Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest husholderne
Skrevet
Menn elsker vel heller ikke alltid å gjøre typisk mannfolkarbeid, men vi forsøker ikke å tvinge kvinner til å gjøre det for oss, med trussel om skilsmisse, av den grunn.

Der ligger forskjellen.

Vet du, jeg har aldri truffet en kvinne som har truet med skilsmisse for å få mannen til å vaske gulv, det er som regel mye mer som ligger bak en skilsmisse.

Jeg er vokst opp på 60-tallet i en familie hvor det tradisjonelle kjønnsrollesystemet ble holdt i hevd, det systemet som du elsker. Av den grunn skulle man kanskje tro at jeg da gikk i hælene på min mor og ble som henne, en skikkelig husmor. Min mor gjorde det hun måtte og så satt hun med hodet i en bok resten av tiden - hun elsket å lese. Jeg er ikke så glad i husarbeide, gjør det jeg må og det samme gjør min mann. Vi fordeler det vi ikke liker, og det samme med det vi liker så jeg skifter kanskje dekk eller maler vegger mens han vasker gulvene og klipper plenen - kun eksempler... det hender at det er motsatt også...

Jeg tjener 200 000 mer enn min mann, han er ferdig før meg på jobb og er den som starter på middagen og så deler vi på det som må gjøres i huset, det fordeles ikke etter inntekt. Min bror som også er vokst opp i en tradisjonell 60-tallsfamilie lever også som meg og min mann, ingen av oss er særlig handy av oss.

Må være noe galt med genene :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har du hatt mange damer som har truet med skilsmisse om du ikke vasker gulvet da?

Nei, men senest i denne tråden kunne vi lese at innbilt "urettferdighet" hva husarbeid angår er hovedårsaken til skilsmisser i Norge. Derfor denne kjepphesten fra min side.

Skrevet
En kompis av min bror fortalte at han bevisst saboterte alle oppgaver i hjemmet som hans samboer og mor til hans barn spurte om han kunne gjøre. Hvis han vasket kopper så passet han på å knuse noe, hver gang, og så slapp han den oppgaven flere ganger. Vasket han klær så vasket han alle farger sammen og på høyest mulig grader samme hva slag klær det var, resultat klærne ble ødelagt. Etter noen ganger på den måten så slapp han det også. Støvsuget han så klarte han å velte ting som da knuste, til slutt satt han igjen med en samboer som gjorde alt.

Men hun avsluttet forholdet, orket ikke dette lenger.....

Så det er ikke evnen det går på som regel, det er viljen....

Den er drøy!

Selv sitter jeg med en rosa joggebukse på meg. Jeg bor alene, så det VAR faktisk evnen det stod på. :(

Min far holdt på å brenne ned huset da han skulle koke poteter (også kjent som Julekatastrofen i '94). Siden har min mor jaget ham ut av kjøkkenet med en skje, dersom han forsøker seg på noe annet enn å smøre brødskiver der inne. De ser ut til å trives med denne ordningen.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er jente og har både tørrkokt poteter, vasket hvite klær rosa, krympet ull, ødelagt spagettimiddag+++ :fnise: Men det var oppstartsproblemer, øvelse gjør mester.

Jeg ble ikke født med noe husmorgen, det ble nok ikke kjæresten min heller, men han tar sin del av husarbeidet på eget initiativ.

Det er heller ikke naturgitt at det er damen som er mest pertentlig.

Gjest nonkonservativ
Skrevet

Hvis det var sånn at det var himmel på jord den gangen på 50 og 60-tallet da kvinnene stelte hjemme og mannen sto for inntekten, hvorfor er det da så mange av mine venninner og bekjente som var barn den gangen som ikke ønsker å ha det sånn? Hvis det hadde vært så fantastisk så skulle man tro at disse barna ville stått på barrikadene for å trosse den likestillingskampen som ble ført på 70-tallet, og i hvert fall de kvinnene som levde på den måten.

Min farmor og min mor har begge sagt til meg at jeg er fornuftig som har egen inntekt og derfor er i stand til å stå på egne ben hvis det måtte bli nødvendig. Min farmors ektemann døde da hun fortsatt var ung og hun flyttet da fra gården, fant seg jobb og senere en mann hun levde med som samboer i nesten 30 år. Hun skulle aldri mer bli avhengig av en manns inntekt igjen sa hun.

Og før noen kommer med at ikke alle hadde det sånn, så vet jeg det også ..... det var like nyansert da som nå.

Gjest Gjest_L_*
Skrevet
Jeg er jente og har både tørrkokt poteter, vasket hvite klær rosa, krympet ull, ødelagt spagettimiddag+++ :fnise: Men det var oppstartsproblemer, øvelse gjør mester.

Jeg ble ikke født med noe husmorgen, det ble nok ikke kjæresten min heller, men han tar sin del av husarbeidet på eget initiativ.

Det er heller ikke naturgitt at det er damen som er mest pertentlig.

Så sant, så sant..... øvelse gjør mester og det er viljen til å øve det ofte skorter på....

Skrevet
La oss si at jeg ender opp med å tjene 600.000.

Så finner jeg en kone som også er akademiker og vi får to-tre barn sammen.

Da ville det optimale vært om hun jobbet seks timers dager og tjente 400 000. Med en samlet inntekt på 1 mill. har vi det vi trenger. Samtidig vil hun da ha et par timer ekstra hver dag til å ta seg av hovedansvaret (60-70%) av husarbeidet, samt å ha maten klar til familien når far/Klovnemannen kommer fra kontoret.

Så kan far ta seg en tur ned i kjelleren og trene vekter mens mor/den undertrykte drar en tur ut for å treffe venninner.

Det høres enkelt ut slik du fremstiller det. Du glemmer imidlertid å nevne barn som skal hentes i barnehage og skole. Barn som trenger hjelp til lekser og følge til aktiviteter. Leggetid med lesing på senga tar også en del tid.

Stor penis har jeg også.

Ok.

NOK EN GANG(!!!!) tillegger du meg meninger jeg ikke har!

Jeg har IKKE (!!!) sagt at kvinner skal være "hjemmeværende hushjelp"!

Tvert i mot har jeg sagt at de BØR jobbe, men ikke nødvendigvis 8-10 timer om dagen, i hvert fall ikke hvis de har små barn.

Må du på død og liv overdrive og karrikere alle meninger!?

Du behøver ikke rope for å bli hørt. Er visst ikke bare feministene som er hissige og kranglete.

Les dine egne innlegg så ser du en drøss eksempler på overdriving.

Skrevet

Apropos feilaktigheter:

Feil igjen!

For det første er det gjerne slik at kvinnen forlanger en vesentlig høyere standard hva angår det estetiske i hjemmet enn mannen. Så forlanger hun at mannen skal dra halvparten av dette lasset, et lass som er dobbelt så tungt som han mener det bør være. Så oppstår kranglehelvetet!

Eksempel: En mann vil vaske gulvet én gang i måenden, kvinnen én gang i uka. Resultatet av å "dra halve lasset" for mannen blir da å vaske to ganger i måneden, altså dobbelt så ofte som han gjorde da han var singel. I tillegg jobber han lenger og har generelt mindre fritid (som dokumentert i en tidligere debatt av en annen deltager på forumet), så han setter etter hvert foten ned. Mer skal det ikke til før vestlige kvinner, mentalt ruset på amerikansk søple-TV som forteller dem at ingen kvinne kan bli storforlangende nok og at livet skal være perferkt fra ende til annen, tyr til skilsmisse.

Å akseptere at livet aldri blir helt perfekt, at man må godta visse kompromisser og samtidig erkjenne at det er forskjeller på menn og kvinner, kan være en god start for mange kranglete kvinnfolk.

Problemstillingen i de norske hjem vedr det estetiske elementet begrenser seg til å gjelde spørsmål ala svart eller hvit sofa. Om elggevir på veggen er en lavere standard enn "Brudeferden i Hardanger", er vel tvilsomt. Hva gjelder husarbeidet er det et velkjent faktum at mennesker får bedre helse av et rent innemiljø. For mennesker som deg som har blitt påført et handicap ved å ikke klare sørge for et normalt sunt inneklima, kan jeg forstå at det oppleves som uvant å gjøre ting for å unngå utvikle støv og midd-allergi. Er det tungt for deg å spise sunt og trene også, for å unngå utvikle diabetes? Eller synes du trening og sunt kosthold faller seg naturlig? Isåfall er det kanskje fordi du har vært bevisst på å trene og spise vettugt i endel år og dermed ikke ser på det som et ork? Om du trives med å være feit, usunn og ubevisst om din egen dårlige helse, oppfattes det som et kjempebra forslag når noen ber deg trene 3 ganger i uka og bruke tid på sunn mat istedenfor grandis? Trolig ikke.

I en barnefamilie med normal aktivtet og Fido samler det seg ganske mye støv og møkk i huset ila en uke. Om man skulle begrense vasking til en gang i måneden hadde det gått ut over voksne og barns fysiske og psykiske helse. Å vaske gulvet en gang i uka er et lite minimum av hva man kan gjøre for å bedre livskvaliteten for seg og sine. Men for mennesker som deg handler ikke dette om helse og trivsel for kvinner, menn og barn, men kun om kvinnemas.

Det er ingen automatikk i at idealene i Øst vil følge de i Vesten. At du tror det, er fordi du tror at vestlig feminisme er kvalitativt bedre enn alle alternativer og at folk andre steder etter hvert vil "ta til vettet" og følge etter. Nøyaktig det samme hevdet kommunistene som ventet i tiår etter tiår på "kapitalismens fall" og et globalt kommunistisk samfunn. Ikke hold pusten i spenning!

Det ligger ingen spenning i å vente på noe som unektelig kommer til å skje. Likestilling representerer en av de mest grunnleggende rettighetene mennesket har uansett hvor man befinner seg, og har således fint lite å gjøre med spredningen av en politisk ideologi ala kommunismen.

Men feilen ligger hovedsaklig hos norske kvinner som hele tiden blir oppmuntret av feminister til å "stå på krava" og dermed lage et helvete for den minste lille ting. Hvis en mann glemmer å gå ut med søpla, skal dette (i følge den feministiske kvinnen) tolkes som en bevisst undertrykkende handling som symboliserer en enorm mangel på respekt for kona både som individ og som kvinne. Han glemte ikke, han ga faen! Ikke nok med det, han ga faen fordi han er en.....MANNSGRIS!!

*himler med øynene*

Atter en løgnaktig framstilling av det norske parforhold, konstruert for å passe til ditt verdisyn. *himler med øynene*

Hvis en kvinne selv velger dette fremfor f.eks. morsrollen, så la henne gjøre det. Problemet blir når samfunnet står bak henne og DYTTER valget på henne, som et krav!

Problemet for deg blir at de fleste kvinner av egen vilje tar utdannelse og prioritere jobb på lik linje med hva menn gjør.

Å nei du! Klovnemannen har et eksperiment gående der han skal se hvor lang tid det holder å feie over gulvet med en tørrmopp før han rett og slett blir NØDT til å vaske det! Holder det gående på syvende måneden nå....and still going strong!!

Ser ikke så sterk ut herfra. Tvert imot så svak at han ikke har kraft i arma til å vri om en vaskeklut.

La oss si at jeg ender opp med å tjene 600.000.

Så finner jeg en kone som også er akademiker og vi får to-tre barn sammen.

Da ville det optimale vært om hun jobbet seks timers dager og tjente 400 000. Med en samlet inntekt på 1 mill. har vi det vi trenger. Samtidig vil hun da ha et par timer ekstra hver dag til å ta seg av hovedansvaret (60-70%) av husarbeidet, samt å ha maten klar til familien når far/Klovnemannen kommer fra kontoret.

Så kan far ta seg en tur ned i kjelleren og trene vekter mens mor/den undertrykte drar en tur ut for å treffe venninner.

Slik vil jeg gjerne ha det, og ut i fra hva jeg har hørt fra russiske jenter på nettet vil de det også.

Ifølge deg selv har du hørt de russiske jentene beklage seg på nettet over manglende aksept over at de har høyere utdannelse og velger annerledes enn den tradisjonelle husmorrollen. Men når det er sagt burde du prioritere vekttrening. Kanskje du en dag blir så sterk at du klarer vri om vaskekluten?

Så får heller Kari vibrere av raseri så valkene rister, brenne BHen sin og være generelt ufordragelig på barrikadene til hun blir blå i trynet. I mellomtiden "trener" Olga og jeg på å lage enda flere (hvite) barn!

Det fine med å leve i denne verdenen er at lykken like lett faller på en lort som på en lilje. Hver enkelt justerer sine forventninger til en partner ut ifra sine egne mer eller mindre utviklede sjelsevner. Jeg er sikker på at du får litt tid med Svetlana, men før det blir noen barn av svettingen er nok Svetlana ute av døra med en mer oppdatert nordmann. Nei, forresten. Den nordmannen er travelt opptatt med å vaske gulvet for å optimalisere forholdene for barna han har med Kari.

Gjest imotsi
Skrevet
IIfølge deg selv har du hørt de russiske jentene beklage seg på nettet over manglende aksept over at de har høyere utdannelse og velger annerledes enn den tradisjonelle husmorrollen.

Noen selvmotsigelser tar vi i mot med takk, det gjør det bare lettere å se hva slags person vi har med å gjøre - manglende troverdighet... :)

Skrevet
Ifølge deg selv har du hørt de russiske jentene beklage seg på nettet over manglende aksept over at de har høyere utdannelse og velger annerledes enn den tradisjonelle husmorrollen.

Du misforstår. De har ikke funnet seg en mann, har tilfeldigvis karriere og beklager seg over at de blir stakkarsliggjort av samfunnet som følge av at de ikke har en mann. Så sier de opp jobben og flytter til utlandet for å finne seg en mann, fordi familie er viktigere for dem enn karriere.

Men når det er sagt burde du prioritere vekttrening. Kanskje du en dag blir så sterk at du klarer vri om vaskekluten?

Jeg benkpresser over 200kg. Det bør holde.

Gjest vaskefilla
Skrevet

Og det blir det rent i huset av?

Skrevet
Du misforstår. De har ikke funnet seg en mann, har tilfeldigvis karriere og beklager seg over at de blir stakkarsliggjort av samfunnet som følge av at de ikke har en mann. Så sier de opp jobben og flytter til utlandet for å finne seg en mann, fordi familie er viktigere for dem enn karriere.

Den eneste misforståelsen her er din uttalelse om at karriere skyldes tilfeldigheter. Disse kvinnene har tatt et bevisst valg om å prioritere utdannelse og yrkesliv. Om de søker til vestlige menn er det pga vestlige menns tendens til å akseptere yrkesaktive kvinner på lik linje med yrkesaktive menn. Synd at noen av de manipuleres av klovner. Men det er alt i alt et fåtall, og klovnetilværelsen ender kjapt i skilsmisse.

Tydeligvis ikke. Svakhetstegnene florerer.

Skrevet
Og det blir det rent i huset av?

Det holder til å vri opp vaskekluten, hvilket var poenget i denne sammenheng.

De andre tingene man må gjøre med kluten for å få det rent er det verre med, er jeg redd. :P

Skrevet
Den eneste misforståelsen her er din uttalelse om at karriere skyldes tilfeldigheter. Disse kvinnene har tatt et bevisst valg om å prioritere utdannelse og yrkesliv. Om de søker til vestlige menn er det pga vestlige menns tendens til å akseptere yrkesaktive kvinner på lik linje med yrkesaktive menn. Synd at noen av de manipuleres av klovner. Men det er alt i alt et fåtall, og klovnetilværelsen ender kjapt i skilsmisse.

Disse kvinnene selv sier de ønsker familieliv fremfor karriere. Er det noe å bry seg om, eller har du en kreativ ad hoc teori på lur i den forbindelse også?

Gjest Omega i.i.
Skrevet
Disse kvinnene selv sier de ønsker familieliv fremfor karriere. Er det noe å bry seg om, eller har du en kreativ ad hoc teori på lur i den forbindelse også?

Du fremstår ikke smartere av å strø om deg med malplasserte ad hoc-betegnelser. Hvorfor tror du de først investerer i karriere, for deretter å snu på flisa når de møter massiv fordømmelse fordi de bryter med tradisjonelle kvinneroller? Og kanskje også leser på internett hvordan de kan kapre rike vestlige menn som er lei av feminister?

Hadde de ønsket familieliv fremfor karriere FØR de investerte i utdanning og karriere og dermed sluppet unna fordømmelsen, hadde det fremstått som mer sannsynlig at de kun ønsket familieliv. Men selv da er det noe å bry seg om, iallefall stille spørsmålstegn ved, fordi de som alle andre i større eller mindre grad påvirkes av ytre faktorer når de skal fatte beslutninger.

Skrevet
Du fremstår ikke smartere av å strø om deg med malplasserte ad hoc-betegnelser. Hvorfor tror du de først investerer i karriere, for deretter å snu på flisa når de møter massiv fordømmelse fordi de bryter med tradisjonelle kvinneroller? Og kanskje også leser på internett hvordan de kan kapre rike vestlige menn som er lei av feminister?

De velger karriere fordi de ikke får seg en mann og når de blir gamle, dvs. nærmer seg (ikke passerer) 30 går de til det drastiske skritt å forlate hele livet sitt i Russland for å flytte til Vesten og prioritere viktigere ting enn karriere, nemlig en tilfredsstillende jobb som lar seg kombinere med rollen som kone og mor.

Men selv da er det noe å bry seg om, iallefall stille spørsmålstegn ved, fordi de som alle andre i større eller mindre grad påvirkes av ytre faktorer når de skal fatte beslutninger.

.....og det er dette ytre presset fra det feministiske, politisk korrekte, maktapparatet i Norge som gjør at så mange kvinner blir ulykkelige karrierejegere.

Skrevet

Tydeligvis ikke. Svakhetstegnene florerer.

Jeg digger deg, Omega.

Konservativ mann: Hva har fått deg til å bli så hysterisk opphengt i det fæle med kvinnefrigjøring? Jeg ser på det som et pluss, også for oss menn. Er det ikke en befrielse å bli valgt for annet enn lommeboken? Jeg innser at dette vil være truende for enkelte menn, men for majoriteten av oss betyr det faktisk at vi kan begynne å omgås kvinnene som likeverdige mennesker som bryr seg om viktigere ting enn hvor mye vi tar i benkpress.

Og ja, jeg bruker betegnelsen hysterisk i ordets opprinnelige forstand. I psykologiens spede begynnelse trodde man faktisk at livmoren vandret rundt i kroppen på kvinner og gjorde dem hysteriske (hysteraos=livmor) som følge av manglende befruktning. Tilstanden er også observert hos menn. Har du fått deg russerinne ennå? Om ikke håper jeg du gjør det sporenstreks slik at du får fred i sjelen og sparer norske nettsamfunn for den hemningsløse nostalgien som har oppstått som resultat av kvinnelig avvisning. Det er faktisk ikke søtt, og får ingen særlige konsekvenser annet enn næring for din fortsatte forakt.

Men det er kanskje det du mest av alt ønsker. Lykke til!

Skrevet
Feminismen oppfordrer kvinner til å leve som menn, det er naturstridig.

Det er naturstridig for kvinner å gi avkall på sin rolle som mor og kone, til fordel for såkalt "karriere". Det finnes de som klarer å kombinere, men da ved å sette familien først og karriere som andreprioritet. Det motsatte er perverst.

Kvinnen er en omsorgsperson av natur, det er hennes kall å være dette. Feminismen forakter denne rollen, og dermed selve essensen av det feminine og kvinnelige. Slik sett er feminismen faktisk det mest kvinnefiendtlige vi har i vestlige samfunn i dag.

Vesten har blitt ødelagt av dette, ved at ekteskap og familier lider som følge av feminismen. Feminismen har gitt kvinner inntrykk av at de kan "have it all", som kvinner i USA så stolt proklamerer - de skal bli partnere/medeiere i store konserner, samtidig som de skal sjonglere ekteskap og morsrollen. Når dette ikke går blir det frustrasjon, raseri og kamp mot vindmøller når feministens utopiske feberfantasi rakner i sømmene i møtet med virkeligheten. Raseriet rettes gjerne mot feministens nære, spesielt mannen. Barna i huset lærer seg å gå på eggeskall i nærheten av mor, for mor er en eksplosjon som kun venter på å gå av.

Feminsten skriver så ut sitt raseri på forum som KG, der hun legger ut om hvor dårlig mannen er til å ta seg av husarbeid (som om hovedansvaret for husarbeidet er mannens domene), og ellers legge forholdene til rette for at hun skal realisere seg som mann...unnskyld som "kvinne". Så tror hun at dersom hun får en mann som tar seg av husmorrollen, så kan hun være mann og ha karriere. Kvinnen blir mann og mannen blir en meteroseksuell "mannekvinne". Perverst og naturstridig.

Ekteskapet blir da mislykket som følge av alle mannens feil (ikke hennes egne), og skilsmissen blir et faktum.

Ja, for vi lever da i et feministisk samfunn, og da må det jo nødvendigvis finnes massevis av menn som er villige til å ta på seg kvinnerollen slik at feministen kan realisere seg selv; feministen var bare fryktelig uheldig som fant en mann som ikke var slik. En mann som ikke var i tråd med den "moderne mannsrollen".

Så fortsetter jakten etter en "moderne mann". Hun finner ham ikke, men trodde for et øyeblikk at hun traff blink. Det viste seg at denne mannen ikke var en feminist som ventet på å ta på seg kvinnens rolle i ekteskapet, men i steden en sveklig det ikke var tak i. Det ble også feil.

Enten er det tak i mannen, men da er en stolt og bestemt og setter feministen på plass. Da eksploderer hun og tar ut skilsmisse (han var et "mannssjåvinistisk beist"), eller så er han en svekling uten ryggrad som det ikke er tak i (og det blir jo også feil).

Etter et par-tre mislykkede ekteskap og en bøling unger med et variert persongalleri av fedre ender feministen opp som professor i "kjønnsforskning" ved universitetet og forteller unge jenter hvordan de skal ødelegge, unnskyld "leve" livet sitt. Så drar eksmannen til den "vellykkede" feministen til utlandet og gifter seg med en kvinne med tradisjonelle holdninger.

....og slik går dagene.

Oj haha. Her var det mye sinne! Kom du hjem til tomt middagsbord idag?

Skrevet
Jeg tenkte mer på at guttebarn er langt mer aktive og nysgjerrige enn jentebarn.

Kjære deg. Du som er så glad i menn. Kan du ikke holde deg til kjønnet ditt og finne deg en mann i stedet? Så slipper vi denne sytingen din?

Skrevet
Det er da ingen seriøse forskere som benekter at det eksisterer medfødte forskjeller mellom kvinner og menn!?

Alle er enige om at menns- og kvinners hjerner er forskjellige, og at dette i sterk grad er et resultat av kjønnshormoners påvirkning på både kropp og sinn.

Jeg har ikke lest hele tråden, og ser at en del oppegående hoder har motargumentert ganske heftig. Likevel: Er du så fatalistisk som du later som?

Selvfølgelig er det forskjell mellom mann- og kvinnehjerne. Hadde du lest flere polulærvitenskaplige tidsskrifter hadde du også oppdaget en rekke bidrag som belyser det problematiske ved å koble alle ulikheter til kjønnshormoner. En har for eksempel kommet til at de fleste ulikheter hva atferd angår i stor grad avhenger av hjernens læringssentre. Altså vil en hjerne som utsettes for en viss type stimuli fra tidlig alder fungere annerledes enn en hjerne som utsettes for annen type stimuli. Egenskaper som romforståelse, språkevne osv. er dermed veldig lite kjønnsbestemt, men gir utslag på tester fordi mennesker med forskjellig kjønn har vært utsatt for forskjellige rolleforventninger og stimuli fra barnsben av. Et blikk på virkeligheten vil også kunne verifisere dette.

Det som imidlertid er mer betinget av kjønnshormoner er alt som har med forplantning å gjøre. Der vil nok også det du kaller feminint ved omsorgsevnen spille inn. Det er grunn til å stille spørsmålstegn ved om kvinner (og barn) blir lykkeligere av at kvinnen går ut i jobb så snart det er ammeforsvarlig etter en fødsel. På den annen side: Jeg vet ikke om jeg kan ha økonomisk mulighet til å bli hjemme uten lønn etter en fremtidig fødsel. For tiden tjener jeg mer enn min samboer og vi er totalt avhengig av begges inntekt for å dekke bo-, studielåns- og leveutgifter.

Tvert i mot påvirkes unge kvinner av en ideologisk strøm av feministisk propaganda fra de er små av. De presses til å skulle gjøre karriere, og å gå ned til 50% stilling mens barna er små for å ta seg av disse blir nærmest presentert som et "nederlag" av den politiske venstresiden. Nå snakkes det om å ta vekk kontantstøtten, fordi venstresiden ønsker å frata kvinner muligheten til å velge å være hjemme med barna.

Så her er du åpen for miljøpåvirkning som forklaringsvariabel?

Vedrørende kontantstøtten: Jeg kunne (jf. kommentaren over) godt tenke meg et samfunn med kontantstøtte den dagen jeg skal bli mor. Jeg innser imidlertid at det er en eksremt integreringshemmende ordning, og mener derfor den bør avskaffes. For kvinner med utdannelse og jobb er kontantstøttesummen intet reelt økonomisk alternativ (men jeg ville valgt det hadde jeg hatt muligheten, dvs. en mann som tjente veldig godt og som var villig til å kompensere for mitt manglende bidrag til felleskassa). Ordningen er imidlertid veldig attraktiv for invandrerfamilier som ikke sender barna til barnehage, som dermed medfører lite norsk språktrening, som i sin tur fører til segregering i skolen og utenforhet osv. osv.

Din analyse av den politiske venstresiden er altså ikke helt adekvat. Mange av disse er jo nettopp av de som vil nyte godt av større frihet, kvinner som menn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...