Gå til innhold

En dråpe i havet


Teriyaki

Anbefalte innlegg

:vinke:

Det er litt rart når mange program tar sommerferie. Syns de av og til tar litt for tidlig ferie.

Gud det er deilig med fri en fredag :hoppe:

Fri i dag siden det er en inniklemt dag. Jeg liker inniklemte dager :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ulva35

:vinke: Teriyaki

Har ikke så mye å si i dag, men måtte bare innom å ønske deg en fin fredag :klem:

Edit: :hoppe: for 10 sider i boka di :hoppe:

Endret av Ulva35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trulta! Ja, det er kjedelig det, men de erstattes jo ofte av andre bra programmer. Akkurat nå går jo høydepunktene for senkveld, og de ter gøy! Spesielt der han rødtoppen (husker ikke hva han heter, men han litt runde som har gjort en del artige oppdrag for senkveld). Så nettopp det innslaget hvor han dro til England for å møte Jamie Oliver for å lage mat. Helt hysterisk artig!

Trivelig at du bare kommer innom Ulva! :):klem:

Hehe, ja tenk ti sider! Det begynner jo å bli litt i alle fall! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 10 sider! :hoppe:

Jeg er også usikker på meg selv, tror de fleste unge mennesker er det.. Men jeg prøver å ikke akseptere negative tanker om meg selv, når jeg tenker noe negativt om meg selv så ''skjenner'' jeg litt på meg selv og lover meg selv å prøve hardere og løse problemet i stedet for å syte over det.

Du hadde ikke giddet å høre på at en venninne satt og rakket ned på seg selv, når hun egentlig er kjempepen/snill/kul/smart, så hvorfor høre på at du trykker deg selv ned? Det er ikke konstruktivt...

Perfekt finnes ikke, så det er bare å gjøre så godt vi kan, og så la oss selv være fornøyde med det :)

Åh deilig, nå fikk jeg inspirasjon til å slutte å være lei meg over at det er rotete her, og bare reise meg og vaske istedetfor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trulta! Ja, det er kjedelig det, men de erstattes jo ofte av andre bra programmer. Akkurat nå går jo høydepunktene for senkveld, og de ter gøy! Spesielt der han rødtoppen (husker ikke hva han heter, men han litt runde som har gjort en del artige oppdrag for senkveld). Så nettopp det innslaget hvor han dro til England for å møte Jamie Oliver for å lage mat. Helt hysterisk artig!

Truls tror jeg det er.

Han er festelig, fikk ikke med meg Jamie Oliver. Men har sett flere andre ganger, og jeg har ledd mye. Rart han klarer å holde seg så alvorlig.

:hoppe: Gratulerer med 10 sider :hoppe:

Jeg spiser :is: nå, det var veldig godt, Har lyst på en til jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babord: Det er riktig det du sier, ingen er perfekte. Verken meg, kjæresten min, vennene mine osv. Det viktige er jo at de positive sidene veier over de negative, og at man er villig til å jobbe med seg selv. :)

Trulta: Trulsa var det kanskje ja! Han er veldig artig ja. Var gøy den hvor han stod ved inngangen på den røde løperen til en eller annen åpning med mange kjendisgjester, så mixet han shotter til dem, og for hver kjendig som ville ha, så shottet han sammen med dem. Ble svært full etter hvert ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, tror det er noe fysisk galt med meg om dagen!

Var på trening i stad, og som jeg pleier var planen 40 min kondisjon (relativt godt tempo, sånn at pulsen ligger på max når jeg er ferdig med treningen) etterfulgt av litt styrketrening. Men å som jeg slet. Etter 20 min hadde jeg ikke sjangs til å fortsette. Var like sliten som når det er 4-5 min igjen av de 40 minuttene som er normalen for meg å trene. Så jeg prøvde å trene litt på epilipsemaskinen, men der klarte jeg ikke mer enn fem minutter. For en elendig form jeg var i i dag. Ganske irriterende i grunn, for jeg vil jo gjerne fullføre målet mitt når jeg trener. Dette var fjerde gangen denne uken jeg trente. På mandag jogget jeg opp og ned Keiservarden, som tok ca. en time, mer som en intervall da, siden jeg kombinerte gåing og jogging, på onsdagen trente jeg på friskhuset, men da hadde jeg ikke tid til mer enn 20 min kondisjon plus litt styrke siden jeg skulle på jobb. På fredagen trente jeg 40 min kondisjon etterfulgt av styrke, også var det i dag da, hvor jeg slet en del. Nå skal jeg i dusjen, men det som er så rart, er at samtidig som jeg fryser (fryser alltid lett etter trening), så svetter ryggen fortsatt. Mer som litt kaldsvetting. Jaja...Kanskje jeg bare hadde en dårlig dag. :)

Får satse på å få med meg kjæresten på gåtur opp til Keiservarden slik at jeg får litt ekstra trening, selv om jeg egentlig føler at jeg har trent hardt.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: Teriyaki

Det er nok kroppen din som sier i fra at nok er nok. Og da er det nok det. Viktig i alle sammenheng å lytte til kroppen sin. :)

Så ikke se på det som et nederlag. Noen ganger orker man mye og noen ganger mindre. Sånn er det bare. Neste gang eller en annen gang er kroppen i form igjen og orker mer.

Ha en fin dag Teriyaki, slapp av og kos deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har vel rett, Ulva :) Men synes det er rart da, for jeg trener ikke noe mer enn jeg har pleid det siste året. Men kan jo hende det ble for mye med all jobbingen i det siste kombinert med eksamner og sånt. Føler meg i alle fall generelt opplagt, i motsetning for noen uker siden. Da var jeg direkte utslitt. Ligger bare i sofaen og slapper av nå da, ble noen minutter med husarbeid etter dusj. Selv når det egentlig er ryddig, så blir det jo husarbeid. Nå har jeg nettopp brettet en vask med klær, satt på en ny en med sengetøy, vasket to skåler og plukket hundeshit etter dyret ute. Men det er jo mye bedre å ta et kvarter om dagen, enn å måtte ta store shippertak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Hadde du spist bra før treningen?

Hvis ikke kan det være det kroppen reagerer på.

Lurt å unngå skippertak, jeg lurer på om jeg skal sy bedre i noen knapper i ei jakke (bedre å gjør det før jeg mister noen knapper, telte i går, det er 18 knapper på jakken min) og så må jeg sy i et sting eller to i en nattkjole, det er nesten som om det er omslag for puppene, sånn at når jeg har brukt den en eller to dager, så kan en pupp dette ut. Da er det greit å sy i et sting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag spiste jeg bare litt frokostblanding, men det har vært ganger jeg har trent på morgenen, og da har jeg bare spist en liten banan uten at det har vært noe problem, for så å spise ordentlig frokost etterpå. :)

18 knapper var mye det, er vel sånne tette små da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg så fliink! De siste dagene har jeg klart å holde orden i hjemmet. Så det er med andre ord plettfritt her. Jeg er en så rotet person egentlig at det er skamfult. Har så og si bodd utenfor hjemmet i over et år nå, men har likevel ikke klart å lære meg å holde orden. Men har nå bestemt meg for å klare det, og hittil går det veldig bra. :) Kjæresten er jo også en rotekopp som meg, så det er en utfordring, i grunn. :fnise:

I dag er jeg ekstremt sliten. Kjæresten snorket så mye i natt at jeg har blitt holdt våken hele natten. Først da han dro halv åtte fikk jeg sove ordentlig, men måtte jo stå opp halv ni igjen, og da var jeg rett og slett skutt. Heldigvis gikk det ikke utover eksamen, føler egentlig at det gikk relativt bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, nå ble jeg litt paranoid. Leste i en tråd på graviditetsforumet, om ei som misstenkte graviditet til tross for p-pille, og da kom jeg til å tenke på hvor dårlig jeg har vært i magen for to til en og en halv uke siden. Tror mensen skulle kommet i dag, men er ikke helt sikker, kan være at det var i morgen, men. Så nå sitter jeg og tenker at hva om pillen mistet effekten sin, og at ting har skjedd. Huffhuff. Det ville ikke vært bra, rett og slett. Men jeg får bare prøve å slappe av. Hvis den kommer, som den sikkert gjør, så kommer den i løpet av dagen, senest i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå en stund etter at jeg sluttet å tenke på det, kjente jeg at det begynte å stikke/presse på livmoren. Innbildning lenge leve :fnise: Er egentlig helt sikker på at det ikke er noe der. Mest fordi jeg lett kan tenkte at "det der skjer ikke meg". Men når jeg begynner å føle noe der nede etter at jeg tenkte tanken graviditet, så kan man jo så og si være helt sikker på at det er hodet som spiller meg et puss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er gravid hele tiden, og av og til savner jeg babyen når jeg finner ut at jeg ikke er det :sjenert:

Det er nok ikke noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du har helt sikkert rett, babord, men skummelt er det likevel. Jeg vet jeg ville hatt problemer med abort, men samtidig så vet jeg at for kjæresten min ville dette vært det verste som kunne skjedd.

Mensen har enda ikke kommet. Men jeg har jo vært stresset og sliten i en periode, så det kan jo være det. Tenker at om jeg ikke får den innen onsdag, så tar jeg en test. Men den kommer sikkert i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det gjør den sikkert. Jeg har vært 10 dager over før den kom! Det var i en periode der jeg trente og stresset veldig mye..og du har jho eksamen og alt det der nå!

Gratulerer med overstått eksamen forresten! :hoppe:

hvilken annen skriftlig skal du ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, forhåpentligvis så går alt bra. :) Men HVIS uhellet skulle være ute, så håper jeg og kjæresten min kan klare oss gjennom det, uansett om utfallet blir abort eller baby. Men det er vel ikke noe jeg vil tenke på nå, for det er så alvorlig og skummelt at jeg tør ikke tenke på det, hehe.

Takk for det! Jeg har hatt begge de skriftlige, det var matte, og i dag norsk. Nå har jeg en muntlig igjen, men jeg vet ikke hva det er enda. Får vite det i juni en gang. Så nå skal jeg slappe heeelt av i en uke før trekkingen begynner for fullt. :)

Har du mange eksamner i år du da?

Forresten så er jeg aldri sein. Mensen pleier å være så punktlig som på timen. Det er vel også derfor jeg blir litt ekstra redd, for jeg er vant til at den starter rundt klokken seks om morgen, samme dag, hver gang, hehe :sjenert:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mallan

oioi! Sånt er alltid like skummelt. Men tar du ppillen heelt riktig, så skal du være sikret. Jeg fikk meg pring hos legen igår. Synes ikke det er noe gøy å ta masse piller, som gjør at kroppen legger på seg :kjefte: . Dessten tenker jeg at det er bedre med en pring som gir hormoner lokalt, enn at de skal vandre rundt systemet til ingen nytte. Lurer på om baba kommer til å kjenne den? Jeg merker i alle fall ingenting! Og slipper å huske den der dustepillen hver dag. hihi

ajj ajj, når skal jeg få lysten til å starte treningen igjen da? Jeg går turer i alle fall, og velger konsekvent å aldri ta trikk. Bortsett fra de dagene jeg forsover meg til jobb.. uhm, som stort sett er hver dag. :natti: haha.

også lurer jeg på om jeg skal begynne å spiste omegapiller? Jeg spiser aldeles ikke fisk to ganger i uken, selv om jeg gjerne skulle gjort det.. vet du noe om det? Vet du i så fall hvilke merker som er bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mallan :)

Ja det er veldig skummelt synes jeg. Men mensen kom omsider nå i formidag. Likevel rakk jeg å gå rundt og være en del bekymret fra jeg sto opp til den dukket opp. Tror ikke jeg har vært så glad for å få mensen før, hehe. :)

Er det ikke ekkelt å sette i p-ring? Jeg ser for meg en ring som er endel større enn en bruskork som bare skal settes rett inn, og som lett kan dette ut, hehe. Har ikke så mye kunnskaper om akkurat det. Jeg har ikke lagt på meg noe særlig av p-pillene annet enn at puppene ble større.

Det er alltid tungt å komme igang med treningen, men når du først er hektet så er du hektet. :) Jeg slet med å holde motivasjonen oppe de første to månedene, men nå er det godt over et år siden jeg begynte trening, og jeg trener tre ganger i uken, av og til mer. Men gåing er jo god trening det også.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...