Gå til innhold

Skravletråd for Nov/Des 2009


Malina

Anbefalte innlegg

Jeg lurer også på om jeg begynner å kjenne noe! Ikke noe bobler eller noe slik, men en rar strammende eller lirkende følelse på høyre siden av magen, og noen ganger på venstre side.

Ikke som de sedvanlige stikkingene, men noe annet... Hmm. Blir spennende å kjenne fremover! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har også sånn rar følelse, stort sett på venstre side, som smerter som kryper opp og ned, skikkelig rart. Tror det er livmoren som strekker seg.

Har dere andre "symptomer"? Jeg er kvalm igjen, tredje dag på rad :snurt:

Og så var jeg så lur og bestilte tannlegetime. Nå angrer jeg på det, men denne tanna måtte ordnes uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til gynekolog idag halv to! :sukk: Grugleder meg skikkelig! Satser på at det kommer til å gå bra såklart, men likevel. Er jo litt bekymret også.. Det går nok fint! Oppdatering kommer senere! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, trodde jeg hadde fulgt med. Men vært litt travelt her.

Hatt 1 årsdag i heimen i helga, så da kommer KG i andre rekke ;)

Å, så bra at alt så fint ut! Ikke noe kjekt med slike blødninger...

Ja, veldig deilig å få det bekreftet. Er jo 3. gangen mens jeg er gravid nå, men første gangen mens jeg har visst det...

Har utflod enda :sukk: Men sånn var blødning nummer to også, så er vel noe av det samme...

Så bra at alt står bra til med den lille, selv venter jeg på innkalling til ultralyd. Synes den skal komme snart, er over ei uke siden jeg var hos legen (er litt utålmodig ja...)

Ellers slapp vi den store nyheten i helga, mamma hadde visst bare ventet på kunngjøringen og spørsmålene jeg i det siste har fått om formen var bra var nok ikke helt tilfeldige... Ellers ble det en del gratulasjoner og så spredde ryktet seg som brann i tørt gress. :) Neste helg er det samboers familie sin tur til å få den store nyheten, regner med at det blir begeistring der også og der blir det faktisk første barnebarnet også.

Ja, veldig godt :hoppe:

Jeg har heller ikke fått innkalling til ordinær ultralyd selv om jeg var hos legen for 2,5 uke siden. Kanskje jeg bør etterlyse :klø: Hun snakket om å sende meg helsekortet i posten også, men har sett lite til det.

Kanskje jeg skal ringe til legen på tirsdag. Kunne uansett tenkt meg å ta en liten prat om disse blødningene og hvordan jeg skal forholde meg til dem... :sjenert:

Morsomt å fortelle da :danser:

Vi fortalte det til foreldrene våre for en stund siden. Ble en litt rufsete start, så jeg trang å prate litt med mamma. Nå vet de fleste det. Sa det på jobben når jeg begynte å jobbe igjen, syntes det var like greit å si fra med en gang så vet de hva de har å forholde seg til... Siden jeg likevel hadde passert 12 uker og sett nurket på UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig, jente 79!! :hoppe:

Og så gøy at du syntes du så en guttetiss ;) Jeg var på UL i forrige uke (12 + 3) og prøvde febrilsk å se etter kjønn. Legen lovte å si noe hvis hun fikk noen formening om det, men hun sa ikke noe... Jeg mener bestemt at jeg så to kjønnslepper, men jeg har også hørt at de ser like ut mellom bena så tidlig og så utvikler det seg i den ene eller andre retningen. Det varierer sikkert litt når det vises, så det kan jo hende at din baby er litt tidligere utviklet enn min :ler:

:hoppe:

Ja, veldig moro. Er jo ikke sikker da, er jo tidlig. Men så liksom i profil og lignet veldig på en guttetiss. Men venter på ordinær UL før vi helt stoler på det. Men forventer nesten ei jente da, Kjæres familie lager bare gutter :ler:

Blir spennende å høre om dere får se det på ordinær UL da. Er sikkert forskjell på når en kan se det ja. På babyverden sto det jo at en ikke kunne forvente å se det så tidlig.

jeg har også sånn rar følelse, stort sett på venstre side, som smerter som kryper opp og ned, skikkelig rart. Tror det er livmoren som strekker seg.

Har dere andre "symptomer"? Jeg er kvalm igjen, tredje dag på rad :snurt:

Og så var jeg så lur og bestilte tannlegetime. Nå angrer jeg på det, men denne tanna måtte ordnes uansett...

Høres litt ut som ligamentsmerter ja. Jeg har også masse av det. Hadde det sist også. Verste er hvis jeg reiser meg litt brått på feil måte. Da hogger det skikkelig til. Men jeg har nesten ikke andre symptomer, så det tåler jeg :)

Hvordan gikk det hos tannlegen? Jeg var hos tannlegen når jeg var gravid med lillegutt. Var masse styr siden de ikke ville ta røntgen... :sjenert: Hadde mitt livs verste tannpine akkurat når jeg var gravid. Typisk, ville jo ikke akkurat ta for mye smertestillende heller, men de fikk heldigvis tatt knekken på smertene etter 3. besøket...

Jeg skal til gynekolog idag halv to! :sukk: Grugleder meg skikkelig! Satser på at det kommer til å gå bra såklart, men likevel. Er jo litt bekymret også.. Det går nok fint! Oppdatering kommer senere! :Nikke:

Hvordan gikk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moro med dere som kanskje kjenner liv da. Jeg var rundt 16 uker sist tror jeg, så slett ikke umulig.

Har ikke kjent noe enda jeg da... Eller tror det noen ganger, men mest innbilling tror jeg :ler:

Her er formen fortsatt bra. Er litt sliten om dagen, men kanskje ikke så rart med en på 1 år som ikke sover hele natta enda... :sjenert: Han er også blitt veldig mammadalt. Jeg begynte på jobb på mandag, og han er hjemme med pappa'n sin. Er en overgang det der, og han er ikke helt fornøyd med tingenes tilstand enda. Eller i hvert fall det han prøver å få sin mor til å tro, han er ganske fornøyd bare jeg kommer meg avgårde uten å drøye for lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære tid, har heelt glemt å legge ut oppdatering! Alt gikk veldig fint hos gynekologen, og jeg var ca så langt på vei som jeg trodde. Så det var jo fint. Det var jo et slingringsmonn på et par dager, men det er jo såpass usikre målinger enda, så jeg beholder datoen 7. desember frem til ordinær ultralyd. Er altså 13+1 idag. (snart 13+2 ;))

post-23721-1243803794_thumb.jpg

Her er bilde av lille knøttet! :nigo: Samboer er overbevist om at det er en gutt, da. Selv har jeg null følelse for kjønn egentlig, men vi skal definitivt vite det på ultralyd hvis man kan se det. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint bildet av den lille, gladjenta :)

---------------------------------------------------------------------------------------

Her er ordinær UL overstått og alt så fint ut. Var så herlig å se den lille som sprellet der inne :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint bilde GlaJenta, også så tydelig.

Fått noen ultralydbilder jeg også, men ingen av de er like tydelige. Var lettere å se det på skjermen.... :sjenert:

Blir spennende å vite kjønn da.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

moro med overstått ordinær UL da, shakita :)

Er en herlig følelse det der. Svever litt rundt på rosa skyer etterpå :)

Er det noen som skal ha 3D UL her?

Vi hadde det med lillegutt. Syntes det var utrolig artig og spesielt. Har limt inn bildet i albumet hans, så må nesten ta det med lille nurk også nå. Så det ikke blir forskjell ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GlaJenta88 og shatika: Så deilig med UL!!! :hoppe:

Fikk dere vite kjønn, shatika? Eller kanskje dere ikke vil vite? Oi, nå så jeg i terminlista at dere får gutt :):hoppe:

Gleder meg til UL 18. juni! Kjenner veldig etter spark om dagen og tror jeg kjenner noen :jepp: Litt usikkert ennå da.

Ellers så begynner jeg å jobbe igjen imorgen - etter å ha vært sykemeldt siden slutten av mars. Koser meg sånn hjemme og har ikke lyst, men man må vel...

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Leela_

Så spennende med ultralyd og bilder... Gleder meg virkelig til å se, har jo fremdeles ikke fått innkalling så idag ringte jeg legen eller legekontoret da. Er visstnok vanlig at de sender ut innkallingen to uker før man skal dit. Vet ikke helt hvorfor, men da må jeg vel vente i spenning på datoen en uke eller to til. Er vel i uke 18 det er vanlig, det var iallefall det jeg fikk beskjed om av legen min. Ellers funderer jeg litt på 3D-ultralyd, men det blir vel først litt senere, tenkte kanskje å se om jeg fikk time etter sommeren. Når har dere evt tenkt dere dit?

Ellers sliter jeg noe vanvittig med hodevondt for tiden og ettersom jeg ikke har lyst til å ta noe særlig med paracet + holder meg unna migrenemedisinene så er det litt slitsomt. Men jeg får vel bare ta det med ro, formen er heldigvis bra ellers.

Og i helga fortalte vi forresten nyhetene til sambo sin familie, nyheten ble veldig godt tatt imot og den vordende bestemoren ble veldig rørt. Var også litt gøy å se at "svigerfar" forsøkte å skjule noen tårer i øyekroken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke fått noen innkalling til ordinær UL enda. Tenkte å spørre legen min i dag. Har fått en ekstra time, har hatt så mye tull med blødninger. Har visst en lavtliggende morkake, så må høre om det er noen forholdsregler jeg må ta hensyn til... Vil jo helst slippe dette tullet... :sjenert:

Vi tok 3D UL i uke 28 sist. Var rundt den tida vi ble anbefalt sist. Vi var her. Ser det allerede begynner å bli fullt på enkelte dager der, så er nok ikke dumt å tenke på å bestille allerede.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hvordan går det med dere andre da?

Her er alt bra. Endelig kvitt blødningene :biggrin:

Håper det fortsetter å bli bra.

Tror jeg har begynt å kjenne litt liv, men ikke hver dag da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere andre da?

Her er alt bra. Endelig kvitt blødningene :biggrin:

Håper det fortsetter å bli bra.

Tror jeg har begynt å kjenne litt liv, men ikke hver dag da. :)

Hei Jente79 :)

Så bra at du er kvitt blødningene :) Og så moro at du kjenner liv! :) Jeg kjenner ingenting ennå, men kanskje om noen uker ;) Ellers var jeg på 2. svangerskapskontroll i forrige uke, og da fikk jeg høre fosterets hjertelyd :D Det var virkelig en fantastisk opplevelse. Håper det går bra med alle dere andre her inne. Det blir spennende med flere oppdateringer fra UL framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt fosteret hjertelyd i dag. Utrolig fasinerende hver gang, er så utrolig å høre. Veldig godt å høre det da, siden det har vært litt tull.

Er det mange her som har barn fra før?

Jeg har som dere ser i signaturen min en liten gutt som akkurat har fylt et år. Ble litt tettere enn vi egentlig hadde tenkt dette her, men blir veldig spennende også.. Regner med at de vil få masse glede av hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest _Leela_

Da har jeg vært hos jordmor og vi fikk høre hjertelyden for første gang. Var artig å høre at det var noen inne i der... Alt hørtes visst bra ut, men vet ikke hvor mye man kan finne ut av å bare lytte, befant seg visst litt høyt opp i magen, hva nå det kan bety. Så nå gleder jeg meg til ultralyd om to uker, har endelig fått innkalling og fikk time rett før jeg går ut i ferie. Fikk også meldt oss på svangerskapskurs, men det blir først i oktober. Ellers var jordmor veldig grei, virket som jeg kunne bestemme hvor ofte og når jeg ville komme selv. Liker at jeg kan styre det litt selv, legen min var mer at jeg skulle inn de og de ukene.

Ellers har vi ingen barn fra før, blir førstemann og derfor er det jo ekstra spennende og en del som er nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid veldig moro og spesielt å høre hjertelyden. Jeg synes det er like sprøtt hver gang, at det faktisk er noe der inne :ler:

tror ikke du skal tenke på at hjertelyden var litt langt oppe. Eneste grunnen jeg kan tenke meg er at livmora kanskje er litt større enn hun trodde. Kanskje du er lenger på vei enn dere har antatt.

Blir spennende med UL ja. Gleder meg selv :hoppe:

Vi var på svangerskapskurs når jeg var gravid med lillegutt. var veldig greit å være med på, spesielt for Kjære. Han leste ikke så innmari mye før fødselen, så han hadde veldig godt av å høre litt om ting som kunne skje.

Greit at du kom godt overens med jordmora. Den kommunale jordmora her i byen har jeg veldig lite sansen for. hun kom med mange dumme kommentarer og spørsmål sist. Så denne gangen gidder jeg ikke å være hos henne. De har noen privat jordmødre her i byen også, men siden det er så kort tid siden sist så har jeg egentlig ikke så stort behov for å gå til jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det med dere?

Noen som har begynt å kjenne spark? Det er først nå jeg kjenner skikkelige spark. Har bare føltes ut som leamus før.

Jeg synes det er hærlig å være gravid i allefall :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det kjempefint. :) Koser meg i varmen så lenge jeg kan ta det med ro inne eller i skyggen.

Kjenner masse spark, også utenpå, utrolig herlig! :rødme:

Har endelig begynt å handle til baby nå, moro det også. :hoppe:

Ikke mye skravling her inne enda, men det tar seg vel opp snart... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...