Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Generell tafatthet.

Selvsagt. For det kan vel ikke være at noen synes at de norske damene er ganske ålreit? :lur:

Videoannonse
Annonse
Gjest ballegurk
Skrevet
Det virker som om du tror at feminisme er kvalitativt bedre enn alternativet, og at utenlandske kvinner vil innse dette når de kommer til Norge.

Feminismen er imidlertid gjenstand for debatt, og mange utenlandske kvinner vil velge bort de feministiske alternativene til fordel for en mer konservativ livsstil.

Da har vi kanskje ulike oppfatning av hva feminisme er? Min definisjon av feminsme er at man har frihet til å velge hvordan man skal leve livet sitt uavhengig av hva andre måtte mene.

Hvilke damer er det som ikke vil synes at dette er kvalitativt bedre?

Gjest ballegurk
Skrevet
Det er et faktum at det ikke eksisterer noen stor industriell eksport av ikke-vestlige menn til Vesten. Det vanlige er at kvinnen flytter til mannens hjemland, ikke omvendt. Dersom norske kvinner ønsker å flytte til ikke-vestlige land for å gifte seg med menn der, står de selvfølgelig fritt til det, men det blir jo meningsløst all den tid feminismen står enda svakere der enn her.

Videre er norske jenter veldig populære som "bruk og kast" objekter for ikke-vestlige menn, men det er få (relativt sett) som ser på norske kvinner som gode koneemner. Når den tid kommer, henter de seg en kone fra sitt eget hjemland.

Dersom hun har helt andre idealer med seg hjemmefra vil hun ikke kaste disse omkull kun fordi hun kommer til Norge.

Per i dag er det ikke tilsvarende "industriell eksport" (herlig begrep) av utenlandske menn, men det er definitivt et stort marked for dette så lenge det er stor forskjell på velstanden i forhold til landet som mannen kommer fra. Det er imidlertid ikke behov for dette per idag så lenge vi har et norsk mannemarked å boltre oss i.

Hvis det derimot blir som du skisserer (at de fleste menn før eller siden kommer til å velge utenlandske damer istedenfor norske), vil nok ikke vi kvinner sitte så lenge hjemme og sture. Etterhvert blir vi mer og mer flerkulturelle, vi reiser mer og kulturelle forskjeller vil viskes ut. Jeg tror at gevinsten ved å flytte til rike Norge vil overskygge de eventuelle ulempene som måtte følge av feminismen, for disse mennene.

Skrevet
Dette er jo banale selvfølgeligheter.

Ikke så selvfølgelige, tydeligvis. Kom nylig over en person med en tilnærming til rottestudier som primærkilde til forståelse av menneskenaturen.

Når vestlige kvinner er så bortskjemte og urimelig storforlangende at manglende gulvvask er nok til å ta ut skilsmisse, så har dere svaret på hvorfor menn tar til vettet og drar utenlands, ja.

Null logikk. Riktig tenkt: det storforlangende elementet inntreffer når person 1 forventer at person 2 skal føle seg som likeverdig, under den ikke-likeverdige forutsetning av at person 1 med full bevissthet ikke ønsker dra felles lass. Forakt for urettferdighet sitter dypt i mennesket og er en av grunnene til at vi har et nogenlunde sivilisert samfunn.

Videre blir vestlig feminisme sett på med skepsis i Øst-Europa. De ser de negative virkningene og vil (i høyden) utvikle sin egen form for likestilling som nok vil ta en helt annen form enn her i Vesten. Kvinner i Øst-Europa idealiserer (og blir vurdert av samfunnet etter) rollen som mor og kone.

Det er ingenting som tyder på at Øst-europa ikke vil nå igjen Vesten mht alle demokratiske verdier, inklusive vestlig feminisme. Tvert imot har Vesten alltid fungert som ideal for resten av verden, og mtp hvordan Øst-europa har tatt til seg det ene demokratiske konseptet etter det andre, så står likestillingen for tur. I samme rekkefølge som det utspant seg i Vesten, hvor likestilling kom sist på dagsorden mht menneskerettighetene. De samme marginale idealer om morsrolle ble pådyttet vestlige kvinner for få tiår siden. Idag ser bildet ganske annerledes ut.

Skepsisismen ovenfor feminisme bunner forøvrig ikke i at østeuropeiske kvinner forkaster feminisme etter å ha fått forståelse for konseptet. Den bunner i generell mangel på utvikling og opplysning, myndighetens neglisjering av individets rettigheter og muligheter, og sensur av ytringsfriheten.

Jeg har lest mange innlegg på nettet der russiske damer med høy inntekt og god karriere forteller at de blir stakkarsliggjort og sett ned på i det russiske samfunnet, fordi kvinne=kone og mor. Disse idealene gjør de selvfølgelig til formidable koneemner.

Det gleder meg å høre at det finnes mange innlegg fra russiske kvinner som identifiserer de negative reaksjonene på at kvinner lever selvstendige liv. Det indikerer at flere øst-europeiske kvinner nå tør å sette ord på situasjonen de opplever, hvilket er første skritt på veien til økt fokus på kvinners rettigheter.

De vil (og skal) selvfølgelig ha en fin jobb og bruke karrieren sin, men familie må være førsteprioritet dersom de skal vekke min interesse.

Skulle vel være overkommelig, det. Familie er stortsett førsteprioritet for de som har en familie, både hos menn og kvinner uavhengig av nasjonalitet. Spørsmålet er hvorfor du må til utlandet for å finne noen.

Hvis man har HOVEDansvaret, betyr det at begge har ansvar, men at den ene har det noe mer enn den andre. Det går kjempefint!

Tydeligvis ikke. Jmfr. norsk skilsmissestatistikk går det så dårlig at kvinner ikke orker fortsette samlivet.

Hvem sier at lykken i dag er like genuin som den på 50-tallet, når vi i dag faktisk blir presentert med en ideologisk betinget fasit på hvordan livet skal leves?En fasit som stiller urimelige krav til både kvinner og menn - som bygger på venstreekstremistiske kvinners krampeaktige kamp for å utkonkurrere menn.

Urimelige krav eller rettmessige muligheter? Det kommer an på det enkelte menneskes livsanskuelse. Terminologien din (urimelige, krampeaktige, kamp, utkonkurrere) vitner om at du har en negativ tilnærming som sikkert ikke er godt for helsa di i lengden. Personlig ville jeg ha erstattet sutringa med selvsagte, nødvendig, endringsforsøk, bli likeverdige med. Forresten er det helt feil at vi idag pådyttes en fasit på lykke, ala tidligere tider. Tvert imot har vi et mangfold av "fasiter".

En kvinne skal ikke bare være advokat, hun SKAL(!) være advokat med møterett for Høyesterett og partner i et forretningsjuridisk firma. En kvinne skal ikke bare være lege, hun SKAL(!) være avdelingsoverlege. Hvorfor?

Mer interessant: Hvorfor ikke? Hva er problemet med at et menneske har høye yrkesmessige ambisjoner? Når det er sagt vet du godt at de fleste kvinnelige leger ikke er avdelingsoverleger. Heller ikke de fleste mannlige leger er dèt. Men at de fleste avdelingsoverleger viser seg å være menn, samtidig med at vi har like kompetente kvinner som ønsker bli overleger men ikke når opp fordi de ikke er menn, er et stort problem. Urettferdighet blir vanligvis å regne som et problem.

Fordi hvis disse postene ikke fylles av kvinner, vil de nødvendigvis fylles av menn, og da vil kvinner "tape" i den innbilte "krigen" som feminister kjemper, og krever at alle kvinner skal utkjempe med dem, mot menn.

Det er like gjerne slik at den konservative mannen er redd for at menn skal tape i den innbilte krigen han finner nødvendig å tro at feminister kjemper for å utkonkurrere menn. Mens feministene simpelthen ønsker at de kvinner som har ambisjoner og kvalifikasjoner, ikke skal stanses pga kjønnskategori.

Disse kravene er urimelige nok i seg selv, når de samtidig skal kombineres med husarbeid, barn og ekteskap blir det hele en (feministisk) utopi, og nåde den ektemannen som da ikke vasker gulv som en dreven vaskehjelp!

Disse kravene er urimelige nok i seg selv, når de samtidig skal kombineres med husarbeid, barn og ekteskap blir det hele en (konservativ) utopi, og nåde det koneemnet som da ikke vasker gulv som en dreven vaskehjelp! Slike konservative krav vil Svetlana fra Russland etterhvert drite like loddrett i som Kari fra Oslo. Og så må Klovnemannen vaske gulvet selv. Karma, eh?

Skrevet

Tommelen opp for Omega. Hva tenker du KM om det hun skrev?

KM; det jeg la merke til er at du har fremstilt husmorrollen som en glede for kvinnen. Men når det er snakk om menn som vasker gulv trekker du inn ord som vaskehjelp.

De menn jeg kjenner som synes husarbeid er kjedelig og ikke det mest givende her i livet, deler dette med sin partner. De deler også ansvaret for barna og familien, det vil si at de er tilstede - fysisk, ikke kun i form av penger. De som ser på husarbeid som en oppgave kvinnen bør kjenne ærefrykt over å ha, er lite villige til å ta del i denne viktige oppgaven. De samme menn, setter familien over alt her i livet, men deres oppgave som en del av dette teamet er å komme med penger, ikke nærvær.

Hva med å se etter en partner, et likeverdig menneske, fremfor å lete etter en mor og en kone. Livet handler om mer enn barneoppdragelse og vasking av gulv. Jeg vil tro man blir mer lykkelig med en partner som jobber og utvikler seg og har nye ting og snakke om, enn med en hjemmeværende hushjelp som kun snakker om det nye oppvaskmiddelet og dressen som er sendt på rens.

Skrevet
Null logikk. Riktig tenkt: det storforlangende elementet inntreffer når person 1 forventer at person 2 skal føle seg som likeverdig, under den ikke-likeverdige forutsetning av at person 1 med full bevissthet ikke ønsker dra felles lass. Forakt for urettferdighet sitter dypt i mennesket og er en av grunnene til at vi har et nogenlunde sivilisert samfunn.

Feil igjen!

For det første er det gjerne slik at kvinnen forlanger en vesentlig høyere standard hva angår det estetiske i hjemmet enn mannen. Så forlanger hun at mannen skal dra halvparten av dette lasset, et lass som er dobbelt så tungt som han mener det bør være. Så oppstår kranglehelvetet!

Eksempel: En mann vil vaske gulvet én gang i måenden, kvinnen én gang i uka. Resultatet av å "dra halve lasset" for mannen blir da å vaske to ganger i måneden, altså dobbelt så ofte som han gjorde da han var singel. I tillegg jobber han lenger og har generelt mindre fritid (som dokumentert i en tidligere debatt av en annen deltager på forumet), så han setter etter hvert foten ned. Mer skal det ikke til før vestlige kvinner, mentalt ruset på amerikansk søple-TV som forteller dem at ingen kvinne kan bli storforlangende nok og at livet skal være perferkt fra ende til annen, tyr til skilsmisse.

Å akseptere at livet aldri blir helt perfekt, at man må godta visse kompromisser og samtidig erkjenne at det er forskjeller på menn og kvinner, kan være en god start for mange kranglete kvinnfolk.

De samme marginale idealer om morsrolle ble pådyttet vestlige kvinner for få tiår siden. Idag ser bildet ganske annerledes ut.

Det er ingen automatikk i at idealene i Øst vil følge de i Vesten. At du tror det, er fordi du tror at vestlig feminisme er kvalitativt bedre enn alle alternativer og at folk andre steder etter hvert vil "ta til vettet" og følge etter. Nøyaktig det samme hevdet kommunistene som ventet i tiår etter tiår på "kapitalismens fall" og et globalt kommunistisk samfunn. Ikke hold pusten i spenning!

Spørsmålet er hvorfor du må til utlandet for å finne noen.

Jeg finner få jenter norske i aldersgruppen 17-25 som er både intelligente, fysisk attraktive og verdikonservative. I og med at Norge er et lite land velger jeg å se til land med bedre grobunn for holdninger og verdier jeg verdsetter.

Tydeligvis ikke. Jmfr. norsk skilsmissestatistikk går det så dårlig at kvinner ikke orker fortsette samlivet.

Men feilen ligger hovedsaklig hos norske kvinner som hele tiden blir oppmuntret av feminister til å "stå på krava" og dermed lage et helvete for den minste lille ting. Hvis en mann glemmer å gå ut med søpla, skal dette (i følge den feministiske kvinnen) tolkes som en bevisst undertrykkende handling som symboliserer en enorm mangel på respekt for kona både som individ og som kvinne. Han glemte ikke, han ga faen! Ikke nok med det, han ga faen fordi han er en.....MANNSGRIS!!

*himler med øynene*

Mer interessant: Hvorfor ikke?

Hvis en kvinne selv velger dette fremfor f.eks. morsrollen, så la henne gjøre det. Problemet blir når samfunnet står bak henne og DYTTER valget på henne, som et krav!

Og så må Klovnemannen vaske gulvet selv. Karma, eh?

Å nei du! Klovnemannen har et eksperiment gående der han skal se hvor lang tid det holder å feie over gulvet med en tørrmopp før han rett og slett blir NØDT til å vaske det! Holder det gående på syvende måneden nå....and still going strong!!

La oss si at jeg ender opp med å tjene 600.000.

Så finner jeg en kone som også er akademiker og vi får to-tre barn sammen.

Da ville det optimale vært om hun jobbet seks timers dager og tjente 400 000. Med en samlet inntekt på 1 mill. har vi det vi trenger. Samtidig vil hun da ha et par timer ekstra hver dag til å ta seg av hovedansvaret (60-70%) av husarbeidet, samt å ha maten klar til familien når far/Klovnemannen kommer fra kontoret.

Så kan far ta seg en tur ned i kjelleren og trene vekter mens mor/den undertrykte drar en tur ut for å treffe venninner.

Slik vil jeg gjerne ha det, og ut i fra hva jeg har hørt fra russiske jenter på nettet vil de det også.

Så får heller Kari vibrere av raseri så valkene rister, brenne BHen sin og være generelt ufordragelig på barrikadene til hun blir blå i trynet. I mellomtiden "trener" Olga og jeg på å lage enda flere (hvite) barn!

Skrevet
Tommelen opp for Omega. Hva tenker du KM om det hun skrev?

KM; det jeg la merke til er at du har fremstilt husmorrollen som en glede for kvinnen. Men når det er snakk om menn som vasker gulv trekker du inn ord som vaskehjelp.

De menn jeg kjenner som synes husarbeid er kjedelig og ikke det mest givende her i livet, deler dette med sin partner. De deler også ansvaret for barna og familien, det vil si at de er tilstede - fysisk, ikke kun i form av penger. De som ser på husarbeid som en oppgave kvinnen bør kjenne ærefrykt over å ha, er lite villige til å ta del i denne viktige oppgaven. De samme menn, setter familien over alt her i livet, men deres oppgave som en del av dette teamet er å komme med penger, ikke nærvær.

Hva med å se etter en partner, et likeverdig menneske, fremfor å lete etter en mor og en kone. Livet handler om mer enn barneoppdragelse og vasking av gulv.

Jeg er generelt RÆVA på absolutt alle typiske kvinneoppgaver.

En feminist ville GARANTERT trodd jeg gjorde de tingene jeg gjør på pur faen og dermed laget et helvete. Ergo kan jeg ikke gifte meg med en feminist (de er uansett så aggressive og kranglete at jeg ikke ville fikset det).

Lagde min mor et helvete da far demonstrerte at selv det å gi ham ansvaret for å koke poteter var for mye? (han sovnet)

Eller da han satt glassfat i ovnen?

Eller da han ga opp å finne ut hvordan vaskemaskinen fungerte og i stedet luftet alt skittentøyet i håp om at ingen ville merke forskjellen?

Har han vist forbedringspotensiale eller vilje til å lære? Næh!

Men han er flink til mye annet, blant annet å tjene penger, slik at min mor hadde store, fine gulvflater å vaske, noe hun gjorde med stolthet og kompetanse!

Videre forstod hun at enkelte menn faktisk ER så ubrukelige til husarbeid og aksepterte dette.

Selv kan jeg forflytte klær ut og inn av vaskemaskin/tørketrommel, men de klærne som ikke tåler en real runde på 60 grader har ikke livets rett i mine øyne. Jeg evner også å putte ting inn i oppvaskmaskinen og sette de tilbake i hyller og skap. Jeg kan også støvesuge.

Jeg kan steke koteletter og kjøttdeig og er en jævel til å blande proteinshake.

Hvis jeg i tillegg tjener godt med penger og er flink til å håndtere disse, får det være bra. Stor penis har jeg også. :)

Jeg vil tro man blir mer lykkelig med en partner som jobber og utvikler seg og har nye ting og snakke om, enn med en hjemmeværende hushjelp som kun snakker om det nye oppvaskmiddelet og dressen som er sendt på rens.

NOK EN GANG(!!!!) tillegger du meg meninger jeg ikke har!

Jeg har IKKE (!!!) sagt at kvinner skal være "hjemmeværende hushjelp"!

Tvert i mot har jeg sagt at de BØR jobbe, men ikke nødvendigvis 8-10 timer om dagen, i hvert fall ikke hvis de har små barn.

Må du på død og liv overdrive og karrikere alle meninger!?

Gjest Gjest_Petra_*
Skrevet

At det finnes menn som hater kvinner er vel neppe noe nytt. Og at det finnes tilsvarende mange kvinner som hater menn får vi bekreftet ved å lese denne tråden.

Skrevet

Ikkesant petra. Kan ikke vi gutter som liker jenter og jenter som liker gutter ha det bra sammen? Trenger vi egentlig å krangle så mye når vi heller kan samarbeide littegranne?

Gjest Gjest
Skrevet
Så kan far ta seg en tur ned i kjelleren og trene vekter mens mor/den undertrykte drar en tur ut for å treffe venninner.

Og hvem skal da passe deres to-tre barn?

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er generelt RÆVA på absolutt alle typiske kvinneoppgaver.

En feminist ville GARANTERT trodd jeg gjorde de tingene jeg gjør på pur faen og dermed laget et helvete. Ergo kan jeg ikke gifte meg med en feminist (de er uansett så aggressive og kranglete at jeg ikke ville fikset det).

Lagde min mor et helvete da far demonstrerte at selv det å gi ham ansvaret for å koke poteter var for mye? (han sovnet)

Eller da han satt glassfat i ovnen?

Eller da han ga opp å finne ut hvordan vaskemaskinen fungerte og i stedet luftet alt skittentøyet i håp om at ingen ville merke forskjellen?

Har han vist forbedringspotensiale eller vilje til å lære? Næh!

Men han er flink til mye annet, blant annet å tjene penger, slik at min mor hadde store, fine gulvflater å vaske, noe hun gjorde med stolthet og kompetanse!

Videre forstod hun at enkelte menn faktisk ER så ubrukelige til husarbeid og aksepterte dette.

Selv kan jeg forflytte klær ut og inn av vaskemaskin/tørketrommel, men de klærne som ikke tåler en real runde på 60 grader har ikke livets rett i mine øyne. Jeg evner også å putte ting inn i oppvaskmaskinen og sette de tilbake i hyller og skap. Jeg kan også støvesuge.

Jeg kan steke koteletter og kjøttdeig og er en jævel til å blande proteinshake.

Hvis jeg i tillegg tjener godt med penger og er flink til å håndtere disse, får det være bra. Stor penis har jeg også. :)

NOK EN GANG(!!!!) tillegger du meg meninger jeg ikke har!

Jeg har IKKE (!!!) sagt at kvinner skal være "hjemmeværende hushjelp"!

Tvert i mot har jeg sagt at de BØR jobbe, men ikke nødvendigvis 8-10 timer om dagen, i hvert fall ikke hvis de har små barn.

Må du på død og liv overdrive og karrikere alle meninger!?

Man er så dårlig på husarbeid fordi man enten aldri har lært hvordan det gjøres, eller man ikke er interessert. Ikke fordi man er mann.

Skrevet
Og hvem skal da passe deres to-tre barn?

Jeg, mens jeg trener :)

Hvis barna er så små at de må ha konstant tilsyn har man lekegrind i treningsrommet, hvis de ikke trenger konstant tilsyn holder det jo at man er hjemme i huset og holder et øye fra tid til annen (mellom settene).

Skrevet
Man er så dårlig på husarbeid fordi man enten aldri har lært hvordan det gjøres, eller man ikke er interessert. Ikke fordi man er mann.

Man er uinteressert og har ikke lært det....fordi man er mann! :)

Det er naturlig at døtre identifiserer seg med sine mødre, og dilter rundt disse mens de utfører kvinnearbeid, mens sønner maser på far om å få låne motorsagen og gjøre slik far gjør. Slik blir de tradisjonelle kjønnsrollemønstrene holdt i hevd, og jeg liker det sånn. Jeg har mer lyst til å finne en kvinnelig utgave av meg selv enn å endre meg for å tilpasse meg den såkalte "moderne mannsrollen".

Gjest Gjest
Skrevet

Og jeg elsker å vaske fordi jeg er dame! Huhei, her skal det skrubbes :hjerter:

Gjest Gjest
Skrevet

Men jeg er også uinteressert og er derfor dårlig på husarbeid, og jeg er kvinne. Du kan altså ikke lære dette fordi du er mann og om ikke jeg har lært det er jeg egentlig en dårlig kvinne? Hihi, kjekke regler du har altså.

Å være interessert i husarbeid er nok ikke noe kvinner naturlig er, mens menn naturlig ikke er det. Jeg har en natur som gjør at jeg fra jeg var liten av har hatt nasen i ei bok og har tatt en veldig teoretisk utdannelse fordi jeg liker å tenke, forske, være logisk etc. Jeg har alltid hatt et veldig stort behov for å lære nye ting. Når mamma var hjemme og vasket så satt jeg på biblioteket å leste, heller enn å gå i skjørtene på mamma. Mens mamma var dagmamma pugget jeg lekser og utforsket den literære verden. Jeg er veldig glad i mamma, men det har for meg hele livet mitt vært langt mer andre interessante ting å studere enn hva mamma gjør.

Huff, jeg er nok en dårlig kvinne.

Skrevet
Og jeg elsker å vaske fordi jeg er dame! Huhei, her skal det skrubbes :hjerter:

Menn elsker vel heller ikke alltid å gjøre typisk mannfolkarbeid, men vi forsøker ikke å tvinge kvinner til å gjøre det for oss, med trussel om skilsmisse, av den grunn.

Der ligger forskjellen.

Skrevet
Huff, jeg er nok en dårlig kvinne.

Nei, det er du nok ikke. Men det er ikke sikkert du passer så godt for meg.

Det er nok lurt at i hvert fall én av ektefellene mestrer å vaske gulv og lage mat. I og med at jeg slett ikke gjør det, så må jeg finne en dame som gjør det og som lar være å starte ragnarok dersom arbeidsfordelingen i samlivet blir i henhold til tradisjonelle kjønnsrollemønstre.

Gjest Gjest
Skrevet
Menn elsker vel heller ikke alltid å gjøre typisk mannfolkarbeid, men vi forsøker ikke å tvinge kvinner til å gjøre det for oss, med trussel om skilsmisse, av den grunn.

Der ligger forskjellen.

Har du hatt mange damer som har truet med skilsmisse om du ikke vasker gulvet da?

Gjest mulig?
Skrevet

En kompis av min bror fortalte at han bevisst saboterte alle oppgaver i hjemmet som hans samboer og mor til hans barn spurte om han kunne gjøre. Hvis han vasket kopper så passet han på å knuse noe, hver gang, og så slapp han den oppgaven flere ganger. Vasket han klær så vasket han alle farger sammen og på høyest mulig grader samme hva slag klær det var, resultat klærne ble ødelagt. Etter noen ganger på den måten så slapp han det også. Støvsuget han så klarte han å velte ting som da knuste, til slutt satt han igjen med en samboer som gjorde alt.

Men hun avsluttet forholdet, orket ikke dette lenger.....

Så det er ikke evnen det går på som regel, det er viljen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...