Gå til innhold

En dråpe i havet


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Ja, tror nok det hadde blitt en demper på turen om alle kun hadde fokusert på sykdommmen. Det er litt forskjellig det. Vi kjører neste onsdag, og regner med vi er framme fredagskveld/lørdags formidag, også blir jeg helt til torsdagen hvor jeg tar fly hjem, mens de andre blir vel en to-tre dager til. Dette pga. jeg har begrenset med fri pga. jeg har allerede hatt en ferie.

Slike familiekrangler kan ikke være noe særlig. Synes alltid det er trist å høre om folk som ikke har kontakt med et eller flere familiemedlemer.

Åja det var innleggstelleren du viste til. Verneverdig ja. Med over 30 000 innlegg så må en vel si at du er bra verneverdig ja! Oj, du har jammen vært aktiv også! Ser du ble medlem i 2007. Ikke dårlig :) Jeg ble medlem i 2008, og har ikke klart å få 2000 innlegg en gang.

Det går fort når man er aktiv i ordlekene og snikk-snakk trådene. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ulva35

:vinke: Teriyaki

:hug: Så trist med din farmor, men veldig bra at hun får ønske sitt oppfylt om å samle hele familien rundt seg :)

Veldig bra at hun fikk den oprasjonen og fikk noen år ekstra. Både for dere og for henne. Men 60 år er ingen alder da :tristbla:

Skriv det ut av deg her du, det er sånt dagbok og kg venner er til vett du.

Ha en fin dag Teriyaki :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Kitten: Ja du har nok rett i det. Jeg var aktiv på ulive dyreforum for en tid tilbake, og i tillegg til alt av dyrediskusjoner og sånt, så var det en del snikksnakk. Og det var vel der de fleste innleggene kom.

Ulva: Ja det er veldig bra dette her. Farmor har bodd i Danmark med sin mann i mange mange år, men to-tre år etter at mannen hennes døde (av en annen, men lignende lungesykdom, ironisk nok), så flyttet hun tilbake til Norge. Men akkurat den øyen vi skal bo på nå, har jeg aldri vært på, så det blir sikkert gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den! :)

Nå skal jeg på jobbjakt i byen. ;) Ikke lett å få jobb for tiden.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den! :)

Nå skal jeg på jobbjakt i byen. ;) Ikke lett å få jobb for tiden.

Vær så god.

Det er ikke lett nei. Er det noe spesielt du ville jobbe med, eller er du ganske allsidig? Lykke til i alle fall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

The Kitten: Har ikke særlig lyst til å jobb på matbutikk. Vil jobbe et sted hvor jeg kan hjelpe dem med mer enn å betale varene. Er bare for et år, for etterpå skal jeg på høyskolen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, så koselig! :):klem:

Nå har jeg fri helt til fredag, så det skal jammen bli deilig. Må riktig nok rydde og vaske leiligheten, rense begge akrariumene på 250 L og skrubbe altanen, men ellers så blir det deeilig.

Oioi, nå er det lenge siden jeg har vært her! Vi har også akvarium! 320 + 120 + 60 liter..det er så gøy:) Vi har nettopp fått fiskebarn;)

Trist med farmoren din..jeg håper dere alle får en fin opplevelse sammen i Danmark. Det er herlig å være sammen med storfamilien, litt sånn stammefølelse..røtter:)

Lykke til med jobbjakten! Husk å være positiv og vise interesse for det bedriften driver med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, nå er det lenge siden jeg har vært her! Vi har også akvarium! 320 + 120 + 60 liter..det er så gøy:) Vi har nettopp fått fiskebarn;)

Trist med farmoren din..jeg håper dere alle får en fin opplevelse sammen i Danmark. Det er herlig å være sammen med storfamilien, litt sånn stammefølelse..røtter:)

Lykke til med jobbjakten! Husk å være positiv og vise interesse for det bedriften driver med :)

Fiskebarn har vi også hatt en del av. På devilciklidene, blåciklidene og zeberaciklidene. :)

Takk for det. Ja det skal jeg vel klare. Pleier å skrive spesifikke søknader, slik at jeg kan skrive hvorfor jeg ønsker å jobbe akkruat der og der, i stedet for en generell en som jeg kan gi til alle. Tenker kanskje de føler jeg er mer interessert da, og at jeg ikke søker hvor som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskebarn har vi også hatt en del av. På devilciklidene, blåciklidene og zeberaciklidene. :)

Takk for det. Ja det skal jeg vel klare. Pleier å skrive spesifikke søknader, slik at jeg kan skrive hvorfor jeg ønsker å jobbe akkruat der og der, i stedet for en generell en som jeg kan gi til alle. Tenker kanskje de føler jeg er mer interessert da, og at jeg ikke søker hvor som helst.

De setter pris på at du vet noe om bedriften i alle fall. Min bror har lært meg å si minst én positiv ting om bedriften på jobbintervju. Man skal selvsagt ikke overdrive heller, for det er lett å gjennomskue.

Hvilken folkehøyskole er det du skal på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

En kompis fortalte i går at han skulle til å klappe en katt.

Så viste det seg at det var en rotte.

:skratte:

Jeg måtte bare sørge for at du også fikk det med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De setter pris på at du vet noe om bedriften i alle fall. Min bror har lært meg å si minst én positiv ting om bedriften på jobbintervju. Man skal selvsagt ikke overdrive heller, for det er lett å gjennomskue.

Hvilken folkehøyskole er det du skal på?

Skal ikke folkehøyskole, men vanlig høyskole. Det blir i Bodø, på sykepleierlinjen. :)

Hehe, var kompisen din full eller? Det hørtes ikke så gøy ut. Selv har jeg kun sett små tamrotter. Ikke de der store kloakkrottene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke folkehøyskole, men vanlig høyskole. Det blir i Bodø, på sykepleierlinjen. :)

Hehe, var kompisen din full eller? Det hørtes ikke så gøy ut. Selv har jeg kun sett små tamrotter. Ikke de der store kloakkrottene.

Ikke spør hvorfor jeg fikk det for meg at det var en folkehøgskole. :klaske:

Han var kanskje full, men uansett. Jeg synes det er godt gjort. Han sa den var veldig søt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulva35

Hei Teriyaki :)

Lykke til med å søke jobb. Hva med sykehjem eller noe sånt da? De har alltid behov for folk vil jeg tro. Eller kan du ikke tenke deg det?

Ha en fin fredag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen :)

The Kitten: Hehe, ja den var sikkert søt. :)

Ulva: Tjaa...har tenkt tanken. Men sannheten er den at jeg er litt "redd" for eldre. Missforstå meg rett. De er som regel hyggelig og sånt, men å skulle stelle dem og sånt. Det er jo ikke den retningen jeg skal ta i sykepleieryrket, men samtidig tenker jeg at det kun er en terskel, som egentlig går fort å komme over. :)

Ha enfin fredag dere og :klem:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

I Bergen glimter regnet med sitt fravær, og vi har :sol: Dessverre er det meltd drittvær hele neste uke. :sur: Ja, ja metrologene tar jo ofte feil, så jeg krysser fingrene.

I dag har jeg solt meg, og i kveld blir det taco til middag før jeg skal på fest hos en venninne.

Står det bra til med deg Teriyaki?

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ulva35

:vinke: Teriyaki

Jeg kunne heller ikke tenkt meg å jobbe på sykehjem, og det har heller ikke noe med at jeg ikke liker eldre mennesker. De er kjempekoselige og jeg jobbet som hjemmehjelp i ungdommen. :)

Har en søster som jobber på sykehjem og alt hun forteller om skifting av bleier, dusjing og sånt har fått meg til å skjønne at det ikke er noe for meg.

Tenker liksom på de på en måte, hvor ille det må være og ikke kunne gjøre sånne ting selv. De er jo voksne mennesker og jeg tenker at jeg ville føle det nedverdigene hvis det var meg.

All ære til de som gjør det, for desverre er det jo sånn at veldig mange kommer dit en dag selv, og hjelp vil vi alle trenge.

Vet ikke helt om du forstår hva jeg mener her, men. Ser at dette ble litt surrete skrevet :ler:

Ha en fin lørdag Teriyaki :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag! :)

The Kitten: Taco er ordentlig godt det. Noe av det beste jeg vet på en lørdagskveld når man vil ha noe som går fort. :)

Det går bra med meg ja. Var ute på byen i går kveld, riktig koselig :)

Ulva: Jo jeg skjønner hva du mener. Det er også det som gjør at jeg egentlig ikke kunne tenkt meg å jobbe der.

Da har min kjære kommet hjem etter en fin fjelltur. I dag skal vi kose oss med kickwok fra matprat.no, snacks og film. Herlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg er glad du hadde det koselig på byn i går. :) Har du et sted du foretrekker, eller er du mer som meg at det er folkene du er med og ikke stedet som spiller størst rolle?

Deilig med en dag hvor man bare slapper av. Nyt den! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere koser dere :)

Jeg er bare nyskjerrig..kunne du hatt muligheten til å komme inn på sykepleien i år på det vilkåret at du sto på ny matteeksamen før jul? Eller er det noe jeg innbiller meg?

Jeg har fått en jobbidè som jeg skal prøve å få til, kanskje det kan være noe for deg også? Jeg vil nemlig jobbe i dyrebutikk! Jeg kan jo litt om akvariegreier og sånt, og det gjør vel sikkert du og? Det vlir jo deltidsjobb for meg i så fall, men jeg må si at jeg liker idèen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...