Gjest varia Skrevet 23. mars 2009 #161 Skrevet 23. mars 2009 hmm..... min filipinske svigerinne er i jobb, de har små barn og deler på hjemmearbeidet.. noe må være galt. Det verste er at de føler seg vel med denne ordningen, både han - den norske mannen og hun - den asiatiske kvinnen. Og det er hun som styrer økonomien, gudskjelov, for det er hun som er den med økonomisk sans i familien. Dette er "dessverre" ikke et unikt eksempel men også noe jeg ser blant mine naboer, og blant kolleger. Something is wrong in.... eller er det virkelige livet mye mer variert enn man tror og kanskje forskning på rotter ikke gir et eksakt bilde? En annen ting, den hjemmeværende husmoren på 50-tallet som noen lengter tilbake til....... det var et kortvarig konsept historisk sett.. varte fra 50-tallet til 70-tallet... dvs. den rendyrkede hjemmeværende husmor som hadde fokus på mann, hjem og barn.
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2009 #162 Skrevet 23. mars 2009 Something is wrong in.... eller er det virkelige livet mye mer variert enn man tror og kanskje forskning på rotter ikke gir et eksakt bilde? Nei, verden er sort/hvitt og alt kan man finne svar på i bøkene fra psykologistudiet på UIO eller via dyreforsøk.
Gjest varia Skrevet 23. mars 2009 #163 Skrevet 23. mars 2009 Nei, verden er sort/hvitt og alt kan man finne svar på i bøkene fra psykologistudiet på UIO eller via dyreforsøk.
Gjest ballegurk Skrevet 23. mars 2009 #164 Skrevet 23. mars 2009 Du skjønner tydeligvis ikke hvordan globaliseringen endrer maktbalansen mellom menn og kvinner. Tidligere var det slik at ca. 2 mill gutter/menn kjempet om 2 mill. jenter/kvinner i Norge. Nå er det derimto slik at 2 mill. gutter/menn kjemper om 2 mill. jenter/kvinner i Norge pluss 10-20 mill. øst-europeiske og thailandske damer som er villige til å flytte til hit for å gifte seg med oss. Dette innebærer at dersom dere ikke akter å være gode koneemner, så har vi menn en lang rekke valgalternativer. Dette vil uungåelig kjøre feminismen i revers, da dere etter hvert får valget mellom å jenke dere, eller å være evig enslige etter hvert som konkurransen om norske menn hardner til. I og med at de eneste landområdene i verden der feminismen har hatt fremarsj er i Vesten, så vil dere heller ikke kunne oppnå gehør for de sære holdningene deres andre steder heller. Når Vesten flommer over av utenlandske damer forvitrer dermed også feminismen. Som en metafor kan vi si at dere står på et smeltende isflak mens dere hytter med vaskebøtta og fornekter følelsen av avmakt som siger inn over dere. Prinsippene om tilbud og etterspørsel vil nødvendigvis slo beina under dette tullet på sikt. Det skal bli deilig. Hvorfor skal denne importen av partnere kun være forbeholdt menn? Er du klar over hvor populære norske kvinner er i utlandet? Hvordan har du tenkt å unngå at kvinnen som du henter fra utlandet etterhvert blir påvirket av likestillingskravene i det norske samfunnet, og etterhvert begynner å stille de samme kravene som norske damer?
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2009 #165 Skrevet 23. mars 2009 Du skjønner tydeligvis ikke hvordan globaliseringen endrer maktbalansen mellom menn og kvinner. Tidligere var det slik at ca. 2 mill gutter/menn kjempet om 2 mill. jenter/kvinner i Norge. Nå er det derimto slik at 2 mill. gutter/menn kjemper om 2 mill. jenter/kvinner i Norge pluss 10-20 mill. øst-europeiske og thailandske damer som er villige til å flytte til hit for å gifte seg med oss. Dette innebærer at dersom dere ikke akter å være gode koneemner, så har vi menn en lang rekke valgalternativer. Dette vil uungåelig kjøre feminismen i revers, da dere etter hvert får valget mellom å jenke dere, eller å være evig enslige etter hvert som konkurransen om norske menn hardner til. I og med at de eneste landområdene i verden der feminismen har hatt fremarsj er i Vesten, så vil dere heller ikke kunne oppnå gehør for de sære holdningene deres andre steder heller. Når Vesten flommer over av utenlandske damer forvitrer dermed også feminismen. Som en metafor kan vi si at dere står på et smeltende isflak mens dere hytter med vaskebøtta og fornekter følelsen av avmakt som siger inn over dere. Prinsippene om tilbud og etterspørsel vil nødvendigvis slo beina under dette tullet på sikt. Det skal bli deilig. Men hvorfor er det da slik at jeg som feminist og arbeidende kvinne er ganske ettertraktet blandt norske menn? Hvorfor var det slik at jeg hadde tre norske menn som ville ha akkurat meg før jeg traff min mann? Hvorfor er det slik at det alltid var jeg som gikk fra mine forhold, og ikke mannen fordi jeg ikke var et godt koneemne? Jeg er gift og lever et lykkelig og likestillt samliv med min mann (hvor også jeg skifter dekk, fyller olje, klipper plen og maler hus). Mange av hans kammerater bruker oss som mål for hva de selv ønsker å få ut av livet sitt og sitt fremtidige forhold og jeg har mange ganger fått fleipende kommentarer at de gjerne tar over meg om jeg skulle skilles fra min mann. Mange menn øsnker også et likestillt samliv, hvor de har rett til halvparten av fødselspermisjonen. Mange menn ønsker også ansvaret for barna ved samlivsbrudd. Mange menn liker å lage middag og ha det ryddig og rent rundt seg. Hvordan kan du forklare disse ønskene som mange oppegående norske menn har, ut i fra dine teorier? Dersom det er slik som du beskriver, hvorfor finnes det da norske menn som enda ønsker seg norske kvinner i det hele tatt?
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #166 Skrevet 24. mars 2009 For å være en ekte kvinnelig kvinne må man ifølge enkelte menn oppfylle en hel rekke krav. Krav som går på hvordan man kler seg, hvor mye man veier, hvor mange man har hatt sex med, hvor mye sminke man bruker osv. Oppfyller en kvinne ikke disse krav, er hun gjerne lett på tråden, en stygg, fet tøs som gjør livet surt for menn. Har en kvinne blitt gravid og velger å beholde barnet, og farnets far stikker sin vei, er det hun som med viten og vilje har lurt mannen. Hun ville jo ikke at barnet skulle ha en far, det eneste hun ønsket var å snylte på samfunnet. Dersom kvinner oppnår like rettigheter som menn, er det kvinner som undertrykker mannen. Osv., osv. Av de få menn jeg har møtt som har hatt noen av alle disse holdningene, er fellestrekket at de er stakkarslige. De tar aldri ansvar for eget liv. At det gikk dårlig på skolen var lærerens feil. Dersom jobben ikke var bra, var det på grunn av sjefen. Hvis de ikke hadde draget på damer var det fordi damer heller ville ha badboys enn skikkelig vare. Jeg lurer bare på hvem disse mennene er, og om de forteller de åpent om sine holdninger i det daglige liv? Ja rett og slett hvordan de fungerer i samfunnet.
Gjest 789 Skrevet 24. mars 2009 #167 Skrevet 24. mars 2009 Men hvorfor er det da slik at jeg som feminist og arbeidende kvinne er ganske ettertraktet blandt norske menn? Er du så ettertraktet blandt norske menn, da? Sammenliknet med andre damer? Det er ikke så mye som skal til for en kvinne å finne seg mann. Om du ikke er kresen, så holder det med å spre beina, litt stygt sagt. Det kan godt tenkes du er fin, søt, hyggelig, praktisk, smart og alt det der, men at du har flere menn som liker deg, er ikke en bekreftelse på dette. Alle kvinner svømmer i tilbud fra menn. Bare ikke fra de største kjekkasene. Nå ville neppe de mest misogyne slaskene her inne fått seg noe, selv om norske kvinner hadde vært aldri så underdanige og nusselige, for de ville fremdeles vært like forstyrret i toppen.
Gjest forelder Skrevet 24. mars 2009 #168 Skrevet 24. mars 2009 Men skal du ha full karriere i prestisjeyrker, og samtidig ha barn, da må du skaffe deg en mamma-mann. Det holder lenge med en pappa-mann.
pøbelsara Skrevet 24. mars 2009 #169 Skrevet 24. mars 2009 Alle de kvinnene jeg kjenner som har lang utdannelse og ansvarsfulle jobber, er gift med menn som er i samme posisjon.
Konservativ Mann Skrevet 24. mars 2009 #170 Skrevet 24. mars 2009 Hvorfor skal denne importen av partnere kun være forbeholdt menn? Er du klar over hvor populære norske kvinner er i utlandet? Det er et faktum at det ikke eksisterer noen stor industriell eksport av ikke-vestlige menn til Vesten. Det vanlige er at kvinnen flytter til mannens hjemland, ikke omvendt. Dersom norske kvinner ønsker å flytte til ikke-vestlige land for å gifte seg med menn der, står de selvfølgelig fritt til det, men det blir jo meningsløst all den tid feminismen står enda svakere der enn her. Videre er norske jenter veldig populære som "bruk og kast" objekter for ikke-vestlige menn, men det er få (relativt sett) som ser på norske kvinner som gode koneemner. Når den tid kommer, henter de seg en kone fra sitt eget hjemland. Hvordan har du tenkt å unngå at kvinnen som du henter fra utlandet etterhvert blir påvirket av likestillingskravene i det norske samfunnet, og etterhvert begynner å stille de samme kravene som norske damer? Dersom hun har helt andre idealer med seg hjemmefra vil hun ikke kaste disse omkull kun fordi hun kommer til Norge. Det virker som om du tror at feminisme er kvalitativt bedre enn alternativet, og at utenlandske kvinner vil innse dette når de kommer til Norge. Feminismen er imidlertid gjenstand for debatt, og mange utenlandske kvinner vil velge bort de feministiske alternativene til fordel for en mer konservativ livsstil. Når jeg sier noe mer konservativ mener jeg en en mer løsningsorientert modell der kvinnen er mer yrkesaktiv enn i sitt eget hjemland, samtidig som hun ikke har noen prinsipiell motforestilling mot å ha hovedansvaret for husarbeidet, samtidig som hun forventer at mannen skal ha hovedansvaret for familiens inntekt.
Konservativ Mann Skrevet 24. mars 2009 #171 Skrevet 24. mars 2009 Men hvorfor er det da slik at jeg som feminist og arbeidende kvinne er ganske ettertraktet blandt norske menn? Hvorfor var det slik at jeg hadde tre norske menn som ville ha akkurat meg før jeg traff min mann? Hvorfor er det slik at det alltid var jeg som gikk fra mine forhold, og ikke mannen fordi jeg ikke var et godt koneemne? Ja, dette har jeg spurt meg selv mange ganger. Det virker som om selv de mest ufyselige norske damer (snakker nå generelt, og beskylder ikke deg for å befinne deg i denne båsen) klarer å få menn som de på ingen måte burde ha fått. Dersom det er slik som du beskriver, hvorfor finnes det da norske menn som enda ønsker seg norske kvinner i det hele tatt? Å hente seg en kone i utlandet er en økende trend, men det betyr ikke at alle norske menn vil gjøre dette. En del norske menn har for dårlige engelskkunnskaper, en del har ikke økonomiske forutsetninger for å hente og forsørge en utenlandsk kone osv.
pøbelsara Skrevet 24. mars 2009 #172 Skrevet 24. mars 2009 Å hente seg en kone i utlandet er en økende trend, men det betyr ikke at alle norske menn vil gjøre dette. En del norske menn har for dårlige engelskkunnskaper, en del har ikke økonomiske forutsetninger for å hente og forsørge en utenlandsk kone osv. Så du mener at det er de mest ressurssterke mennene som henter seg utenlandske koner?
Gjest Gjest_lol_* Skrevet 24. mars 2009 #173 Skrevet 24. mars 2009 Så du mener at det er de mest ressurssterke mennene som henter seg utenlandske koner? Amerikanske, Spanske, Italienske og Tyske damer kanskje, men Thaidamer? Russere? Hmmmmm......... (veldig skeptisk)
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #174 Skrevet 24. mars 2009 Så du mener at det er de mest ressurssterke mennene som henter seg utenlandske koner? Selvfølgelig. Norske menn fortjener noe bedre enn norske kvinner, som har blitt ødelagt av feministmafiaens klamme jerngrep. Norske kvinner er sånn, russiske kvinner er sånn. Løp for livet, gutta.
pøbelsara Skrevet 24. mars 2009 #175 Skrevet 24. mars 2009 Selvfølgelig. Norske menn fortjener noe bedre enn norske kvinner, som har blitt ødelagt av feministmafiaens klamme jerngrep. Norske kvinner er sånn, russiske kvinner er sånn. Løp for livet, gutta.
Kamikatze Skrevet 24. mars 2009 #176 Skrevet 24. mars 2009 Jeg er mest imponert over at de bruker så mye tid og energi på å skrive på kvinneguiden om hvor fæle, umoralske, slemme, stygge, fete og frekke kvinner er. Det må nok være noen som har som mål i livet å reformere hele gruppen kvinner, slik at verden skal bli et bedre sted å leve i. Jeg har møtt noen slike i det virkelige livet. Noen har ikke engang vett på å prøve å skjule meningene sine. De har vanligvis ikke særlig hell på sjekkemarkedet, eller i samfunnet i dte hele tatt, og passer nok inn i beskrivelsen av den kvisete, kald-pizza-spisende typen. Men det finnes andre, som er litt mer veltilpassede. De vet at deres meninger ikke er helt politisk korrekte - så de skjuler dem ofte god, og lar dem ikke komme tilsyne før de er vel og vakkert etablert i et forhold. De er de skumleste av alle. Noen av disse mennene poster også her inne. Og disse mennene som misliker kvinner, men elsker KG, har funnet en bombesikker måte å få lov til å fortsette med sine nedsettende, indoktrinerende misogynistiske felttogsinnlegg på. Blir de moderert, roper de opp om at de er blitt moderert fordi de er MENN - og at de blir diskriminert, og de roper "Hvor er ytringsfriheten?"."...her kommer jeg, en mann inn i kvinnefellesskapet, også blir jeg moderert!?!" Tilslutt får de skrive hva de vil om hvem de vil så ofte de vil, fordi de stakkars snille, kvinnelige og velmenende moderatorene blir helt ...og sånn går nu dagan. Dette er det nedrigste beskyldningen evver! Jeg spiser overhodet IKKE kald pizza!
pøbelsara Skrevet 24. mars 2009 #177 Skrevet 24. mars 2009 Russiske damer på jakt etter norsk nett-date.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #178 Skrevet 24. mars 2009 Russiske damer på jakt etter norsk nett-date. Lurer på om det går an å kjøpe en bestemor fra russland. Fire sånne som tusler rundt hjemme og har borschtsch klar til middags - da hadde jeg vært lykkelig. Så kunne vi hatt en skikkelig fest etterpå med vodka og sylteagurk. На здаровье.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #179 Skrevet 24. mars 2009 Ja, dette har jeg spurt meg selv mange ganger. Det virker som om selv de mest ufyselige norske damer (snakker nå generelt, og beskylder ikke deg for å befinne deg i denne båsen) klarer å få menn som de på ingen måte burde ha fått. Å hente seg en kone i utlandet er en økende trend, men det betyr ikke at alle norske menn vil gjøre dette. En del norske menn har for dårlige engelskkunnskaper, en del har ikke økonomiske forutsetninger for å hente og forsørge en utenlandsk kone osv. Men igjen, om en del norske menn faktisk velger norske damer, selv når de er ressurssterke kan godt engelsk og har god økonomi (refererer til min mann, siviløkonommannen til vennina mi feks og så mange andre norske menn som jeg omgås hver dag), hva er da grunnen til dette? Kan det faktisk hende at mange norske menn ikke ser på dette på samme måte som deg, i og med at de aktivt velger det motsatte av det du selv ville valgt? Dersom det ikke kan forklares med engelskkunskaper eller økonomi, hva kan da forklaringen være?
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #180 Skrevet 24. mars 2009 Dersom det ikke kan forklares med engelskkunskaper eller økonomi, hva kan da forklaringen være? Generell tafatthet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå