Gå til innhold

En dråpe i havet


Teriyaki

Anbefalte innlegg

:vinke:

Jeg er glad du hadde det koselig på byn i går. :) Har du et sted du foretrekker, eller er du mer som meg at det er folkene du er med og ikke stedet som spiller størst rolle?

Deilig med en dag hvor man bare slapper av. Nyt den! :klem:

Hei! :)

Det kommer egentlig an på. I hovedsak er det folkene, men gud så mye stedet kan gjøre med stemningen. For eksempel om man er på et plass med live-musikk og masse klassikere osv. Eller at man er på et skikkelig bra dansested med en bra dj. For øyeblikket er det bare tre steder jeg kommer inn. Det er ølteltet, Rock og Barbeint. Barbeint har vært veldig dårlig den siste tiden, så det går mest i Rock, og ølteltet. :)

Ja det er godt med litt avslapning, ingen tvil der. :) Føler egentlig ikke for å reise bort på onsdagen, men må man så må man. Blir sikkert greit, selv om jeg vet at jeg får fort hjemlengsel til hunder, kjæreste og privatliv. Slik er det alltid på ferie med familien.

Så bra at dere koser dere :)

Jeg er bare nyskjerrig..kunne du hatt muligheten til å komme inn på sykepleien i år på det vilkåret at du sto på ny matteeksamen før jul? Eller er det noe jeg innbiller meg?

Jeg har fått en jobbidè som jeg skal prøve å få til, kanskje det kan være noe for deg også? Jeg vil nemlig jobbe i dyrebutikk! Jeg kan jo litt om akvariegreier og sånt, og det gjør vel sikkert du og? Det vlir jo deltidsjobb for meg i så fall, men jeg må si at jeg liker idèen :)

Ja, det kunne jeg. Men jeg har valgt å ikke søke betinget opptak, fordi jeg ønsker å fokusere kun på studiet når jeg begynner der, og matte er for meg såpass vanskelig at det blir litt tidkrevende. Dermed tar jeg heller friår. Dessuten er det så mange søkere i år, at det skal vist være veldig lite sansynelig at de har plass til dem som søker betinget opptak.

Dyrebutikk har jeg allerede jobbet på i to år. :) Det er ganske greit å jobbe der, mye bedre enn matbutikk for eksempel. Akkurat nå vil det ikke være aktuelt, siden jeg har blitt allergisk. Å omgi seg med masse marsvin og sånt, som er det værste når man er allergisk, det vil ikke være det smarteste. ;)

Men sånn ellers er det til å anbefale. Men prøv å få jobb på en dyrebutikk som har såpass størelse at det er en del kunder. Det er svært kjedelig om det ikke kommer så mange i løpet av en dag, for det er begrenset hvor mye vareutpakking og rydding og stell av dyr man kan gjøre i løpet av en uke. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal ikke være sånn at den ene parten ligger i sengen og gråter, og er oppriktig lei seg, mens den andre bare snur ryggen til, uten et eneste trøstende ord..Et lite "det går nok bra, lille venn", eller "jeg er glad i deg, men denne kranglingen tærer på meg og", eller bare et lite stryk på kinnet, er faktisk alt som skal til for at man skal føle seg litt bedre. Bra nok til at man klarer å stoppe gråtingen, og omsider lukke øynene for å sove.

Er sliten, lei, trist...Føler meg ensom, til tross for at jeg har min kjære i naborommet. Noe må gjøres for at dette skal gå i det lange løp. Jeg må tenke over min oppførsel, mine følelser og jeg må lære meg å takle ting på en annen måte. Det samme må han, men om han innser at han også er en like stor del av problemet som jeg, det vet jeg ikke. Derfor er det jo litt vanskelig å vite hva som kommer til å skje. Alt jeg vet er at jeg elsker den gutten så intenst, og tanken på å miste han gjør så vondt, at det verker, og jeg føler meg så grusomt fortvilt. Hadde jeg bare kunnet forstå hvorfor han er som han er, kjenne de følelsene han har under slike situasjoner, og kanskje godta den delen av han, så hadde alt vært så mye enklere.

Jeg føler meg ensom, til tross for at min kjære er i naborommet..Om to dager drar jeg til Danmark, og der blir jeg i over en uke. De to neste dagene skal jeg tenke meg godt om, og gjøre det jeg kan for at det er GOD stemning mellom oss når jeg drar, for denne type ensomhet..Den er verre enn oppriktig ensomhet.

Vurderer forresten å gi han linken til denne dagboken, slik at han kan lese den. Tenkte kanskje det kunne være godt for han å få litt bedre innsikt i hva det er som foregår inni hode til meg..Jeg vet at jeg ikke er så kjempelett å leve med. Jeg har en svak psyke, jeg er usikker på meg selv og jeg klarer bare ikke å være like sterk som alle andre. Vet ikke om det er pga. mange av de retningene livet mitt har tatt, eller om jeg er født slik, kanskje en kombinasjon, men..Hvis han i det minste kunne forstå litt bedre, og jeg tror det kommer godt fram i denne dagboken, fordi her har jeg jo skrevet i mange fortvilte stunder, men samtidig i stundene etterpå. Synes desuten jeg har vært flink til å ikke henge han ut som det ene eller det andre, at når det har vært situasjoner som dette, så har jeg skrevet om hva som sårer meg, og sånne ting, men også det at jeg ser hva jeg selv gjør feil i situasjonene. Vet ikke jeg..

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fineste i hele verden, ville vært om kjæresten kom ut fra soverommet, ga meg en god, og laaang klem, og sa at det kommer til å gå bra, og inviterte meg inn til han for å sove. :) Blir ikke å skje da, for han sover allerede. Skal på jobb, så er jo viktig at han får søvn. Skal hoppe til sengs nå straks jeg også..Det er en dyster steming, her i det mørke rommet. Jeg har skikkelig vondt i nakken, i stad verket ryggen og jeg er tung på øynene. Så sånn kan det gå.

Lurer på om det hadde vært godt med psykolog eller noe sånt. Men vet ikke hvordan det hadde gått, for jeg går jo ikke rundt og er lei meg konstant. Jeg har alle disse øyeblikkene, også glemmer jeg det til neste gang. Så det å dra til psykolog for å framprovosere alle disse tankene jeg har, virker nesten litt rart. Men..Noen med erfaringer kanskje?

Jeg er så glad i kjæresten min. God natta alle sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Trist å høre at det ikke går så bra mellom deg og kjæresten nå.

Hvis du vil gi ham link til dagboken så gjør du det. Jeg råder deg likevel til å tenke nøye gjennom det. Har du først gitt den, så kan du ikke ta den tilbake.

En venninne av meg gikk til psykolog. Hennes problemer gjaldt ikke kjæresten, men hun hadde god hjelp fra psykolog.

Jeg kunne aldri gått til psykolog, men det er fordi jeg ikke klarer å fortelle private ting ansikt til ansikt med fremmede mennesker.

Så folk er forskjellige. Om du trenger å gå til psykolog er noe du kjenner best selv. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :)

Joda det stemmer det at jeg ikke kan ta den tilbake, men nå har han fått med seg brukernavnet mitt her inn, pga. jeg har ofte glemt å logget av når jeg har brukt hans pc, i stedet for min. Og siden han vet om denne dagboken, så finner han den om han skulle finne ut at det skal han gjøre. Så akkurat den anonymiteten er vel "borte" uansett, hehe.

Ja jeg vet ikke helt jeg. Føler det hadde vært greit å snakke med en fagperson, som kanskje kunne hjelpe meg med å forstå hvorfor jeg er som jeg er. For selv om jeg mistenker at jeg har den psyken jeg har pga. oppveksten, så vet jeg ikke. I tillegg kan vel psykologer hjelpe til med å bearbreide ting, slik at jeg kanskje kan bli sterkere. Vet ikke helt jeg. Er jo så lang ventetid, at bare det gjør at jeg ikke har motivasjonen til å begynne å lete etter psykolog.

Vi har hatt sånne perioder som dette før da. Det er pga. dårlig kommunikasjon under krangling, og det at han i perioder kommer inn i et veldig lukket adferdsmønster. Altså han blir innesluttet og borte, og gir meg ikke nok nærhet og oppmerksomhet, som jeg trenger for å føle meg tilfredsstilt. Det gjør igjen at jeg blir i dårlig humør, og det gjør at jeg lettere tar til tårene, også bygger det seg opp slik at det lett blir gnisninger mellom oss, som igjen kan føre til krangel.

Men må vel si det alle som har problemer sier. Når vi ikke er i disse "periodene", dette er vel den tredje sånn periode på et år. Pleier å vare to-tre uker før vi kommer til "bristepunktet", og vi på et vis klarer å nullstille oss. Uansett, da har vi det veldig bra. Han har sine veldig sjarmerende øyeblikk, og jeg setter stor pris på han. Om bare litt over en måned har vi vært sammen i to år, og det er jammen lenge. :) Vil at det skal vare enda lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: Teriyaki

Så trist å lese at dere er inne i en slitsom periode igjen. Skjønner godt at du sliter og får det vondt inni deg når det er sånn :klem:

Jeg har jo noen år på baken og har opplevd en del av det samme, uten at jeg har hatt psykiske problemer i oppveksten. Ikke av noen betyding iallefall.

Men jeg vet jo at sånne ting setter spor p.g.a hva min bror har opplevd.

Han er dobbelt så gammel som deg, men jammen skulle jeg ønske at han var like voksen og reflektert som deg.

Synes du skulle vurdere psykolog jeg hvis det er det du føler for. Og som du sier så er det lang ventetid, så kanskje en tanke og ikke drøye med å bestille time. Skulle du ombestemme deg står det jo alltid mennesker i kø som kan få din time.

:klem: til deg fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Teriyaki

Så trist å lese at dere er inne i en slitsom periode igjen. Skjønner godt at du sliter og får det vondt inni deg når det er sånn :klem:

Jeg har jo noen år på baken og har opplevd en del av det samme, uten at jeg har hatt psykiske problemer i oppveksten. Ikke av noen betyding iallefall.

Men jeg vet jo at sånne ting setter spor p.g.a hva min bror har opplevd.

Han er dobbelt så gammel som deg, men jammen skulle jeg ønske at han var like voksen og reflektert som deg.

Synes du skulle vurdere psykolog jeg hvis det er det du føler for. Og som du sier så er det lang ventetid, så kanskje en tanke og ikke drøye med å bestille time. Skulle du ombestemme deg står det jo alltid mennesker i kø som kan få din time.

:klem: til deg fra meg

Hei Ulva, takk for svar. :)

Ja det er ikke så gøy. Sendte melding til han og sa at jeg ikke hadde det så bra, at jeg skulle ønske han kunne si noen ord, slik at jeg kunne føle meg litt bedre. Da sa han at jeg ikke måtte tenke på det, at det ikke hjalp å sitte å deppe over situasjonen, men at det går sikkert bra. Håper bare han har tro på det han sa, at det går bra. Jeg tror nok det skal gå greit denne gangen også. Men målet bør jo heller være å ikke komme i flere sånne perioder igjen, at dette kan være den siste. :)

Ja det med broren din er nok ikke så lett situasjon. Jeg håper for din skyld, og for hans, at han setter seg ned og tenker seg nøye om, også svarer han deg på den mailen. Når han sliter og har det vondt, så bør ikke støte fra seg dem som er glad i han. Da bør han søke støtte hos dem, og prøve å komme seg ut av det.

Får se ang. det med psykolog. Tror jeg skal snakke med kjæresten min om det. Ikke det at det er opp til han, men jeg føler liksom ikke for å snakke med mamma om det. Jeg har riktignok alltid kunnet snakke med henne om sånt, men jeg vet ikke helt. Hun har tidligere frarådet meg det, noe jeg tror er fordi hun selv ikke har så god erfaring med det, og fordi at hun ikke vet hele omfanget. Er vi først inne på tema, så forteller jeg henne alt, men det å komme og si til henne at jeg tenker på dette med psykolog, sånn helt ut av det blå..Da blir det så mange spørsmål og sånt. Mest av alt skulle jeg ha fått snakket med veninnen min, men hun bor i Oslo nå. Tror hun er hjemme i en periode etter jeg kommer fra Danmark, så tenker jeg skal ta en snakk med henne. Hun har opplevd litt motgang, og hun står meg nært, så tror det kan være greit å snakke med henne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

Å snakke med en god venninne kan oftere være bedre enn å snakke med mødre ja. Selv om jeg og mamma er nesten like gode venner som mor og datter, så er det enkelte ting jeg ikke snakker med henne om. :)

Det med min bror skal ikke være et tema her hos deg da, jeg bare nevnte det fordi jeg skulle ønske han litt mer lik deg i tankegangen. For selv om det er en generasjon i aldri mellom dere er det defintivt du som er mest voksen. Ellers tar jeg det inne hos meg når jeg føler for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant. Ikke alt mødre trenger å vite. :)

Nei det med broren din kan vel tas inne hos deg. Men får vel ta det du sa som et komplemang i alle fall. :) Slike komplemanger er mye mer hyggelig enn komplemanger som "du er så søt, vakker, pen" osv. Komplemanger med litt dybde i tar jeg med et stort smil. Men så klart, de mer overfladiske komplemangene vil man jo heller ikke leve uten. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg er innom for å ønske deg en riktig så god tur til Danmark.

Du må kose deg kjempemasse. :reise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35
:vinke:

Jeg er innom for å ønske deg en riktig så god tur til Danmark.

Du må kose deg kjempemasse. :reise:

:klemmer:

Signerer og sender en :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei alle sammen!

Nå er vi fem mil unna Stockholm. I går kjörte vi 700 mil, og i dagca. 600 mil. Er vel max 7 kjöretimer igjen nå. Er egentlit ligg lei. Blir sliten av å hele tiden ha pappa og lillesöster i mitt naervaer (får ikke til å få ae til å funke). Så nå sitter jeg i resepsjonen og slapper av litt, så mye som det kan slappes av. Denne stolen var skikkelig vond å sitte på :fnise: I morgen er siste hele dagen, og siste natten för vi kommer til öya vi skal vaere på i åttetiden på lördag. :)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kos deg på tur!!

PS

Er sinnsykt imponert over hvor "voksent" du tenker og formulerer deg her inne.

Og du er bare 18?

Jeg er ikke så flink enda jeg.

Enda jeg fyller snart 31.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! Tilbake nå!

Og så koselig med hilsner og sånt! :)

MariannE: Så koselig at du synes det da :) Er alltid kjempetrivelig å høre!

Turen til Danmark har vært fin den. Har vært tungt å se farmor i den formen hun er, men det skal jeg fortelle mer om seinere i kveld eller i morgen. Nå skal jeg og min kjære ut og spille volleyball med flere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...