Gjest amu Skrevet 19. mars 2009 #141 Skrevet 19. mars 2009 Hun er ikke en komplett kvinne i mine øyne, nei. I stor grad, ja. Jeg kan vanskelig se for meg en kvinne som feminin dersom hun bevisst velger bort familie. Det er slik jeg ser det, ja. Jeg ser på meg selv som feminin selv om jeg bor alene og forsørger meg selv. På samme måte som jeg ser på en mann som en mann uavhengig av om han har en familie eller ikke. Når mener du jeg blir feminin? Når jeg får meg en samboer, eller er det først den dagen jeg får barn? Hva med kvinner som har barn, men som ikke er gode omsorgspersoner. Er de ekte kvinner? Hva med menn som har hovedomsorgen for barn, er ikke de mandige nok siden de har egenskaper som du sier er kvinnelige? Når du kaller deg mann er det misvisende, siden du selv sier du ikke er en ekte mann da du ikke er en forsørger. Du blir jo en komplett mann først når du har en familie å forsørge. Er du heller ikke maskulin? For meg er det forvirrende å skille mellom kvinner, komplette kvinner, feminine kvinner, maskuline kvinner, ekte kvinner.
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 19. mars 2009 #142 Skrevet 19. mars 2009 Kjæresten min har faktisk noen av disse trekkene. De "kvinnefiendtlige" kommentarene skyldes stort sett at han ble mobbet av både gutter og jenter da han var yngre. Han er i dag veldig redd for å bli avvist.
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2009 #143 Skrevet 19. mars 2009 Når det gjelder kjønnsforskjeller, så er det et faktum at psykologer kan påvise klare forskjeller i adferden til nyfødte guttebarn kontra jentebarn. Det er riktig. Guttebarn er endel treigere enn jentebarn til klare det aller meste. Jeg tenkte mer på at guttebarn er langt mer aktive og nysgjerrige enn jentebarn. priceless
Konservativ Mann Skrevet 19. mars 2009 #144 Skrevet 19. mars 2009 Er det ikke kynisk av menn å tilbringe så mye tid på jobb at barna ikke ser far, fordi barna har lagt seg når far kommer hjem fra jobb? Jo, det er det.
Konservativ Mann Skrevet 19. mars 2009 #145 Skrevet 19. mars 2009 (endret) Jeg ser på meg selv som feminin selv om jeg bor alene og forsørger meg selv. På samme måte som jeg ser på en mann som en mann uavhengig av om han har en familie eller ikke. Når mener du jeg blir feminin? Når jeg får meg en samboer, eller er det først den dagen jeg får barn? Hva med kvinner som har barn, men som ikke er gode omsorgspersoner. Er de ekte kvinner? Hva med menn som har hovedomsorgen for barn, er ikke de mandige nok siden de har egenskaper som du sier er kvinnelige? Når du kaller deg mann er det misvisende, siden du selv sier du ikke er en ekte mann da du ikke er en forsørger. Du blir jo en komplett mann først når du har en familie å forsørge. Er du heller ikke maskulin? Det handler mer om ønsket og viljen til å være en god kone og mor enn om hvorvidt man faktisk har nådd dette stadiet i livet ennå. En ung jente som ikke har rukket å få mann og barn ennå, men som har et sterkt ønske om dette, er en fullkommen kvinne rent mentalt (i mine øyne). For meg er det forvirrende å skille mellom kvinner, komplette kvinner, feminine kvinner, maskuline kvinner, ekte kvinner. Det blir lettere hvis du setter opp et tradisjonelt (IKKE karikert) kjønnsrollemønster som ideal, og spør om hvorvidt personen som skal vurderes forsøker å leve opp til idealet eller ei. Endret 19. mars 2009 av mrs_bond
Gjest Bond Skrevet 19. mars 2009 #146 Skrevet 19. mars 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. mrs_bond, mod
Gjest Fæle damen Skrevet 19. mars 2009 #147 Skrevet 19. mars 2009 Huff, jeg er visst ikke en komplett kvinne. Jaja, bedre å være ukomplett enn å få et pliktbarn.
Gjest amu Skrevet 20. mars 2009 #148 Skrevet 20. mars 2009 Det handler mer om ønsket og viljen til å være en god kone og mor enn om hvorvidt man faktisk har nådd dette stadiet i livet ennå. En ung jente som ikke har rukket å få mann og barn ennå, men som har et sterkt ønske om dette, er en fullkommen kvinne rent mentalt (i mine øyne). Du svarte ikke på om du er maskulin selv om du ikke forsørger en familie. Men siden du har et ønske om å leve med en kvinne som i dine øyne er feminin, ser du vel på deg selv som maskulin. Ikke bare kaller du deg mann, du kaller deg mann med stor m. Hvis rollene er knyttet opp mot dette kan jo heller ikke en mann som ikke har en familie å beskytte og forsørge være en "ekte" mann da han ikke lever opp til det som er hans kall. Det er slik jeg ser det, ja. Jeg trodde du mente det først var når man hadde blitt mor eller forsørger man ble en ekte kvinne eller en ekte mann, men det er nok at man har et ønske altså. Flere kvinner bli mer feminine med årene. De har ikke en nusselig fremtreden, som du ser etter i en kvinne. Barn kan ha en nusselig fremteden, voksne mennesker har det sjelden. I mine øyne handler kvinnelighet mye om selvsikkerhet. En kvinne er ofte mer sikker på seg selv som person, i motsetning til da man var tenåring og ofte vurderte seg selv og andre mye ut i fra venner og kjærester.
Omega Skrevet 20. mars 2009 #149 Skrevet 20. mars 2009 Rotters adferd kan også si oss noe om mennesker, jfr. alle eksperimenter utført på rotter i vitenskapens navn. At aper er mer like oss mennesker og derfor mer verdifulle i komperativ sammenheng er dog på det rene. Rotters atferd kan ikke automatisk si oss noe om mennesker. Rottestudier begrenser seg til å spekulere i om det kan være en viss sammenheng mellom rotters atferd og menneskers, med stor vektlegging på spekulasjon. Strengt tatt er det bare studier av menneskers atferd som kan si oss noe om mennesker. Og studier av mennesker avkrefter at det er naturlig determinisme som ligger til grunn for kjønnsroller. Alle vitenskapelige eksperimenter som utføres på rotter, utføres ikke primært fordi rottenes atferd er lik mennesket, men fordi det er et lett forsøksdyr å arbeide med, i tillegg til at de er lette å avle opp og det er lite ramaskrik om de etiske aspektene ved å bruke rotter innen forskning. Skal man trekke mest mulig treffsikre paralleller mellom dyrs og menneskers atferd, burde man begrense seg til studier gjort på de arter som totalt sett ligner mennesket mest. .....sa hun nonchalant på vegne av halve verdens befolkning. Den nonchalante statistikken forteller at det er kvinner som tar initiativ til skilsmisse i Norge. Hovedgrunnen opplyses å være manglende likestilling i heimen. Når likestillingsfokuset kommer til Øst-Europa og asiatiske land, vil man få en økning i skilsmisser initiert av kvinner i disse landene. Dette kalles progresjon, hvilket er uunngåelig. Nå viser det seg at norske kvinner fortsatt tar langt over 50% av arbeid i hjemmet, mens menn allikevel har mindre fritid (=vesentlig lengre arbeidsdager). Det bare bekrefter hvorfor det er norske kvinner, og ikke norske menn, som søker skilsmisse. Og det bekrefter en prepubertal tankegang om at arbeid i hjemmet ikke er arbeid, men aktiviteter kvinner gjør på fritida. I Øst-Europa er "drømmen" blant de fleste kvinner å realisere seg som kvinne gjennom ekteskap og rollen som mor, samtidig som de får anledning til å bruke utdannelsen sin og være aktiv i arbeidslivet, (blant annet) derav mitt ønske om en øst-europeisk kone. Det fungerer ikke å i et parforhold være alene om hovedansvaret for hus og hjem, etter å ha tatt høyere utdannelse i et opplyst samfunn. Det blir en kollisjon mellom det opplyste menneskets forståelse av likeverd og den hjemlige degraderingen til surrogatmor for et menneske som burde være ens partner. Mulig kvinner på 50-tallet, som kun hadde hjemmet å tenke på, var "lykkelige". Øst-Europeiske kvinner som prøver kombinere tradisjonelle kjønnsroller i parforhold, med utdannelse og arbeidsliv, vil om få år reagere akkurat som norske kvinner. Nja, når kontantstøtte nå snart blir fjernet, samt at foreldrepenger beregnes på bakgrunn av tidligere inntekt, så blir valget helt klart påvirket i retning av økt yrkesdeltagelse for kvinner. Videre får ikke hjemmeværende kvinner pensjonspoeng. Videre er det vanskelig å være den eneste i nabolaget som er hjemme med barna. Hvis valget er like naturlig instinktivt som det du hevder, ville ikke sosioøkonomiske ordninger hatt påvirkningskraft. Fint at du identifiserer eksterne forhold som releveante for menneskers måte å innordne livene sine på. Litt bakstreversk ift din ellers dogmatiske tankegang, men en glipp får vi vel tåle. Forskning på rotter sier oss mye om naturen generelt, det er mitt poeng (og poenget til den kvinnelige legen som skrev artikkelen i Aftenposten). Forskning på rotter forteller oss om rotter. For å forstå naturen må man forske på alt som eksisterer i naturen. For å forstå menneskenaturen må man forske på mennesker. Selv om det kan være interessant å spekulere i mulige likheter mellom rotter og mennesker, er ikke studier av rotter istand til å si oss mye om naturen generelt. Jeg er sikker på at den kvinnelige legen hadde vært enig i dette. Da er det jammen rart at de høyeste nivåene av lykke i befolkningen som noen gang har blitt registrert, ble registrert i Vesten på 50-tallet da alt var så grusomt og kvinneundertrykkende. Det er ikke det minste rart, faktisk. Individet måler egen grad av lykke opp imot kulturens svar på hva som burde gjøre et menneske lykkelig. Definisjonene på hva som burde gjøre mennesket lykkelig, har endret seg mye siden 50-tallet. Lykke er i større grad blitt et individuelt og høythengende konsept knyttet til selvrealisering av hele mennesket, mens det på 50-tallet var et lett tilgjengelig gode for alle som levde A4-livet ift realisering av kun en liten del av mennesket, nemlig kjønnsroller. På 50-tallet manglet mennesket mye av den valgfrihet vi har idag. Mangel på valgfrihet kan i mange tilfeller være et pluss for psyken vår. Studier viser f.eks at folk blir mer tilfredse med et kjøp dersom de ikke har bytterett. Når kjøpet er endelig, har man mindre anledning til å gå rundt og spekulere på om det var et dårlig kjøp, og man slår seg til ro med handelen og begynner heller overvurdere hvor bra produktet man kjøpte var, ift lignende produkter man ikke har kjøpt. Samme prinsipper gjelder for valg av partner og hvorvidt man er husmor eller jobber på kontor. På 50-tallet var skilsmisse sosialt uakseptabelt, det samme var utearbeidende kvinner. Når mennesker blir presentert med et begrenset sett med forventninger og muligheter, er det enklere å leve opp til en tilnærmet perfekt standard, og man blir vellykket og dermed lykkelig i egne og andres øyne. 50-tallet bar preg av en slik enkel tilværelse, på bekostning av at individuelle behov druknet i konformitetskravet. I en slik enkel tilværelse er det lettere å være "lykkelig", enn i en kompleks og utfordrende tilværelse slik vi har idag, hvor det er like mange veier til lykke som det finnes individer. I 2009 blir det en krevende oppgave å stake ut veien på egenhånd mot lykken. Det fordrer at man kjenner sine styrker og svakheter, og vet hva man vil. Hvem sier at lykken på 50-tallet var like genuin som den lykken menn og kvinner kan erverve i 2009, når vi idag faktisk lever mer i pakt med våre ønsker, fordi de har frihet til å gjøre nettopp dette?
waco Skrevet 20. mars 2009 #150 Skrevet 20. mars 2009 Omega, - så lenge kvinner flest ønsker seg helst en mann som tjener litt mer enn henne selv slik at hun kan velge om hun ønsker mer frihet i livet, - - så vil det aldri bli lik lønn.
Omega Skrevet 20. mars 2009 #151 Skrevet 20. mars 2009 Omega, - så lenge kvinner flest ønsker seg helst en mann som tjener litt mer enn henne selv slik at hun kan velge om hun ønsker mer frihet i livet, - - så vil det aldri bli lik lønn. Waco, de fleste kvinner ønsker seg en mann som bidrar like mye i hjemmet som kvinner gjør. Slik at kvinner slipper bruke all sin tid på hjemmet, og dermed være tvunget til å velge en mann som tjener mer enn henne.
waco Skrevet 20. mars 2009 #152 Skrevet 20. mars 2009 Dere blir ikke tvunget til å legge deres lyst på menn med romsligere økonomi. Det ligger i deres natur.
Konservativ Mann Skrevet 21. mars 2009 #153 Skrevet 21. mars 2009 Rotters atferd kan ikke automatisk si oss noe om mennesker. Rottestudier begrenser seg til å spekulere i om det kan være en viss sammenheng mellom rotters atferd og menneskers, med stor vektlegging på spekulasjon. Strengt tatt er det bare studier av menneskers atferd som kan si oss noe om mennesker. Og studier av mennesker avkrefter at det er naturlig determinisme som ligger til grunn for kjønnsroller. Alle vitenskapelige eksperimenter som utføres på rotter, utføres ikke primært fordi rottenes atferd er lik mennesket, men fordi det er et lett forsøksdyr å arbeide med, i tillegg til at de er lette å avle opp og det er lite ramaskrik om de etiske aspektene ved å bruke rotter innen forskning. Skal man trekke mest mulig treffsikre paralleller mellom dyrs og menneskers atferd, burde man begrense seg til studier gjort på de arter som totalt sett ligner mennesket mest. Dette er jo banale selvfølgeligheter. Den nonchalante statistikken forteller at det er kvinner som tar initiativ til skilsmisse i Norge. Hovedgrunnen opplyses å være manglende likestilling i heimen. Når likestillingsfokuset kommer til Øst-Europa og asiatiske land, vil man få en økning i skilsmisser initiert av kvinner i disse landene. Dette kalles progresjon, hvilket er uunngåelig. Når vestlige kvinner er så bortskjemte og urimelig storforlangende at manglende gulvvask er nok til å ta ut skilsmisse, så har dere svaret på hvorfor menn tar til vettet og drar utenlands, ja. Videre blir vestlig feminisme sett på med skepsis i Øst-Europa. De ser de negative virkningene og vil (i høyden) utvikle sin egen form for likestilling som nok vil ta en helt annen form enn her i Vesten. Kvinner i Øst-Europa idealiserer (og blir vurdert av samfunnet etter) rollen som mor og kone. Jeg har lest mange innlegg på nettet der russiske damer med høy inntekt og god karriere forteller at de blir stakkarsliggjort og sett ned på i det russiske samfunnet, fordi kvinne=kone og mor. Disse idealene gjør de selvfølgelig til formidable koneemner. De vil (og skal) selvfølgelig ha en fin jobb og bruke karrieren sin, men familie må være førsteprioritet dersom de skal vekke min interesse. Det bare bekrefter hvorfor det er norske kvinner, og ikke norske menn, som søker skilsmisse. Og det bekrefter en prepubertal tankegang om at arbeid i hjemmet ikke er arbeid, men aktiviteter kvinner gjør på fritida. Det fungerer ikke å i et parforhold være alene om hovedansvaret for hus og hjem, etter å ha tatt høyere utdannelse i et opplyst samfunn. Hvis man har HOVEDansvaret, betyr det at begge har ansvar, men at den ene har det noe mer enn den andre. Det går kjempefint! Øst-Europeiske kvinner som prøver kombinere tradisjonelle kjønnsroller i parforhold, med utdannelse og arbeidsliv, vil om få år reagere akkurat som norske kvinner. Vi får se, vi får se. Hvem sier at lykken på 50-tallet var like genuin som den lykken menn og kvinner kan erverve i 2009,når vi idag faktisk lever mer i pakt med våre ønsker, fordi de har frihet til å gjøre nettopp dette? Hvem sier at lykken i dag er like genuin som den på 50-tallet, når vi i dag faktisk blir presentert med en ideologisk betinget fasit på hvordan livet skal leves? En fasit som stiller urimelige krav til både kvinner og menn - som bygger på venstreekstremistiske kvinners krampeaktige kamp for å utkonkurrere menn. En kvinne skal ikke bare være advokat, hun SKAL(!) være advokat med møterett for Høyesterett og partner i et forretningsjuridisk firma. En kvinne skal ikke bare være lege, hun SKAL(!) være avdelingsoverlege. Hvorfor? Fordi hvis disse postene ikke fylles av kvinner, vil de nødvendigvis fylles av menn, og da vil kvinner "tape" i den innbilte "krigen" som feminister kjemper, og krever at alle kvinner skal utkjempe med dem, mot menn. Disse kravene er urimelige nok i seg selv, når de samtidig skal kombineres med husarbeid, barn og ekteskap blir det hele en (feministisk) utopi, og nåde den ektemannen som da ikke vasker gulv som en dreven vaskehjelp! Ved å være fornøyd med å jobbe innen det fagfeltet man har utdannet seg innen, uten å være besatt av stadige forfremmelser, kan kvinner realisere seg selv i arbeidslivet og samtidig ivareta de roller de ble satt her på jorden for å fylle - rollen som partnere og mødre, på samme måte som menn også må velge mellom 12 timers arbeidsdager og familieliv.
Gjest Ludovie Skrevet 21. mars 2009 #154 Skrevet 21. mars 2009 (endret) Når vestlige kvinner er så bortskjemte og urimelig storforlangende at manglende gulvvask er nok til å ta ut skilsmisse, så har dere svaret på hvorfor menn tar til vettet og drar utenlands, ja. Du har misforstått noe vesentlig: Det at enkelte norske menn foretrekker utenlandske kvinner, er overhodet ikke noe som norske kvinner flest ser på som et problem. De fleste norske kvinner vil uansett ikke ha menn med forstokkede holdninger, og at disse mennene drar utenlandsk for å få seg en kone, er dermed revnende likegyldig. Couldn't care less! Det finnes jo heldigvis massevis av oppegående menn med et mer moderne syn på kjønnsproblematikken, så det er stort sett ikke noe problem å finne en god partner. Endret 21. mars 2009 av Ludovie
Konservativ Mann Skrevet 22. mars 2009 #155 Skrevet 22. mars 2009 Du har misforstått noe vesentlig: Det at enkelte norske menn foretrekker utenlandske kvinner, er overhodet ikke noe som norske kvinner flest ser på som et problem. De fleste norske kvinner vil uansett ikke ha menn med forstokkede holdninger, og at disse mennene drar utenlandsk for å få seg en kone, er dermed revnende likegyldig. Couldn't care less! Det finnes jo heldigvis massevis av oppegående menn med et mer moderne syn på kjønnsproblematikken, så det er stort sett ikke noe problem å finne en god partner. Du skjønner tydeligvis ikke hvordan globaliseringen endrer maktbalansen mellom menn og kvinner. Tidligere var det slik at ca. 2 mill gutter/menn kjempet om 2 mill. jenter/kvinner i Norge. Nå er det derimto slik at 2 mill. gutter/menn kjemper om 2 mill. jenter/kvinner i Norge pluss 10-20 mill. øst-europeiske og thailandske damer som er villige til å flytte til hit for å gifte seg med oss. Dette innebærer at dersom dere ikke akter å være gode koneemner, så har vi menn en lang rekke valgalternativer. Dette vil uungåelig kjøre feminismen i revers, da dere etter hvert får valget mellom å jenke dere, eller å være evig enslige etter hvert som konkurransen om norske menn hardner til. I og med at de eneste landområdene i verden der feminismen har hatt fremarsj er i Vesten, så vil dere heller ikke kunne oppnå gehør for de sære holdningene deres andre steder heller. Når Vesten flommer over av utenlandske damer forvitrer dermed også feminismen. Som en metafor kan vi si at dere står på et smeltende isflak mens dere hytter med vaskebøtta og fornekter følelsen av avmakt som siger inn over dere. Prinsippene om tilbud og etterspørsel vil nødvendigvis slo beina under dette tullet på sikt. Det skal bli deilig.
pøbelsara Skrevet 22. mars 2009 #156 Skrevet 22. mars 2009 Du skjønner tydeligvis ikke hvordan globaliseringen endrer maktbalansen mellom menn og kvinner. Tidligere var det slik at ca. 2 mill gutter/menn kjempet om 2 mill. jenter/kvinner i Norge. Nå er det derimto slik at 2 mill. gutter/menn kjemper om 2 mill. jenter/kvinner i Norge pluss 10-20 mill. øst-europeiske og thailandske damer som er villige til å flytte til hit for å gifte seg med oss. Dette innebærer at dersom dere ikke akter å være gode koneemner, så har vi menn en lang rekke valgalternativer. Dette vil uungåelig kjøre feminismen i revers, da dere etter hvert får valget mellom å jenke dere, eller å være evig enslige etter hvert som konkurransen om norske menn hardner til. I og med at de eneste landområdene i verden der feminismen har hatt fremarsj er i Vesten, så vil dere heller ikke kunne oppnå gehør for de sære holdningene deres andre steder heller. Når Vesten flommer over av utenlandske damer forvitrer dermed også feminismen. Som en metafor kan vi si at dere står på et smeltende isflak mens dere hytter med vaskebøtta og fornekter følelsen av avmakt som siger inn over dere. Prinsippene om tilbud og etterspørsel vil nødvendigvis slo beina under dette tullet på sikt. Det skal bli deilig. Hjelpe meg, for et skrekkscenario, Konservativ Mann. Vet du forresten at ikke alle norske menn er enige med deg?
Gjest anti-ekstremfeminist Skrevet 22. mars 2009 #157 Skrevet 22. mars 2009 En kvinne skal ikke bare være advokat, hun SKAL(!) være advokat med møterett for Høyesterett og partner i et forretningsjuridisk firma. En kvinne skal ikke bare være lege, hun SKAL(!) være avdelingsoverlege. Hvorfor? Fordi hvis disse postene ikke fylles av kvinner, vil de nødvendigvis fylles av menn, og da vil kvinner "tape" i den innbilte "krigen" som feminister kjemper, og krever at alle kvinner skal utkjempe med dem, mot menn. Mulig OTTAR-kvinner tenker sånn. Men jeg tviler på at hver enkelt kvinne har noen annen agenda enn å mele sin egen kake, og ikke feministers, når hun søker statusjobber og forfremmelser. At det er flere muligheter for kvinner, legger også press på kvinner til å gjøre noe mer enn å være mammaer for å være fornøyde med seg selv, det har du nok rett i. Disse kravene er urimelige nok i seg selv, når de samtidig skal kombineres med husarbeid, barn og ekteskap blir det hele en (feministisk) utopi, og nåde den ektemannen som da ikke vasker gulv som en dreven vaskehjelp! Ved å være fornøyd med å jobbe innen det fagfeltet man har utdannet seg innen, uten å være besatt av stadige forfremmelser, kan kvinner realisere seg selv i arbeidslivet og samtidig ivareta de roller de ble satt her på jorden for å fylle - rollen som partnere og mødre, på samme måte som menn også må velge mellom 12 timers arbeidsdager og familieliv. Det er masse potensiale som ligger i å ansette kvinner med barn i tilrettelagte stillinger. Men skal du ha full karriere i prestisjeyrker, og samtidig ha barn, da må du skaffe deg en mamma-mann.
Gjest Cipheria Skrevet 22. mars 2009 #158 Skrevet 22. mars 2009 Du skjønner tydeligvis ikke hvordan globaliseringen endrer maktbalansen mellom menn og kvinner. Tidligere var det slik at ca. 2 mill gutter/menn kjempet om 2 mill. jenter/kvinner i Norge. Nå er det derimto slik at 2 mill. gutter/menn kjemper om 2 mill. jenter/kvinner i Norge pluss 10-20 mill. øst-europeiske og thailandske damer som er villige til å flytte til hit for å gifte seg med oss. Dersom vi skal ta utgangspunkt i slike urealistiske scenario, så må eg sei at mine rettigheter er meir viktige for meg enn å få meg ein partnar. Eg ville heller ha levd åleine heile mitt liv, enn å gi opp dei moglegheitene eg har. Vil heller leve heilt åleine, enn å måtte føye meg for ein livsstil eg ikkje ønskjer, miste fridom. Det er eit lite offer i mine auger. I og med at de eneste landområdene i verden der feminismen har hatt fremarsj er i Vesten, så vil dere heller ikke kunne oppnå gehør for de sære holdningene deres andre steder heller. Kvifor trur du det?
Gjest Gjest_fisken_* Skrevet 22. mars 2009 #159 Skrevet 22. mars 2009 Konservativ mann: har ikke du bedre ting å finne på enn å rable ned de paranoide tankene dine? Du kan for eksempel melde deg på et kurs i russisk. Det er sikkert gøy for den fremtidige damen din at du kan noe mer enn Привет.
Gjest Ludovie Skrevet 22. mars 2009 #160 Skrevet 22. mars 2009 Du skjønner tydeligvis ikke hvordan globaliseringen endrer maktbalansen mellom menn og kvinner. Tidligere var det slik at ca. 2 mill gutter/menn kjempet om 2 mill. jenter/kvinner i Norge. Nå er det derimto slik at 2 mill. gutter/menn kjemper om 2 mill. jenter/kvinner i Norge pluss 10-20 mill. øst-europeiske og thailandske damer som er villige til å flytte til hit for å gifte seg med oss. Dette innebærer at dersom dere ikke akter å være gode koneemner, så har vi menn en lang rekke valgalternativer. Dette vil uungåelig kjøre feminismen i revers, da dere etter hvert får valget mellom å jenke dere, eller å være evig enslige etter hvert som konkurransen om norske menn hardner til. I og med at de eneste landområdene i verden der feminismen har hatt fremarsj er i Vesten, så vil dere heller ikke kunne oppnå gehør for de sære holdningene deres andre steder heller. Når Vesten flommer over av utenlandske damer forvitrer dermed også feminismen. Som en metafor kan vi si at dere står på et smeltende isflak mens dere hytter med vaskebøtta og fornekter følelsen av avmakt som siger inn over dere. Prinsippene om tilbud og etterspørsel vil nødvendigvis slo beina under dette tullet på sikt. Det skal bli deilig. Yeah, right. For øvrig skjønner jeg ikke hva du klager over, for ifølge deg er jo situasjonen slik: - Norske damer vil ikke ha deg, og du vil ikke ha norske damer - Russiske damer vil ha deg, og du vil ha russiske damer Så da er jo alle glade og fornøyde! Hva venter du på? Begynn på russiskkurs og kom deg avgårde til Russland. Det er langt mer fruktbart enn å sitte her og sutre over norske kvinner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå