Gå til innhold

En dråpe i havet


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Ulva:

Godt å høre at jeg ikke er den eneste! Litt usikker på hva jeg skal gjøre med det. Må prøve å være selvbevist framover, så kanskje det etter hvert går av seg selv. Enten det eller så ser jeg bare sur ut når jeg ikke smiler. Jeg smiler mye, men man kan da ikke forvente at man smiler heeele tiden? Nei jeg vet ikke riktig. Har jo ikke sett meg i speilet de gangene jeg blir missoppfattet, så vanskeig å ta tak i det. Men må jo bare prøve. De som kjenner meg betegner meg jo som ei skikkelig glad og trivelig jente. Så...

Vi får se om han forteller det noen gang. Er ikke noe jeg vil lage sak ut av. Har ikke krav på å vite alt om livet hans, selv om jeg egentlig ville sett på det som en tillitserklæring at han fortalte det til meg, men må nesten bare respektere det. Så får jeg håpe han føler for å fortelle det en eller annen dag. :)

Folk utvikler seg jo forskjellig. Tror det er en kombinasjon av arv og miljø. Hvordan oppveksten er, hva man har opplevd derav livserfaring osv.

Må fortelle noe litt komitragisk da. Har et søskenbarn på..15-16? klarer ikke å holde styr på alderen hennes. I alle fall så skulle hun i brylluppet til et annet søskenbarn av oss, og hun som alltid bruker brunkrem og masse sminke, fant ut at hun skulle prøve selvbruningskrem. Resultatet ble ikke så bra. Hun fikk brune prikker, striper og nyanser i ansiktet og så rett og slett ikke ut stakkar. Men de fikk råd av ei kosmetikkjente at de skulle prøve barberskum. Hjalp vist litt.

Huff, tenk så redd hun måtte ha blitt når hun så seg selv i speilet! Selv bruker jeg verken brunkrem eller pudder. Man ødelegger huden på lang sikt, og de som fra før av sliter med kviser, blir ikke akkurat bedre. Selv er jeg heldigvis så heldig at jeg har veldig ren hud, så det eneste som kanskje hadde vært fint med mineralpudder eller noe sånt, er at jeg hadde blitt litt brunere. Men hva har man ikke sommeren for! :)

Ha en fin lørdagskveld du også Ulva! Og alle sammen! :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg og kjæresten...Eller kanskje jeg skulle ha hatt et kallenavn på han sånn som alle andre har? Teriyakimannen høres litt rart ut...Men han er veldig kraftig og mannemann, så kanskje Mr.M, for Mr.Macho...Hehe..Ja det får bli noe sånt...så slipper jeg å kalle han kjæresten hele tiden.

I alle fall. Nå har jeg og Mr.M funnet et vennepar som skal være med oss på ferie i sommer. Trolig blir det Hellas! Gleder meg. Har bare vært i sydenland to ganger, og det var i Algarve i Portugal i et leilighetsomrdåe som heter Quinta Polaris. Veldig flott, men er ikke det samme å dra på ferie med pappa og dem. Nå føler jeg for en ferie med kjæreste og venner! Uten tvil. :)

Skikkelig påskevær i dag, så vi planlegger å ta oss en lengre tur med hundene. Blir sikkert bra. Så er det trening i fire-fem tiden, også pitapizza i kveld. Det er så skammelig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en leksedag i dag!

Skulle ta meg en lang joggetur i går, men fikk sting etter ti minutter, så ble en kort trening. Tok det igjen med en time på Frishuset i dag! :) Deilig med trening.

Spist middag nå og er dermed klar for å gjøre lekser! Yey...

Dette blir en bra uke! I dag slapper jeg av med lekser, i morgen er det jobb etter skolen, på onsdag treffer jeg en veninne på kvelden, og på torsdag skal jeg lage middag med ei annen veninne. Fredagen jobb, lørdag ut og søndag kvalitetstid med kjæresten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: Teriyaki

Blir ikke helt det samme å dra på ferie med foreldre nei. Selv om det kan være koselig det også. Men sammen med Mr. M og venner blir det sikkert helt toppers. Har aldri vært i Hellas, men hørt mye bra om det :)

Har vært mest i Spania forid mamma og mannen hadde leilighet der i mange år, og da lånte vi den når vi var i syden.

Deilig å se frem til en sydentur :)

Ha en fin dag Teriyaki :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror det blir kjempebra! :):)

Har hatt litt liten tid til nett de siste par dagene. Vært på jobb, øvd på prøve osv. Nå har jeg kommer hjem fra trening og holder på å lage meg middag! :) Har forresten kjøpt fibra fullkornsbrød. Det er et sunt brød (merket med sunt nøkkelhull) hvor fullkornsmelet er helt finmalt! Perfekt for meg som ønsker å spise grovt, men som ikke får til å spise frøbrød. :) gleder meg til å prøve det ut til kvelds i dag.

Nå skal jeg slappe av før jeg skal til byen og møte ei veninne! Gleder meg! :)

OG har kjøpt banos! År siden sist, men fikk skikkelig lyst på det i dag. :) Favorittpålegget mitt som unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så PMS så PMS. Det har seg slik at hver gang jeg har ca. tre-fire piller igjen på brettet, så blir jeg tydeligvis såpass pms at det blir litt krangling mellom meg og kjæresten..... Kjipe greier... :(

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det...Han er på jobb nå da, helt til i tidlig natt...Rundt klokken et...Men jeg vil bare ha han hjem igjen slik at vi kan bli venner igjen..Dvs. han sier vi ikke er uvenner, men jeg føler vi er det. Går over da. Ingen big deal, men denne pms'n min gjør at jeg tar det hele mye tyngre enn jeg vanligvis gjør. En liten diskusjon er ikke noe jeg til vanlig tar sånn på vei for! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulva35

:vinke: Teriyaki

Jeg har aldri vært plaget av pms heldigvis, men jeg har en svigerinne som er ekstrem. Ikke hver måned, men annenhver.

Eller hun var. For noen år siden snakket hun med legen om det og fikk noen tabletter. Aner ikke hva det var, men hun har iallefall blitt mye mye bedre.

Ha en fin kveld :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig som ikke har det da! :)

Jeg er nok ikke av de ekstreme. Har jo hørt om dem som hyler og brøler og er rett og slett ikke mulig å omgås uten å få en skyllebøtte de dagene før oms. Huff, det må være slitsomt. Jeg er heldigvis ikke på langt nær så ille. :)

Nå dro akkurat besøket. Trivelig, men blir litt sliten, for han snakker skikkelig gebrokkent norsk, så konsentrasjonen er på høygir for å forstå hele tiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kan bare vær så kalde, hensynsløse...og feige!!

De to jeg stort sett har vært i lag med på skolen dette året, har nå ditchet meg totalt. Startet for bare et par-tre uker siden, så følte jeg at de ikke virket så interessert i å være sammen med meg. Siden da har de gradvis kuttet mer og mer. Sier ikke hei, setter seg ikke ved siden av meg, spør ikke om jeg vil være med i kantina osv. Så konfronterte jeg dem, og de sa at de ikke hadde særlig interesse av å omgåes meg. At vi tydeligvis er så forbaska forskjellige at de ikke en gang gidder å være med meg på skolen. Så nå har jeg sittet alene i klasserommet i timene de siste dagene. Det er sårt. Men egentlig har følelsene gått over til sinne over at dem skal være så feige, at dem bare overser meg på den måten.

Det er jenter av værste sort. Ærlig talt.

Har heldigvis noen venner som er ekte venner, som liker meg for den jeg er og som aldri ville gjort noe sånt. Så kan dem egntlig bare ha det så godt de andre. Er bare så trist at det alltid er jeg som må slite med venner. Må vel bare innse at jeg er en sånn person som har få gode venner, og resten av folket de ser ikke de gode sidene ved meg, de blir ikke særlig interessert i å være mer venner enn på det overflatiske nivået.

Men det er deres tap..Jeg er en skikkelig lojal venn som stiller opp for vennene mine når som helst. Jeg satt en gang i tlf. klokkan fire på natta og snakket lenge med ei veninne som hadde det veldig tøft. På en vanlig ukedag til tross for at jeg sliter med å stå opp om morgenen, så trenger all søvn jeg kan få.

Om ei veninne som bodde på andre siden av byen hadde ringt og spurt om jeg kunne komme bortover pga. hun hadde det kjipt, så hadde jeg kommet med en gang. Samtidig er jeg en glad person som gir komplemanger og sier ikke noe negativt om vennene mine. Innpåsliten er jeg heller ikke, da jeg har det såppass travelt at jeg har tid til venner bare sånn to-tre ganger i uken..

Prøver virkelig å vinkle det over til at tapet er deres osv. Rett og slett for at det ikke skal gå enda mer inn på selvtillitten min og gjøre meg enda mer usikker.... :frown:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: Teriyaki

Huff dette var kjipt å lese, men trøst deg med det at det er de som har et problem og ikke du.

Sånne folk er bare ikke noe å samle på og er iallefall ikke ekte venner.

Jeg har selv ikke så mange ekte venner. Men de som er de er virkelig venner og det er det som betyr noe.

To stykker som virkelig stiller opp i alt er der når jeg trenger de, som jeg er for de. Og en haug med tilfeldige bekjentskaper.

For ikke å snakke om alle søte nettvennene jeg har fått etter at jeg startet tråden min her på kg :jepp:

Ekte venner er gull verdt, men falske venner som de to du snakker om er ikke verdt en dritt.

Ha en fin fredag Teriyaki og kos deg med de som verdsetter deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å.. det er så sårt. jeg har også opplevd å gitt mye mer i noe jeg oppfattet som vennskap og som viste seg å ikke være. du får huske å sette pris på de ekte vennene du har.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulva:

Ja du har så rett så rett! Det er jo de ordentlige vennene som virkelig betyr noe! Riktignok skuffende at slike ting skjer, men like greit at vi slutter å være venner, enn at de skulle fortsette å baksnakke meg.

Takk! Kvelden tilbringes alene da, for kjæresten er en liten tur ute på fest, men han kommer hjem om noen timer. :) Morgendagen blir en veldig trivelig dag.

Ha en fin kveld du også! :klem:

Plingo:

Takk for klem. :)

ja det er sårt, det har du helt rett i. Men jeg må tross alt se dem hver dag på skolen fram til sommeren, så jeg gidder ikke å fortelle dem hva jeg mener om oppførselen deres. Lar det bare gå stille forbi. Er dessuten svært konfliktsky, hehe.

:klem:

skal på fest med en av mine beste veninnner i morgen! Det blir bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig trivelig ute på byen i går! :) Formen i dag er veldig bra. Har ikke vært så veldig fyllesyk de siste gangene.

Sydentur til Hellas er bestilt!

Date med kjæresten min på Birhorn steakhouse klokken åtte i kveld! Gleder meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagene går fort unna her ja! Har ikke skjedd så mye siden søndag. Har vært på jobb, på trening og skole så klart. :)

Nå er det bare tre skoledager til, så er det ENDELIG helg! Blir kjempegodt.

I morgen skal jeg på kafe med to veninner før det er personalmøte på jobb på kvelden. :)

De to som ditchet meg var ikke på skolen i dag, så har ikke møtt dem siden jeg konfronterte dem. Får se hvordan det blir, men har ikke tenkt å bruke særlig med energi på å snakke med dem, for å si det sånn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: Teriyaki

Så herlig med tur til Hellas. :) Når skal dere dra da?

Når det gjelder de to såkalte "venninene" så er jeg helt enig i når du sier at du ikke vil bruke mye energi på de. Det er ikke sånne folk verdt.

Ha en fin kveld Teriyaki :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, blir veldig flott. Øya Skiathos. :) Vi drar 23 juni tidlig på morgenen slik at vi får hele dagen. Eneste som er så dumt er at vi skal bare være der til 30 juni, altså vi får bare 6,5 dager der borte til sammen. Noe som kanskje egentlig er litt for lite. For min del i alle fall. Skulle helst ha vært der i ca. ti dager. Menmen, blir sikkert bra likevel. :) Skal til Danmark i sommer en tur med familien også, så.

Takk, ha en fin kveld du også! :)

Var forresten hjemme hos pappa en liten tur i dag. Lillesøstra mi på seks år er nå så søt. Skal vise meg så masse, og gud så oppslukt hun blir når hun skal leke med mobilen min.

Da vi var på badet etter at hun hadde badet, rotet hun i mammas saker, og fant en tampong. Så klart spurte hun hva dette var. Sa det var en tampong, dermed spurte hun hva en tampong var. Ble litt usikker på hva jeg skulle si, så sa at det er sånn som jenter bruker når de har mensen. "MENSEN?" fikk jeg til svar da, i et litt rart tonefall...Ble enda mer usikker på hva jeg skulle si, så sa bare at det var noe voksengreier.

Følte liksom ikke for å fortelle den seksårige lillesøstra mi hva mensen er riktig enda..Det kan forøvrig moren ta seg av :fnise::sjenert: Vet rett og slett ikke hvordan jeg skulle forklart det. Hvis jeg skulle sagt at en gang i måneden så kommer det blod ut av kjeden til jenter, så hadde hun spurt hvorfor det, når jeg da hadde sagt at det er pga. et ubegruktet egg og sånt skulle ut, hadde jeg vel fått enda flere spørsmål. Skal virkelig ikke være lett å forklare barn sånne ting. Selv husker jeg ikke hvordan jeg lærete det. Men det var tydelig på reaksjonen hennes at hun ikke hadde hørt om mensen før.

Leste nattahistorie til henne før hun var kjempeflink til å legge seg rett ned. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ulva35

:hallo: Teriyaki

Morsom historie om lillesøsteren din, og den satte meg noen år tilbake i tid til den gang min bror var en liten gutt på ca 8 år. Han var alltid veldig nysgjerrig, og han fant en tampong på badet.

Selvfølgelig ville han vite hva det var og mamma forklarte. Han spurte ikke om hvorfor faktisk, men var veldig opptatt av hvordan det virket.

En stund senere kom han blid og glad ut fra badet og fortalte at nå viste han hvordan det fungerte. Da hadde han tatt et tannglass, fylt det med vann og stappet en tampong oppi. Og sett selv hvordan den utvidet seg. Da var han fornøyd :ler:

Han var vel mer opptatt av hvordan ting fungerte enn hvorfor den gangen.

Ha en fin kveld Teriyaki :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, morsom historie!

Barn er noen søte vesner. Skulle virkelig ønske jeg klarte å ta meg bedre tid til lillesøsteren min, for hun er ordentlig søt. Men ting er så hektisk, og det ser ikke ut til å bli bedre. I påsken jo, men da er jo hun på hytta. Så.. :)

Dumme dumme meg skulket skolen i da. Greit nok at det var et uhell i går, men det vari kke et uhell i dag! Sliter sånn med motivasjonen og det å komme seg opp om morgenen. Skal virkelig ikke være lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klemmen! :)

Har ikke hatt det helt greit i dag, dessverre, fatter ikke at folk kan være så råtten. Men snille kjæresten min støttet meg når han kom hjem i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...