Gå til innhold

En dråpe i havet


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Nei jeg begynte lesingen rundt klokken elleve i går formidag. :) Har ikke vært mange timene bortsett fra om natten hvor jeg ikke har lest, så er bra sliten nå. Har min andre pause nå, og klokken halv åtte tenker jeg så fortsetter jeg. Det blir en siste innspurt på en to-tre timer før jeg sier meg klar til eksamen. Skal opp til forberedning (som forsåvidt er uten et eneste hjelpemiddel. Vi får bare en vitenskapelig artikkel som vi skal svare oppgaver og sånt på) som varer i 45 minutter, dermed er det eksamen som også varer 45 minutter. Den består at framlegg av artikkelen, et forsøk og en generell spørsmålsrunde fra alle seks kapitlene som tilsvarer ca. 250 sider. Men tror det kommer til å gå sånn høvelig greit. :)

Du kom opp i norsk ja. Det er vel helt ok fag det. I alle fall for min del. Hadde hatt det lettere med norsk enn naturfag, men helst ville jeg opp i sosiologi. Menmen. Nå er det bare 15 timer til jeg skal til forberedning ca. Så da er det ikke lenge til jeg er ferdig med alt! Gleder meg.

Lykke til du også

Edit: Det lille slitne hode mitt så mange grammatiske feil der ja, hehe. Men gidder ikke fikse opp i det. Nå skal jeg slappe helt av til jeg må fortsette lesingen.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mallan

ajj, skole og eksamen er noe jeg aldri har klart å tilpasse meg. Jeg hater det, virkelig, så hardt og så sterkt. Skolebenk, og å sitte på rompa i 8 timer i strekk, lærere som forteller en hva en skal lese på, hva en skal mene, og synes og tenke og føle. diskusjoner som fører ingensteds hen, dårlige lærebøker og enda dårligere lærere, og uflittige elever som tygger tyggis og ...oops, gikk kanskje litt langt der.

Og jeg var kanskje ingen god motivasjon:|

Hva er det du studerer igjen?

lillebror har også masse eksamener, oooh, spennende! hah, han kom opp i fransk, og kan ikke en shit. Hahaha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mallan: Har aldri opplevd at de forteller oss hva vi skal mene. Så llenge vi holder oss innenfor sjangeren og skiller fakta og påstander så står vi ganske fritt, i grunn.

Jeg går allmenn påbygning, så studerer ikke noe eksakt enda. Kom opp i naturfag da. Med kapitlene stråling, radioaktivitet, arv, bioteknologi, energi og mobile energikilder. Ikke alt som er like lett å forstå, men håper jeg kan det godt nok nå.

Babord: Føler jeg har vært flink til lesingen ja. Men så får vi se om det går eller ikke. :) Nå skal jeg hoppe i dusjen, også drar jeg om en halvtime. Eksamen begynner kvart på ti, og er ferdig kvart over elleve. Altså 45 min forberedelse og 45 min framføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for lykkeønskning og håp om en god eksamen! Jammen bra gikk det også. Fikk seks, som er toppkarakter! :) Storfornøyd med den ja!!

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Er storfornøyd! Nå blir det strandtur og grilling med noen veninner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj...Så dårlig kjæresten min behandler meg når vi krangler, og enda værre om det tilfeldigvis skulle være i fylla. I natt da jeg ringte han sa han at han skulle komme med gang, så jeg ventet, men endte opp med å vente i 25 min. Da jeg ringte han sa han at det var pga. han hadde snakket med "ei bærte". Så når han omsider kom var jeg så klart irritert på han. Så i stedet for å si hvem denne bærta var og hvorfor det var viktig å ta en prat med henne (for det var en helt OK grunn), så ble han irritert og sånt på meg. Og sånn begynte det. Fram til jeg til slutt bare måtte kvele gråtingen som hadde pågått en stund (hjemme) så truet han med at jeg måtte hjem til mamma i stedet for å være med han, han kalte meg ting, da jeg sa at jeg følte han behandlet meg som shit, så sa han "det går jo ikke an å behandle deg som noe annet", og når jeg sa at jeg ikke klarer dette mer, at hvis han ikke på et vis kunne avkrefte alt jeg følte, at han dreit i meg, at jeg følte meg verdiløs der jeg lå, så kunne jeg ikke fortsette, at da kunne det hende jeg måtte pakke tingene og gå (sa det ikke på en sur måte, sa det helt alvorlig), men da stønnet han bare sure lyder.

Det er ikke noe gøy... :( Er heldigvis ikke kjempeofte dette skjer, Men akkurat når det står på...Så er det vondt.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ulva35

:hallo: Teriyaki

Vet nesten ikke hva jeg skal si jeg, for det er ikke noe særlig å blande seg oppi andres krangler synes jeg. Men skjønner godt at du er trist og får lyst å gi deg en :hug:

Husk at du fortjener ikke sånt. Og hvis man forandrer personlighet og bli lei mot den man er glad i når man har drukket, ja så må man drikke mindre.

Du vil jo hele tiden være redd når han drikker, redd for at det skal bli sånn igjen.

En ting som er sikkert er at det er lurt å snakke om dette når dere er edrue. Fortell han hvordan du føler deg når han har drukket og oppfører seg sånn.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klem. :) Ja det er veldig kjipt når han er sånn som det der. Det er jo sårende at han kan behandle meg på den måten. Men vet egentlig ikke hva mer jeg skal si utover det.

Han sover enda, så får ikke snakket med han på en stund. Men kjenner jeg han rett dagen derpå, så er han lett irritabel, og vil ta en eventuell prat om det hele som mas. Men skal nok snakke med han uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mallan

Det er kjipt å krangle med kjærester. jeg har enda ikke hatt en eneste krangel med baba, men gruer meg til den dagen. Jeg vil ikke fremstille det som at vi har et perfekt forhold, men det kan hjelpe veldig veldig mye å ha god kommunikasjon seg imellom. Det har i hvert fall fungert veldig bra hittil for oss. Nå bor jo ikke vi sammen lenger, så det er enda vanskeligere å krangle med hverandre nå som vi sees så sjeldent.

jeg nevnte i min egen dagbok at jeg skrev et kjempelangt svar til deg. Skal prøve å skrive noe av det her igjen.

Avstandsforhold er ikke noe som nødvendigvis trenger å drepe et forhold. Det er noe som blir opp til et hvert forhold, hva en bestemmer seg for på forhånd, og hvordan man takler det underveis. For noen fungerer avstandsforhold utmerket, mens andre ikke klarer seg en dag uten hverandre i hverdagen.

God kommunikasjon, tillit og forståelse for hverandres følelser er noe jeg ser på som et must når man har avstandsforhold. For mitt tilfelle altså.

Når man kan prate sammen, og alltid kan føle at man kan si ting man tenker på, så kan det gjøre at ting føles lettere. Det å vise at man tenker på hverandre, er glad i hverandre, bryr seg om og savner hverandre, kan gjøre at man bygger opp tilliten. Når man alltid er ærlig, og prater, er det lettere å stole på også.

jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Kanskje det kan være godt for dere med litt avstand en periode? Kanskje du kan begynne å bygge opp en slags egen selvstendighet, ditt eget liv, og ditt liv med hans. Det kommer til å være vanskelig, men hvis du er innstilt på å klare det, og tenker at det kanskje kan gi deg et hav av nye opplevelser å gjøre noe nytt. så kanskje det blir lettere etter hvert. Savnet vil jo alltid være der. Men som sagt...

Avstandsforhold vil alltid føles forskjellig.

Jeg gjorde det slutt med eksen min på grunn av avstand, men med baba, så kjennes det som at jeg blir sterkere av det. Vi romantiserer det, istedet for å se på det som noe negativt.

Når får du vite hvor du får praksisplass? iih, så spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis man forandrer personlighet og bli lei mot den man er glad i når man har drukket, ja så må man drikke mindre.

Du vil jo hele tiden være redd når han drikker, redd for at det skal bli sånn igjen.

Det er helt sant. Jeg hadde en kjæreste som ikke hadde skjønt det, og vi er ikke sammen lenger, men jeg blir fortsatt nervøs når folk blir for fulle rundt meg.

Jeg vet ikke hva jeg skal si til deg, men dersom han ikke skjønner at han bør være svært ydmyk når han våkner, så ikke la han dø i synden.

:klemmer: til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...