Gå til innhold

Skravletråd for Nov/Des 2009


Malina

Anbefalte innlegg

men jeg tror jeg er 4, maks 5uker på vei, siden jeg ikke klarte å teste positiv før 4mars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden det virker som du har ganske stabile sykluser med normal lengde, og siste mens var 20. jan så skal du være over 6 uker på veg. Og da tror jeg du bør kunne få bestemt hvor langt du er på veg i morgen. :)

Og du har antalgelig termin i slutten av oktober, og ikke i november.

Hvor tidlig man tester positivt kommer an på hvor fort kroppen din skiller ut HCG, hvor godt det går over i urinen, hvilken type test du bruker og hvor konsentrert urinen din var når du testet.

Lykke til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første dag i siste mens min var 20jan. før det var det 23, og før det var det 28.

hva betyr det??

Første dag i siste menstermin, i dette tilfellet den 20 jan, er en måte man kan regne ut foreløbig termin på, før man kommer på UL lengre ut i svangerskapet og kan sette en ny, mer nøyaktig termin ut fra størrelse.

Svangerskapet ditt startet dermed 20 januar, selv om kanskje embroet først ble skapt etter 2-3 uker etter det (EL) og 2 uker etter det ca tester man positivt. Men siden din positive test kom den 4 mars, kan det jo tyde på at du hadde litt sen EL.

Når på dagen tok du testen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag i siste menstermin, i dette tilfellet den 20 jan, er en måte man kan regne ut foreløbig termin på, før man kommer på UL lengre ut i svangerskapet og kan sette en ny, mer nøyaktig termin ut fra størrelse.

Svangerskapet ditt startet dermed 20 januar, selv om kanskje embroet først ble skapt etter 2-3 uker etter det (EL) og 2 uker etter det ca tester man positivt. Men siden din positive test kom den 4 mars, kan det jo tyde på at du hadde litt sen EL.

Når på dagen tok du testen?

testet på morgenurinen. hvor langt tror du jeg er på vei??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja men hva tror du i forhold til at jeg ikke testet positiv før 4mars??

takk for svar :)

Hvis du testet negativt frem til det, så vil jeg anta at eggløsning var 14 dager tidligere, altså 18 februar. Du er i så fall 4+4 med termin 13. november. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blødde igår kveld og idag, ikke rosa utflod som før, men som mens blod,

og vondt i magen.

hadde GK.time idag, han sa at enten er jeg veldig tidlig på vei, eller så har jeg hatt en SA, han trodde det siste, det tror jeg også, eller jeg er sikker på at det er tilfelle

Så lykke til videre til dere ivertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, nei! :tristbla:

De har ikke sjekket med UL i dag da? Det er jo en del som blør uten å miste. Kan hvertfall være lurt å ta en test om noen dager for å sjekke.

Føler med deg, vet hvordan det er. Ikke noe gøy! :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, nei! :tristbla:

De har ikke sjekket med UL i dag da? Det er jo en del som blør uten å miste. Kan hvertfall være lurt å ta en test om noen dager for å sjekke.

Føler med deg, vet hvordan det er. Ikke noe gøy! :troest:

GK tok en innvendig UL .. Han sa at enten er du veldig tidlig inn i svangerskapet eller så er det SA, han trodde det siste.

Hvis jeg tar en graviditetstest nå blir den ikke positiv selvom jeg har hatt en SA??

Nei dette er ikke gøy.. Hvor lang tid tok det før du ble gravid igjen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GK tok en innvendig UL .. Han sa at enten er du veldig tidlig inn i svangerskapet eller så er det SA, han trodde det siste.

Hvis jeg tar en graviditetstest nå blir den ikke positiv selvom jeg har hatt en SA??

Nei dette er ikke gøy.. Hvor lang tid tok det før du ble gravid igjen??

Om testen blir positiv eller ikke kommer an på hvor lenge det er siden embyoet 'døde' og kroppen sluttet å produsere HCG. Siden du testet positivt så sent i forhold til siste mens, kan det være at du aldri fikk så høyt hormonnivå. Om du fremdeles tester positivt så kan du teste igjen om noen dager og sammenligne strekene. Selv testet jeg negativt to dager etter jeg begynte å blø. Jeg mistet når jeg var 4+3.

Jeg var kjempeheldig og ble gravid igjen med en gang! Så testet positivt litt over 3 uker etter SA'en. Visstnok så skal restene av gravidhormonene (jeg tror det er progesteron som er cluet her) gjøre det enklere å bli gravid rett etter en SA.

Om det viser seg å være en SA så krysser jeg fingrene for at spiren sitter igjen kjapt! :klemmer:

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om testen blir positiv eller ikke kommer an på hvor lenge det er siden embyoet 'døde' og kroppen sluttet å produsere HCG. Siden du testet positivt så sent i forhold til siste mens, kan det være at du aldri fikk så høyt hormonnivå. Om du fremdeles tester positivt så kan du teste igjen om noen dager og sammenligne strekene. Selv testet jeg negativt to dager etter jeg begynte å blø. Jeg mistet når jeg var 4+3.

Jeg var kjempeheldig og ble gravid igjen med en gang! Så testet positivt litt over 3 uker etter SA'en. Visstnok så skal restene av gravidhormonene (jeg tror det er progesteron som er cluet her) gjøre det enklere å bli gravid rett etter en SA.

Om det viser seg å være en SA så krysser jeg fingrene for at spiren sitter igjen kjapt! :klemmer:

ja er mektig sikker på at det er en SA, har jo ikke hatt noen graviditetssymptomer.

har lest litt her på KG om SA, og de sier det at det er lettere å bli gravid rett etter en SA, men at det også er lettere å miste igjen.

At man bør vente en mens. Men tenker jeg skal ta den sjangsen.

Var en god del som hadde blitt gravide rett etter SA, som det har gått bra med.

Og etter man er i uke 6 skal det være mindre sjangse for SA.

Hvor langt er du på vei??

Vet du hva årsaken til SA kan være??

Endret av LillAmalie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er mektig sikker på at det er en SA, har jo ikke hatt noen graviditetssymptomer.

har lest litt her på KG om SA, og de sier det at det er lettere å bli gravid rett etter en SA, men at det også er lettere å miste igjen.

At man bør vente en mens. Men tenker jeg skal ta den sjangsen.

Var en god del som hadde blitt gravide rett etter SA, som det har gått bra med.

Og etter man er i uke 6 skal det være mindre sjangse for SA.

Hvor langt er du på vei??

Vet du hva årsaken til SA kan være??

Den vanligste årsaken er at det er noe galt med genene til emryoet som gjør at det ikke kan overleve. Noen ganger kan det også skyldes at det produseres for lite av et hormon som heter progesteron. Det finnes andre årsaker også, men jeg kan ikke nok om det.

Om man opplever 3 SA'er vil man bli utredet for gjentagende SA, og da vil de sjekke alt veldig grundig. Men om du blir gravid igjen og er veldig bekymret så går det an å be om f.eks. en progesterontest. Jeg valgte å ikke gjøre det denne gangen, men mister jeg igjen kommer jeg til å gjøre det.

Jeg er i dag 4+2. Står ikke det i tickeren min? Eller har den sluttet å virke igjen nå? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den vanligste årsaken er at det er noe galt med genene til emryoet som gjør at det ikke kan overleve. Noen ganger kan det også skyldes at det produseres for lite av et hormon som heter progesteron. Det finnes andre årsaker også, men jeg kan ikke nok om det.

Om man opplever 3 SA'er vil man bli utredet for gjentagende SA, og da vil de sjekke alt veldig grundig. Men om du blir gravid igjen og er veldig bekymret så går det an å be om f.eks. en progesterontest. Jeg valgte å ikke gjøre det denne gangen, men mister jeg igjen kommer jeg til å gjøre det.

Jeg er i dag 4+2. Står ikke det i tickeren min? Eller har den sluttet å virke igjen nå? :klø:

Åja det står jo i tickeren din, jeg er ikke helt fokusert akkurat nå.

Har du graviditetssymptomer??

Godt å kunne spørre deg om saker å ting, ettersom du har litt peil :)

Takk for støtten, du som vet hvor kjipt det er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja det står jo i tickeren din, jeg er ikke helt fokusert akkurat nå.

Har du graviditetssymptomer??

Godt å kunne spørre deg om saker å ting, ettersom du har litt peil :)

Takk for støtten, du som vet hvor kjipt det er

Jeg har vel litt symptomer, men mindre enn jeg hadde for noen dager siden. Har høyere apetitt enn før, blir veldig sulten når jeg blir sulten (og litt kvalm) og er mye tørstere enn får. Litt bekymret for at den konstante kvalmen jeg hadde hele forrige uke er borte, for kvalmen forsvant dagen før jeg mistet sist. Men testene blir sterkere og sterkere, så jeg satser på at alt er i orden. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel litt symptomer, men mindre enn jeg hadde for noen dager siden. Har høyere apetitt enn før, blir veldig sulten når jeg blir sulten (og litt kvalm) og er mye tørstere enn får. Litt bekymret for at den konstante kvalmen jeg hadde hele forrige uke er borte, for kvalmen forsvant dagen før jeg mistet sist. Men testene blir sterkere og sterkere, så jeg satser på at alt er i orden. :jepp:

hvis testene blir sterkere og sterkere er jo alt i orden. jeg skal prøve igjen med en gang jeg også :)

da er det vel bare å vente på min første mens da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hvis testene blir sterkere og sterkere er jo alt i orden. jeg skal prøve igjen med en gang jeg også :)

da er det vel bare å vente på min første mens da??

Har du ikke fått mensen igjen om 4 uker så bør du teste igjen. Da kan du være gravid igjen :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke fått mensen igjen om 4 uker så bør du teste igjen. Da kan du være gravid igjen :) Lykke til!

tusen takk:)

håper bare ikke at jeg tester falsk positiv om 4uker, det hadde vært utrolig kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...