Gå til innhold

Skravletråd for Nov/Des 2009


Malina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan er det med dere andre? Er det første barnet eller har dere flere. Hvor gamle er de i tilfelle?

Jeg har en gutt som fyller 1 år om et par uker. Helt sprøtt at han er 1 år allerede, synes jeg akkurat var gravid :fnise:

Blir morsomt å se hvordan han takler å bli storebror. Men er vel ofte lettere med sjalusi og sånt når de er så små. Selv om det sikkert blir mye jobb i begynnelsen. Blir en spennende jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Leela_

Ser det har dukket opp litt flere her, gratulerer til alle sammen.

Har selv hatt første legetime idag, var av en eller annen grunn fryktelig nervøs. Men alt gikk så klart bra, ble tatt masse prøver og så fikk jeg snakket en del med legen. Han hadde god tid og inntrykket jeg fikk av han da jeg var der ifjor i forbindelse med noe annet det stemte. Kjekt å ha en lege som man trives med og han anbefalte at jeg skulle gå til jordmor også, så jeg får vel ta en telefon dit i løpet av nærmeste fremtid. Ellers blir det vel ultralyd i løpet av juni, det blir iallefall spennende.

Ellers er dette den første her i huset så alt er igrunn veldig nytt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro med første legetime da, Leela :)

Ultralyd er spennende og utrolig morsomt. Så det er bare å glede seg til.

Jeg skal på første "ordinære" svangerskapskontroll i morra. Har jo både vært hos legen og to ganger hos gynekolog allerede siden jeg hadde blødninger i starten av svangerskapet, i grunn før jeg visste at jeg var gravid. Så har allerede sett lille nurk to ganger, men blir enda mer morsomt på ordinær ultralyd når nurket er litt større.

Veldig viktig å ha en ålreit lege når en er gravid.. Jeg har i hvert fall aldri vært så mye hos legen før, og greit å føle at man kan snakke med dem :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjoner, og gratulerer så masse til alle dere andre her inne :klemmer:

Så spennende med første ordinære svangerskapskontroll og første ultralyd!

Jeg skal på min første svangerskapskontroll i morgen:) Det er kanskje litt tidlig (uke 9), men legen ville gjerne ha meg inn, og det er helt fint for meg. Er litt spent på hva hun sier i forhold til om jeg skal gå til henne eller til jordmor, eller begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første kontroll skal jo være et sted mellom 8 og 10 uker, da. Så du er ikke for tidlig ute!

Selv skal jeg til gynekolog den 28. mai, og gleder meg faktisk! Satser på en innvendig ultralyd! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28. mai kan det hende du kan få utvendig ultralyd, GlaJenta :)

Når jeg var gravid med lillegutt fikk jeg en ultralyd når jeg var passert 12 uker. Hadde litt usikker termin da også etter en SA. De tok utvendig ultralyd og vi så det lille nurket fint og klart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28. mai kan det hende du kan få utvendig ultralyd, GlaJenta :)

Når jeg var gravid med lillegutt fikk jeg en ultralyd når jeg var passert 12 uker. Hadde litt usikker termin da også etter en SA. De tok utvendig ultralyd og vi så det lille nurket fint og klart :)

Det er jo igrunn det samme for meg, da. Siden jeg skal ha en GU uansett mener, jeg. Trodde man så bedre innvendig, jeg? :klø: Det gjelder kanskje ikke når man har kommet over 12 uker? Jordmor mente i alle fall at jeg skulle ha en ultralyd, da. Så jeg krysser fingrene mine for at jeg får se noe om litt over to uker! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant... Når man ført må nedi der, så kan man like godt gjøre mer ;)

Jeg hadde innvendig UL nå i uke 7 og 10. (Fikk to tidlige ultralyder siden jeg har hatt blødninger) Men de prøvde ikke det en gang når jeg var 12 uker, hadde sikkerrt gjort det hvis ikke vi så klart. Men det gjorde vi. Får håpe du får UL. Var utrolig når vi så det lille nurket med armer og ben. Det jeg så på ul nå var ikke like tydelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har endelig jeg også fått innkalling til UL! :hoppe: 16. juli blir den store dagen!

Her vokser magen og det begynner å bli ganske tydelig at jeg er gravid og ikke bare feit. Hedigvis :nigo:

Håper det står bra til med alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er, hos meg ser det bare ut som at jeg har lagt på meg noen kilo, er på sidene også. Gleder meg slik til jeg får stor gravidmage :)

Endret av Malina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på ny UL i dag. Hatt nok en blødning :sukk:

Men er ved godt mot da, var ikke så veldig kraftig selv om den varte en stund.

Jeg synes også at jeg har fått mage. Synes godt den kunne vente litt til, men kommer vel raskere når det ikke er så lenge siden siste svangerskap... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg tilbake fra UL.

så en frisk liten baby, og nå var det en ordentlig baby :strix:

Så armer, ben, ryggrad, hjerte, hun mente hun så nyrer. I det hele tatt.

Så også noe som minnet mistenkelig om en liten guttetiss ;)

Er jo veldig tidlig å si, men var en skygge der :)

Hun anslo at jeg var 12 uker på ene målingen, 11+5 på andre. Termin 8-9 desember. :hoppe:

Kjempeletta og glad for at alt så bra ut.

Grunnen til blødningen var sannsynligvis at morkaka lå litt langt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake fra UL.

så en frisk liten baby, og nå var det en ordentlig baby :strix:

Så armer, ben, ryggrad, hjerte, hun mente hun så nyrer. I det hele tatt.

Så også noe som minnet mistenkelig om en liten guttetiss ;)

Er jo veldig tidlig å si, men var en skygge der :)

Hun anslo at jeg var 12 uker på ene målingen, 11+5 på andre. Termin 8-9 desember. :hoppe:

Kjempeletta og glad for at alt så bra ut.

Grunnen til blødningen var sannsynligvis at morkaka lå litt langt ned.

Å, så bra at alt så fint ut! Ikke noe kjekt med slike blødninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Leela_

Så bra at alt står bra til med den lille, selv venter jeg på innkalling til ultralyd. Synes den skal komme snart, er over ei uke siden jeg var hos legen (er litt utålmodig ja...)

Ellers slapp vi den store nyheten i helga, mamma hadde visst bare ventet på kunngjøringen og spørsmålene jeg i det siste har fått om formen var bra var nok ikke helt tilfeldige... Ellers ble det en del gratulasjoner og så spredde ryktet seg som brann i tørt gress. :) Neste helg er det samboers familie sin tur til å få den store nyheten, regner med at det blir begeistring der også og der blir det faktisk første barnebarnet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så deilig, jente 79!! :hoppe:

Og så gøy at du syntes du så en guttetiss ;) Jeg var på UL i forrige uke (12 + 3) og prøvde febrilsk å se etter kjønn. Legen lovte å si noe hvis hun fikk noen formening om det, men hun sa ikke noe... Jeg mener bestemt at jeg så to kjønnslepper, men jeg har også hørt at de ser like ut mellom bena så tidlig og så utvikler det seg i den ene eller andre retningen. Det varierer sikkert litt når det vises, så det kan jo hende at din baby er litt tidligere utviklet enn min :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten laget UL-liste og terminliste under terminklubben vår :)

Flottings! Har ført meg opp på begge :jepp:

Jeg tror forresten jeg har begynt å føle liv! :sjokkert: Det er jo veldig tidlig som førstegangs, men er 95% sikker på at det må være det. Kjenner nå godt hvor livmora er (ikke så godt akkurat hvor den slutter), spesielt innimellom når den strammer seg (kynnere?). Noen ganger kjenner jeg bobling i dette området, helt frem mot magehuden. Og der virker det absolutt ikke å være plass til tarmer eller noe. Og noen ganger kjennes det ut som det går en bølge i den nedre delen av magen. Ungen som snur seg helt rundt, regner jeg med?

Veldig spennende, hvertfall! :hoppe: Gleder meg til det også kjennes på utsiden så mannen også får kjenne :rødme:

Noen andre som kjenner noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så gøy Klematis!!

Jeg prøver å kjenne etter, jeg også. Men det som er litt rart, er at jeg har hatt "fantomspark" helt siden Ephelille ble født :ler: Jeg vet ikke hva det er, men sikkert noe i tarmene som jeg har blitt mer oppmerksom på. Så jeg kjenner sparkelignende ting i magen, jeg også, men jeg må prøve å skille det fra de vanlige "ploppene" :) Skal si fra når jeg mener å kjenne noe :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...