Gå til innhold

Skravletråd for Nov/Des 2009


Malina

Anbefalte innlegg

Det skal ikke være vanskeligere å bli gravid nå, men det er lurt for kroppens del å vente over minst en menstruasjon. Min lege sa det var lurt å vente minst en måned, men ble jeg gravid, så ville det nok gått bra (men at det i utgangspunktet kunne være vanskeligere å få til en befruktning pga rester, og at slimhinnene ikke var nok bygd opp igjen).

Jeg vil tro du kan vente mensen fra 7 april og utover. Det kommer litt an på hvor langt du var på vei også, vil jeg tro.

Du kan jo teste igjen om et par dager, kanskje. Det er jo uansett greit at du tok en test nå, slik at du vet at hcg-en er ute av kroppen. (Slik at du ikke får en falsk positiv test, men enn reell en, om det skulle bli aktuelt). Du får ha lykke til. Blir det ikke denne gangen, så kan det jo være godt for kroppen å hvile, og ble det det, så gratulerer! :)

Jeg har ennå ikke fått mens! Hvor lang tid etter en SA pleier man å få mens? Og tror dere jeg er gravid igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere fått inkalling til UL?

Jeg har fått 10. Juni, synes det var veldig seint, men men.

Har jo allerede vært på tidlig UL, og sett liv der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fått inkalling til UL?

Jeg har fått 10. Juni, synes det var veldig seint, men men.

Har jo allerede vært på tidlig UL, og sett liv der inne.

Jeg fikk innkallinga for en uke siden. Samme dag som deg, faktisk! :) Tok ca en måned fra jeg var til legen før innkallinga kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk innkalling bare tre dager etter første legekontroll. Kjapt levert. :) Skal dit 16. juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En måned siden jeg var på kontroll nå, og da sendte de inn henvisning til både tidlig UL og ordinær UL. Og har enda ikke hørt noe... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ennå ikke fått mens! Hvor lang tid etter en SA pleier man å få mens? Og tror dere jeg er gravid igjen?

Jeg ble gravid igjen med en gang etter jeg hadde en SA i fjor sommer. Jeg testet vel negativt to ganger før jeg fikk positiv test. Da testet jeg første gang 28 dager etter spontanaborten. Ville vel kanskje fått mensen en ukes tid senere hvis ikke jeg hadde blitt så fort gravid. Så kan godt hende. Håper du er like heldig som jeg var andre gangen. :)

Har dere fått inkalling til UL?

Jeg har ikke fått enda. Men har heller ikke vært på første kontroll, er jo litt tidlig.

Har bare vært på en tidlig ultralyd forrige uke og skal tilbake til uka for å sjekke. Vært en del rart med meg denne gangen, sikkert fordi dette blir to ganske tette...

Men første gangen var jeg nesten 20 uker på vei når jeg hadde ordinær ultralyd. Da hadde jeg også hatt en ekstra ultralyd for å fastslå termin siden jeg hadde blitt gravid med en gang etter en SA.

Var litt pga jul i mellomtida også da. Føltes lenge å vente, men var greit når vi var der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal på tidlig UL + duotest 14. mai.

Har ikke fått innkalling til ordinær UL enda, men tror kanskje at de venter med det til jeg har vært på den tidlige UL'en. Mener å huske at det var sånn sist jeg var gravid (da fikk jeg ikke duotest, men tidlig UL for å sjekke downs). Legen ba meg for sikkerhets skyld spørre på sykehuset om de innkaller meg automatisk til ordinær UL eller om legen min må henvise meg til det også.

Klematis: Jeg synes du skal ringe enten legekontoret ditt eller sykehuset og etterlyse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også innkalling et par dager etter første kontroll. Så jeg ville nok også ringt å etterlyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ny UL. Han ville ha meg tilbake for sikkerhets skyld, siden begynnelsen på denne graviditeten har vært litt rar.

Alt så bra ut. vi så et lite bankende hjerte. Så nå er skuldrene senket og vi begynner å glede oss. Har jo ikke passert 12 uker enda, men håper det går greit nå.

Han anslo at jeg var ca 10 uker på vei og har termin 10. eller 11. desember. På babyverden får jeg ikke det helt til å stemme med 10 uker. Men dette blir jo uansett ordnet på ordinær ultralyd, er uansett bare noen dager det er snakk om.

Skal på første legesjekk på tirsdag. Regner med at hun henviser til ordinær ultralyd da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å få se et bankende hjerte, jente 79! :rødme:

Jeg går bare og venter på tidlig UL neste torsdag! Det er mange som vet at jeg er gravid, men jeg har så lyst til å offentliggjøre det for resten av verden, men så tør jeg liksom ikke før jeg har vært på UL... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig deilig.

Skulle egentlig ønske at jeg hadde passert 12 uker når jeg så det, så var jeg helt trygg. Men regner med at det går bra nå. Gynekologen virket i hvert fall veldig positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ny UL. Han ville ha meg tilbake for sikkerhets skyld, siden begynnelsen på denne graviditeten har vært litt rar.

Alt så bra ut. vi så et lite bankende hjerte. Så nå er skuldrene senket og vi begynner å glede oss. Har jo ikke passert 12 uker enda, men håper det går greit nå.

Han anslo at jeg var ca 10 uker på vei og har termin 10. eller 11. desember. På babyverden får jeg ikke det helt til å stemme med 10 uker. Men dette blir jo uansett ordnet på ordinær ultralyd, er uansett bare noen dager det er snakk om.

Skal på første legesjekk på tirsdag. Regner med at hun henviser til ordinær ultralyd da.

Gratulerer så mye med spire i magen, Jente 79!! Husker jeg pleide å lese dagboka di når du gikk gravid sist:)

Så bra at tidlig UL gikk bra, krysser fingrene og håper resten av svangerskapet går bra :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shatika: Er ikke du også en gammel kjenning som pleide å følge med i den gamle dagboka mi?

Gratulerer så masse som gravid, du også ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med spire i magen, Jente 79!! Husker jeg pleide å lese dagboka di når du gikk gravid sist:)

Så bra at tidlig UL gikk bra, krysser fingrene og håper resten av svangerskapet går bra :klemmer:

Takk :) Synes du var kjent ja.

Gratulerer til deg også :)

Får satse på at resten går som det skal nå. Har heldigvis ikke skjedd noen blødninger i den tida jeg har visst at jeg er gravid, så da håper vi på det beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer jeg tuslende her jeg og :fnise:

Det skal bli hyggelig å bli kjent med dere alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Shatika: Er ikke du også en gammel kjenning som pleide å følge med i den gamle dagboka mi?

Gratulerer så masse som gravid, du også ;)

:klemmer:

Stemmer nok det ja :hoppe::hoppe: Er koselig at mange av oss gamle "travere" her inne er såpass likt i graviditeten :hoppe: Blir spennende fremover :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si hei til dere her inne :) Veldig hyggelig å følge med på denne tråden!

Gratulerer så mye med graviditeten :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer jeg tuslende her jeg og :fnise:

Det skal bli hyggelig å bli kjent med dere alle sammen!

Nå begynner vi å bli noen her inne ja, og det er kjempe koselig :danser:

Gratulerer så mye med baby i magen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si hei til dere her inne :) Veldig hyggelig å følge med på denne tråden!

:vinke:

Koselig med flere her. Gratulerer :blomst:

Da kommer jeg tuslende her jeg og :fnise:

Det skal bli hyggelig å bli kjent med dere alle sammen!

Så koselig :) Gratulerer med graviditeten til deg også :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...