Gå til innhold

Skravletråd for Nov/Des 2009

Malina

Anbefalte innlegg

Jøss, så bra det svangerskapskurset deres høres ut Leela. Her var det bare over to kvelder før fødsel og vi betalte 800 ;)

Blir ganske betatt av disse små ja. Jeg kan fortsatt drømme meg bort når jeg kikker inn til lillegutt om kvelden. Han er jo så utrolig skjønn der han sover :rødme:

Helt utrolig at jeg snart har to å være så glad i :strix:

Bilstoler er vel vanskelig å selge. Jeg har i hvert fall vært veldig kritisk til å kjøpe brukt bilstol, man vet jo aldri hva som er skjedd med det... Litt greiere å arve hvis det er etter noen man kjenner. :) Pluss at det skjer jo mye på sikkerhets fronten, så jeg ville helst ha hatt et sete som var ganske nytt...

Vi har bilsete etter lillegutt, så skal bare få vasket trekkene, så er det klart til bruk igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg innser at jeg er veldig heldig med min Jordmor, hun er helt fantastisk! Har vært inne i opptil 1,5 timer. Alltid mye info å få fra henne også :)

Vi har også meldt oss på svangerskapskurs. Vi skulle få en innbydelse, og der ville det stå info om hver gang. Veldig greit å vite på forhånd :Nikke:

Ellers har jeg skaffet meg oversikt over hva vi får låne og hva vi må kjøpe. Har begynt å shoppe litt småstæsj, men har enda masse igjen.

Vogn har vi bestilt, gleder meg sånn til å hente den :)

Nå er det jammen ikke lenge til vi kommer inn i 3. Trimester :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig. Viktig med en god jordmor første gangen. Jeg ga vel helt opp min når hun presterte å spørre om vi så liv på ultralyden en gang hun slet med å finne hjertelyden... :roll: De hadde vel ikke sendt meg blid og fornøyd ut fra en ultralyd hvis de ikke fant liv :roll:

Snart 3. trisemester :hakeslepp:

Jeg ble jo akkurat gravid.... :sjenert: Godt det er noen uker igjen for min del...

Her har vi ikke handlet noe enda... Men har jo også det aller meste vi trenger da. Lurer litt på om vi må få tatt en tur på barnas hus. De har en veldig billig tvillingvogn der, men vet ikke helt når vi skal rekke det da... Det er så himla mye vi skal rekke for tida...

Ellers er det mest litt dyner+++ vi trenger. Jeg må også gå over klærne vi har etter lillegutt, se om vi har noe vintertøy i små nok størrelser. Han er jo født i mai... Men tenkte jeg skulle ta en sjekk etter 3D UL. Vil helst vite kjønn først, trenger jo litt annet hvis det er ei jente denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Leela_

Greit å ha ei jordmor man kommer godt overens med, din tidligere jordmor jente 79 hørtes ikke helt god ut. Min er veldig entusiastisk, men grei. Skal dit om 2 og en halv uke, skal bli greit for har dukket opp litt flere spørsmål nå. Men første er det legetime i neste uke da.

Ellers er vi igang med shoppingen, har stellekommode, vogn, bilsete (nytt, ikke et av de x antall brukte jeg nevnte tidligere) og faktisk min gamle vognpose. Den har ganske kul 70-talls stil. Og så klart masse annet småtteri, så det kommer seg. Mamma skal kjøpe seng og evt madrass og tror også vi får litt fra foreldrene til sambo. Det jeg vel egentlig trenger fremover er litt vinterklær, kanskje litt ull, men vet ikke hvor mye jeg skal kjøpe og hva vi kommer til å få... Er jo både jul og januarsalg ikke så lenge etter ankomst også.

Har også et snev avsvangerskapshormoner... Hadde faktisk en liten diskusjon med samboeren om Ritzkjeks og smøreost som endte i en blanding av latter og krampegråt, hjelpes min, av og til er det faktisk helt umulig å stoppe følelsene for tiden. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også et snev avsvangerskapshormoner... Hadde faktisk en liten diskusjon med samboeren om Ritzkjeks og smøreost som endte i en blanding av latter og krampegråt, hjelpes min, av og til er det faktisk helt umulig å stoppe følelsene for tiden. :fnise:

Haha, minner meg om da jeg begynte å gråte i en diskusjon med mannen om koking av egg i begynnelsen av svangerskapet! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Morsomt :fnise:

Jeg har sluppet utrolig billig unna svangerskapshormonene i begge svangerskapene. Til Kjæres store glede ;)

Ull ja... Svigermor er i full gang med å strikke hentesett. Det er så nydelig :rødme: Ellers har vi en del strikket både til lillegutt og som vi arvet. Men lite bodyer og sånt da. Det vi har er garantert alt for stort...

Kanskje greit å kjøpe inn litt i hvert fall, men absolutt et kjekt gaveønske. Er ganske dyre disse ullplaggene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og sambo "krangler" titt og stadig om kjeks og smøreost, vi. :sjenert: Jeg har hatt lyst på Brie siden den dagen jeg testet positivt, og det er greit, den holder jeg meg unna. Men vanlige, norske, smøreoster og kjeks har jeg også lyst på! Og han mener bastant at det kan jeg bare drite i. :ler: Nå spiser jeg ikke dette hver eneste dag, men kanskje et kjeks eller to annenhver uke elns. Altså, ikke noe fråtsing. Men jadda. :ler: Men, så kan han finne på å kjøpe seg ordentlig gode oster og sitte der rett foran meg og gomle i seg.. :ler: Makan til fyr! ;) Jeg gleder meg maks til Brie i romjula, ja! :hoppe:

Det er jammen meg godt at det er nesten 5 uker igjen til 3. trimester for min del synes jeg. Tiden går innmari fort nå egentlig. Er litt redd for at vi ikke kommer til å ha alt klart, men det har vi vel antagelig. Det er bare jeg som bekymrer meg unødvendig. Jeg ble jo litt skremt inne på babyverden også. Der har det nå blitt født 7 septemberbarn og 2 oktoberbarn allerede! OKTOBER altså! Tenk om vi sitter der om 2 måneder, da. Evt. Én måned for dere med termin i november. :hakeslepp: Nei, han som bor i magen min får fint vente med å komme ut en god stund til altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også jeg har sluppet ganske greit unna svangerskapshormonene. Har ikke kranglet om noe jeg ikke tror jeg like gjerne kunne kranglet om ugravid ;)

Jeg har spist masse brie jeg! Har fått inntrykk av at advarselen egentlig gjelder brie laget av upastaurisert melk, og det er jo omtrent umulig å få tak i her i landet uansett. Så så lenge jeg vet at brien er laget i Norge og relativt fersk så har jeg spist med god samvittighet. Blåmuggost har jeg også spist masse av, men kun oppvarmet (på pizza f.eks.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

3. trisemester for noen allerede!!!

Så fort dette har gått.

Jeg er fortsatt i god form. Er egentlig annerledes enn jeg trodde. Hadde trodd jeg kom til å være mer sliten nå siden jeg har lillegutt også, men er egentlig ikke det... Trøtt er jeg jo selvfølgelig, men ikke så mye mer enn vanlig.

Var 20% sykemeldt på denne perioden sist, mens nå jobber jeg fullt.

Tror mye av årsaken ligger i mindre stress på jobb :sjenert: Dessuten har jeg hatt heve senke bord under hele graviditeten denne gangen, sist fikk jeg det samtidig som jeg ble sykemeldt.

Ellers skal jeg på 3D UL i morra :hoppe:

Gleder meg, blir moro å se lille nurk igjen. Dessuten er jeg veldig klar for å få bekreftet kjønn. Har lyst til å kjøpe noe fint til jula, og da er det jo greit å vite om det blir en liten kjole eller ikke. Sånt er det jo kjemisk fritt for i vårt hus :ler:

God helg alle sammen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er Jente79, som skal på 3D. Har veldig lyst selv. Det er desverre ingen her som en gang utfører 2D privat! Det er synd, har veldig lyst å se nurket en gang til.

Edit: GOD HELG :)

Endret av Malina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var kjempemoro :)

Må jo innrømme at nurket ser jo litt spesielt ut på 3D UL, men utrolig hva man kan se og artig og skimte ansiktsutrykk :)

Han gikk også over det samme som på ordinær UL og alt så veldig bra ut :)

Nurket var litt sjenert med en gang og lå med beinet godt oppunder. Men etterpå flyttet nurket beinet og ser jammen ut som det blir ei jente som kommer denne gangen :)

Jeg er til og med så sikker at jeg unnet meg litt rosa sengetøy på salg :fnise: Svigermor skulle i gang med å strikke julekjole, så da satser vi på at det var rett denne gangen :)

(Har vanskelig å tro noe annet. Vi fikk et veldig klart bilde rett nedenfra.. :sjenert: )

Moro å se nurket igjen. Synes det er veldig rart å tenke på at vi er en familie på 4 før jul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det veldig lenge siden jeg har vært ordentlig på nett, så her var det mye å lese seg opp på :) Så koselig med 3D ultralyd jente 79! Og så fint at dere nå kan slå dere til ro med at det denne gangen blir :babyjente: Det er liksom litt mer kos å gå ut å handle når man vet kjønnet :) Vi lurer litt på å bestille 3D ultralyd vi også. Hos oss virket det å være nesten 100 % sikkert at det blir :babyjente:, men det kunne vært koselig med en ultralyd til uansett. Vi får se.

Gratulerer til dere som nå er inne i 3. trimester! Tida går jammen fort. Selv har jeg noen uker igjen i 2. trimester, men jeg synes ukene går veldig fort akkurat nå. Har begynt å kjenne mye bevegelse daglig, mest på kvelden men også sporadisk gjennom hele dagen. Enkelte kvelder er det veldig aktivitet med mye spark, og nå kan alle spark kjennes helt tydelig utenpå. Samboeren synes det er veldig moro, selv om han ikke alltid rekker det :rødme:

Vi i terminklubben går virkelig en spennende høst i møte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Leela_

Ser nå at jeg har under 100 dager igjen... Hjelp, så fort som tiden går.

3D hørtes artig ut, har jo tenkt litt på det selv, men tror ikke vi kommer oss avgårde. Skal til jordmor på mandag da, får iallefall hørt hjerteslagene. Men nå kjenner jeg nå frøkna hver dag, noen dager litt mer enn andre, men hun er aktiv ja. Det er ganske herlig å kjenne, blir bare mer og mer betatt jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så rart med tida. Noen ganger føles det som at det går så tregt, andre ganger går det alt for fort mot termin! :) Er i alle fall ei kjekk tid nå, der vi kan ordne og få ting i huset, men så er det ennå ikke helt krise om noen ting mangler! :)

Begynner dere å bli store?

Her har magen kommet fint ut, men føler meg ikke så veldig tung i kroppen, det er godt! :)

Det er så spennende tider, og deilig å kjenne livet hele veien! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen begynner å bli stor her... Var ei som trodde jeg var i hvert fall en måned lenger i helga :sjenert: Men har vel også en sammenheng med at det ikke er så innmari lenge siden forrige graviditet...

Jeg kjenner meg heller ikke tung i kroppen, men merker beinet kan dovne litt når jeg står lenge. Det gjorde det sist også, så ikke så uvant med det.

Ellers er jeg egentlig i veldig god form. Jobber fortsatt 100%, det gjorde jeg ikke sist på denne tida. Tror mindre stress på jobben har veldig mye å si... Rart å tenke på at det bare er litt over 2 mnd til permisjon igjen... :sjenert:

Masse liv i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Leela_

Begynner å bli litt mage her også, men ikke så veldig plaget av den ennå. Er også så heldig at jeg kan jobbe 100% uten å bli helt kaputt. :) Synes ukene går veldig fort for tiden.

Ellers så var jeg hos jordmor idag, alt sto visst bra til, alltid gøy å høre hjertelyden til frøkna. Fikk konstantert at fødeavdeling her i byen har stengt dørene pga svineinfluensaen, så ser ut som det ikke blir noen omvisning på oss, men ting kan jo endre seg. Holder det seg så blir det heller ikke så mye besøk når vi ligger på barsel, men det er kanskje godt å ha det rolig de dagene.

Og så har jeg handlet litt klær idag, sambo har egentlig gitt meg forbud, men han aksepterte innkjøpet av Supermannpysj til frøkna vår... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig at dere ikke får omvisning da, Leela. Men det er jo egentlig forståelig også...

Tror jeg blir kort tid på barsel om jeg ikke får lov å få besøk. Syntes det var forferdelig kjedelig sist, men da var det jo omtrent 30 grader inne eller noe også da. Så sånn sett er jo månedsskiftet november/desember mer takknemlig.

Er litt i tvil denne gangen. Kan jo være deilig med noen dager å komme seg på før jeg kommer hjem til lillegutt, men samtidig kommer jeg nok til å savne han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hvordan står det til med alle sammen?

Selv er jeg kaputt etter arbeidshelga så da skal det bli veldig godt med helg... Skal bare slappe av og kose meg med sambo, blir nok litt handling og litt rydding i huset, men ikke noe stress.

Ellers ikke så mye nytt på denne fronten, men imorgen er jeg faktisk 29 uker (etter min telling, tickeren er ikke helt venn med meg). Ukene går jo kjempefort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under på at det er deilig med helg :) Og veldig godt å ikke ha de store planene. Jeg og samboeren har prøvd å orientere oss i "vogn- og bilstol jungelen" i dag, og endelig føler jeg at jeg er litt klokere ;) Synes det er så mange forskjellige vogner, og når det gjelder bilstol har jeg rett og slett vært forvirret. Nå skjønner jeg at det vi må ha er en isofix base (har isofix feste i bilen) og en bilstol med isofixfeste. Vogn har vi ikke bestemt oss for ennå. Hadde egentlig tenkt å kjøpe brukt, men nå har de jo kampanje på Simo kombi 2008-modell på Babyshop til 3799. Selv om fargene man kan velge i ikke er av de jeg helt har ønsket meg, er jo prisen veldig fristende. Har dere andre kommet i havn med kjøp av utstyr? Kunne vært interessant å høre hvilke vogner dere har valgt :)

Helt enig i at ukene går kjempefort! Samtidig som jeg gleder meg utrolig mye til vesla kommer, må jeg innrømme at jeg håper tiden ikke går alt for fort framover.. Godt å ha litt mer tid til livet slik det er akkurat nå, det blir jo aldri det samme igjen.

Fortsatt god helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått vogn (brukt etter datteren til søstera mi), så har sluppet å sette oss inn i den jungelen, heldigvis. Det er en Brio kombivogn tror jeg, og virker helt OK. :jepp:

Vi har egentlig det meste i hus :nigo: Har vel kjøpt 4 plagg, men flyter over av klær vi har arvet :) Har fått stellekommode av min mor. Senga mannen hadde når han var liten er i hus, den skal bare males og monteres. Madrass til senga har vi kjøpt, men har ikke dyne enda. Har i dag kjøpt lammeskinn til å ha i vogna, vogndyne og masse sengetøy til den har vi. Har arvet vugge, men mangler madrass og oppheng til den. Har malt barnerommet og kjøpt gardiner, men mangler gardinstang og persienner. Og i dag har vi også hentet sånn gratis bleiebøtte på Barnas Hus og babypakken fra apotekene.

Så alt i alt mangler litt småting, forbruksvarer som bleier og stelleprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...