i Norge. I tillegg tenker jeg på hvordan det vil bli i forhold til at vi har bestilt tur til Hellas. Tenk om det tar så langt tid før alt er under kontroll slik at det florerer av influensa der nede? Det har vel ikke kommet dit enda, men kommer det til Tyskland kommer det sikkert dit også. Sa blir det jo nesten litt skummelt å dra dit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: Teriyaki

Ja man kan bli skremt, men for min del så prøver jeg å si til meg selv at de hylte like mye under sars, fugleinfulensa og ebola epedemiene.

Og det virker som viruset ikke angriper så ille andre steder enn i Mexico. Virker som de blir sykere der enn andre steder.

Man kan iallefall ikke gå å tenke på det hele tiden for da blir man gal.

Vet ikke om jeg rekker innom i helgen, så jeg ønsker deg en god helg nå jeg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg prøve å ikke tenkte på det, jeg har faktisk ikke med avbestillingsforsikring på sydenturen min, kanskje det er dumt?!?!

Har jo aldri trengt den før, har reiseforsikring da, turte ikke å reise uten det.

Har jo aldri trengt den før heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes behandling for svineinfluensa, så det er ikke noe å bekymre seg for. Det er flere som dør av vanlig influensa i Norge hvert år enn det så langt er folk som er døde av svineinfluensa. Det er veldig "hypet" opp i media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ja takk for svar! Jeg tror jeg har en svak (vet ikke om det blir riktig å kalle det det) angst for å dø, når jeg tenker på døden så får jeg en skikkelig uehagelig følelse i hele kroppen. Men det hjelper jo å tenke på at det har gått bra alle gangene slike ting har skjedd før! :)

Trulta: Det er nok lurt med avbestillingsforsikring, det har vi, så det er jeg glad for. Men hvis situasjonen skulle bli så ille at myndighetene fraråder oss, evt. nekter oss å reise, så vil jeg tro du får tilbake alle pengene. Det er jo tross alt en slags unntakstilstand, og det er mange mange som vil miste masse om ikke reiseselskapene gir tilbake. Så det tror jeg ikke du skal bekymre deg over.

Ha en kjempefin helg alle sammen! :)

Har forresten akkurat stått opp etter en strålende natt til første mai!

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Jeg har betalt turen nå, kanskje det er forsent til å få avbestillingsforsikring da? Men skal ikke reiseforsikringen dekke det da?

Så bra at du hadde ei fin feiring!

Må bare si at jeg syns du er voksen som ikke "driter i alt annet" når du er russ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...